node/43843

Fiat: Ολοκληρώνεται ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της

Mε τις ήπια υβριδικές εκδόσεις των Tipo και 500X, η Fiat ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Από τον επόμενο μήνα η Fiat θα διαθέτει τα Τipo και 500Χ σε ήπια υβριδικές εκδόσεις με 48βολτο σύστημα μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους των δύο μοντέλων. Αυτό έρχεται ως ακολουθία της κίνησης που έγινε τον περασμένο μήνα με τις εκδόσεις Ε-Hybrid των Jeep Renegade και Jeep Compass και συμπληρώνει τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της Fiat.

Τα υβριδικά Tipo και 500Χ εφοδιάζονται με τον 1.5 lt FireFly κινητήρα που αποδίδει 130 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας BSG 48 Volt αποδίδει επιπλέον 20 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς για αμφότερα τα μοντέλα μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, με το Tipo Hybrid να χρειάζεται 9,0” για την επιτάχυνση 0-100 km/h και το 500X Hybrid 9,4” για την ίδια μέτρηση.

Fiat 500X Hybrid rear

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που εφοδιάζει τα δύο μοντέλα μπορεί να αναλάβει την κίνησή τους στην εκκίνηση, στην στάθμευση και την οδήγησή τους για μικρό διάστημα όταν οι απαιτήσεις τους είναι μικρές. Πιο συγκεκριμένα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να είναι απενεργοποιημένος σε ποσοστό 47% στον συνδυασμένο κύκλο WLTP ή κατά 62% σε αστικές συνθήκες, με την παράλληλη χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Αποτέλεσμα αυτών είναι για το μεν Fiat 500X να καταναλώνει κατά 11% χαμηλότερους ρύπους CO2 από τα συμβατικά βενζινοκίνητα αδέλφια του, αλλά και κατά 0,3 lt/100 km λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τις ντίζελ εκδόσεις του.

Κατά τα άλλα, τα δύο μοντέλα δεν διαφέρουν σε αισθητικό επίπεδο από τις υπόλοιπες εκδόσεις τους, ενσωματώνοντας μόνο το νέο λογότυπο «Hybrid» στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Fiat Tipo Hybrid front

Το Tipo Ηybrid θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Fiat στο Tofas της Τουρκίας και θα είναι διαθέσιμο τόσο στις hatchback όσο και στην Station Wagon Cross έκδοσή του, ενώ το Fiat 500X θα παράγεται στο Μelfi της Ιταλίας. 

 

Τελειώνοντας, να πούμε πως η Fiat σκοπεύει από το επόμενο έτος να αποκαλύπτει ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο κάθε χρονιά, με στόχο μέχρι το 2027 να διαθέτει μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα.