Test ride: BMW CE-04, Photo credits MOTO Magazine/Giorgos Niaounakis
node/44959

Test ride: BMW CE-04

Το BMW CE-04 είναι το δεύτερο ηλεκτρικό σκούτερ παραγωγής των Γερμανών και, χάρη στον διαστημικό και εμπνευσμένο σε κάθε λεπτομέρεια σχεδιασμό, σε κάνει να θέλεις να το αγοράσεις και να το οδηγείς ακόμα κι αν είσαι από εκείνους που μισούν κάθε ηλεκτρικό.

Αν ζητούσαμε να μας ψηφίσουν στις επόμενες εθνικές εκλογές όσοι μας σταμάτησαν και μας ρώτησαν για το CE-04, θα βγάζαμε κυβέρνηση ΜΟΤΟ με απόλυτη αυτοδυναμία. Από παιδάκια δέκα χρονών μέχρι παππούδες 80+, το BMW CE-04 σπάει σβέρκους όπου κι αν περάσει, όπου κι αν σταματήσει. 

Το BMW CE-04 με 2,6" για την επιτάχυνση 0-50 km/h παίζει στα ίσια με τα σπορ δικύλινδρα μέγκα-σκούτερ των 500-600 κυβικών.

Οι Βαυαροί το κατατάσσουν στην αντίστοιχη μεσαία κατηγορία των συμβατικών σκούτερ των 350-400 κυβικών. Όμως με 2,6 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-50 km/h παίζει στα ίσια με τα σπορ δικύλινδρα μέγκα-σκούτερ των 500-600 κυβικών. Και το ίδιο ισχύει για τις εξωτερικές διαστάσεις και τους χώρους που προσφέρει για δύο άτομα. 

To BMW CE-04 είναι μεγάλο, βαρύ και μακρύ, αλλά έχει άψογη θέση οδήγησης και εργονομία, και προσεγμένη κατανομή βάρους που το κάνουν να έχει πολύ πιο ελαφριά αίσθηση απ’ όσο νομίζεις. Επίσης, η ύπαρξη ταχύτητας για όπισθεν σε απαλλάσσει από οποιαδήποτε σωματική προσπάθεια στις επιτόπιες μανούβρες. Οπότε είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις μπρος πίσω όλη μέρα το CE-04 των 231 κιλών, παρά ένα σκούτερ 125 cc.

Test ride: BMW CE-04, Photo credits MOTO Magazine/Giorgos Niaounakis

Μια και είπαμε για 125 κυβικά, να προσθέσουμε πως υπάρχει και έκδοση για την Α1 κατηγορία διπλωμάτων (και για όσους έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου και πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας) με 35 ίππους (ναι, Α1 με μέγιστη ιπποδύναμη 35 ίππους) και μπαταρίες για 100 km αυτονομία. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test ride: SEAT MÓ eScooter 125

Το επίπεδο της άνεσης είναι στον μέσο όρο των σκούτερ και η διαδρομή των αναρτήσεων (110 mm εμπρός, 95 mm πίσω) είναι σχετικά μικρή για να αντιμετωπίσει τις πολύ μεγάλες λακκούβες, αλλά επαρκής για τις μικρές και μεσαίου μεγέθους. Υπάρχουν τρία στάνταρ προγράμματα λειτουργίας (ECO, Rain, Road) και έξτρα είναι το Dynamic. Καθένα από αυτά έχει διαφορετική απόκριση στο γκάζι, διαφορετικό επίπεδο φρένου κινητήρα (επαναφόρτιση μπαταριών) και διαφορετική διαχείριση της κατανάλωσης ρεύματος. Στο ECO και στο Dynamic, το φρένο κινητήρα (ανάκτηση ενέργειας) είναι πολύ έντονο, στο Rain και στο Road, πολύ λιγότερο.

Test ride: BMW CE-04, Photo credits MOTO Magazine/Giorgos Niaounakis

Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 km/h για προστασία της μπαταρίας από υπερθέρμανση. Να τονίσουμε εδώ πως το BMW CE-04 έχει σύστημα υγρόψυξης και δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ πρόβλημα υπερθέρμανσης, ούτε έπεσε η απόδοσή του. Κάτι που μόνο τα hi-end ηλεκτρικά οχήματα έχουν και είναι το βασικό πρόβλημα των φθηνότερων αερόψυκτων ηλεκτρικών σκούτερ όταν οδηγείς για πολύ ώρα σε ανοιχτούς δρόμους με υψηλή ταχύτητα. 

Η οδική συμπεριφορά του BMW CE-04 στη γρήγορη οδήγηση είναι εξαιρετική και στρίβει σαν τρένο σε ράγες όσο η επιφάνεια του δρόμου δεν έχει ανωμαλίες. Όσο μας αρέσει να ακούμε τη χροιά του ήχου μιας MotoGP με τον κινητήρα V4 να δουλεύει «στους κόφτες», άλλο τόσο απολαυστική είναι η οδήγηση του CE-04 μέσα στην πόλη. Πρώτα απ’ όλα δεν βγάζει ίχνος ζέστης όταν περιμένεις στα φανάρια.

Test ride: BMW CE-04, Photo credits MOTO Magazine/Giorgos Niaounakis
Η τεράστια έγχρωμη οθόνη του CE-04 ακολουθεί την ίδια αισθητική με τις μεγάλες μοτοσικλέτες της BMW. 


Δεύτερον, τους ξετρυπάς όλους μόλις ανάψει το φανάρι πράσινο. Τρίτον, αισθάνεσαι σαν να οδηγείς όχημα από το Star Wars και ακριβώς έτσι το αντιμετωπίζουν όσοι το βλέπουν στο δρόμο. Τέταρτον, είναι πρακτικό με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο και πλήρη εξοπλισμό (Bluetooth, turn-by-turn πλοήγηση, cornering lights, αυτόματα φλας, φώτα led με χρονοκαθυστέρηση κ.τ.λ.)

Πέμπτον, το traction control και τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας δουλεύουν πολύ καλύτερα από οποιουδήποτε σύγχρονο superbike, διότι οι ηλεκτροκινητήρες έχουν μηδενική υστέρηση στις εντολές της κεντρικής μονάδας διαχείρισης. Τέλος, αλλά όχι τελευταίο σε αξία, είναι το γεγονός πως δεν γεμίζεις με καυσαέρια και θόρυβο το κέντρο της πόλης.

Test ride: BMW CE-04, Photo credits MOTO Magazine/Giorgos Niaounakis
Αυτή είναι η «comfort» σέλα και η άνεση που προσφέρει είναι ΟΚ για την αυτονομία της μπαταρίας…


Το BMW CE-04 με μια ματιά
Κινητήρας Ηλεκτροκινητήρας 42 PS
Ισχύς 20-42 PS 4.000-4.900 rpm
Ροπή 62 Nm/1.500 rpm
Ανάρτηση εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι USD
Ανάρτηση πίσω Μονό αμορτισέρ
Τιμή Από €12.180
Αντιπρόσωπος BMW Hellas

[Πηγή: MOTO]