Επίσημο: Νέο Kia Stonic 2018 [upd+video]

Επίσημο: Νέο Kia Stonic 2018 [upd+video]

H Kia λανσάρισε το νέο μικρό της crossover, το Stonic πριν από λίγες ώρες στο Amsterdam, που θα λανσαριστεί εμπορικά τον προσεχή χειμώνα.

Η Kia παρακολουθώντας το ραγδαία εξελισσόμενο τρεντ στην κατηγορία των μικρών crossover/SUV, προχώρησε στη κατάθεση της δικής της πρότασης με το νέο Stonic. Ένα μοντέλο που μοιράζεται πολλά από τα μέρη του, κυρίως τα μηχανολογικά, με το επίσης νέο Hyundai Kona.

To τρεντ αυτό, όπως το ερμηνεύει η Kia, μιλά για ένα 21% των αγοραστών που αναβαθμίζουν την επιλογή τους από ένα κλασικό χάτσμπακ σε κάτι ψηλότερο. Οπότε το νέο Stonic είναι ο πιο πρόσφατος εκπρόσωπος μιας κατηγορίας που άνοιξε πριν από επτά χρόνια το δημοφιλές Nissan Juke, το 2010.

Βασισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το νέο Rio, το Kia Stonic ανταποκρίνεται σε αυτό το νέο «θέλω» των αγοραστών για μεγαλύτερο ύψος. Επιπλέον, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά δίνουν μια πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση, όπως εξάλλου και οι ράγες οροφής.

Η τελευταία εκδοχή της μάσκας-«μύτη της τίγρης» βρίσκεται ανάμεσα σε ένα σετ από φανάρια με εμφανώς πολύπλοκη εσωτερική σχεδίαση. Η δυνατότητα οροφής σε διαφορετικό χρώμα από αυτό του υπολοίπου αμαξώματος δημιουργεί 20 συνδυασμούς δύο τόνων -εννέα αποχρώσεις για το αμάξωμα και πέντε για την οροφή.

Η έμφαση στο ντιζάιν είναι κατανοητή, όχι μόνο διότι η Kia έχει χτίσει μια καλή φήμη όσον αφορά το σχεδιασμό, αλλά επίσης διότι οι έρευνες καταγράφουν ότι για το 43% των αγοραστών αποτελεί λόγο αγοράς ενός μικρού SUV/crossover. Αντίθετα, μόλις το 27% των αγοραστών επικεντρώνεται στο ντιζάιν ως λόγο αγοράς ενός συμβατικού σουπερμίνι. Εξάλλου, η Kia εκτιμά ότι τα μικρά crossover|/SUV θα αυξηθούν κατά 200% μέχρι το 2020 και τώρα είναι σε θέση να κεφαλαιοποιήσει αυτή την αυξητική πορεία.

Ψηλά στην ατζέντα του νέου Stonic βρίσκεται ο εσωτερικός χώρος, με το αυτοκίνητο να προσφέρει κορυφαίο τέτοιο στο πλάτος και ειδικά στο ύψος των ώμων. Όσον αφορά τα υλικά, παρόλο που υπάρχουν μερικά σκληρά που δείχνουν να γδέρνονται εύκολα, η καμπίνα από τη μεριά της είναι καλοκατασκευασμένη και αρκετά στιβαρή για να αντέχει στις κακουχίες. Και στην καμπίνα, οι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα για εξατομίκευση με εκτενείς επιφάνειες φινιρισμένες σε τέσσερα μεταλλικά χρώματα: Πορτοκαλί, χρυσό, γκρι ή πράσινο. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Kia Picanto

Η κεντρική κονσόλα του Stonic φιλοξενεί την πρόσφατη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων της Kia, που υποστηρίζει στάνταρ Apple CarPlay και Android Auto. Στις πίσω θέσεις, οι επιβάτες δεν θα αισθανθούν παραμελημένοι, καθώς τόσο το ύψος για το κεφάλι όσο και ο χώρος για τα πόδια είναι καλός. Ακόμα και κάποιος που θα κάτσει στη μέση, δεν θα πάρει εμβρυακή στάση, αφού θα έχει να βάλει κάπου τα πόδια του χάρη στο επίπεδο πάτωμα. Τέλος, η πέμπτη πόρτα με το φαρδύ άνοιγμα αποκαλύπτει ένα πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 352 lt, που είναι μεγάλο αν όχι το κορυφαίο στην κατηγορία.

Το νέο Kia Stonic θα έρθει στην Ευρώπη με τέσσερις επιλογές όσον αφορά τον κινητήρα. Οι βενζινοκινητήρες περιλαμβάνουν τον ατμοσφαιρικό 1,25 των 84 PS με 5άρι σασμάν που βρίσκουμε στο νέο Picanto, ένα επίσης ατμοσφαιρικό 1.4 με 101 άλογα και τον 3κύλινδρος 1.000άρη τούρμπο με τους 120 PS και 6άρι χειροκίνητο σασμάν. Η οψιόν στα ντίζελ είναι μία και αφορά έναν 1.600άρη με 110 PS που προσεχώς θα αντικατασταθεί από ένα νέο, αναβαθμισμένο μοτέρ το 2018.

