Alpine, Nissan, Mitsubishi: Όλοι θέλουν το Renault 5 E-Tech

Alpine, Nissan, Mitsubishi: Όλοι θέλουν το Renault 5 E-Tech

Η επόμενη γενιά του Mitsubishi Colt ίσως είναι ένα... Renault 5 Ε-Tech με άλλα σήματα. Το έργο το έχουμε ξαναδεί!

Mitsubishi Colt EV

Παρά τις ρωγμές που εμφανίζει η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, η συνεργασία σε επίπεδο προϊόντων δείχνει να παραμένει ενεργή -και μάλιστα πιο πρακτική από ποτέ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Automobilwoche, η Mitsubishi σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα γενιά του Colt το 2027, αυτήν τη φορά αποκλειστικά σε ηλεκτρική εκδοχή. Και όχι με δική της τεχνολογία: Το ηλεκτρικό Colt θα βασίζεται στην πλατφόρμα του Renault 5 E-Tech Electric, την ίδια που θα υποστηρίζει την επερχόμενη Alpine A290 αλλά και το νέο Nissan Micra.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το νέο Mitsubishi Colt EV αναμένεται το 2027, σε μια ευρωπαϊκή αγορά όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης αναμένεται να έχουν κυρίαρχο ρόλο

Mitsubishi

Mitsubishi made by Renault; Η ιδέα κάθε άλλο παρά απίθανη είναι. Η Mitsubishi έχει εδώ και καιρό σταματήσει να εξελίσσει νέα μοντέλα για την Ευρώπη, επιλέγοντας να επαναλανσάρει αυτοκίνητα βασισμένα σε τεχνολογίες και πλατφόρμες της Renault. Το ASX και το νέο Colt με θερμικούς κινητήρες άλλωστε, είναι ήδη αναβαθμισμένα Renault Captur και Clio αντίστοιχα.

Στο ίδιο πνεύμα, ένα ηλεκτρικό Colt βασισμένο στη Renault 5 θα επέτρεπε στον Ιάπωνα κατασκευαστή να μειώσει θεαματικά το κόστος εξέλιξης και να επανέλθει δυναμικά στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών μοντέλων -χωρίς να χρειάζεται να ξεκινήσει από το μηδέν.

Η λογική βρίσκεται σαφώς πίσω από την κοινή βάση. Το νέο Renault 5 E-Tech Electric βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small (πρώην CMF-BEV) που εξελίχθηκε για να υποστηρίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πιο προσιτές τιμές, με κοινά μηχανικά μέρη αλλά διαφορετικό χαρακτήρα για κάθε brand. Σε αυτή την αρχιτεκτονική επενδύουν πλέον οι Renault, Alpine, Nissan -και, όπως όλα δείχνουν, και η Mitsubishi.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το νέο Colt EV αναμένεται το 2027, σε μια ευρωπαϊκή αγορά όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης αναμένεται να έχουν κυρίαρχο ρόλο.

Από τα παραπάνω συνάγεται μια στροφή της Mitsubishi: Από την αποχώρηση, στην εξάρτηση από τη Renault. Η ιαπωνική εταιρεία είχε ανακοινώσει το 2020 την πρόθεσή της να αποσυρθεί από την ευρωπαϊκή αγορά, επικαλούμενη χαμηλή κερδοφορία και στρατηγική αναδίπλωση προς την Ασία. Ωστόσο, η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα, καθώς και η ανάγκη διατήρησης παρουσίας στην Ευρώπη, την οδήγησαν σε αναθεώρηση.

Αντί να επενδύσει σε πλήρως ανεξάρτητη εξέλιξη νέων μοντέλων, η Mitsubishi επέλεξε να «δανειστεί» μοντέλα της Renault, προσαρμόζοντάς τα στο δικό της brand. Έτσι, το ASX είναι ένα Renault Captur με ελαφρώς διαφοροποιημένη εμφάνιση και το νέο Colt δεν είναι άλλο από ένα Clio με άλλα σήματα.

Αν επιβεβαιωθεί, η κίνηση αυτή θα φέρει το ηλεκτρικό Mitsubishi Colt στο ίδιο τεχνικό υπόβαθρο με το Renault 5 E-Tech, την Alpine A290 και το νέο Nissan Micra. Μένει να φανεί αν η προσέγγιση αυτή, με ελάχιστο κόστος εξέλιξης για τη Mitsubishi, θα καταφέρει να σταθεί επάξια στην ευρωπαϊκή αγορά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube