0-300 km/h σε 12,8” και τελική 403 km/h για την McLaren Speedtail

Το συλλεκτικό Hyper-GT της McLaren θα έχει την υψηλότερη τελική και τις ταχύτερες επιταχύνσεις από κάθε άλλο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας μέχρι σήμερα.

Με τη Speedtail η McLaren ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στα μοντέλα της οικογένειας Ultimate Series.

Δεν είναι σε καμία περίπτωση η F1 του 21ου αιώνα, ωστόσο υπάρχουν δύο βασικές ομοιότητες. Η πρώτη αφορά στο 3θέσιο κόκπιτ και η δεύτερη στη διάθεσή τους σε μόλις 106 κομμάτια. Όλα τους έχουν ήδη προπωληθεί και για τη Speedtail, με τιμή £1,75 προ φόρων.

Πρόκειται για το πιο γρήγορο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η McLaren, τουλάχιστον σε επίπεδο επιτάχυνσης και τελικής ταχύτητας. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα 0-300 km/h ολοκληρώνονται σε μόλις 12,8”, τη στιγμή που μια P1 για παράδειγμα χρειάζεται 16,5”.

McLaren Speedtail

Η επιτάχυνση μάλιστα δε μηδενίζεται πριν η ταχύτητα αγγίξει τα 403 km/h, κάτι που σημαίνει ότι η θρυλική F1 παύει να είναι η McLaren με την υψηλότερη τελική.

Για να το καταφέρει, η Speedtail αποτελείται από ένα ανθρακονημάτινο μονοκόκ ειδικά κατασκευασμένο για την περίσταση, γύρω από το οποίο βρίσκεται ένα απίστευτα αεροδυναμικό αμάξωμα με πολύ χαρακτηριστική ουρά. Ζυγίζει 1.430 kg (χωρίς υγρά) και έχει συνολικό μήκος 5.137 mm. Πάνω από ένα μέτρο πιο μακριά από μια P1 δηλαδή.

Η μονάδα ισχύος είναι ένα υβριδικό σύστημα με μέγιστη ισχύ 1.050 PS, ενώ τα λάστιχα είναι Pirelli P ZERO, ειδικά εξελιγμένα για την Speedtail. Για να πετύχει την τελική ταχύτητα, ο οδηγός θα πρέπει να ενεργοποιήσει το «Unique Velocity» mode ώστε να ρυθμιστούν ανάλογα τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και ο κινητήρας, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να χαμηλώσει κατά 35 mm. Στην περίπτωση αυτή, το μέγιστο ύψος δεν ξεπερνάει τα 1.120 mm.

Για τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση, η Speedtail έχει προφίλ «δάκρυ» και αμέτρητες ακόμα λεπτομέρειες. Τα πάνελ του αμαξώματος είναι τα λιγότερα δυνατά για να περιοριστούν στο ελάχιστο οι αρμοί και η διαταραχή της ροής του αέρα που συνεπάγονται. Σε αυτή τη λογική, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από το πίσω μέρος του αμαξώματος είναι ενιαίο και έχει ενσωματωμένα δύο εύκαμπτα πτερύγια που κατευθύνουν τον αέρα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο carbon κομμάτι που έχει κατασκευάσει ποτέ η McLaren για αμάξωμα.

McLaren Speedtail

Με δύο λόγια, κάθε χιλιοστό της Speedtail είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να πετυχαίνει τη βέλτιστη ροή του αέρα επάνω, γύρω και κάτω από το αυτοκίνητο. Ήταν απαραίτητο να προκύπτει η μέγιστη σταθερότητα με την ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση.

Ως γνήσιο GT πάντως, η Speedtail έχει τεράστια δόση πολυτέλειας και τεχνολογίας στην καμπίνα της, ενώ οι γνωστές διεδρικές πόρτες των McLaren είναι για πρώτη φορά ηλεκτρικές. Μοιάζει με έργο τέχνης, στο οποίο μάλιστα έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά κορυφαίας ποιότητας και ελάχιστου βάρους.

Η εξατομίκευση δε θα μπορούσε παρά να είναι η μέγιστη σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, κάτι που ισχύει τόσο για την καμπίνα όσο και για το αμάξωμα. Η πρώτη θα είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του κάθε ιδιοκτήτη, ενώ στο τελευταίο έχει χρησιμοποιηθεί μια νέα τεχνική στην κατασκευή των ανθρακονημάτινων πάνελ: Ένα πολύ λεπτό φιλμ από τιτάνιο ενσωματώνεται στις ίνες, από την ανοδίωση του οποίου σε οποιοδήποτε χρώμα προκύπτουν άπειρες επιλογές χρώματος και εικόνας γενικότερα. Ακόμα και λέξεις μπορούν να γραφτούν.

Η Speedtail είναι το πρώτο από τα 18 νέα αυτοκίνητα που προβλέπει το Track25 πλάνο της McLaren. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στις αρχές του 2020, ωστόσο οι τυχεροί ιδιοκτήτες το είδαν προσφάτως από κοντά σε μια ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Λονδίνο. 

Να θυμίσουμε ότι το Track25 θα ολοκληρωθεί το 2025 και ένα από τα τελευταία του μοντέλα θα είναι ο αντικαταστάτης της P1. Ο Andy Palmer, επικεφαλής για τις Ultimate Series McLaren απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει άλλη έκδοση της Speedtail, δεν έκανε όμως το ίδιο και για άλλο μοντέλο με κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης.

[Πηγή: Autocar.co.uk, McLaren]