Nawa Racer
node/39382

Πέντε εντυπωσιακές ηλεκτρικές μοτοσικλέτες

Η εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως και τα αντίστοιχα τεχνικά χαρακτηριστικά -όσα είναι διαθέσιμα, τέλος πάντων- απετέλεσαν την κρησάρα της επιλογής μας.

Ιστορικό εταιρείας, αυτονομία, βάρος/εύρος χρήσης ή σχέση τιμής/απόδοσης, σχεδιασμός, μέγιστη ταχύτητα, τεχνολογία μπαταρίας: Πέντε μοτοσικλέτες από πολύ διαφορετικούς ορίζοντες, αλλά με εντυπωσιακή εμφάνιση και εξαιρετικά χαρακτηριστικά.

Σαφώς και υπάρχουν πολλές περισσότερες από πέντε ηλεκτρικές μοτοσικλέτες που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν εντυπωσιακές. Η επιλογή μας όμως περιλαμβάνει πέντε τέτοιες, η καθεμία τους για διαφορετικό λόγο και που σχεδιάστηκαν στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Με τιμή μεταξύ κάτι σχεδόν 20.000 και 70.000 ευρώ, όλες τους υπόσχονται ότι θα κάνουν εμπορική καριέρα. 

Curtiss 1
Τα πρωτότυπα που την ακολουθούν, η εμπιστευτική παραγωγή, ένας οδικός χάρτης που διέρρευσε, ένας διόλου πειστικός ιστότοπος, δυσεύρετες τεχνικές πληροφορίες, ελάχιστη επικοινωνία… Χρειάζεται πολύς κόπος για να κατανοήσεις το πρότζεκτ της φίρμας που πατά πάνω στον Glenn Curtiss, μηχανικό, εφευρέτη, πιλότο, αναβάτη και Αμερικανό επιχειρηματία που γεννήθηκε το 1878.

Curtiss 1
Η σελίδα στο facebook σου δίνει μερικές νέες φωτογραφίες για την Curtiss 1 που θα μπει τελικά -κατά τα ισχυριζόμενα- σε παραγωγή τον Φεβρουάριο του 2021 και όχι κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η μοτοσικλέτα βασίζεται στο πρωτότυπο Hades με ένα ιδιαίτερα τολμηρό στιλ που θυμίζει σκυλί κυνοδρομιών έτοιμο για εκκίνηση.

Αυτό το εξέχον προσάρτημα, πολύ πιο διακριτικό στο στην περίπτωση της Curtis 1, δεν είναι άλλο από την μπαταρία της οποίας οι κυψέλες κολυμπούν σε ψυκτικό υγρό. Μπαταρία που τροφοδοτεί με ενέργεια ένα ηλεκτρομοτέρ 112 ίππων (88 ονομαστικών) και 200 Nm.

Curtiss 1

Η φίρμα και το μέγεθος των ελαστικών, όπως και το μέγεθος των δίσκων ανακοινώθηκαν ήδη, αλλά όχι η αυτονομία, η τεχνολογία της μπαταρίας και η ενεργειακή χωρητικότητά της (a priori 16,8 kWh) ή η μέγιστη ταχύτητα της Curtis 1. Η τιμή της ξεκινά από τις 70.000 ευρώ για τη βασική έκδοση «Pure» που ανήκει στην γκάμα λανσαρίσματος «First Edition».

HyperTEK
Σχεδιασμένη από τη Blackstone Tek, νοτιοαφρικανική προμηθεύτρια που κατασκευάζει ανθρακονημάτινες ζάντες για σπορ αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, η HyperTEK επίσης ξεχωρίζει για τον ασυνήθιστο σχεδιασμό της. Με την πρώτη ματιά, θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί ότι αυτή η ηλεκτρική μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με τουρμπίνα που με τα αέριά της θα εξαΰλωνε τον πίσω τροχό.HyperTEK
Αναρτημένη κυριολεκτικά στον αέρα, η σέλα δίνει σε αυτή την ηλεκτρική μοτοσικλέτα ένα αέρινο άγγιγμα, μοντερνισμό και ελαφρότητα. Κάτι που όμως δεν ισχύει στην πραγματικότητα για το τελευταίο, καθώς ζυγίζει παραπάνω από την Curtiss 1 (205 έναντι 193 kg), την οποία και θα ανταγωνιστεί το 2021 εάν τα δύο πρότζεκτ μετουσιωθούν σε μοτοσικλέτες παραγωγής.

