Επίσημο: Ferrari 812 Competizione και 812 Competizione A

Επίσημο: Ferrari 812 Competizione και 812 Competizione A

Οι ειδικές εκδόσεις της Ferrari 812 φορούν τον ισχυρότερο ατμοσφαιρικό V12 που έχει βγει από το Maranello.

Πριν από δύο εβδομάδες η Ferrari ανακοίνωσε επίσημα μια ειδική έκδοση της 812 Superfast δημοσιεύοντας τις πρώτες φωτογραφίες. Σήμερα, η ιταλική φίρμα επιστρέφει για την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου που ονομάζεται Ferrari 812 Competizione και εκτός από το κλειστό αμάξωμα διατίθεται και με ανοιχτό ως 812 Competizione A - από το Aperta. 

Σχεδιαστικά, η 812 Competizione διαφοροποιείται από την 812 Superfast με τα περισσότερα πάνελ του αμαξώματος να έχουν ανασχεδιαστεί για μέγιστη παραγωγή κάθετης δύναμης μετά από συνεργασία του Ferrari Styling Centre και των αεροδυναμιστών της ιταλικής φίρμας. Στη μάσκα βρίσκουμε νέες εισαγωγές αέρα, σπλίτερ και εντονότερα πλευρικά πτερύγια, ενώ από το καπό λείπουν οι εσοχές που αγκάλιαζαν τα φώτα και έχει προστεθεί μια λωρίδα από ανθρακονήματα από την οποία δραπετεύει ο αέρας. Στο προφίλ έχουμε διαφορετικές ζάντες με δέκα ακτίνες που φορούν ελαστικά επιδόσεων της Pireli και κρύβουν πίσω τους κίτρινες δαγκάνες. Τα νέα εμπρός φτερά ενσωματώνουν μεγαλύτερες εσοχές ενώ διαφορετικά είναι και τα μαρσπιέ.

Ferrari 812 Competizione

Στην ουρά είναι που συναντάμε τις μεγαλύτερες αλλαγές καθώς το μοντέλο έχει γίνει κυριολεκτικά αγνώριστο. Το πίσω παρμπρίζ έχει αντικατασταθεί από ένα αλουμινένιο κάλυμμα με εσοχές, η ενσωματωμένη αεροτομή έχει μεγαλώσει σημαντικά σκεπάζοντας τα στρογγυλά φώτα LED τα οποία κρύβονται πίσω από τα φουσκώματα του προφυλακτήρα. Ο τελευταίος φιλοξενεί νέο διαχύτη που καλύπτει όλο το πλάτος του οχήματος, με τις απολήξεις της εξάτμισης να βρίσκονται στις δύο άκρες του, κάτω από τις μεγάλες εσοχές πίσω από τους τροχούς. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι οι τρεις σχισμές στα πίσω φτερά, ενώ για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση έχουμε προσθήκη vortex generators.

Αντίστοιχα, η 812 Competizione A ξεχωρίζει από την 812 GTS με όλα τα νέα πάνελ της 812 Competizione - εκτός της οροφής και του άνω τμήματος της ουράς που είναι ανασχεδιασμένα. Η αφαιρούμενη οροφή τύπου targa είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και μπορεί να τοποθετηθεί στον χώρο αποσκευών.

Ferrari 812 Competizione

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, όμως έχουμε επένδυση από Alcantara σε ολόκληρο το ταμπλό, κίτρινες λεπτομέρειες, νέα πάνελ στις πόρτες, καθίσματα αγωνιστικού τύπου, εκτενέστερη χρήση ανθρακονημάτων και ανασχεδιασμένο κεντρικό τούνελ.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ισχυρότερος μη-υβριδικός κινητήρας που έχει κατασκευάσει ποτέ η ιταλική φίρμα. Είναι μια σημαντικά βελτιωμένη έκδοση του ατμοσφαιρικού V12 της Ferrari με τους κυλίνδρους υπό γωνία 65°, νέο μηχανισμό για χρονισμό βαλβίδων, εξωτικά υλικά και νέα εξάτμιση. Η ισχύς φτάνει τους 830 PS στις 9.250 rpm (+30 PS σε σύγκριση με την 812 Superfast) και η ροπή τα 692 Nm (-26 Nm). Ο κόφτης βρίσκεται στις 9.500 rpm, δηλαδή ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής για το δρόμο από το Maranello. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που χάρη σε νέα ρύθμιση προσφέρει ταχύτερες αλλαγές κατά 5%.

Χάρη σε εκτενή δίαιτα, το βάρος της 812 Competizione έχει περιοριστεί στα 1.487 kg (χωρίς υγρά) - κάτι που σημαίνει πως ζυγίζει 38 kg λιγότερο από την 812 Superfast. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 2,85" (-0,05"), τα 0-200 km/h έρχονται σε 7,5" (-0,4"), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 340 km/h (σταθερή). Οι επιδόσεις της ανοιχτής έκδοσης Competizione A θα ακολουθήσουν αργότερα, με μικρές διαφορές λόγω του ελαφρώς αυξημένου βάρους.

Ferrari 812 Competizione A

Εκτός από το χαμηλότερο βάρος και την εξελιγμένη αεροδυναμική, η αυξημένη ισχύς συνδυάζεται με διαφορετικό στήσιμο που έχει στόχο την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων σε δρόμο και πίστα αλλά και τη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Έτσι, η 812 Competizione εξοπλίζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης για ευελιξία και ακρίβεια, με τη νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος Side Slip Control (version 7.0) που ελέγχει τη ροπή στον πίσω άξονα και φορά ελαστικά Michelin Cup 2 R.

Η Ferrari δεν αποκάλυψε πόσες 812 Competizione θα κατασκευάσει, αν και καταλαβαίνουμε πως το μοντέλο είναι περιορισμένης παραγωγής καθώς απευθύνεται σε συλλέκτες. Αντίστοιχα υψηλή θα είναι και η τιμή, καθώς η ειδική έκδοση θα είναι σίγουρα αρκετά ακριβότερη από την "απλή" 812 Superfast.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube