Αυτές θα είναι οι ολοκαίνουργιες Maserati

Η Maserati αποκάλυψε ότι μελετά ένα ηλεκτρικό σπόρτσκαρ και ένα μεσαίο SUV, τύπου Macan, αμφότερα για να ντεμπουτάρουν το 2020.

Η Maserati έχει να λανσάρει καινούργιο μοντέλο εδώ και πέντε χρόνια. Αλλά αυτή η άγονη περίοδος ήρθε η ώρα να πάρει τέλος με το λανσάρισμα ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκίνητου, που θα επέχει θέση ναυαρχίδας στην γκάμα της μοντενέζικης εταιρείας, και το πρώτο της μεσαίο SUV. 

H τελευταία καινούργια δημιουργία της Viale Ciro Menotti ήταν η Levante, το πρώτο SUV της εταιρείας το 2014. Την ίδια χρονιά, η Maserati υποσχέθηκε μια νέα ναυαρχίδα, με την πρωτότυπη κουπέ Alfieri να δίνει την κατεύθυνση, παρουσιαζόμενη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Αλλά το αυτοκίνητο αποδείχτηκε τελικά διάττων αστέρας, καθώς αρχικά επιβεβαιώθηκε για παραγωγή το 2016, ύστερα πήρε αναβολή για το 2022, και στη συνέχεια το πρότζεκτ κατέρρευσε.

Ωστόσο, τον περασμένο Φεβρουάριο, η Maserati ανακοίνωσε ότι θα μπορούσε να κατασκευάσει «τα πρώτα αυτοκίνητα προ-παραγωγής ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου, ενός χαρακτηριστικού σπόρτσκαρ Maserati», στο ιστορικό εργοστάσιο της εταιρείας στη Modena.

Εκείνη την εποχή, η εταιρεία δήλωνε ότι το εργοστάσιο στη Via Ciro Menotti, όπου η GranTurismo (και η κάμπριο δίδυμή της, GranCabrio) θα σταματήσει την παραγωγή τον προσεχή Δεκέμβριο ύστερα από 12 χρόνια, θα «επικεντρωθεί στην παραγωγή σπορ μοντέλων υψηλής απόδοσης και τεχνολογίας».

g
To σχέδιο του Pininfarina άντεξε για 12 χρόνια, διατηρώντας την GranTurismo στη θέση της ναυαρχίδας της Meserati από το 2007 μέχρι σήμερα. Ήρθε λοιπόν η ώρα της να αποχωρήσει από την γκάμα της εταιρείας... με δόξα και τιμή!


Τώρα, μιλώντας στο εργοστάσιο της Modena, η Maria Conti, επικεφαλής επικοινωνίας της Maserati, επιβεβαίωσε ότι το ολοκαίνουργιο σπορ μοντέλο θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2020. «Θα υπάρξει μια ιδιαίτερη έκπληξη στο πρώτο 3μηνο του 2020... πιθανώς στη Γενεύη -μια νέα γενιά σπόρτσκαρ που θα κατασκευάζεται εδώ στη Modena», δήλωσε σε Αυστραλούς συναδέλφους.

Κι ενώ τα επίσημα υψηλά ιστάμενα χείλη της Maserati παρέμειναν ερμητικά κλειστά, το πιθανότερο είναι ότι το νέο σπορ μοντέλο που θα δούμε στο ελβετικό Σαλόνι θα βρίσκεται σε τελική μορφή και όχι πρωτοτύπου, με την του παραγωγή να ξεκινά στα μέσα του 2020.

Αναμένεται να είναι δε το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της Maserati, η νέα ναυαρχίδα της και ο αντικαταστάτης της GranTurismo. Πηγή μέσα από την εταιρεία ανέφερε ότι, «η Alfieri μπορεί να είναι νεκρή, αλλά αυτό που έρχεται στη θέση της θα συνεπάρει τους πάντες –είναι ακόμη πιο όμορφο».

Alfieri
H Alfieri πέρασε από 40 κύματα, από αναβολή σε αναβολή και τελικά κατέληξε στα αζήτητα. Τουλάχιστον στη μορφή και στο σχεδιασμό που γνωρίσαμε στην πρωτότυπη μορφή της. Το νέο σπορτσκαρ θα ενσωματώνει κάτι από το DNA της, αλλά από την άλλη θα είναι σύννομο με του στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας, όπως αυτός αποτυπώθηκε στο επιχειρηματικό πλάνο της FCA για την 5ετία 2018-2022.


Τεχνικές λεπτομέρειες για το νέο σπορτσκαρ δεν έχουν γίνει επ’ ουδενί γνωστές, αλλά η –προς το παρόν- αβάφτιστη Maserati θα διατίθεται τόσο σε ηλεκτρική όσο και σε επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Εξάλλου, όλα τα μοντέλα της μοντενέζικης εταιρείας, δηλαδή η Levante και οι μπερλίνες Ghibli και Quattroporte, προγραμματίζεται να είναι διαθέσιμα και με συστήματα κίνησης PHEV (αργότερα και αμιγώς ηλεκτρικά) από το 2020.

Τα μοντέλα PHEV στοχεύουν κατά κύριο λόγο στην κινεζική και στην αμερικανική αγορά, χώρες όπου συνθέτουν το 60% των πωλήσεων της Maserati. Και το πιθανότερο είναι να έχουν για θερμικό μέρος τους το 3λιτρο βενζινοκινητήρα V6 της εταιρείας.

