node/34506

Επίσημο: McLaren Senna GTR

Αποκλειστικά για χρήση σε πίστα με απόδοση 825 PS και ακραίο αεροδυναμικό πακέτο.

Η McLaren παρουσίασε την έκδοση παραγωγής της Senna GTR, ένα μοντέλο πίστας για 75 επιλεγμένους πελάτες οι οποίοι πλήρωσαν τουλάχιστον £1.1 εκατομμύρια λίρες (1.281.999 ευρώ) προ φόρων για να το αποκτήσουν.

Η Senna GTR που έρχεται ένα χρόνο μετά το αντίστοιχο πρωτότυπο, αποτελεί διάδοχο των F1 GTR (1995) και P1 GTR (2015) και ανήκει στην οικογένεια Ultimate Series της McLaren. Δεν είναι νόμιμη για χρήση στο δρόμο, ούτε υπόκεινται σε περιορισμούς κάποιας κατηγορίας αγωνιστικών μοντέλων, οπότε οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν πλήρη ελευθερία για να εξελίξουν το απόλυτο όχημα πίστας. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει αφού η Senna GTR είναι ταχύτερη στην πίστα από οποιαδήποτε άλλο μοντέλο της McLaren εκτός των μονοθεσίων της Formula 1.

Στόχος των τεχνικών της McLaren ήταν το 95% των δυνατοτήτων του μοντέλου να είναι προσβάσιμο από το 95% των οδηγών έτσι ώστε να μην χρειάζεται κάποιος να είναι  οδηγός αγώνων για να απολαύσει τις αρετές της Senna GTR.

McLaren Senna GTR

Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, η Senna GTR φωνάζει από μακριά πως είναι ένα μοντέλο για την πίστα χάρη στο νέο αεροδυναμικό πακέτο. Το ανασχεδιασμένο εμπρός σπλιτερ με ανυψωμένο κεντρικό κομμάτι στέλνει τον αέρα κάτω από το όχημα προς τον πίσω διαχύτη που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι της ουράς. Εκεί δεσπόζει και η γιγαντιαία αεροτομή με ενεργά πτερύγια που θυμίζει αγωνιστικό κατηγορίας LMP1 και σίγουρα είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του αμαξώματος.

Τα πρόσθετα πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, οι γεννήτριες vortex, τα μαρσπιέ και οι εσοχές στα φουσκωμένα φτερά κατευθύνουν τον αέρα έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους για καλύτερη πρόσφυση.

Χάρη στα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, το μοντέλο μπορεί να παράγει περισσότερα από 1.000 kg κάθετης δύναμης, μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τα 800 kg που παράγει η έκδοση δρόμου στα 250 km/h. Επιπλέον, η Senna GTR παράγει τα αντίστοιχα επίπεδα κάθετης δύναμης με την Senna σε 15% χαμηλότερες ταχύτητες, χωρίς αυτό να επηρεάζει την αντίσταση στον αέρα. Για την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων υπάρχει και το αυτόματο σύστημα DRS που αλλάζει τη γωνία της πίσω αεροτομής η οποία όταν χρειαστεί συμβάλλει και στην επιβράδυνση με 20% μεγαλύτερη αντίσταση.

Οι πανάλαφρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19" με centre-lock σχεδιασμό φορούν ελαστικά τύπου slick της Pirelli με διαστάσεις 285/650 εμπρός και 325/705 πίσω, μιας και το μοντέλο δεν υπόκεινται στους περιορισμούς της κατηγορίας GT3 που επιβάλλουν μικρότερους τροχούς. Έτσι, τα φρένα είναι μεγαλύτερα από αυτά της αγωνιστικής 720S GT3 με carbon-κεραμικούς δίσκους 390mm και σφυρήλατες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες (εξαπίστονες εμπρός και τετραπίστονες πίσω).

Σε σύγκριση με το περσινό πρωτότυπο, η εξάτμιση μετακινήθηκε από το προφίλ στο πίσω μέρος, καθώς αυτή η λύση είναι η βέλτιστη από πλευράς πολυπλοκότητας και βάρους.

McLaren Senna GTR

Η Senna GTR βασίζεται στο ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο Monocage III-R με ενσωματωμένο roll cage, αλουμινένιο υποπλαίσιο εμπρός, ζώνες παραμόρφωσης από σύνθετα υλικά και αλουμινένιο πλαίσιο του κινητήρα. 

Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας 4,0 λίτρων αποδίδει 825 PS (+25 PS) και 81,6 kgm ροπής, χάρη στην αφαίρεση του βοηθητικού καταλύτη και επαναρύθμιση του εγκεφάλου, ενώ συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Seamless Shift Gearbox (SSG) 7 σχέσεων. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρία προγράμματα Wet, Track και Race που ρυθμίζουν ανάλογα την επεμβατικότητα των ABS και ESP.

Η ενεργή ανάρτηση της έκδοση δρόμους, έχει αντικατασταθεί στην Senna GTR από μια ανάρτηση αγωνιστικού τύπου με διπλά ψαλίδια από αλουμίνιο, τετραπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές που εξελίχθηκαν από τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας GT3. Η GTR κάθεται κατά 34mm χαμηλότερα από την Senna, με ύψος 1.195mm ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια (+77mm εμπρός και +68mm πίσω). Από πλευράς βάρους, η έκδοση πίστας είναι κατά 10kg ελαφρύτερη από την έκδοση δρόμου με την ζυγαριά να δείχνει 1.188 kg.

McLaren Senna GTR

Στο εσωτερικό βρίσκουμε ένα αγωνιστικό κάθισμα προδιαγραφών FIA από ανθρακονήματα με ζώνες έξι σημείων, με το κάθισμα του συνοδηγού να προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή χωρίς πρόσθετο κόστος. Το αγωνιστικό ρυθμιζόμενο τιμόνι προδιαγραφών GT3 έχει ενσωματωμένα paddles αλλαγής σχέσεων, ενώ ειδικές ενδείξεις LED ειδοποιούν για βέλτιστες αλλαγές και παρουσιάζουν την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα μέσω του ραντάρ (ένα σύστημα που χρησιμοποιείται και στους αγώνες αντοχής).

Η καμπίνα δεν διαθέτει αερόσακους, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ή άλλες ανέσεις, έχει όμως επενδύσεις από γυμνό ανθρακόνημα με σατέν υφή, μοκέτα σε μαύρο χρώμα και οροφή από Alcantara. Επιπλέον το μοντέλο εξοπλίζεται με air condition, launch control, pit lane speed control, δύο κάμερες και ασύρματο για επικοινωνία με τα pit.

Ο Mike Flewitt, CEO της McLaren Automotive, δήλωσε: "Η McLaren Senna GTR είναι το τέλειο παράδειγμα της επιμονής μας στο να προσφέρουμε στους πελάτες μας την απόλυτη εμπειρία οδήγησης σε πίστα. Η McLaren Senna σχεδιάστηκε εξαρχής ως ένα ακραίο μοντέλο με προσανατολισμό πίστας, όμως το Senna GTR Concept του 2018 έδειξε πως μπορούσαμε να πάμε ακόμα παραπέρα και τώρα, ελεύθεροι από τους περιορισμούς των μοντέλων παραγωγής και τους κανονισμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετακινήσαμε τα όρια του τι είναι τεχνικά εφικτό, πηγαίνοντας την οδήγηση σε πίστα σε ένα νέο επίπεδο."

node/40237

Νέο Tipo Cross: Η FΙΑΤ παρουσιάζει την «περιπετειώδη» πλευρά του Tipo 

Η οικογένεια του FΙΑΤ Tipo αποκτά μια νέα έκδοση που εκτός των άλλων θα εφοδιάζεται και με το 5ης γενιάς σύστημα πολυμέσων  UConnect 5. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Νέο Tipo Cross: Η FΙΑΤ παρουσιάζει την «περιπετειώδη» πλευρά του Tipo 

Η οικογένεια του FΙΑΤ Tipo αποκτά ένα νέο μέλος με έμφαση στην περιπέτεια και το δυναμικό χαρακτήρα. Το Tipo Cross αποτελεί ένα σύγχρονο crossover, το οποίο χωρίς καμία παραχώρηση στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, έρχεται να προσφέρει μια ξεχωριστή εναλλακτική σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία οχημάτων. Η έκδοση Cross έρχεται να ολοκληρώσει τη γκάμα του Tipo, που αποτελείται από τις εκδόσεις Hatchback, Sedan και Station Wagon, αποτελώντας ένα ξεχωριστό crossover, που διατηρεί το κορυφαίο value-for-money που χαρακτηρίζει το σύνολο της οικογένειας του μοντέλου.

Ο νέος σχεδιασμός με τα crossover στοιχεία, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 4 cm συνθέτουν μια πιο δυναμική εικόνα. Η νέα αρχιτεκτονική προσφέρει επίσης ψηλότερη θέση οδήγησης για ευκολότερη πρόσβαση στην καμπίνα τον επιβατών, καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας.