Υπεύθυνος για τις ντιζαινάτες γραμμές της HyperTEK είναι ο σχεδιαστής Pierre Terblanche, τον οποίο ο κόσμος της μοτοσικλέτας γνωρίζει για την αγωνιστική εμφάνιση που έδωσε στις Ducati 749, 888 και 999.HyperTEK
Η HyperTEK επιδιώκει την αυτονομία περισσότερο από την ισχύ. Ο υγρόψυκτος κινητήρας DHX Hawk αποδίδει 109 PS και 120 Nm. Η μπαταρία, επαναφορτίζεται σε περίπου 30 λεπτά της ώρας πάνω από το 80% της χωρητικότητάς της, δίνοντας στη HyperTEK αυτονομία 300 km.

Σύμφωνα με το αγαπημένο υλικό της Blackstone Tek, η HyperTEK βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ανθρακονήματα. Και αν δεν βλέπετε κάποια ψηφιακή οθόνη οργάνων είναι επειδή τα βασικά δεδομένα προβάλλονται στη βιζιέρα του κράνους του αναβάτη. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο, αν και ίσως δεν διαφημίζεται καθόλου: Η μετάδοση έχει μελετηθεί για να διευκολύνει τα burn-out και τις σούζες! Και η τιμή της; Κατά προσέγγιση 71.000 ευρώ!

Nawa Racer
Το όνομα κρύβει τη γαλλική προέλευση αυτής της αστικής ηλεκτρικής μοτοσικλέτας με τις απαλές, αεροδυναμικές γραμμές που μπορείς να φανταστείς τον αέρα να τις… χαϊδεύει. Ο πίσω τροχός δεν έχει ακτίνες ή πλήμνη, δίνοντας έντονα space εμφάνιση.

Αυτό που ξεχωρίζει τη διαστημική Nawa Racer από τις άλλες εντυπωσιακές μοτοσικλέτες που επιλέξαμε είναι οι μπαταρίες της: Μια μίξη κυψελών λιθίου που χρειάζονται μία ώρα επαναφόρτιση για το 80% της χωρητικότητας των 9 kWh, και υπέρ-πυκνωτών με βάση ανθρακονημάτινους νανοσωλήνες και δυνατότητα ανάκτησης 0,1 kWh σε ελάχιστα λεπτά.

Nawa Racer

Μια πρωτοποριακή αρχιτεκτονική που ανακτά το 80% της ενέργειας από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, και στην οποία ειδικεύεται η γαλλική εταιρεία Nawa Technologies. Σε σημείο μάλιστα που η Racer ήταν κύριο έκθεμά της τον περασμένο Ιανουάριο στο CES στο Las Vegas.

Σε συνδυασμό με τη γενναιόδωρη χρήση ινών άνθρακα, αυτό το πάντρεμα μπαταρίας και υπέρ-πυκνωτών έχει ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στη σχέση βάρους (150 kg)/αυτονομίας (μικτή 150 km, πόλη 300 km). Για τον ίδιο λόγο, η Racer χρειάζεται 3” για το 0-100 km/h και πιάνει τα 160 km/h.

Nawa Racer

Θα βγει στην αγορά η Nawa Racer; Αυτό που επιδιώκει στην πραγματικότητα η Nawa Technologies είναι να δελεάσει τους κατασκευαστές μοτοσικλετών, ελπίζοντας να τους πουλάει τα υβριδικά «πακέτα» που εξοπλίζουν αυτή την πολύ ελκυστική μοτοσικλέτα. Συνεπώς και συναφώς, η απάντηση είναι «μάλλον όχι!». 

Verge TS
Εάν σας άρεσε ο πίσω τροχός χωρίς ακτίνες και χωρίς πλήμνη στη Nawa Racer (που πιθανόν δεν θα πωλείται), τότε έχετε ακόμα μια ευκαιρία για μια τέτοια ηλεκτρική μοτοσικλέτα στο γκαράζ σας. Και αυτό, χάρη στη ρόουντστερ TS της Verge Motorcycles.

Αυτή η φινλανδική μηχανή είναι το εμπορεύσιμο μοντέλο της RMK E2. Είναι επίσης ένα από τα φθηνότερα στην επιλογή μας με τιμή περίπου 24.990 ευρώ (προ-παραγγελία έναντι κατάθεσης 2.000 ευρώ).

Verge TS

Το βάρος των 225 κιλών τοποθετεί την TS ως τη βαρύτερη από τις πέντε μοτοσικλέτες που επιλέξαμε. Κάτι που όμως δεν την εμποδίζει να έχει αυτονομία 300 km στην πόλη και 200 km στον ανοιχτό δρόμο, με την τελική να περιορίζεται στα 180 km/h.

Ο κινητήρας με μέγιστη ισχύ 109 PS και μέγιστη ροπή 1.000 Nm (!), επιτρέπει στη Verge TS να πιάνει τα 100 km/h από στάση σε λιγότερο από 4”.

Verge TS

Αν αναρωτιέστε ποια η ενεργειακή χωρητικότητα για την μπαταρία, θα σας πούμε ότι αυτή είναι ένα από τα δεδομένα που λείπουν συχνά από την τεκμηρίωση των κατασκευαστών ηλεκτρικών μοτοσικλετών. Λες και δεν αποτελούν σημαντική τεχνική προδιαγραφή ή λες και κινδυνεύει να αντιγραφεί σκόπιμα ή να ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό. Τέλος πάντων, εκείνο που δημοσιοποιείται είναι ότι η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε τέσσερις ώρες σε μια οικιακή πρίζα ή σε 45-50 λεπτά στο 80% μέσω βύσματος CCS Combo.

Verge TS
Η Verge TS παρουσιάζεται σε πέντε διαμορφώσεις που συσχετίζονται με ένα λαμπερό μαύρο ή πιο φωτεινές και ηλεκτρικές αποχρώσεις, όπως πορτοκαλί, πράσινο, μπλε...

Damon Hypersport
Το τέλος της διεθνούς περιοδείας μας έφτασε στο Vancouver, στον Καναδά, και στην Damon. Επίσης, έκθεμα στα εντυπωσιακά σταντ του CES στο Las Vegas νωρίτερα εφέτος, η Hypersport είναι η ηλεκτρική μοτοσικλέτα που ξεχωρίζει με την τελική ταχύτητα που είναι και η υψηλότερη από τις πέντε επιλογές μας: 320 km/h.

Είναι επίσης εκείνη που θα πρέπει να περιμένεις για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι η παραγωγή της δεν θα ξεκινήσει μέχρι τον επόμενο χρόνο, με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται το 2022. Υπό την προϋπόθεση ότι η κράτηση γίνεται αρκετά νωρίς, καταθέτοντας μόνο 90 ευρώ (Tesla μας μυρίζει) για τιμή καταλόγου που ξεκινά περίπου από τις 22.300 ευρώ για το βασικό μοντέλο HS.

Damon Hypersport

Με ενεργειακή πυκνότητα 21,5 kWh (επιτέλους κι ένας που την ανακοινώνει), η μπαταρία παρέχει στο Hypersport αυτονομία μεγαλύτερη από 320 km σε μικτή διαδρομή (αρτηρίες ταχείας κυκλοφορίας και πόλη). Μόνο για αστική χρήση, η ακτίνα δράσης πλησιάζει τα 500 km. Εξαιρετικά!

Άλλα εντυπωσιακά στοιχεία βάσει της τιμής της: Υγρόψυκτο ηλεκτρομοτέρ που αποδίδει μέγιστη ισχύ 218 PS και 200 Nm. Τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε περίπου 3”, ενώ το βάρος της Hypersport είναι 200 kg, παρόμοιο με αυτό των Curtiss 1 και HyperTek.

Damon Hypersport

Εκτός από δύο κάμερες, αυτή η ηλεκτρική μοτοσικλέτα διαθέτει συνδεσιμότητα 4G που θα επέτρεπε την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ όλων των Damon Hypersport. Στόχος αυτής της τεχνολογίας; Να επιτρέψει στους αναβάτες της μοτοσικλέτας να επωφεληθούν από τα αρχεία επιδόσεων που έχουν δημιουργηθεί στην κοινότητα της Hypersport.

[Πηγή Automobile-Propre]

node/40005

Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Honda

To Honda SUV e:concept μας προετοιμάζει για αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Honda

Η Honda παρουσίασε στην έκθεση Auto China στο Πεκίνο το πρωτότυπο SUV e:concept, το οποίο αποτελεί προπομπό του πρώτου ηλεκτρικού SUV παραγωγής της ιαπωνικής φίρμας που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Το SUV e:concept εισάγει μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Honda. Εντύπωση προκαλεί το τρίθυρο αμάξωμα το οποίο πιθανότατα δεν θα περάσει και στην έκδοση παραγωγής. 

Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα λεπτά φώτα που ενώνονται με μια λωρίδα LED στη βάση του καπό, η απουσία γρίλιας που υποδηλώνει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του οχήματος και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Στο προφίλ οι γραμμές είναι λιττές με την character line να ενώνει τα εμπρός με τα πίσω φώτα. Από πλευράς σιλουέτας έχουμε μακρύ καπό με μεγάλο εμπρός πρόβολο, αεροδυναμικό παρμπρίζ, τροχούς μεγάλης διαμέτρου και έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Η ουρά ακολουθεί το ίδιο θέμα με τη μάσκα (ενιαία πίσω φώτα LED και εσοχές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα).

Honda SUV

Όλο το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από διχρωμία, με μαύρη απόχρωση για το κάτω μέρος των προφυλακτήρων, τα μαρσπιέ, τα τόξα στους θόλους των τροχών, τα κολωνάκια και την οροφή.

Η Honda δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος πέραν του ότι θα χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και θα εξοπλίζεται με τη νέα γενιά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Honda Sensing και τεχνολογίας infotainment Honda Connect με τεχνητή νοημοσύνη.

[Πηγή: Honda]

node/40002

Hyundai RM20e: Ηλεκτρικό hot hatch με 810 PS! [video]

Το τελευταίο πρωτότυπο της σειράς RM από τη Hyundai δείχνει πως το μέλλον των N είναι ηλεκτρικό!

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Hyundai RM20e: Ηλεκτρικό hot hatch με 810 PS! [video]

Η Hyundai βρίσκεται σε δημιουργική φάση καθώς μετά από την πρεμιέρα του ανανεωμένου i30 N, παρουσίασε το ηλεκτρικό πρωτότυπο RM20e που μας δείχνει το όραμά της για το ηλεκτρικό μέλλον των hot hatch αλλά και του τμήματος N της κορεάτικης φίρμας.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το project RM (Racing Midship) για την εξέλιξη ενός σπορ κεντρομήχανου μοντέλου παραγωγής ξεκίνησε το 2012 με υπεύθυνο τον Albert Biermann. Μέχρι στιγμής, καρποί του προγράμματος ήταν τα πρωτότυπα RM14, RM15, RM16, RM19 και το σημερινό RM20e (τα δύο τελευταία ψηφία στο όνομά να υποδηλώνουν το έτος παρουσίασης). Όλα τα πρωτότυπα RM βασίζονται στο Hyundai Veloster όμως ξεχωρίζουν από την κεντρομήχανη διάταξη και το εκτενέστατο αεροδυναμικό πακέτο που παραπέμπει στο αγωνιστικό μοντέλο που τρέχει στο TCR.

Hyundai RM20e

Το RM20e είναι το πρώτο από τη σειρά πρωτοτύπων που χρησιμοποιεί ηλεκτρικό σύστημα κίνησης - όπως και το αντίστοιχο εξηλεκτρισμένο αγωνιστικό Veloster N eTCR. Πιο συγκεκριμένα, ο κεντρικά τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 810 PS και 960 Nm στέλνοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh με τεχνολογία 800V.

Σύμφωνα με τη Hyundai, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε κάτω από 3", τα 0-200 km/h έρχονται σε 9,88" και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 250 km/h.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Οι σφυρήλατοι τροχοί φορούν ελαστικά διαστάσεων 265/35R19 εμπρός και 305/30R20 πίσω και κρύβουν πίσω τους αεριζόμενους δίσκους με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω.

Hyundai RM20e

Το δίπορτο αμάξωμα του RM20e είναι εμφανώς φαρδύτερο και χαμηλότερο από την έκδοση παραγωγής (4319 mm x 1945 mm x 1354 mm) λόγω των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων αγωνιστικού τόυπου (εμπρός σπλίτερ, πτερύγια, νέοι προφυλακτήρες, προεκτάσεις των φτερών, μαρσπιπε, σταθερή αεροτομή και πίσω διαχύτης). Τα γραφικά που επιλέχθηκαν τονίζουν τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του RM20e με ένα κεραυνό να διατρέχει το προφίλ.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε αγωνιστικό τιμόνι με paddles αλλαγής σχέσεων, σπορ καθίσματα της Sabelt με ζώνες έξι σημείων και ψηφιακό πίνακα οργάνων E-drive.

Hyundai RM20e

Όπως αναφέρει ο Thomas Schemera, υπεύθυνος προιόντων του Hyundai Motor Group: «Το σπορ πρωτότυπο RM20e σηματοδοτεί με ξεκάθαρο τρόπο το εξηλεκτρισμένο μέλλον του τμήματος N της Hyundai, σπρώχνοντας την N σε ανώτερα κλιμάκια επιδόσεων που παραπέμπουν σε σούπερκαρ. Καθώς προχωρά στο μέλλον, το Hyundai N δεν αυξάνει τους παλμούς ανά λεπτό των οδηγών μόνο με τη βοήθεια ισχυρών θερμικών κινητήρων, αλλά και με την ακαριαία ροπή και τη βιωσιμότητα των αξιόπιστων ηλεκτροκινητήρων. Το RM20e αποδεικνύει πως η εμπειρία οδήγησης N δεν θα υποστεί συμβιβασμούς, ακόμα και σε μοντέλα με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης».

Το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του RM20e θα γίνει με τη συμβολή της Rimac στην οποία η Hyundai έχει επενδύσει πάνω από €64 εκατομμύρια. Συνολικά, μέχρι το 2025 η Hyundai σκοπεύει να παρουσιάσει 44 μοντέλα που θα χρησιμοποιούν πράσινες τεχνολογίες. 

[Πηγή: Hyundai]