Νέο, υδρογονοκίνητο Toyota Mirai [video]

Νέο, υδρογονοκίνητο Toyota Mirai [video]

H Toyota υπόσχεται γρήγορο ανεφοδιασμό και αυτονομία 500 km από την ενεργειακή κυψέλη υδρογόνου του νέου της FCV, που θα βγει στην αγορά το 2015.

H Toyota ανακοίνωσε ότι το επερχόμενο υδρογονοκίνητο μοντέλο παραγωγής της, που λεγόταν πριν FCV, θα έχει το όνομα Mirai, που στα ιαπωνικά σημαίνει μέλλον.

Το Toyota Mirai θα παρουσιαστεί επίσημα στην Ιαπωνία αύριο και θα διατεθεί στην εκεί αγορά τον ερχόμενο Απρίλιο. Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ θα έρθει το καλοκαίρι του 2015.

Η ενδεικτική τιμή του αυτοκινήτου στην Ιαπωνία είναι περίπου 54.500 ευρώ, αλλά η Toyota λέει πως οι τιμές στις αγορές της Δύσης δεν έχουν ακόμα αποφασιστεί, κυρίως διότι δεν είναι γνωστό αν θα υπάρξουν κρατικές επιδοτήσεις και σε τι ποσό θα ανέρχονται.

Το όνομα Mirai σημαίνει μέλλον στα ιαπωνικά, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, σε ειδική τελετή πριν το λανσάρισμα του αυτοκινήτου.

Το Mirai είναι αποτέλεσμα δύο δεκαετιών έρευνας από την Toyota. Η έκδοση παραγωγής του 4θυρου σεντάν, που έχει τέσσερις θέσεις και αυτονομία 500 km από τις δύο δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης (700 bar) κάτω από το δάπεδο, είχε αποκαλυφθεί στην πρόσφατη έκθεση στο Παρίσι.

Οι δεξαμενές υδρογόνου τροφοδοτούν μια ενεργειακή κυψέλη, η οποία δίνει ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη για να κινεί τους εμπρός τροχούς. Από την εξάτμιση, το Mirai εκπέμπει μόνο υδρατμούς. Η ισχύς του κινητήριου συστήματος εκτιμάται στους περίπου 135 PS, καθώς η Toyota το συγκρίνει με ένα τυπικό βενζινοκίνητο οικογενειακό μοντέλο. Ο ανεφοδιασμός των δύο δεξαμενών υδρογόνου γίνεται σε περίπου 5 λεπτά.

Το πιο πρόσφατο πειραματικό πρωτότυπο είχε εκτεθεί στο Σαλόνι του Τόκιο το 2013, και η έκδοση παραγωγής είναι πολύ κοντά σε εκείνο.

Στην Ιαπωνία, οι πωλήσεις του Mirai θα γίνονται μόνο μέσω των επίσημων εμπόρων της Toyota σε περιοχές της χώρας όπου ήδη υπάρχει η υποδομή ανεφοδιασμού σε υδρογόνο.

Η Toyota πιστεύει ότι μπορεί να εκλαϊκεύσει το υδρογόνο ως καύσιμο, όπως έχει κάνει με την υβριδική τεχνολογία τα τελευταία 16 χρόνια.

Όμως, υπάρχει μια μικρή αλλά πολύ θορυβώδης αντιπολίτευση στις ΗΠΑ, σχετικά με την υιοθέτηση του υδρογόνου ως καυσίμου, επειδή το μεγαλύτερο μέρος του υδρογόνου σήμερα παρασκευάζεται με «αναδιαμόρφωση μέσω ατμού» (δηλ. αναγωγή) του μεθανίου (από το φυσικό αέριο).

Ο επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, έχει χαρακτηρίσει τις ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου «ένα φορτίο σκουπίδια».   

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ AKIO TOYODA ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

«Σήμερα είμαστε σε ένα σημείο καμπής της αυτοκινητικής ιστορίας. Ένα σημείο καμπής όπου ο κόσμος θα αγκαλιάσει ένα νέο, φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο που είναι απολαυστικό στην οδήγηση. Ένα σημείο καμπής όπου ένα τετράθυρο σεντάν μπορεί να ταξιδέψει 500 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα σε υδρογόνο, μπορεί να ανεφοδιαστεί σε κάτω από πέντε λεπτά και εκπέμπει μόνο υδρατμούς. Ένα σημείο καμπής που αντιπροσωπεύει πολλά χρόνια και αμέτρητες ώρες δουλειάς για την ομάδα μας, για να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που επαναπροσδιορίζει την αυτοκίνηση.

«Όλοι εμείς στην Toyota πιστεύουμε σε ένα μέλλον που θα είναι ασφαλέστερο, πιο πράσινο και πιο εύκολο για όλους. Οραματιστήκαμε έναν κόσμο γεμάτο με αυτοκίνητα που θα μειώνουν την εξάρτησή μας από το πετρέλαιο και τη βλάβη στο περιβάλλον. Ήταν ένας φιλόδοξος στόχος, αλλά ένας στόχος που μας ενέπνευσε. Και σήμερα είναι πραγματικότητα.

Το αυτοκίνητό μας με την ενεργειακή κυψέλη δουλεύει με υδρογόνο που μπορεί να παραχθεί από σχεδόν οτιδήποτε, ακόμη κι από σκουπίδια! Έχει μια ενεργειακή κυψέλη που παράγει αρκετό ηλεκτρικό ρεύμα για να εφοδιάζει ένα σπίτι για περίπου μια εβδομάδα.

«Είναι ένα αυτοκίνητο που σου επιτρέπει να τα έχεις όλα, χωρίς συμβιβασμούς. Ως οδηγός εξέλιξης, ήξερα ότι αυτό το υδρογονοκίνητο έπρεπε να είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση. Και πιστέψτε με, είναι. Έχει ένα χαμηλό κέντρο βάρους που του δίνει πολύ δυναμική συμπεριφορά.

«Αφού άντεξε εκατομμύρια χιλιόμετρα στις πίστες εξέλιξης και 10 χρόνια δοκιμών σε δημόσιους δρόμους, σε πολικό κρύο και κολασμένη ζέστη, αφού πέρασε από εκτεταμένες δοκιμές σύγκρουσης, και αφού συνεργαστήκαμε με τοπικές κυβερνήσεις και ερευνητές σε όλο τον κόσμο για να εξασφαλίσουμε ότι θα είναι εύκολο και πρακτικό στον ανεφοδιασμό, είμαστε έτοιμοι να το διαθέσουμε.

«Το όνομα που δώσαμε στο νέο μας μοντέλο είναι Mirai, που στα ιαπωνικά σημαίνει μέλλον. Πιστεύουμε ότι στο τιμόνι του Mirai μπορούμε να πάμε σε μέρη που δεν έχουμε ξαναπάει, σε έναν κόσμο καλύτερο, με ένα αυτοκίνητο καλύτερο. Για εμάς, αυτό δεν είναι ένα ακόμη αυτοκίνητο. Είναι μια ευκαιρία – μια ευκαιρία να κάνουμε πραγματικά τη διαφορά. Και το να κάνεις τη διαφορά είναι το παν για την Toyota. Το μέλλον έφτασε. Και έχει το όνομα Mirai».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube