Live από το Άμστερνταμ: Αντίστροφη μέτρηση για τη νέα Mercedes-Benz A-Class
Ελάχιστα πριν την επίσημη αποκάλυψη της νέας μικρής Mercedes-Benz, σας μεταδίδουμε τις πρώτες πληροφορίες που έδωσε επίσημα η εταιρεία.
Χωρίς να έχει ακόμα αποκαλύψει τη μορφή του νέου της μικρού οικογενειακού, η Mercedes-Benz έδωσε τις πρώτες πληροφορίες στους δημοσιογράφους που έχει προσκαλέσει στο Άμστερνταμ.
Μετά από 12 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης σε 4 ηπείρους και 10 χώρες του πλανήτη, τα οποία ολοκληρώθηκαν μετά από δύο χειμώνες και δύο καλοκαίρια, η τρίτη γενιά της A-Class είναι έτοιμη. Ο Μ. Γεωργιάδης βρίσκεται εκεί και μας έστειλε όλες τις πρώτες πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες ένα από τα βασικότερα στοιχεία του νέου μοντέλου είναι η πιο ευρύχωρη καμπίνα.
Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, υπάρχει 7 mm περισσότερος χώρος για το κεφάλι στο εμπρός μέρος και 8 mm στο πίσω, ενώ το διαθέσιμο πλάτος στο ύψος των ώμων είναι 9 mm περισσότερο εμπρός και 22 mm περισσότερο πίσω. Για τους αγκώνες, υπάρχουν 35 mm επιπλέον εμπρός και 36 πίσω, ενώ η αύξηση δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο το χώρο αποσκευών.
Συγκεκριμένα έχει κερδίσει 29 lt σε χωρητικότητα ώστε να φτάσει τα 370 lt με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, ενώ με τις πλάτες ριγμένες χωράει 50 lt περισσότερα από του σημερινού μοντέλου. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το μήκος του είναι 115 mm μεγαλύτερο από του σημερινού μοντέλου, το πλάτος 225 mm (!) ενώ άλλα 200 mm πιο φαρδύ είναι το άνοιγμά του. Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι εκτός από μεγαλύτερους χώρους, η καμπίνα της νέας A-Class έχει και καλύτερη περιμετρική ορατότητα, χάρη στις πιο λεπτές κολόνες.
Ακόμα δε γνωρίζουμε το ακριβές βάρος του νέου μοντέλου, ξέρουμε όμως ότι το αμάξωμά του είναι κατασκευασμένο κατά 60% από ατσάλι υψηλής αντοχής, 12% υπερυψηλής και 4% από αλουμίνιο. Το τελευταίο απαντάται στα εμπρός φτερά και το καπό. Σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, η ακαμψία του πλαισίου είναι αυξημένη, για ακόμα καλύτερη παθητική ασφάλεια αλλά και βελτίωση του δείκτη NVH (Noise, Vibration, Harshness) που εν πολλοίς εκφράζει το πόσο πολιτισμένη είναι η κύλιση ενός αυτοκινήτου.
Σε ό,τι να κάνει με την ανάρτηση, στο εμπρός μέρος χρησιμοποιείται μια εξελιγμένη εφαρμογή από τα γόνατα MacPherson του σημερινού μοντέλου, τα οποία είναι πιο ελαφριά και εξασφαλίζουν περισσότερη άνεση και λιγότερη μεταφορά θορύβου από το δρόμο.
Στο πίσω μέρος οι βασικές εκδόσεις έχουν έναν νέο ημιάκαμπτο άξονα για τον οποίο η Mercedes-Benz αναφέρει ότι είναι πολύ κόμπακτ. Στις πιο σπορ πάλι αλλά και στις τετρακίνητες, υπάρχει ανεξάρτητη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που δίνει προτεραιότητα στην απόλυτη ευελιξία. Προαιρετικά εξακολουθούν να υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ώστε να αλλάζει ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός κουμπιού.
Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει προφανώς και στο πεδίο των κινητήρων. Tην παράσταση κλέβει ο νέος M282: Ένας κινητήρας που προέρχεται από τον 1.200άρη TCe της Renault, έχει αυξημένη χωρητικότητά στα 1,33 lt, (αν και η Mercedes-Benz τον αποκαλεί 1.4), από τα οποία αποδίδει 163 PS και 25,5 kgm.
Αυτός ο κινητήρας θα αντικαταστήσει τον σημερινό 1.600άρη, από τον οποίο είναι 20 kg πιο ελαφρύς και 15% πιο αποδοτικός. Έχει ηλεκτρονικό έλεγχο υπερπλήρωσης και κεφαλή που ονομάζεται Delta Cylinder Head, και «μερικώς ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής» για καλύτερη ροή των καυσεαρίων, άρα καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Η σχεδίαση της κεφαλής (Delta) προσφέρει κόμπακτ διαστάσεις, χαμηλό βάρος και άριστη ψύξη, ώστε με τη σειρά του ο έλεγχος του μίγματος να είναι ο καλύτερος δυνατός, όπως απαιτεί η αποδοτική καύση.
Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται είναι 6άρι χειροκίνητο, υπάρχει όμως προαιρετικά και το 7G-DCT, σε συνδυασμό με το οποίο ο κινητήρας αποκτά και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για μέγιστη οικονομία. Όπως και όλοι οι υπόλοιποι της νέας A-Class, ο νέος κινητήρας διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο των βαλβίδων του, χιτώνια επεξεργασμένα για χαμηλή τριβή, ενώ είναι σχεδιασμένος να λειτουργεί με λεπτόρευστο λάδι.
Στο λανσάρισμα του μοντέλου θα υπάρχουν ακόμα ο 2λιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας M260 με 225 PS και 35,7 kgm καθώς και ο 1.500άρης ντίζελ ΟΜ 608 που γνωρίζουμε ήδη, με σημαντικές όμως αναβαθμίσεις σε επίπεδο κατάλυσης και εκπομπών ρύπων.
*Σε λίγη ώρα θα πραγματοποιηθεί η επίσημη αποκάλυψη της νέας Mercedes-Benz A-Class, οπότε μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες πληροφορίες.*






