node/43165

Μόλις ένα στα εννέα σημεία φόρτισης διαθέτει γρήγορους ταχυφορτιστές στην Ευρώπη

Στην Ελλάδα, από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020 μόλις οι 22 ήταν άνω των 22KWh.

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που υπάρχουν σήμερα στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόλις οι 25.000 υποστηρίζουν γρήγορη φόρτιση για τα ηλεκτρικά οχήματα. Δηλαδή, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης παρέχει ταχυφορτιστή με δυνατότητα φόρτισης άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης διαθέτουν ταχυφορτιστές με χωρητικότητα ίση ή και μικρότερη των 22 kW.

Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει ούτε η Ελλάδα, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA), από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020 μόλις οι 22 ήταν άνω των 22KWh. Αριθμός που έχει αυξηθεί στη χρονιά που διανύουμε αλλά όχι σε βαθμό που να καλύπτει σημαντικό μέρος του εθνικού οδικού δικτύου.

Η ταχύτητα φόρτισης είναι σημαντική για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κλειδί, ώστε η χρήση των συγκεκριμένων οχημάτων να μην περιορίζεται μόνο στον αστικό πυρήνα.

«Για να πείσουμε περισσότερους οδηγούς να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δηλώνει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι άνθρωποι δεν θα πρέπει απλά να συναντούν πολλούς φορτιστές στις καθημερινές τους μετακινήσεις, αλλά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση ώστε να αποφασίσουν τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση».

Με επιστολή της, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ενισχύσει σημαντικά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ έως το 2030.

Η Γερμανία, για παράδειγμα, από τους 37.213 φορτιστές που διέθετε το 2020, ταχείας φόρτισης είναι μόλις οι 7.325. Στην Ολλανδία από τους 1.008 γρήγοροι είναι οι 283, στην Ισλανδία από τους 736 γρήγοροι είναι οι 254, ενώ στην Ιταλία από τους 11.842 γρήγοροι είναι οι 1.231. Στην Πολωνία από τους 1.039 γρήγοροι είναι οι 652, στην Πορτογαλία από τους 1.976 γρήγοροι είναι οι 494, στην Ισπανία από τους 5.279 γρήγοροι είναι οι 2.128 και στη Σουηδία από τους 8.804 γρήγοροι είναι οι 1.566.

Πέρα από την αύξηση των ταχυφορτιστών, ένας ακόμα παράγοντας που θα πρέπει να προσεχθεί είναι αυτός του κόστους. Στη χώρα μας, για παράδειγμα, οι πρώτες εταιρείες που τοποθέτησαν ταχυφορτιστές είχαν υψηλή χρέωση στην κιλοβατώρα, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έφθανε τα 0,50 €/KWh. Ο ανταγωνισμός βέβαια κατάφερε να μειώσει τη τιμή της φθάνοντας μέχρι και το ποσό των 0,30 έως 0,35 ευρώ. Αυτές οι τιμές αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα, όταν θα υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός ή όταν μπουν πιο έντονα στην ηλεκτροκίνηση οι δήμοι και οι περιφέρειες.

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ]