Αναγέννηση για το Dacia Logan

Αναγέννηση για το Dacia Logan

…πρώτης γενιάς στο Ιράν με ανανεωμένο look, νέο μοτέρ και αναβαθμισμένο εξοπλισμό.

Dacia Logan, SAIPA Cadila

Το Dacia Logan πρώτης γενιάς που έκανε καριέρα στην Ευρώπη από το 2004 έως το 2012, επαναλανσάρεται στο Ιράν χάρη σε μια εις βάθος ανανέωση και αναδιαμόρφωση που ανέλαβε η SAIPA -Société Anonyme Iranienne de Production Automobile. 

H πρώτη γενιά του Dacia Logan κατασκευαζόταν επί ευρωπαϊκού εδάφους, στη Ρουμανία, από το 2004 έως το 2012 και μέχρι το 2022 στη Ρωσία

H SAΙPA, τοπικός κατασκευαστής που κατασκεύαζε το Dacia Logan στη χώρα αυτή στο παρελθόν, στο πλαίσιο συμφωνίας με τη Renault, ιδρύθηκε το 1965 και ανήκε μέχρι το 1975 κατά 25% στη  Citroën. Έκτοτε δεν ήταν μόνο μοντέλα της Renault που κατασκεύαζε η SAIPA, αλλά κατόπιν αδείας και μοντέλα από άλλες εταιρείες: Citroën, Kia, Opel, Chevrolet, Cadillac, Jeep... Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα κάναμε αναφορά στη SAIPA, καθώς κατασκεύαζε από το 2001 έως το 2010 τη Citroën Xantia.

Το 2018, ως μέρος των διεθνών κυρώσεων κατά του Ιράν που απαίτησαν οι ΗΠΑ, η Renault εγκατέλειψε αυτή την αγορά. Ως εκ τούτου, η Billancourt τερμάτισε τη συνεργασία της με την ιρανική κατασκευάστρια SAIPA, η οποία συναρμολογούσε κατόπιν αδείας την πρώτη γενιά του Dacia Logan όπου έκανε καριέρα στην εκεί αγορά υπό το όνομα Tondar

Dacia Logan, SAIPA Cadila

Δύο χρόνια αργότερα, η SAIPA ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή της μπερλίνας σε ανανεωμένη έκδοση. Με την κατασκευή να βασίζεται στην τοπική αλυσίδα παραγωγής και εφοδιασμού που είχε δημιουργηθεί κατά την εποχή της συμφωνίας με τη Renault. Με λίγη καθυστέρηση, το ανανεωμένο ιρανικό Dacia Logan μόλις αποκαλύφθηκε. Το αυτοκίνητο έχει ανασχεδιαστεί και μετονομάστηκε ταυτόχρονα σε Cadila (κωδικός P90).

Από εμπρός είναι δύσκολο να αναγνωρίσεις το Dacia που κρύβεται κάτω από αυτό το SAIPA, καθώς η σχεδίαση του αυτοκινήτου έχει αναθεωρηθεί σφόδρα. Τα εμπρος φώτα έχουν μεγαλώσει και εκσυγχρονιστεί, η μεγάλη μάσκα υπερκαλύπτεται από μια νικέλινη φάσα και ο προφυλακτήρας με τρεις αεροεισαγωγές υπογραμμίζεται από ένα σπόιλερ αντάξιο σπορ αυτοκινήτου και το καπό απέκτησε νευρώσεις.

Dacia Logan, SAIPA Cadila

Τα νέα οριζόντια πίσω φανάρια αλλάζουν επίσης την εμφάνιση του αυτοκινήτου από πίσω. Μόνο το προφίλ του Logan παραμένει γνώριμο, ως εκ τούτου αναγνωρίσιμο. Η καμπίνα έχει επίσης αναβαθμιστεί με νέο τιμόνι, ψηφιακό ταμπλό και κεντρική οθόνη αφής.

Dacia Logan, SAIPA Cadila

Η άλλη σημαντική καινοτομία που φέρνει το νέο SAIPA Cadila βρίσκεται στο μηχανοστάσιο και είναι ένας νέος 4κύλινδρος 1.600άρης βενζινοκινητήρας. Με κωδική ονομασία ME16 αποδίδει 115 άλογα και 147 Nm, αντικαθιστώντας τον παλιό K4M των 105 ίππων, καταγωγής Renault που φορούσε το Tondar.

Συνταιριάζεται δε με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με το SAIPA Cadila να είναι σύντομα διαθέσιμο και με αυτόματο σασμάν. 

Dacia Logan, SAIPA Cadila

Όχι και άσχημα για το ρουμανικό μοντέλο που λανσαρίστηκε πριν από 19 χρόνια στην Ευρώπη και 11 χρόνια ύστερα από την αντικατάστασή του στη Γηραιά Ήπειρο -εξαιρέσει της Ρωσίας όπου κατασκευαζόταν μέχρι το 2022, οπότε και η Renault αποχώρησε από τη χώρα σταμάτησε λόγω του ρωσοουκρανικού πολέμου.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube