
BMW 2 Series, 3 Series και 4 Series, με πιο ισχυρό 6κύλινδρο και λιγότερα CO₂
Οι BMW M340i xDrive, M440i xDrive αλλά και M240i xDrive Coupé αποκτούν νέα μικρό-υβριδική έκδοση του 6κύλινδρου τούρμπο. Η αύξηση στην ισχύ συνοδεύεται από σαφή μείωση των εκπομπών CO₂, άρα και τελών κυκλοφορίας, ενώ η τιμές τους παραμένει αμετάβλητη.


Ο 6κύλινδρος σε σειρά κατέχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία και στην γκάμα της BMW, οπότε κάθε εξέλιξη αξίζει προσοχής.
Ο κινητήρας B58 3.0 τούρμπο που εξοπλίζει τις εκδόσεις M Performance των 2 Series Coupé, 3 Series και 4 Series κερδίζει τόσο σε αποδοτικότητα όσο και σε ισχύ χάρη στην ενσωμάτωση ενός νέου μικρό-υβριδικού συστήματος.
Κάτω από το καπό των BMW M340i xDrive και M440i xDrive, το βενζινοκίνητο μπλοκ συνδυαζόταν μέχρι σήμερα με μίζα-εναλλάκτη με ιμάντα σε κύκλωμα 48V, σύστημα που μπορούσε να υποστηρίξει τον θερμικό κινητήρα έτσι ώστε να μειώνει ελαφρώς την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, βελτιώνοντας παράλληλα την απόδοση και την ομαλότητα λειτουργίας του συστήματος stop/start. Αυτό το σύστημα αντικαθίσταται πλέον από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 12 ίππων ενσωματωμένο στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο Steptronic . Η M240i xDrive, που μέχρι τώρα ήταν 100% θερμική, αποκτά κι αυτή το νέο σύστημα.
Η μικρό-υβριδική αναβάθμιση ουσιαστικά επιτρέπει στην BMW να κρατήσει αυτά τα μοντέλα εμπορικά βιώσιμα στην Ευρώπη
Η ισχύς και των τριών μοντέλων αυξάνεται έτσι από τους 374 στους 392 ίππους και η μέγιστη ροπή από τα 500 στα 540 Nm, επιτρέποντας –σύμφωνα με τον κατασκευαστή– να κερδίζουν ένα δέκατο του δευτερολέπτου στο σπριντ των 0-100 km/h.
Η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 μειώνονται αισθητά χάρη στην αλλαγή της μικρ;o-υβριδικής αρχιτεκτονικής. Για τη M240i xDrive Coupé, η BMW ανακοινώνει πλέον 7,3 lt/100 km (-0,8 lt) και 166 g/km (-19 g).
Η εξέλιξη είναι της ίδιας τάξης μεγέθους και για τις M340i xDrive (μπερλίνα, Touring) και M440i xDrive (κουπέ, κάμπριο, Gran Coupé) που μοιράζονται το ίδιο τεχνικό υπόβαθρο.
Κι αν αυτό στην Ελλάδα μεταφράζεται σε μερικές δεκάδες ευρώ, σε άλλες χώρες όπως για παράδειγμα η Γαλλία, η Ισπανία ή η Ιταλία σημαίνει χιλιάδες ευρώ. Σε τέτοιες χώρες, το όπου το οικοκολογικό μάλους και τα αντίστοιχα περιβαλλοντικά τέλη μπορούν να τινάξουν την τιμή στα ουράνια. Εκεί μιλάμε για ποινές δεκάδων χιλιάδων ευρώ που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν το 40–50% της αξίας του αυτοκινήτου!
Η μικρό-υβριδική αναβάθμιση ουσιαστικά επιτρέπει στην BMW να κρατήσει αυτά τα μοντέλα εμπορικά βιώσιμα στην Ευρώπη.
Για τον Έλληνα αγοραστή, το όφελος είναι περιορισμένο οικονομικά, αλλά έχει το ψυχολογικό/επικοινωνιακό βάρος ότι το αυτοκίνητο «καίει λιγότερο και ρυπαίνει λιγότερο», κάτι που πάντα (;) μετράει.
