Main menu

Autocar
Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017 - 6:27μμ

Οδηγούμε το Kia Stinger GT 2018

Η σύντομη επαφή με τον premium πιονέρο της Kia αποκαλύπτει ισχυρή δυναμική ισορροπία, άνετη κύλιση και πρακτική καμπίνα. Ένα αυτοκίνητο που δεν το προσπερνάς εύκολα.

Το Kia Stinger GT δείχνει ότι θα μπορούσε να αποτελεί την αφετηρία μιας νέας, σημαντικής πορείας για τον Κορεάτη κατασκευαστή.

Από την άλλη, θα μπορούσε να αποτελεί ένα κατασκεύασμα πάνω από τις δυνάμεις της που θα αποδειχτεί μια δυνητικά καταστροφική κληρονομία. Διότι έβαλε μια μπουκιά στο στόμα, μεγαλύτερη από αυτή που θα μπορούσε να μασήσει. Βέβαια, αυτό μπορεί να το απαντήσει μόνο η αγορά –αν αισθάνεται βέβαια όπως εκείνη. Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για ένα ρίσκο: Μια στιλάτη, 4θυρη μπερλίνα, της οποίας η αποστολή είναι να θέσει σε πειρασμό τον κόσμο των Audi, BMW, Jaguar, Mercedes-Benz και εσχάτως της Alfa Romeo, και κατασκευάζεται από την ίδια εταιρεία που φτιάχνει Rio, ceed και Sportage.

Η φιλοδοξία του Stinger μπορεί να φανεί μεγαλύτερη σε εμάς τους Ευρωπαίους σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, όπου μεγάλες και σχετικά ακριβές μπερλίνες Kia, όπως τα K900 και Cadenza, υπάρχουν ήδη. Αλλά ανεξάρτητα από την οπτική του καθενός, δεν υφίσταται λάθος στη δήλωση που θέλει να κάνει το Stinger: «Τελειώσαμε με το ψάρεμα στα ρηχά νερά και βαρεθήκαμε να παίζουμε δεύτερο βιολί στην ορχήστρα της Hyundai. Φοράμε το κουστούμι παγκόσμιου κατασκευαστή και ό,τι μπορεί να κάνει η Ευρώπη μπορούμε να το κάνουμε κι εμείς».

Και αυτή είναι ίσως η απόδειξη. Το Stinger, λέει η Kia, είναι ένα 4θυρο πολυτελές «gran turismo» που φτιάχτηκε με όλη τη κομψότητα, το δυναμισμό και την επιτήδευση μιας κορυφαίας premium ευρωπαϊκής φίρμας. Και για να πάρουμε μια ισχυρή γεύση από τα παραπάνω, η Kia μας εξασφάλισε πρόσβαση στο Nürburgring Nordschleife, γεμίζοντας ταυτόχρονα το pit lane με κάμποσα κομμάτια από τα κορυφαίο μοντέλο της γκάμας του Stinger GT. Ένα αυτοκίνητο με 6κύλινδρο διτούρμπινο 3,3λιτρο βενζινοκινητήρα, 375 άλογα, πίσω κίνηση και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ που υπόσχεται δύναμη και κράτημα που το φέρνουν συγκρίσιμο με ένα Audi S4 ή μια BMW 440i.

Το αν σου αρέσει ή όχι ένα αυτοκίνητο είναι θέμα καθαρά προσωπικό και υποκειμενικό, αλλά αδιαμφισβήτητα οι αναλογίες του Stinger είναι καλύτερες από αυτές μια κλασικής πολυτελούς μπερλίνας: Μακρύ μεταξόνιο, χαμηλότερο και πιο φαρδύ από τους περισσότερους Ευρωπαίους ανταγωνιστές του. Στα μάτια μας δε, το Stinger GT δείχνει ιδιαίτερα καλό, με ένα μίγμα σπορ και εκλεπτυσμένων σχεδιαστικών γραμμών.

Το αυτοκίνητο διαθέτει μια ελαφρά πιο χαμηλή θέση οδήγησης απ’ ό,τι το τυπικό δείγμα της premium «φυλής», κάτι που το αντιλαμβάνεσαι ευθύς μόλις καθίσεις πίσω από το τιμόνι. Η καμπίνα είναι πιο πολυτελής και φιλόξενη απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει στα Kia, με μια 8άρα οθόνη αλά τάμπλετ να δεσπόζει στο ταμπλό. Όμως τα υλικά και τα εξαρτήματα δεν είναι όλα τους τόσο upmarket όσο οι συνηθισμένοι στις premium φίρμες θα περίμεναν. Στον τομέα της πρακτικότητας, ωστόσο, το Stinger έχει πετύχει διάνα. Μπορεί ο χώρος για το κεφάλι να είναι ένα «τσικ» περιορισμένος στο πίσω κάθισμα, αλλά ο χώρος για τα πόδια είναι γενναιόδωρος όπως και το πορτμπαγκάζ, επίσης εύκολο στην πρόσβαση μέσω της «πέμπτης» πόρτας.

Τόσο η ατσάλινη πλατφόρμα του Stinger GT όσο και ο 3,3λιτρος V6 τούρμπο προέρχονται προσαρμοσμένα κατάλληλα από το Hyundai Genesis G80 Coupé. Και καθώς το αυτοκίνητο είναι σχετικά βαρύ (ο Kia το δίνει 1.725 kg), το μοτέρ δεν αγωνίζεται να δώσει ακαριαία ώθηση στα φημισμένες απότομες κλίσεις του Nordschleife. Υπάρχει μπόλικη διαθέσιμη ροπή και ήπιο ηχητικό ηχόχρωμα από τον V6, καθώς μια σπορ εξάτμιση της αμερικανικής αγοράς δεν θα περνούσε την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου. Τα αυτόματο 8άρι σασμάν του αυτοκινήτου είναι λίγο πιο αργό και χωνεύει πιο πατιναριστά τη μια ταχύτητα ύστερα από την άλλη στη χειροκίνητη λειτουργία απ’ ό,τι οι καλύτεροι ανταγωνιστές του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι απογοητευτικό.

Ο επιδιωκόμενος στόχος της Kia με την κύλιση και το κράτημα του αυτοκινήτου δεν ήταν να ακολουθήσει τα πιο ψυχωμένα και κοφτερά αυτοκίνητα στην κόμπακτ premium κατηγορία. Αντίθετα επεδίωξε να πετύχει ένα πιο χαλαρό και άνετο συμβιβασμό που θα έκανε στο Stinger ιδιαίτερα κατάλληλο για τον τουρισμό μεγάλων αποστάσεων –αλλά και έτοιμο για συμμετοχική οδήγηση όταν του ζητηθεί. Μερικοί γύροι στο ’Ring δεν ήταν ο καλύτερος τρόπος για να δοκιμάσουμε πόσο εκπληρώνει τα παραπάνω το αυτοκίνητο. Αλλά ήταν αρκετοί για να καταλάβουμε ότι το Stinger διαθέτει αξιοπρεπή πρόσφυση και έλεγχο του βάρους του, και την αξιέπαινη ισορροπία χειρισμού που περιμένεις από μια μπερλίνα GT

O συνδυασμός με 19άρες ζάντες και ευρωπαϊκής προέλευσης λάστιχα επιδόσεων στο στάνταρ set-up κάνουν το Stinger GT να στρίβει γρήγορα. Το αυτοκίνητο δεν γέρνει και διαθέτει πολύ καλό βάρος και κατευθυντική απόκριση στο τιμόνι. Αλλά η ευχάριστη έκπληξη είναι το σφόδρα επιτυχημένο μίγμα σταθερότητας στην υψηλή ταχύτητα και ρυθμισιμότητας του αυτοκινήτου μέσα στη στροφή, χαρακτηριστικά ικανά να το κάνουν να ξεχωρίσει ακόμα και ανάμεσα στον κορυφαίο ανταγωνισμό του.

Στις μεγάλες λακκούβες και κυματοειδείς ανωμαλίες, το Stinger GT δείχνει ελαφρά δυσκίνητο και με υπερβάλλουσα κίνηση του αμαξώματος για το είδος του αυτοκινήτου. Κάποιες φορές δε, διαχειρίζεται το βάρος του λίγο αδέξια στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης -αλλά χωρίς να μπορέσουμε να δοκιμάσουμε την πιο σπορ από τις πέντε οδηγικές ρυθμίσεις.

Το Stinger εξακολουθεί να αποκαλύπτει το πλήρες εύρος των δυνατοτήτων του. Το επόμενο βήμα είναι να οδηγήσουμε ένα τελικό αυτοκίνητο παραγωγής σε ευρωπαϊκούς δρόμους, κάτι που θα γίνει το φθινόπωρο. Ελπίζουμε φυσικά και για ένα τεστ αλά DRIVE σε ελληνικούς δρόμους αμέσως μετά.

Η πρώτη γεύση ήταν θετική, αλλά είναι σαφές ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται ενδελεχή αξιολόγηση. Να θέσεις τον δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων για να πεις με σιγουριά ότι το Stinger πρόκειται για ένα διαφορετικό μοντέλο στην γκάμα της Kia.

Προφανώς ο 3,3λιτρος κινητήρας δεν είναι και το πλεονεκτικότερο μοτέρ για τα ελληνικά δεδομένα. Ούτε καν για τα ευρωπαϊκά. Όμως, η Kia έχει επιβεβαιώσει την γκάμα των μοτέρ του Stinger GT για τις ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και ο από καιρού φημολογούμενος 2.2 ντίζελ.

Το μοτέρ αυτό αναμένεται να πάρει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο, αρχής γενομένης από το λανσάρισμα του μοντέλου τον προσεχή χειμώνα.

Ο 2.2 ντίζελ, που συνδυάζεται στάνταρ με 8άρι αυτόματο σασμάν, αποδίδει 200 ίππους και 44,9 χιλιογραμμόμετρα, με την Kia να ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,5” και τελική 225 km/h. Η κίνηση μεταδίδεται στάνταρ στους πίσω τροχούς και με έξτρα χρέωση την προσθήκη μπλοκέ διαφορικού. Αλλά οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν και την οψιόν της τετρακίνησης με torque-vectoring. Ο βασικός βενζινοκινητήρας για την Ευρώπη θα είναι ένας 4κύλινδρος δίλιτρος τούρμπο με 256 άλογα και 36,0 kgm.

Τι λέει το AUTOCAR
Με το Stinger, η Kia θέλει να περάσει στη διάσταση των premium κατασκευαστών και τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά και κινούμενα προς τη σωστή κατεύθυνση
Τιμή Από €48.000 (Ευρώπη)
Τεχνολογία 3.342 cc, V6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, 375 PS/6.000 rpm, 52,0 kgm/1.300-4.500 rpm, αυτόματο οκτώ σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1”
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Εκπομπές CO2 200 g/km
Διαστάσεις 4.830 x 1.870 x 1.400 mm
Βάρος 1.725 kg
Τιμές κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία