node/34506

Επίσημο: McLaren Senna GTR

Αποκλειστικά για χρήση σε πίστα με απόδοση 825 PS και ακραίο αεροδυναμικό πακέτο.

Η McLaren παρουσίασε την έκδοση παραγωγής της Senna GTR, ένα μοντέλο πίστας για 75 επιλεγμένους πελάτες οι οποίοι πλήρωσαν τουλάχιστον £1.1 εκατομμύρια λίρες (1.281.999 ευρώ) προ φόρων για να το αποκτήσουν.

Η Senna GTR που έρχεται ένα χρόνο μετά το αντίστοιχο πρωτότυπο, αποτελεί διάδοχο των F1 GTR (1995) και P1 GTR (2015) και ανήκει στην οικογένεια Ultimate Series της McLaren. Δεν είναι νόμιμη για χρήση στο δρόμο, ούτε υπόκεινται σε περιορισμούς κάποιας κατηγορίας αγωνιστικών μοντέλων, οπότε οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν πλήρη ελευθερία για να εξελίξουν το απόλυτο όχημα πίστας. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει αφού η Senna GTR είναι ταχύτερη στην πίστα από οποιαδήποτε άλλο μοντέλο της McLaren εκτός των μονοθεσίων της Formula 1.

Στόχος των τεχνικών της McLaren ήταν το 95% των δυνατοτήτων του μοντέλου να είναι προσβάσιμο από το 95% των οδηγών έτσι ώστε να μην χρειάζεται κάποιος να είναι  οδηγός αγώνων για να απολαύσει τις αρετές της Senna GTR.

McLaren Senna GTR

Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, η Senna GTR φωνάζει από μακριά πως είναι ένα μοντέλο για την πίστα χάρη στο νέο αεροδυναμικό πακέτο. Το ανασχεδιασμένο εμπρός σπλιτερ με ανυψωμένο κεντρικό κομμάτι στέλνει τον αέρα κάτω από το όχημα προς τον πίσω διαχύτη που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο κομμάτι της ουράς. Εκεί δεσπόζει και η γιγαντιαία αεροτομή με ενεργά πτερύγια που θυμίζει αγωνιστικό κατηγορίας LMP1 και σίγουρα είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του αμαξώματος.

Τα πρόσθετα πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, οι γεννήτριες vortex, τα μαρσπιέ και οι εσοχές στα φουσκωμένα φτερά κατευθύνουν τον αέρα έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή βάρους για καλύτερη πρόσφυση.

Χάρη στα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, το μοντέλο μπορεί να παράγει περισσότερα από 1.000 kg κάθετης δύναμης, μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τα 800 kg που παράγει η έκδοση δρόμου στα 250 km/h. Επιπλέον, η Senna GTR παράγει τα αντίστοιχα επίπεδα κάθετης δύναμης με την Senna σε 15% χαμηλότερες ταχύτητες, χωρίς αυτό να επηρεάζει την αντίσταση στον αέρα. Για την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων υπάρχει και το αυτόματο σύστημα DRS που αλλάζει τη γωνία της πίσω αεροτομής η οποία όταν χρειαστεί συμβάλλει και στην επιβράδυνση με 20% μεγαλύτερη αντίσταση.

Οι πανάλαφρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19" με centre-lock σχεδιασμό φορούν ελαστικά τύπου slick της Pirelli με διαστάσεις 285/650 εμπρός και 325/705 πίσω, μιας και το μοντέλο δεν υπόκεινται στους περιορισμούς της κατηγορίας GT3 που επιβάλλουν μικρότερους τροχούς. Έτσι, τα φρένα είναι μεγαλύτερα από αυτά της αγωνιστικής 720S GT3 με carbon-κεραμικούς δίσκους 390mm και σφυρήλατες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες (εξαπίστονες εμπρός και τετραπίστονες πίσω).

Σε σύγκριση με το περσινό πρωτότυπο, η εξάτμιση μετακινήθηκε από το προφίλ στο πίσω μέρος, καθώς αυτή η λύση είναι η βέλτιστη από πλευράς πολυπλοκότητας και βάρους.

McLaren Senna GTR

Η Senna GTR βασίζεται στο ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο Monocage III-R με ενσωματωμένο roll cage, αλουμινένιο υποπλαίσιο εμπρός, ζώνες παραμόρφωσης από σύνθετα υλικά και αλουμινένιο πλαίσιο του κινητήρα. 

Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας 4,0 λίτρων αποδίδει 825 PS (+25 PS) και 81,6 kgm ροπής, χάρη στην αφαίρεση του βοηθητικού καταλύτη και επαναρύθμιση του εγκεφάλου, ενώ συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Seamless Shift Gearbox (SSG) 7 σχέσεων. Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε τρία προγράμματα Wet, Track και Race που ρυθμίζουν ανάλογα την επεμβατικότητα των ABS και ESP.

Η ενεργή ανάρτηση της έκδοση δρόμους, έχει αντικατασταθεί στην Senna GTR από μια ανάρτηση αγωνιστικού τύπου με διπλά ψαλίδια από αλουμίνιο, τετραπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές που εξελίχθηκαν από τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας GT3. Η GTR κάθεται κατά 34mm χαμηλότερα από την Senna, με ύψος 1.195mm ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια (+77mm εμπρός και +68mm πίσω). Από πλευράς βάρους, η έκδοση πίστας είναι κατά 10kg ελαφρύτερη από την έκδοση δρόμου με την ζυγαριά να δείχνει 1.188 kg.

McLaren Senna GTR

Στο εσωτερικό βρίσκουμε ένα αγωνιστικό κάθισμα προδιαγραφών FIA από ανθρακονήματα με ζώνες έξι σημείων, με το κάθισμα του συνοδηγού να προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή χωρίς πρόσθετο κόστος. Το αγωνιστικό ρυθμιζόμενο τιμόνι προδιαγραφών GT3 έχει ενσωματωμένα paddles αλλαγής σχέσεων, ενώ ειδικές ενδείξεις LED ειδοποιούν για βέλτιστες αλλαγές και παρουσιάζουν την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα μέσω του ραντάρ (ένα σύστημα που χρησιμοποιείται και στους αγώνες αντοχής).

Η καμπίνα δεν διαθέτει αερόσακους, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ή άλλες ανέσεις, έχει όμως επενδύσεις από γυμνό ανθρακόνημα με σατέν υφή, μοκέτα σε μαύρο χρώμα και οροφή από Alcantara. Επιπλέον το μοντέλο εξοπλίζεται με air condition, launch control, pit lane speed control, δύο κάμερες και ασύρματο για επικοινωνία με τα pit.

Ο Mike Flewitt, CEO της McLaren Automotive, δήλωσε: "Η McLaren Senna GTR είναι το τέλειο παράδειγμα της επιμονής μας στο να προσφέρουμε στους πελάτες μας την απόλυτη εμπειρία οδήγησης σε πίστα. Η McLaren Senna σχεδιάστηκε εξαρχής ως ένα ακραίο μοντέλο με προσανατολισμό πίστας, όμως το Senna GTR Concept του 2018 έδειξε πως μπορούσαμε να πάμε ακόμα παραπέρα και τώρα, ελεύθεροι από τους περιορισμούς των μοντέλων παραγωγής και τους κανονισμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετακινήσαμε τα όρια του τι είναι τεχνικά εφικτό, πηγαίνοντας την οδήγηση σε πίστα σε ένα νέο επίπεδο."

node/39722

Η ανανεωμένη Porsche Panamera έκανε ρεκόρ στο Nürburgring

Η Porsche θα παρουσιάσει σύντομα την ανανεωμένη έκδοση της δεύτερης γενιάς Panamera - την ταχύτερη λιμουζίνα στην Πράσινη Κόλαση.

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η ανανεωμένη Porsche Panamera έκανε ρεκόρ στο Nürburgring

Η Porsche ανακοίνωσε πως η επερχόμενη ανανεωμένη έκδοση της Panamera έσπασε το ρεκόρ της ταχύτερης λιμουζίνας (executive car) στην πίστα του Nürburgring με χρόνο 7:29.81.

Πίσω από το τιμόνι της ελαφρώς καμουφλαρισμένης Panamera αγνώστων λοιπών στοιχείων (αν και από τις εξατμίσεις εικάζουμε πως είναι η έκδοση Turbo) βρέθηκε ο οδηγός εξέλιξης Lars Kern που κάλυψε τα 20.832 m της πίστας στο ιδιαίτερα σεβαστό χρόνο των 7:29.81 - ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψην το βάρος και την κατηγορία του μοντέλου. Το ρεκόρ έγινε στις 24 Ιουλίου με εξωτερική θερμοκρασία 22ο Κελσίου και θερμοκρασία ασφάλτου 34ο Κελσίου. Το αυτοκίνητο είχε αγωνιστικό κάθισμα και ρολ κέιτζ για λόγους ασφαλείας όμως κατά τα άλλα βρισκόταν σε εργοστασιακή μορφή, με τα προαιρετικά ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 που εξελίχθηκαν αποκλειστικά για τη νέα Panamera.

«Οι βελτιώσεις στο στήσιμο και τον κινητήρα της νέας Panamera ήταν διαρκώς αντιληπτές κατά τη διάρκεια αυτού του γύρου σε μια πίστα που θεωρείται μια από τις πιο δύσκολες στον κόσμο. Συγκεκριμένα στα τμήματα Hatzenbach ή Bergwerk και Kesselchen, η νέα ρύθμιση του ηλεκτρομηχανικού συστήματος ελέγχου των κλίσεων ήταν αξιόπιστα αποδοτικό, χαρίζοντας στην Panamera απίστευτη σταθερότητα παρά τις ανωμαλίες στην επιφάνεια της πίστας. Στην Schwedenkreuz, το αυτοκίνητο επωφελήθηκε από το βελτιωμένο κράτημα και την αυξημένη πρόσφυση των νέων ελαστικών Michelin sports. Κατάφερα να πιάσω ταχύτητες στις στροφές που δεν θα πίστευα ότι είναι δυνατές με την Panamera.», δήλωσε ο Kern.

H σημερινή, δεύτερη γενιά (971) της Porsche Panamera παρουσιάστηκε το 2016. Τότε, ο ίδιος οδηγός με την Panamera Turbo είχε σημειώσει χρόνο 7:38:46 στην πίστα μήκους 20,6 km (χρονομετρήθηκε σε απόσταση 200 m μακρύτερη από το σημερινό μήκος). Η ανανεωμένη Panamera κάλυψε την αντίστοιχη διαδρομή σε 7:25:04, κάτι που την καθιστά περίπου 13" ταχύτερη από τον προκάτοχό της.

[Πηγή: Porsche]

node/39720
BMW M3 Touring MY2022

Η BMW επιβεβαιώνει την M3 Touring

Χρειάστηκαν σχεδόν 30 χρόνια για την BMW να διαβεί το Ρουβίκωνα: Είναι πλέον επίσημο, η M3 Touring θα δει το φως της παραγωγής. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό εξέλιξη και θα φορέσει το μοτέρ S58 με 510 PS.

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Η BMW επιβεβαιώνει την M3 Touring

Κανένας πια δεν το θεωρούσε πιθανό, σε σημείο μάλιστα κάποιοι να σκέφτονται να φτιάξουν μια «δικιά» τους M3 Touring. Η BMW αρνιόταν εδώ και χρόνια, από καταβολής του μοντέλου, να φτιάξει μια στέισον M3, χωρίς να επικαλείται κάποια δικαιολογία που να ευσταθεί. Αλλά το 2020 είναι η χρονιά που οι φαν του Μονάχου, της M3 και του συγκεκριμένου τύπου αμαξώματος, μπορούν να βάλουν ένα «τικ» στο δελτίο με τα «αιτήματά» τους. Η BMW σήμερα επιβεβαίωσε τη φήμη στην οποία είχαμε αναφερθεί πριν από δύο ημέρες: Η M3 Touring βρίσκεται υπό εξέλιξη.

«Τι θα λέγατε για ένα πολύ μεγάλο, πολύ σπονδυλωτό χώρο αποσκευών σε ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης;» διερωτάται η BMW στο δελτίο Τύπου της. Οι πελάτες της κατηγορίας, που βρίσκονται κυρίως σε αγορές που ενδιαφέρονται για στέισον (Γερμανία, Ελβετία, Σκανδιναβία), θα αποκριθούν ότι είναι σαφώς ευχαριστημένοι, αλλά θα πρέπει και να είναι υπομονετικοί.

Προφανώς θα προσπεράσουμε το μοναδικό πρωτότυπο Touring της M3 E46 που κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’00. Αυτή τη φορά, είμαστε εμπρός σε ένα μοντέλο παραγωγής που, ωστόσο, δεν θα λανσαριστεί εμπορικά πριν από το 2022. Μέχρι τότε, η BMW διασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο για να λανσάρει τις νέες M3 και M4. Η M3 Touring θα μοιράζεται όμως τον κινητήρα με τα πιο κλασικά αδέρφια της, δηλαδή τη υφιστάμενη μονάδα S58 που υπάρχει ήδη κάτω από το καπό των X3 και X4 M, με 510 ίππους.