Ο Michael Cole, επικεφαλής της ευρωπαϊκής Κia, επιβεβαίωσε ότι δεν είναι στις προθέσεις της εταιρείας να λανσάρει μια ηλεκτρική έκδοση του Stonic ή άλλα μοντέλα SUV. Εκτός κι αν αυτό απαιτηθεί από σημαντική μερίδα της πελατείας. Πρόκειται για μια προσέγγιση που έρχεται σε αντίθεση με αυτή του ετέρου μέλους του ομίλου, της Hyundai, που προετοιμάζεται εξελίσσοντας μια ηλεκτρική εκδοχή του Kona για το 2018.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Kia Rio

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία στηρίζεται το Stonic είναι αυτή του νέου Rio, που ανανεώθηκε με την τελευταία γενιά του κορεατικού σουπερμίνι. Παραδόξως, το νέο μικρό crossover/SUV της Hyundai, το Kona, πατά σε μια διαφορετική, παλιότερη πλατφόρμα. Το Stonic κάθεται 4,3 πόντους ψηλότερα από το Rio, τα καθίσματά του είναι τοποθετημένα επίσης ψηλότερα, ενώ πατά σε ζάντες 17”. Η ομοιότητα με το Rio περιορίζεται μόνο στη γενικότερη σιλουέτα, καθώς όλα τα πάνελ του αυτοκινήτου είναι διαφορετικά, εκτός από τις εμπρός πόρτες. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο Stonic βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας του, ον μεγαλύτερο από τα Nissan Juke και Renault Captur, αλλά κοντύτερο από τα Peugeot 2008 και FIAT 500.

Η αρχιτεκτονική του Stonic είναι κατά 51% από ατσάλι υπέρ-υψηλής αντοχής, μην ξεχνάμε ότι το Hyundai Group διαθέτει χαλυβουργία, κι έτσι τα βασικό μοντέλο ξεκινά με 1.069 kg. Ένα σχετικά χαμηλό βάρος που υποστηρίζεται από συντελεστή οπισθέλκουσας εξίσου χαμηλό, στα 0,33. Ωστόσο η Kia αντιλαμβάνεται το Stonic περισσότερο ως ένα αστικό σπορ αυτοκίνητο, παρά ως ένα κρούζερ. Αυτός είναι ο λόγος που το ισχύο του οδηγού βρίσκεται λίγο χαμηλότερα από το μέσο όρο του ύψους αυτού για την κατηγορία των μικρών crossover. Set-up που στόχο έχει τον πιο ακριβή χειρισμό και η Kia περιγράφει ως «στιβαρό». Μια επιλογή που δείχνει τον προσανατολισμό της Kia για πιο δυναμικό σχεδιασμό και ρυθμίσεις, πρόσταγμα της φιλοδοξίας της να γίνει μια πιο σπορ φίρμα, όπως εξάλλου είδαμε προσφάτως και στο Stinger GT.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Kia Stinger GT

Η ανάρτηση του Stonic χρησιμοποιεί το ίδιο set-up με το Rio, δηλαδή γόνατα μακφέρσον και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, που είναι όμως επαναρρυθμισμένος προκειμένου να αντιμετωπίσει το ψηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι ότι εξελίχτηκαν δύο set-up για την ανάρτηση, ένα για τη Νότιο Κορέα και ένα άλλο για την Ευρώπη, το οποίο εξελίχτηκε από το ευρωπαϊκό τμήμα της Kia στη Φρανκφούρτη. Στόχος ήταν το τιμόνι να αποκτήσει μεγαλύτερο βάρος και η απόκριση του σασί να είναι πιο κοφτερή και άμεση.

Το Stonic θα έρθει στην Ευρώπη με μια πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων του οδηγού και της ασφάλειας. Τα συστήματα αυτά περιλαμβάνουν head-up display, torque vectoring, corner brake control, προειδοποίηση για πρόσθια σύγκρουση, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, επιτήρηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας κατά την όπισθεν, αυτόματη εναλλαγή σκάλας φώτων και προειδοποίηση κόπωσης του οδηγού.

Το νέο Kia Stonic θα κάνει επίσημο ντεμπούτο στο κοινό, στην ΙΑΑ 2017 στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο, ενώ το λανσάρισμά του στις ευρωπαϊκές αγορές αναμένεται τον Νοέμβριο. Η τιμή του αυτοκινήτου για την ελληνική αγορά αναμένεται γύρω από τις 17.000 ευρώ για το 1.000άρη τούρμπο που θα είναι μάλλον και το μόνο βενζινοκίνητο της γκάμας στη χώρα μας. Φανταζόμαστε ότι για τους προφανείς λόγους που ισχύουν στην ελληνική αγορά και με τους οποίους οι Έλληνες αγοράζουν ντίζελ, κάνοντας 5.000 km το χρόνο, θα εισαχθεί και η 1.600άρα έκδοση GRDi.

[Πηγή Kia]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube