node/42764

Dacia Duster: Θα εξηλεκτριστεί από το 2024, αλλά θα παραμείνει προσιτό

Η νέα γενιά Duster θα βαδίσει σε εξ-ηλεκτρισμένα μονοπάτια, χωρίς όμως να απωλέσει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα της και την προσιτή τιμή αγοράς. Τουλάχιστον έτσι υποστηρίζει ο CEO της φίρμας, Denis Le Vot.

Η Dacia θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει ότι το εμβληματικό της μοντέλο, το Duster, θα παραμείνει ένα «αγρίμι» εκτός δρόμου αλλά και το ίδιο προσιτό τιμολογιακά όπως σήμερα, ακόμα και στη μελλοντική ηλεκτρική εκδοσή του. Γιατί αυτό θα συμβεί όπως όλα μαρτυρούν, από το 2024 και μετά.  Άλλωστε το στρατηγικό πλάνο του ομίλου Renault (Renaulution) έχει ως στόχο του, η πλειονότητα των μοντέλων που θα κατασκευάζονται από δω και στο εξής, να μπαίνει στην πρίζα.

Μιλώντας αποκλειστικά στο βρετανικό περιοδικό Autocar, ο υπεύθυνος για την προϊοντική εξέλιξη του Duster, Julien Ferry, τόνισε χαρακτηριστικά ότι και η νέα γενιά θα πρέπει να είναι το «ίδιο αυτοκίνητο» για να είναι επιτυχημένο. Θέλοντας με τη φράση αυτή να κάνει όσο πιο ξεκάθαρο γίνεται ότι παρά τις μεγάλες αλλαγές που θα ακολουθήσουν, η φιλοσοφία του μοντέλου οφείλει να παραμείνει η ίδια που το οδήγησε στην κορυφή των πωλήσεων και φυσικά στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. 

duster

«Πρωταρχικός μας στόχος είναι να διατηρήσουμε αυτή την ξεχωριστή σχέση τιμής/αξίας που χαρακτηρίζει το μοντέλο. Επίσης, δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε επ’ ουδενί της φιλοσοφίας του, που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι και ικανό εκτός δρόμου» τόνισε χαρακτηριστικά ο Ferry για να συμπληρώσει: «Ο ρόλος της Dacia ως μέλος ενός μεγάλου γκρουπ είναι να διασφαλίσει αυτές τις προτεραιότητες». 

Νωρίτερα φέτος ο CEO της φίρμας, Denis Le Vots, είχε δηλώσει: «Θα αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα εφόδια εκείνα που μας προσφέρει η μεγάλη οικογένεια στην οποία ανήκουμε. Στόχος μου και στόχος όλων όσων εργάζονται στη Dacia είναι να διατηρήσουμε τη συνταγή της επιτυχίας που μας έχει οδηγήσει στην κορυφή, προσαρμόζοντας την στα νέα δεδομένα. Το Duster, να είστε βέβαιοι ότι θα παραμείνει ένα προσιτό εκτός δρόμου όχημα ανεξάρτητα από το τεχνολογικό του υπόβαθρο».

Σύμφωνα λοιπόν με τις πρώτες πληροφορίες που μας μεταφέρουν οι συνάδελφοι από την Αγγλία, η νέα γενιά Duster θα διαθέτει σίγουρα στη γκάμα της plug-in hybrid έκδοση (στα πρότυπα του αδερφού Renault Captur) και αυτό που εξετάζεται και μένει να αποφασισθεί είναι πάνω σε ποια πλατφόρμα θα πατήσει η ηλεκτρική version του μοντέλου. 

Η CMF-BEV πλατφόρμα θα ταίριαζε γάντι από άποψη κόστους και διαστάσεων για την εταιρεία. Ωστόσο, η συγκεκριμένη πλατφόρμα πάνω στην οποία θα «πατήσει» και το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5, δε μπορεί να υποστηρίξει σύστημα τετρακίνησης. Τουλάχιστον προς ώρας. Αντίθετα, η μεγαλύτερη CMF-EV πλατφόρμα, προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης δυο ηλεκτρικών μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, άρα και τύπου σύστημα τετρακίνησης. 

Ενδεχομένως, ο όμιλος να προχωρήσει σε μια μικρή μετατροπή της μικρής του πλατφόρμας (CMF-BEV) προκειμένου να υποστηρίξει όχι μόνο το μελλοντικό Duster αλλά και πολλά ακόμα SUV μοντέλα που σκοπεύει να ρίξει στο παιχνίδι, τόσο από τη Nissan όσο και από την Mitsubishi. Λαμβάνοντας δε υπόψη μας ότι η Dacia έχει στα σκαριά και ένα νέο μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV, το Bigster που αναμένεται το 2025, θεωρούμε ότι δε θα ρισκάρει την εμπορική επιτυχία των δυο εκπροσώπων της, λανσάροντας τα στην ίδια κατηγορία.

spring

Εάν δε σε αυτήν την εξίσωση προσθέσουμε και το ολοκαίνουργιο B-SUV της το Spring Electric, τότε είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι οι «περιπετειώδεις» προτάσεις της Dacia ανά segment ξεκινώντας από τη βάση, θα είναι οι εξής: Spring, Duster και Bigster, με το πιο χωμάτινο εξ αυτών να είναι προφανώς το Duster.

[Πηγή: Autocar]