Alpine εναντίον Ferrari με υβριδικό hypercar 1.000 ίππων

Alpine εναντίον Ferrari με υβριδικό hypercar 1.000 ίππων

Η γαλλική φίρμα επιβεβαίωσε ότι ετοιμάζει για το 2028 ένα hypercar με θερμικό κινητήρα V6 και δύο ηλεκτροκινητήρες, ως την απόλυτη έκφραση των σπορ αξιών της.

Alpine Alpenglow

Η Alpine επιβεβαίωσε επισήμως πως θα παρουσιάσει το 2028 ένα hypercar, με στόχο να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η Ferrari SF90 Stradale.

Το νέο μοντέλο θα κινείται από έναν τούρμπο V6 σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός άξονα, με την τελική απόδοση να ξεπερνά τους 1.000 ίππους και τη μετάδοση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς.

Η νέα ναυαρχίδα της Alpine θα εξελιχθεί από τη Hypertech Alpine, το αγωνιστικό και τεχνολογικό παρακλάδι του Renault Group που έχει την έδρα του στο Viry-Châtillon, εκεί όπου αναπτύσσονται και οι κινητήρες της Alpine F1.

Η Alpine κυνηγά την οδηγική συγκίνηση, με όποια τεχνολογία την εξασφαλίζει

Το φιλόδοξο project έρχεται σε μία περίοδο που η γαλλική μάρκα προχωρά στον σταδιακό εξηλεκτρισμό της γκάμας της, με την A110 να ολοκληρώνει τον κύκλο της ως το τελευταίο βενζινοκίνητο μοντέλο της εταιρείας μέσα στο 2025.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO της Alpine, Philippe Krief, η απόφαση να επιλεγεί ένας θερμικός κινητήρας για την κορωνίδα της γκάμας ήταν συνειδητή.

«Δεν πουλάμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πουλάμε σπορ και παθιασμένα αυτοκίνητα», δήλωσε ο Krief στην παρουσίαση του νέου A390, ενός ηλεκτρικού SUV που θα δούμε σύντομα στους δρόμους.

Alpine Alpenglow

Το hypercar της Alpine αντλεί έμπνευση από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Alpenglow, που είχε παρουσιαστεί με έναν V6 και τεχνολογία καύσης υδρογόνου. Αν και αυτή η μορφή ενέργειας παραμένει στο τραπέζι για το μέλλον -ειδικά ως πιθανή λύση παράτασης ζωής για μοντέλα που δεν θα συμμορφώνονται με τις νέες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις του 2035- η έκδοση παραγωγής του νέου Alpine θα είναι αρχικά plug-in hybrid.

Η χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων στον εμπρός άξονα -αντίστοιχη της λύσης που ακολουθεί και η Lamborghini Revuelto- προσφέρει, σύμφωνα με την Alpine, εκρηκτική απόδοση αλλά και προηγμένο torque vectoring για κορυφαία οδική συμπεριφορά. Οι κινητήρες δεν θα είναι τύπου axial flux όπως στο SF90, αλλά radial flux, σχεδίασης Hypertech, καθώς προσφέρουν υψηλή ισχύ χωρίς περιορισμούς σε διαστάσεις στον εμπρός άξονα.

Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου θα παραμείνει κάτω από 1.600 kg, στοιχείο κρίσιμο για την επίτευξη της επιθυμητής αναλογίας κιλών ανά ίππο, αλλά και για την αίσθηση που θέλει να προσφέρει ένα αυθεντικό Alpine στο δρόμο ή την πίστα. Ο Krief γνωρίζει καλά τι σημαίνει υβριδικό hypercar, καθώς στο παρελθόν είχε εργαστεί στο R&D της Ferrari, συμμετέχοντας στην εξέλιξη της SF90.

Alpine Alpenglow

Αν και η Alpine δεν φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τις Ferrari ή Lamborghini στον τομέα της πολυτέλειας, σίγουρα θα τις κοιτάξει στα μάτια όσον αφορά την τεχνολογία και τις επιδόσεις. Και βέβαια, αυτό θα έχει και το ανάλογο τίμημα: η τιμή εκκίνησης θα ξεπερνά τις €200.000, με περιορισμένη παραγωγή ώστε να διασφαλιστεί η αποκλειστικότητα και η οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

«Αν μπορούμε να πουλήσουμε ένα Renault 5 Turbo των €155.000, τότε σίγουρα υπάρχει χώρος για μια Alpine πάνω από αυτό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Krief.

Ο CEO του Renault Group, Luca de Meo, χαρακτήρισε το νέο hypercar ως ένα από τα projects-βιτρίνα για τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στα μοντέλα δρόμου, κάτι που πολλές εταιρείες επιδιώκουν, αλλά λίγες καταφέρνουν ουσιαστικά.

«Η Hypertech θα αξιοποιήσει την αριστεία του motorsport για να ενισχύσει την Alpine και ολόκληρο το Renault Group», ανέφερε ο de Meo.

Με το νέο hypercar να προορίζεται για το 2028, η Alpine βάζει τον πήχη ψηλά και δείχνει ότι το μέλλον της δεν περιλαμβάνει μόνο ρεύμα αλλά και πάθος.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube