node/23225

Αναλύουμε σε βάθος το νέο Ford Fiesta

Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες που έχει ανακοινώσει η Ford σε σχέση με την πολλά υποσχόμενη έβδομη γενιά του σουπερμίνι της.

Η Ford παρουσίασε πολύ πρόσφατα τη νέα γενιά του Fiesta, την οποία χαρακτηρίζει το πιο προηγμένο τεχνολογικά σουπερμίνι.

Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τη συνδεσιμότητα και τα βοηθήματα για την οδήγηση. Το νέο μοντέλο πιάνει το νήμα της σχεδίασης από εκεί που το άφησε η προηγούμενη γενιά, αλλά με πιο κομψή άποψη. Η ομοιότητα των δύο μοντέλων ήταν εξάλλου κάτι θεμιτό.

Με περισσότερη αυτοπεποίθηση
Οι γραμμές του νέου μοντέλου είναι απλοποιημένες και με αυτό τον τρόπο τελικά πιο δυναμικές, με εμπρός φώτα που αγκαλιάζουν πιο έντονα το αμάξωμα. Διαφορές υπάρχουν και στο προφίλ που εξακολουθεί να έχει έντονο ανάγλυφο, αλλά πιο έντονους θόλους για να φαίνονται αρμονικοί ακόμα και οι 18άρηδες τροχοί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτό είναι το νέο Ford Fiesta του 2017 [video]

Πίσω, τη διαφορά κάνουν τα φώτα που έχουν οριζόντια και όχι κάθετη λογική για να εντείνουν τη διάσταση του πλάτους. Συγκριτικά με την τρέχουσα γενιά το τελευταίο έχει αυξηθεί κατά 1,2 πόντους, ενώ το μήκος είναι πλέον στα 4,04 m (+7,1 cm). Το ύψος από την άλλη έχει μειωθεί κατά 1,2 πόντους, ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά μόλις 4 mm. Αισθητά μεγάλωσαν τα μετατρόχια: Το εμπρός κέρδισε 3 cm και το πίσω ένα.

Το νέο Fiesta παρουσιάστηκε στις εξής τέσσερις εκδόσεις: Την πλούσια Titanium, τη σπορ ST-Line, την πολυτελή Vignale, καθώς και την Active που έχει χαρακτηριστικά από crossover: Υπερυψωμένη ανάρτηση, πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα και ράγες οροφής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η έλευση του Fiesta Active θα φέρει κι άλλες τέτοιες εκδόσεις

Πιο σύγχρονο είναι το νέο Fiesta και σε μεθόδους κατασκευής, με καλύτερο φινιρισμένο αμάξωμα: Οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι καλύτερα ενσωματωμένοι στους προφυλακτήρες, τα πιτσιλιστήρια του εμπρός παρμπρίζ κρυμμένα κάτω από το καπό, όλες οι βίδες καλύτερα κρυμμένες και ο αρμός μεταξύ οροφής και πίσω πόρτας κατά 30% μικρότερος.

Λεπτομέρειες που κάνουν διαφορά
Σοβαρά βελτιωμένη από όλες τις απόψεις είναι και η καμπίνα. Το ενιαίο επάνω μέρος της κονσόλας τονίζει την αίσθηση της ποιότητας, ενώ τα υλικά είναι σαφώς ποιοτικότερα, εξελιγμένα ειδικά για να αντέχουν στη μακροχρόνια χρήση.

Εκτός από τα καλύτερα υλικά, την αναβαθμισμένη αίσθηση τονίζει η οθόνη 4,2 ιντσών που σε μερικές εκδόσεις είναι ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων. Πολύ ευκολότερος είναι και ο χειρισμός της 8ιντσης οθόνης που βρίσκεται στην κονσόλα και φιλοξενεί το SYNC3, την πλέον σύγχρονη έκδοση του εξαιρετικού συστήματος infotainment.

Επιπρόσθετα, η Ford αναφέρει ότι όλα τα χειριστήρια είναι πολύ πιο ποιοτικά σε αίσθηση, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και στοιχεία πολυτέλειας, όπως το θερμαινόμενο τιμόνι και το ηχοσύστημα της B&O που υπόσχεται εξαιρετικό ήχο.



Βελτιωμένη αναφέρεται και η ευρυχωρία του πίσω καθίσματος, ένα στοιχείο που η σημερινή γενιά υστερούσε. Πλέον υπάρχουν 1,6 πόντοι περισσότερος χώρος για τα γόνατα χάρη στα πιο λεπτά εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν νέα σχεδίαση, έτσι ώστε να βελτιώνουν ακόμα πιο πολύ τη θέση οδήγησης για όλους τους σωματότυπους.

Καλύτερη είναι και η πρακτικότητα, με 20% μεγαλύτερο ντουλαπάκι συνοδηγού και θήκες για μπουκάλια 0,6 lt στις πίσω πόρτες. Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι οι καθαριστήρες καθαρίζουν 13% περισσότερο εμβαδό του παρμπρίζ, οι πόρτες χρειάζονται 20% λιγότερη δύναμη για να κλείσουν και διαθέτουν το πτυσσόμενο προστατευτικό πλαστικό που γνωρίσαμε στο Focus.

Στοχευμένες βελτιώσεις
Μια εξαιρετικά σημαντική βελτίωση είναι ότι το πλαίσιο αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι πολύ υψηλής αντοχής, για καλύτερη διαχείριση της ενέργειας στις συγκρούσεις και μια καλύτερη βάση για την ηχομόνωση. Οι σχετικές μετρήσεις αναφέρουν 7% χαμηλότερο επίπεδο θορύβου στα 100 km/h.

Καθότι δε είναι το πρώτο ευρωπαϊκό Ford που επωφελήθηκε μιας εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας στην εξομοίωση πρόσκρουσης, αναμένεται να διαπρέψει στη δοκιμή του Euro NCAP. Υπάρχουν επίσης αισθητήρες στις πόρτες που εγγυώνται ταχύτερη ενεργοποίηση των πλευρικών αερόσακων, οι οποίοι σχεδιάστηκαν έτσι ώστε φουσκώνοντας να απομακρύνουν τα χέρια των επιβατών από επικίνδυνα σημεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Ford Focus 1.5 TDCi 95 PS

Επιπρόσθετα, το στιβαρό πλαίσιο είναι η ιδανική βάση και για εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά, έναν τομέα που παραδοσιακά κάθε Ford σκοράρει στην κορυφή. Με αυτό το δεδομένο θα πρέπει να περιμένουμε ένα αυτοκίνητο που ανεβάζει ακόμα πιο πολύ τον πήχη σε σχέση με το ήδη κορυφαίο σημερινό.

Νέες ρυθμίσεις έχουν γίνει προς την κατεύθυνση του ακόμα καλύτερου συνδυασμού κρατήματος-άνεσης, αλλά και της καλύτερης αίσθησης στο τιμόνι, με πιο στιβαρό υποπλαίσιο της εμπρός ανάρτησης και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, σκληρότερα σάιλεντ μπλοκ και κούφια εμπρός αντιστρεπτική.



Χάρη στα παραπάνω, η Ford ανακοινώνει 10% καλύτερο κράτημα στις στροφές για το οποίο σημαντικό ρόλο παίζει και το ηλεκτρονικό σύστημα Torque Vectoring Control. Πρόκειται για ένα σύστημα που επεμβαίνει στα φρένα των εσωτερικών στη στροφή τροχών, περιορίζοντας την υποστροφή.

Βελτίωση ανακοινώνεται και στο φρενάρισμα, με 8% μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις με πάνω από 100 ίππους θα έχουν δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς.

Η γκάμα βενζίνης θα περιλαμβάνει έναν ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο κινητήρα 1,1 lt με εκδόσεις 70 ή 85 ίππων, καθώς και τον 1.000άρη τούρμπο EcoBoost με 100, 125 ή 140 ίππους. Όλοι οι κινητήρες τούρμπο διαθέτουν πλέον χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ενώ οι ατμοσφαιρικοί 5άρι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line

Όπως και σήμερα, η έκδοση των 100 ίππων δίνει και την επιλογή για το ημιαυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη PowerShift. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο διατίθεται και στις δύο ντίζελ εκδόσεις με τον 1.5 TDCi που αποδίδει 85 ή 120 ίππους. Στη δεύτερη περίπτωση η τουρμπίνα έχει και πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.

Επίσημες τιμές κατανάλωσης δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, όμως η εκπομπή CO2 για τα ντίζελ ξεκινά από τα 82 g/km και για τα βενζινοκίνητα από τα 97. Το σύστημα stop/start είναι βασικός εξοπλισμός σε όλους τους κινητήρες, ενώ στους EcoBoost και το 95άρι TDCi υπάρχει και ενεργή εμπρός γρίλια για καλύτερη αεροδυναμική.

Από τον κόσμο των μεγάλων
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του νέου Fiesta είναι μια βεντάλια από σχεδόν 15 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που υπόσχονται κορυφαία για την κατηγορία ενεργητική ασφάλεια.



Το highlight τους είναι το Pre-Collision Assist με ανίχνευση πεζού, ένα σύστημα που υποστηρίζεται από δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων που εξασφαλίζουν περιμετρική εποπτεία του αυτοκινήτου και «χτενίζουν» το δρόμο έως και 130 m μπροστά. Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι μπορεί να διακρίνει τους πεζούς και να αναγνωρίσει την πρόθεσή τους να μπουν στην πορεία του αυτοκινήτου, ακόμα και τη νύχτα.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Ford Motor Hellas, γίνονται προσπάθειες έτσι ώστε το νέο μοντέλο να βρίσκεται στις εκθέσεις της χώρας μας στις αρχές του καλοκαιριού. Ωστόσο είναι ακόμα πολύ νωρίς να μιλάμε για τιμή. Με δεδομένο πάντως ότι θα πρέπει να υπάρχει μια σεβαστή διαφορά από το μικρότερο Ka+, η εκτίμησή μας είναι ότι θα πρέπει να υπολογίζουμε τη βασική τιμή κοντά στις € 12.500.
 

TAGS