Πέρα από τη νέα εμφάνιση, το Tipo Cross φέρνει και μια σειρά αλλαγών σε τεχνικό επίπεδο, όσον αφορά στους κινητήρες και τα συστήματα συνδεσιμότητας και πολυμέσων.

Εκτός από την πλήρη εφαρμογή προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), το Tipo Cross είναι το πρώτο μοντέλο της FCA -μετά το νέο ηλεκτρικό 500- το οποίο θα εφοδιάζεται με το 5ης γενιάς σύστημα πολυμέσων  UConnect 5 με την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών. Το σύστημα προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring και σύνδεση μέσω Bluetooth με δύο συσκευές ταυτόχρονα.

Σε επίπεδο κινητήρων διαθέσιμες θα είναι επιλογές, τόσο βενζίνης, όσο και diesel. Ο νέος κινητήρας turbo βενζίνης του ενός λίτρου απόδοσης 100 ίππων προσφέρει υψηλά επίπεδα ροπής (190Nm) μόλις στις 1.500 rpm., ενώ ιδιαίτερα χαμηλές είναι και οι εκπομπές ρύπων με 121 gr CO2/km. Ο νέος κινητήρας βενζίνης είναι προδιαγραφών Euro 6D Final, όπως και οι ανανεωμένοι κινητήρες diesel απόδοσης 95 και 130 ίππων.

Το Tipo Cross έρχεται να ενταχθεί στην εξαιρετικά πετυχημένη σειρά του μοντέλου, το οποίο έχει ήδη πουλήσει περισσότερες από 670.000 μονάδες στην Ευρώπη.

[Πηγή:Δελτίο Τύπου FIAT]

node/40225

Ford: Καταργεί τα συμβατικά βενζινοκίνητα Mondeo

Το Ford Mondeo είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε υβριδικές και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ford: Καταργεί τα συμβατικά βενζινοκίνητα Mondeo

Η Ford ανακοίνωσε πως το Mondeo είναι πλέον διαθέσιμο αποκλειστικά σε υβριδικές και diesel εκδόσεις, καταργώντας τους μη-υβριδικούς βενζινοκινητήρες από τη γκάμα. Η απόφαση αυτή πάρθηκε λόγω των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού καθώς σύμφωνα με το δελτίο τύπου, το 1/3 των Mondeo που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2019 ήταν υβριδικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Κινέζοι αγαπούν το Ford Mondeo

To σύστημα κίνησης του Mondeo Hybrid με συνδυαστική απόδοση 187 PS, αποτελείται από βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο power-split, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου 1,4 kWh. Χάρη σε ανάκτηση έως και του 90% της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα, η μπαταρία φορτίζει αυτόματα. 

Παράλληλα, η Ford διατήρησε και την επιλογή του πετρελαιοκινητήρα 2.0 EcoBlue με 150 PS η 190 PS για το σεντάν και το στέισον βάγκον καθώς υπάρχει ακόμα κοινό που τα επιλέγει.

Ford Mondeo

Να θυμίσουμε πως η σημερινή, τέταρτη γενιά του Mondeo (γνωστή και ως Fusion στις ΗΠΑ) πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 και ανανεώθηκε το 2019. Με το φρεσκάρισμα, το Mondeo Hybrid έγινε διαθέσιμο και σε έκδοση ST-Line δίπλα στα Titanium και Vignale. Το υβριδικό μοντέλο παράγεται σήμερα στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Iσπανίας, ενώ από τις αρχές του 2021 θα μετακομίσει εκεί και η παραγωγή των υβριδικών S-MAX και Galaxy που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα.

Οι πληροφορίες που έχουμε για τη νέα γενιά Mondeo που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2021, αναφέρουν πως η εξωτερική σχεδίαση θα παραπέμπει σε crossover. Αυτή η αλλαγή στο χαρακτήρα του μοντέλου γίνεται ώστε να ανταγωνιστεί καλύτερα τα SUV που έχουν κλέψει ένα τεράστιο μερίδιο πωλήσεων από τα παραδοσιακά D-Segment sedan.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η νέα γενιά του Ford Mondeo θα παρουσιαστεί το 2021

Μέχρι τα τέλη του 2021, η Ford θα έχει παρουσιάσει 17 εξηλεκτρισμένα μοντέλα για την αγορά της Ευρώπης. Στόχος είναι οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων Ford να αφορούν μεγαλύτερο ποσοστό από το 50% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο μέχρι τα τέλη του 2022.

[Πηγή: Ford]