Ωστόσο, η ηλεκτρική τεχνολογία για το νέο σπόρτσκαρ θα είναι διαφορετική. Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα της Maserati, την ίδια που θα χρησιμοποιούν οι Levante, Ghibli και Quattroporte επόμενης γενιάς το 2022, το αμιγώς ηλεκτρικό σπόρτσκαρ πιθανότατα θα φορά τα τρία ηλεκτρομοτέρ και την 800βολτη μπαταρία και ηλεκτρικό σύστημα που είχε ανακοινωθεί στην Αlfieri. Δηλαδή δεν θα μας έκανε εντύπωση αν ισοφάριζε τα 1,9” που έγραψε στο σπριντ 0-100 km/h το πρωτότυπο Tesla Roadster!

Η έκδοση PHEV, ωστόσο, θα μπορούσε να συνδυάζει τους τρεις ηλεκτροκινητήρες με τον διτούρμπινο V8 των 3,8 lt της Maserati. Ένα μοτέρ που αποδίδει 600 άλογα και 730 Nm στη Levante Trofeo, το πιο ισχυρό μοντέλο στην ιστορία της μοντενέζικης φίρμας. Η νέα επαναφορτιζόμενη Ferrari SF90 Stradale χρησιμοποιεί αυτόν ακριβώς το συνδυασμό, αλλά μας ακούγεται υπερβολικό να φτάσει στην αστρονομική ισχύ των 1.000 PS το υβριδικό σπόρτσκαρ της Maserati.

Levante
H Levante Trofeo αναμένεται σύντομα να χάσει τον τίτλο του πιο ισχυρού μοντέλου στην ιστορία της Maserati, από το επαναφορτιζόμενο υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό προσεχές σπόρτσκαρ της εταιρείας


Είτε έτσι είτε αλλιώς, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Maserati θα είναι μια τεχνολογική ωδή και ένας κατάλληλος αντικαταστάτης για την σεβάσμια πια, ατμοσφαιρική GranTurismo. Ένα αυτοκίνητο που επιτέλους θα συνταξιοδοτηθεί με την προσήκουσα τιμή, μέσω της τελικής έκδοσης Aspirato Edition που θα λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο.

Κάν’ το όπως η Porsche
Το έτερο μοντέλο της Maserati για το 2020 είναι ένας μικρότερος αδερφός του SUV της εταιρείας, της Levante. Σε αυτό το στάδιο είναι πολύ απίθανο να εμφανιστεί στο στην ΙΑΑ 2019, τον Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη -τουλάχιστον σε μορφή πρωτοτύπου.

Όπως αναφέρθηκε στο τελευταίο 5ετές επιχειρηματικό σχέδιο της FCA το 2018, το μικρότερο SUV της Maserati προορίζεται να λανσαριστεί στις αγορές-κλειδιά για την εταιρεία (Κίνα και ΗΠΑ) αργότερα μέσα στο 2020, αλλά στις υπόλοιπες αγορές ίσως καθυστερήσει μέχρι το 2021.

Η απάντηση της Maserati στην Porsche Macan αναμένεται να δώσει το λάκτισμα για την επόμενη φάση ανάπτυξης των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο στόχος μέχρι το 2022, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο του ιταλο-αμερικανικού ομίλου, είναι οι 100.000 ετήσιες πωλήσεις. Αλλά μην φανταστείτε ότι θα πρόκειται για κάποιο μαζικό, μέσου κόστους SUV, καθώς η τιμή του λέγεται ότι δεν θα πέφτει κάτω από τις €65.000.

GranTurismo Cabrio
H Aspirato Edition θα είναι το κύκνειο άσμα της GranTurismo που θα κρατήσει ανοιχτή τη γραμμής παραγωγή του αυτοκινήτου στο εργοστάσιο της Viale Ciro Menotti μέχρι τον προσεχή Δεκέμβριο.


Η Maserati έχει ήδη υποσχεθεί ότι το μεσαίο SUV της θα προσφέρει κορυφαία αναλογία ισχύος προς βάρος, την απόλυτη κατανομή του τελευταίου με 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες και αυτόνομη ικανότητα οδήγησης Επιπέδου 3 –Α! Και δεν θα υπάρχει ντίζελ.

Εκείνο που χρειάζεται να σημειώσουμε είναι το νέο SUV παραδόξως δεν θα βασίζεται στην πλατφόρμα Giorgio (!), την ίδια με την Alfa Romeo Stelvio, όπως εύλογα αναμενόταν. Αντ’ αυτής, θα υποστηριχθεί από την πλατφόρμα νέας γενιάς της Maserati και θα κινείται από το νέο σύστημα V6 PHEV.

Τα βασικά μοντέλα το πιθανότερο είναι να φορούν το διτούρμπινο, 3λιτρο μοτέρ V6 της Maserati. Ένας κινητήρας που στη βασική έκδοσή του αποδίδει 350 PS/500 Nm ενώ, όπως γνωρίζουμε, στην πιο ισχυρή έκδοση «S» των Levante, Ghibli και Quattroporte αποδίδει 437 PS/580 Nm. Σε αυτή την τελευταία έκδοση, τα πράγματα δείχνουν σαφώς πιο ελπιδοφόρα έναντι της Porsche Macan Turbo με τα 400 PS/550 Nm.

TAGS