
Lada Azimut, η ρωσική αρκούδα ξυπνά, μοντέρνο και ικανό
Το Lada Azimut είναι το πρώτο νέο «ψηλό» της μάρκας εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, με το ντεμπούτο του να αναμένεται εντός του 2026.

Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεχθεί πλήγμα από τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία και τις επακόλουθες διεθνείς κυρώσεις. Αλλά αυτό δεν εμπόδισε την εγχώρια Avtovaz να παρουσιάσει το νέο Lada Azimut.
Και ενώ περιμέναμε την πολυαναμενόμενη νέα γενιά του Niva, έρχεται το Lada Azimut, ένα 5θυρο SUV με κομψές γραμμές και αμάξωμα που θυμίζει Dacia με μάσκα από Kia Sportage. Σχεδόν.
Με προγραμματισμένο λανσάρισμα το 2026, το νέο μοντέλο λέγεται ότι έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και θα παραχθεί εξ ολοκλήρου στη Ρωσία.
Το Αζιμούθιο φαίνεται εκπληκτικά μοντέρνο για Lada και θα μπορούσε εύκολα να ανταγωνιστεί τα Dacia Duster και Bigster, τουλάχιστον οπτικά. Εφόσον βέβαια μπορούσε να εξαχθεί στις διεθνείς αγορές
Στο εσωτερικό, μας περιμένει η δεύτερη έκπληξη. Το ταμπλό θα μπορούσε να ανήκει σε οποιονδήποτε δυτικό κατασκευαστή, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment με ενσωματωμένη πλοήγηση και εικονικό βοηθό. Το λογισμικό αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη ρωσική Sber και την εταιρεία τεχνολογίας Navio.
Εκτός από τις διπλές οθόνες, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει έξι ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Για όσους επιθυμούν να βάλουν το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη, θα είναι διαθέσιμη ασύρματη φόρτιση, πανοραμική οροφή, διζωνικός κλιματισμός, θερμαινόμενα πλαϊνά παράθυρα, ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών και κάμερα 360 μοιρών.
Η Lada έχει επίσης προσθέσει αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους σε όλη την καμπίνα, μαζί με ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το τιμόνι και τα μπροστινά καθίσματα. Επιπλέον, η μοναδική φωτογραφία του εσωτερικού αποκαλύπτει κάμποσους φυσικούς διακόπτες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ O Vladimir Putin είδε από κοντά το ηλεκτρικό Lada Niva
Κατά την κυκλοφορία του, το Lada Azimut θα προσφέρεται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες, κανένας από τους οποίους δεν θα διαθέτει υβριδική υποβοήθηση. Θα υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός 1,6 lt με 120 ίππους, καθώς και ένας 1,8 lt με 132 ίππους.
Θα συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων είτε με αυτόματο CVT. Αν λαχταράς κάτι πιο ισχυρό, η Lada υπόσχεται ότι κάποια στιγμή θα ακολουθήσει και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 150 ίππων με αυτόματη μετάδοση.
Το ρωσικό SUV βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας του Vesta, που υπάρχει από το 2015. Μόνο που τώρα διαθέτει νέα πίσω ανάρτηση, ενώ η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται σε 208 mm.
Παρά τα εκτός δρόμου στιλιστικά του στοιχεία, το Azimut θα είναι διαθέσιμο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ελπίζουμε να ακολουθήσει και τετρακίνητη έκδοση στο μέλλον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lada Iskra, 175 ίπποι, σειριακό σασμάν, μπλοκέ διαφορικό, ψήνεσαι;
Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2026 στο εργοστάσιο του Togliatti, με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης να εκτιμούν ότι η τιμή του θα κυμαίνεται μεταξύ 2,5 και 3 εκατομμυρίων ρουβλιών, περίπου €28.000 με €33.500. Με διαφορά το πιο ακριβό μοντέλο στην τρέχουσα γκάμα της Lada.
Το αειθαλές Niva Legend ξεκινά από μόλις 1.059.000 ρούβλια, ήτοι €11.800, ενώ το πιο σύγχρονο Niva Travel από 1.314.000 ρούβλια (€14.600).