node/36865

Η δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai

Το Mirai επιστρέφει με νέα πλατφόρμα, ελκυστικό σχεδιασμό και σημαντικές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς.

Η Toyota παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου Mirai, η οποία φέρνει σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά αφού πλέον βασίζεται στην premium πισωκίνητη πλατφόρμα της Lexus.

Toyota Mirai

Το Toyota Mirai πρώτης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2014 μπορεί να διέθετε προηγμένη τεχνολογία κυψελών καυσίμου, όμως η αντισυμβατική του εμφάνιση το έκανε να ξεχωρίζει για τους λάθος λόγους.

Επωφελούμενοι από τη νέα πλατφόρμα, οι σχεδιαστές της Toyota δημιούργησαν ένα ελκυστικό αμάξωμα με ισορροπημένες αναλογίες και πιο λιτές και "εύπεπτες" γραμμές. Το Mirai είναι χαμηλότερο (1.468 mm), μακρύτερο (4.973 mm) και φαρδύτερο (1885 mm), με τροχούς 20", καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω και έντονη κλίση της οροφής εμπνευσμένη από coupe. Την εικόνα συμπληρώνει η νέα απόχρωση του μπλε με πολλαπλές στρώσεις.

Το αποτέλεσμα είναι ένα premium σεντάν το οποίο παραπέμπει περισσότερο σε high-end μοντέλο της Lexus παρά σε Toyota.

Toyota Mirai

Όπως το περιγράφει η Toyota, το FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) είναι ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς την ανάγκη φόρτισης, καθώς η ενέργεια παράγεται από τις κυψέλες υδρογόνου. Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι πως για τον ανεφοδιασμό του χρειάζεται μόλις 5 λεπτά, δηλαδή πολύ πιο σύντομα από το χρόνο φόρτισης των συμβατικών μπαταριών. Επιπλέον, η καύση του υδρογόνου με οξυγόνο παράγει ηλεκτρική ενέργεια, θερμότητα και καθαρό νερό, κάνοντας το όχημα ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον.

Στο νέο Mirai το σύστημα κίνησης έχει αναβαθμιστεί, με καλύτερη απόδοση και αυξημένη χωρητικότητα υδρογόνου. Η ιαπωνική εταιρεία κάνει λόγο για 30% αυξημένη αυτονομία σε σχέση με τον προκάτοχό του, η οποία θα πλησιάζει τα 650 km ανάμεσα σε κάθε ανεφοδιασμό από πρατήριο υδρογόνου. Χάρη στη νέα πισωκίνητη πλατφόρμα το Mirai θα προσφέρει πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης με σημαντικά καλύτερη ποιότητα κύλισης.

 

Toyota Mirai

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις και η νέα αρχιτεκτονική έχουν θετικό αντίκτυπο και στους εσωτερικούς χώρους όπου μπορούν πλέον να φιλοξενηθούν έως και πέντε επιβάτες. Το ταμπλό είναι πιο σύγχρονο με λιγότερο φλύαρες γραμμές, αναβαθμισμένη ποιότητα και καλύτερη ηχομόνωση. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 8", οθόνη αφής 12,3" στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ηχοσύστημα JBL με 14 ηχεία και ψηφιακό καθρέπτη που προβάλει εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας.

Το Mirai παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου όμως είναι εμφανές πως βρίσκεται πολύ κοντά στην έκδοση παραγωγής. Σύμφωνα με την Toyota, η εμπορική πορεία του μοντέλου θα ξεκινήσει στα τέλη του 2020, χωρίς να αναφέρει κάτι για την τιμή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai του 2016

node/39972

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Opel Mokka

Παρουσιάστηκε επίσημα - Διατίθεται άμεσα και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο - Δείτε τις τιμές στη Γερμανία

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Opel Mokka

Παρουσιάστηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Opel, Michael Lohscheller το νέο Opel Mokka στην έδρα της εταιρείας στο Russelsheim. Πρόκειται για το πρώτο Opel που διατίθεται από την πρώτη μέρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο αλλά και με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Εντυπωσιάζει με τις αναλογίες, όπου οι κοντοί πρόβολοι και το φαρδύ αμάξωμα συνθέτουν την τολμηρή εμφάνιση. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο εμπρός τμήμα είναι η προστατευτική μάσκα που αναδεικνύει το νέο πρόσωπο της γερμανικής εταιρείας, ενσωματώνοντας τη γρίλια, τους προβολείς LED και το νέας σχεδίασης έμβλημα της μάρκας με σήμα των κεραυνό σε ένα στοιχείο. Το όνομα του μοντέλου εμφανίζεται για πρώτη φορά στο κέντρο της πίσω πόρτας με ειδικά σχεδιασμένη γραμματοσειρά που αποτυπώνει τη λέξη «Mokka» με ρέουσα μορφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Opel Mokka, αλλάζουν τα πάντα [video]

mokka

Το εσωτερικό αντανακλά την φιλοσοφία του μοντέλου. Το νέο Opel Pure Panel περιλαμβάνει δύο διευρυμένες οθόνες και επικεντρώνεται στα απαραίτητα. Αντίθετα με τα cockpit που είναι υπερφορτωμένα με πληροφορίες και χειριστήρια, το Pure Panel εκφράζει μία καθαρή αισθητική. Η δομή του είναι σαφής και κατανοητή με μία ματιά, αφού οι σχεδιαστές της Opel έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην «ψηφιακή αποτοξίνωση», όπως την ονομάζουν. Για να αποφευχθεί η διάσπαση της προσοχής του οδηγού, φρόντισαν να διασφαλίσουν τη διαισθητική λειτουργία του συστήματος.

ople

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 100kW (136 ίππους) με μέγιστη ροπή 260 Nm, άμεσα διαθέσιμη από την εκκίνηση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης - Normal, Eco και Sport. Με την μπαταρία των 50 kWh, το Opel Mokka-e έχει αυτονομία έως 324 χιλιόμετρα (σύμφωνα με το WLTP), ενώ οι κινητήρες βενζίνης και diesel αποδίδουν ισχύ από 100 μέχρι 130 ίππους, με κύριο χαρακτηριστικό την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης συνδυάζονται με ένα σύγχρονο, μηχανικό, εξατάχυτο κιβώτιο ή με ένα οκτατάχυτο αυτόματο με χειριστήρια στο τιμόνι (shift paddles).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Opel Mokka: Αυτή είναι η γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου 

mokk

Επιπρόσθετα, η ομάδα μηχανικών εργάστηκε σκληρά ώστε να επιτύχει τη μείωση βάρους (κατά 120 κιλά έναντι του προκατόχου του) και ταυτόχρονα να βελτιώσει την ακαμψία του αμαξώματος. Το οφέλη είναι εμφανή, αφού το νέο Mokka καταναλώνει σημαντικά λιγότερο καύσιμο, ενώ είναι πιο ευέλικτο και διασκεδαστικό στην οδήγηση.

Οι παραγγελίες για το Opel Mokka έχουν ήδη ξεκινήσει, με τιμή εκκίνησης τα 19.990 ευρώ (προτεινόμενη λιανική τιμή με ΦΠΑ στη Γερμανία), ενώ με τιμή εκκίνησης τις 32.990 ευρώ (προτεινόμενη λιανική τιμή με ΦΠΑ στη Γερμανία), το νέο Mokka-e κινείται με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Με εφαρμογή των τοπικών κινήτρων, η τιμή μειώνεται στα 23.420 ευρώ. 

node/39971

Toyota Land Cruiser: Καθυστερεί η νέα γενιά

Η πανδημία έφερε καθυστερήσεις στην εξέλιξη του νέου Toyota Land Cruiser με την πρεμιέρα να αναβάλλεται για το 2021.

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Toyota Land Cruiser: Καθυστερεί η νέα γενιά

Η παρουσίαση της ολοκαίνουριας γενιάς του Toyota Land Cruiser αναμένεται να καθυστερήσει μερικούς μήνες λόγω της πανδημίας που δεν επέτρεψε την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιαπωνικού (CarSensor) και αυστραλέζικου (CarExpert) τύπου.

Το μοντέλο ήταν αρχικά προγραμματισμένο να κάνει πρεμιέρα μέσα στο 2020, όμως η ημερομηνία πήρε αναβολή για τον Απρίλιο του 2021 και τώρα φαίνεται πως ίσως μεταφερθεί για ακόμα αργότερα καθώς λόγω των συνθηκών, η διαδικασία εξέλιξης έχει "παγώσει".

Κάθε γενιά του Toyota Land Cruiser περνά από εξαντλητικές δοκιμές εξέλιξης σε ακραίες συνθήκες, κάτι που απαιτεί από τους μηχανικούς να ταξιδεύουν στα μήκη και πλάτη της γης. Με τους περιορισμούς στα ταξίδια λόγω πανδημίας, το πρόγραμμα της Toyota αναπόφευχτα υπέστη μεγάλες καθυστερήσεις.

Η σημερινή γενιά J200 του Land Cruiser έκανε πρεμιέρα το μακρινό 2007, και παρόλο που μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχει δεχθεί μια σειρά από αναβαθμίσεις και πολλαπλά facelift, έχει φτάσει η στιγμή για μια ανανέωση εκ βάθρων. Το δημοφιλές μοντέλο παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι της γκάμας της από το 1951 μέχρι και σήμερα, με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τις 10 εκατομμύρια μονάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota Land Cruiser: Έρχεται νέα γενιά με υβριδικό σύστημα κίνησης

Η νέα γενιά θα βασίζεται σε νέο πλαίσιο τύπου σκάλας με αρκετά εξαρτήματα από την πλατφόρμα TNGA της Toyota. Εκτός από το Land Cruiser, η εν λόγω αρχιτεκτονική θα χρησιμοποιηθεί και στα επόμενης Lexus LX και Toyota Sequoia. Γνωρίζουμε επίσης ότι το ιαπωνικό SUV θα χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά στην ιστορία του, ενώ θα διατηρήσει τη στάνταρ τετρακίνηση και τις εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου που χαρακτηρίζουν κάθε γενιά του. Φημολογείται πως ο κινητήρας θα είναι ένας υβριδικός twin-turbo V6 3,5 λίτρων (παρόμοιος με αυτόν που χρησιμοποιεί το Lexus LS500h) με την επιλογή ενός πετρελαιοκινητήρα V6 3,3 λίτρων.

Οι διαστάσεις της νέας γενιάς δεν αναμένεται να διαφοροποιηθούν σημαντικά, με μήκος κοντά στα 5 μέτρα και πλάτος λίγο κάτω από τα 2 μέτρα. Σχεδιαστικά, οι γραμμές του αμαξώματος θα αποτελούν φυσική εξέλιξη του σημερινού μοντέλου, με επιβλητική μάσκα, φώτα LED και τροχούς διαμέτρου έως και 20". Αναβαθμισμένη θα είναι και η καμπίνα που θα διατηρεί την επταθέσια διάταξη με πιο σύγχρονη τεχνολογία και πιο premium αίσθηση. Τέλος στον εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται και το πλήρες πακέτο Toyota Safety Sense με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.