
Η Lamborghini επιβραδύνει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της Urus
Οι μεταβαλλόμενοι κανονισμοί καθυστερούν τη μετάβαση της Lamborghini Urus σε πλήρη ηλεκτροκίνηση και ενδέχεται να επηρεάσουν και τη Lanzador, σύμφωνα με τον CEO Stephan Winkelmann.


Η Lamborghini αναθεωρεί τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, επιλέγοντας να διατηρήσει την Urus στην επόμενη γενιά της ως plug-in hybrid (PHEV), καθυστερώντας την πλήρως ηλεκτρική εκδοχή της για τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Η απόφαση αυτή επιβεβαιώθηκε από τον CEO της εταιρείας, Stephan Winkelmann, σε δηλώσεις του στο βρετανικό περιοδικό Autocar.
Η Urus, που είναι το best seller μοντέλο της ιταλικής φίρμας, είχε αρχικά προγραμματιστεί να μεταβεί στην πλήρως ηλεκτρική εποχή πριν το τέλος της δεκαετίας, σε συνέχεια της μετάβασής της αποκλειστικά στην plug-in hybrid μορφή από το 2024. Όμως πλέον, η Lamborghini σχεδιάζει μια ολοκαίνουργια γενιά της Urus, η οποία θα λανσαριστεί και πάλι ως PHEV το 2029, διατηρώντας την τεχνολογία του σημερινού μοντέλου.
Όπως εξήγησε ο Winkelmann, βασικός λόγος για την αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος ήταν η αβεβαιότητα που επικρατεί γύρω από τους συνεχώς μεταβαλλόμενους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά και η καθυστερημένη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης από τους πελάτες. Παρόμοια στρατηγική έχει επιλέξει και η Porsche, με την οποία η Lamborghini μοιράζεται τεχνολογικές βάσεις, συνεχίζοντας τις πωλήσεις της θερμικής Cayenne ακόμα και μετά την έλευση της αντίστοιχης ηλεκτρικής εκδοχής.
«Θέλουμε ξανά μια νέα γενιά ως plug-in hybrid», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Winkelmann. «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς και για τους πελάτες μας, που χάρηκαν ιδιαίτερα όταν το άκουσαν αυτό».
Η πλήρως ηλεκτρική εκδοχή της Urus παραμένει στον σχεδιασμό της Lamborghini, αλλά τοποθετείται πλέον χρονικά προς το 2035 -χρονιά-ορόσημο, καθώς από τότε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Αναφορικά με τη σχεδίαση της επόμενης γενιάς Urus, ο Winkelmann ξεκαθάρισε πως δεν θα πρόκειται για ένα facelift αλλά για εντελώς νέο μοντέλο, αν και παραδέχτηκε πως ακόμη δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις γύρω από τη σχεδίασή της. «Τα μελλοντικά σχέδια δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί», τόνισε χαρακτηριστικά.
Όσο για το έτερο φιλόδοξο ηλεκτρικό πρότζεκτ της Lamborghini, την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Lanzador, και αυτό ενδέχεται να μετατεθεί χρονικά. Αν και προς το παρόν προγραμματίζεται για το 2029 -μετά από προηγούμενη μετάθεση από το 2028-, ο Winkelmann άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νέας καθυστέρησης: «Έχουμε επτά μήνες μπροστά μας για να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε. Είμαστε ευέλικτοι και επανεκτιμούμε συνεχώς το πότε θα είναι η κατάλληλη στιγμή», δήλωσε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η προηγούμενη καθυστέρηση οφειλόταν στο ότι η παγκόσμια καμπύλη υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης δεν εξελίχθηκε όπως είχε προβλεφθεί. Παράλληλα, τόνισε πως ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός νέων κανονισμών κάθε χρόνο καθιστά πιο πολύπλοκο τον κύκλο ζωής των νέων μοντέλων: «Οι κύκλοι ζωής γίνονται όλο και πιο σύντομοι εξαιτίας των πολλών νέων κανονισμών που εισάγονται κάθε χρόνο. Αυτό κάνει τη ζωή μας πιο περίπλοκη».
Το συμπέρασμα είναι πως, για τη Lamborghini, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο θέμα τεχνολογικής ωριμότητας, αλλά και ζήτημα σωστού timing, στρατηγικής προσαρμογής και -ίσως το πιο κρίσιμο- αποδοχής από το κοινό. Μέχρι τότε, η Urus θα συνεχίσει να αποτελεί τον πυλώνα των πωλήσεων της εταιρείας ως ένα εξηλεκτρισμένο, αλλά όχι πλήρως ηλεκτρικό SUV υψηλών επιδόσεων.
Πηγή: Autocar