
Νέα θερμική Porsche Macan: Θα είναι κατά βάση προσθιοκίνητη
Η θερμική Porsche Macan καταργήθηκε. Η διάδοχός της θα αποτελέσει το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα στέλνει περισσότερη ροπή στον μπροστινό άξονα.

Παράδοση δεκαετιών ετοιμάζεται να σπάσει τα προσεχή χρόνια, όταν θα παρουσιαστεί η νέα θερμική Porsche Macan. Το νέο SUV, γνωστό ως «M1» ενδοεταιρικά, θα αποτελέσει τον διάδοχο του μοντέλου πρώτης γενιάς, το οποίο αποσύρθηκε από την ηπειρωτική Ευρώπη τον Ιούλιο του 2024. Επειδή δεν πληρούσε τους νέους κανόνες κυβερνοασφάλειας.
Ωστόσο, θα συνεχίσει να πωλείται σε άλλες παγκόσμιες αγορές έως το επόμενο καλοκαίρι. Η M1 θα είναι αδελφοποιημένη με την 3η γενιά Audi Q5 και θα βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) του Ομίλου Volkswagen.
Θα υιοθετήσει επίσης το σύστημα τετρακίνησης Quattro Ultra του Q5. Αλλά αντί να ανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρει πισωκίνητα χαρακτηριστικά -όπως έγινε στην πρώτη γενιά της Porsche Macan, θα χρησιμοποιηθεί χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις για λόγους κόστους. Και ταχύτητας.
Μία Porsche κατά βάση προσθιοκίνητη; Πού βαδίζει αυτός ο πλανήτης;
Έτσι, σε αντίθεση με το σύστημα Porsche Traction Management της απερχόμενης Macan, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να στέλνει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς, η κίνηση στην M1 θα στέλνεται κυρίως στον μπροστινό άξονα.
Με τους πίσω τροχούς να ενεργοποιούνται μόνο όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν επικείμενη απώλεια πρόσφυσης, σηματοδοτώντας μια ριζική αλλαγή στη φιλοσοφία κίνησης της Porsche.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi Q5 2.0 TDI Hybrid quattro, η αρετή της ωριμότητας
Γιατί όμως γίνεται αυτό; Προφανώς κι οι Γερμανοί αναγνωρίζουν το πρόβλημα, αλλά φαίνεται ότι δεν προλαβαίνουν να κάνουν αλλιώς. Η νέα Porsche Macan είχε αποφασιστεί να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική.
Στην πορεία εγκρίθηκε και μια θερμική έκδοση, αλλά τότε ο χρόνος εξέλιξης της νέας έκδοσης θα καθυστερούσε πολύ. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία ταχύτερα και φθηνότερα, αποφασίστηκε ο σφιχτός εναγκαλισμός με το μεσαίο SUV της Audi.
Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για χρήση βενζινοκινητήρων με ήπια υβριδική υποβοήθηση. Δεν έχουν προγραμματιστεί εκδόσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών και πετρελαιοκίνητων μοτέρ. Μένει να δούμε τι από αυτά θα επιβεβαιωθεί στην πράξη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε στο Μαυροβούνιο την 100% ηλεκτρική Porsche Macan
Δεν έχει ακόμη οριστεί η τοποθεσία παραγωγής. Λέγεται ότι δύο τοποθεσίες έχουν το προβάδισμα: Το εργοστάσιο της Audi στο San José Chiapa στο Μεξικό, όπου κατασκευάζεται το Q5. Η άλλη είναι το εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία της Γερμανίας, όπου κατασκευάζεται η θερμική Macan.