Μεταχειρισμένο: Volvo V40, 2012 έως σήμερα

Το Volvo V40 δε χρειάζεται συστάσεις. Το πακέτο σχεδίασης, τεχνολογίας και ασφάλειας του έχουν χαρίσει μια πολύ καλή εμπορική πορεία.

Η κατηγορία των πολυτελών μικρών οικογενειακών απαρτίζεται από πολύ ισχυρούς παίκτες και για να πετύχει η Volvo σε αυτή, έπρεπε το V40 να είναι με το «καλημέρα» ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.

Η χρήση της πλατφόρμας Global C1 από το Ford Focus εκείνης της εποχής αποτελεί μια πολύ καλή βάση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις αξίες της σουηδικής φίρμας, δημιούργησαν ένα πραγματικό μικρό Volvo. Οι ξεχωριστές διακοσμητικές φάσες, η σουηδική σχεδίαση και τα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα, χαρίζουν αυτοπεποίθηση στο V40, μαζί και την δυνατότητα να κοιτά στα μάτια τον γερμανικό ανταγωνισμό.

Ένα χρόνο μετά παρουσιάστηκε και η έκδοση Cross Country με αυξημένη απόσταση από το έδαφος έως και 2,2 cm, πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, προστατευτικές ποδιές και σύστημα τετρακίνησης στις ισχυρές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.

Το 2016 είναι η χρονιά ανανέωσης του μοντέλου, αποκτώντας τα οικογενειακά εμπρός φώτα με τα ημέρας που θυμίζουν το «Σφυρί του Θωρ», νέες επενδύσεις στην καμπίνα και διαφοροποιημένο εξοπλισμό.

Volvo V40 CC D2 1

Ο οδηγός του Volvo V40 «υποβοηθείται» από μία ομπρέλα ηλεκτρονικών βοηθημάτων και συστημάτων παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου και του αερόσακου πεζών που βρίσκεται στην βάση του παρμπρίζ και αποτελεί πατέντα του σουηδικού μικρού οικογενειακού. Επιπλέον, υπάρχει και το σύστημα City Safety που λειτουργεί μέχρι την ταχύτητα των 50 km/h και μπορεί να ακινητοποιήσει το V40 σε περίπτωση που εντοπίσει πεζό, ποδήλατο ή κάποιο άλλο όχημα.

Από την άλλη, το Volvo V40 δεν είναι το πιο ευρύχωρο και πρακτικό μοντέλο της κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει μικρό άνοιγμα και το μέγεθός του, 335 lt, είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Θήκες όμως για καθημερινά σας μικροαντικείμενα υπάρχουν, εάν συμπεριλάβουμε και την «κρυφή» θήκη πίσω από την κεντρική κονσόλα.

Στο δρόμο, το σουηδικό μικρομεσαίο δεν είναι σπορ διότι οι μηχανικοί που το εξέλιξαν δεν ήθελαν να είναι, αλλά είναι ευχάριστο ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό. Η ανάρτηση χαρίζει καλή άνεση και ελέγχει σωστά το βάρος του V40. Η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, προσφέροντας άνεση και στηρίζοντας σωστά το σώμα.

Οι εκδόσεις κινητήρα είναι πολλές, όπως άλλωστε αρμόζουν και στην κατηγορία. Όλες οι εκδόσεις, βενζίνης και πετρελαίου, είναι υπερτροφοδοτούμενες και ξεκινούν από τα 1,6 λίτρα και φτάνουν μέχρι τα 2,5 λίτρα του 5κύλινδρου T5. Όπως λογικό, το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον έχουν οι εκδόσεις των 1,6 λίτρων, T2 (120 PS), T3 (150 PS) και T4 (180 PS) για τις βενζινοκίνητες, και D2 με 115 ίππους για τις πετρελαιοκίνητες.

Volvo V40 CC D2 2

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Οι εκδόσεις κινητήρα με τους 1.6 βενζίνης ή πετρελαίου διαθέτουν λογικό κόστος χρήσης, με την πετρελαιοκίνητη D2 να χαρίζει και χαμηλή κατανάλωση. Οι ισχυρότερες εκδόσεις, ειδικά της βενζίνης, είναι λογικό ότι ανεβάζουν αρκετά το κόστος μετακίνησης.

Ακόμα, η περιοδικότητα της συντήρησης (μία φορά το χρόνο ή κάθε 20.000 km) και το κόστος της (€160 το service λαδιών και €240 το γενικό service), μεταφράζονται σε συμβίωση με λογικό κόστος.

Πως είναι σήμερα;
Το Volvo V40 που δοκιμάζουμε είναι έκδοση Cross Country με τον 1.600άρη D2, είναι μοντέλο του 2014 και στο κοντέρ του έχει κάτι λιγότερο από 50.000 km. Τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει είναι λογικά για την ηλικία και την κατηγορία του, αλλά ορισμένα σημεία στην καμπίνα μαρτυρούν τη χρήση.

Αυτά εντοπίζονται στην ταλαιπωρημένη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού και του λεβιέ ταχυτήτων, με τον τελευταίο να παρουσιάζει και την μεγαλύτερη φθορά λόγω ξεκολλήματος του μεταλλικού διακοσμητικού. Ακόμα, ο ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης χωρίς πλαίσιο παρουσιάζει φθορά στις άκρες, σα να έχουν εισχωρήσει άλατα, ενώ οι ασημί μεταλλικές φάσες έχουν θολώσει με αποτέλεσμα να χάσουν την αίγλη τους.

Τα υπόλοιπα σημεία της καμπίνας δείχνουν σαν καινούρια, με τις ταπετσαρίες να μην έχουν δείχνουν ταλαιπωρία και τα πλαστικά της καμπίνας να παραμένουν στην αρχική του μορφή.

Volvo V40 CC D2 3

Θέτοντας σε λειτουργία τον 1.6 D2 των 115 ίππων αντιλαμβάνεσαι έναν έντονο αρχικό κραδασμό, αλλά αμέσως στρώνει η λειτουργία του χωρίς να δείχνει ότι είναι κάτι το ανησυχητικό. Η ανάρτηση εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά και δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα ακόμα και σε έντονες ανωμαλίες. Παρόμοιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει τόσο ο λεβιές όσο και ο συμπλέκτης, δείχνοντας ότι ο πρώτος ιδιοκτήτης οδηγούσε χωρίς να πατινάρει. Το μεσαίο πεντάλ έχει διατηρήσει την αίσθησή του και το σύστημα των φρένων δείχνει να αποδίδει σαν καινούριο.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Volvo V40 έχει καλή εμπορική πορεία και θεωρείται από τα δημοφιλή εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας των premium οικογενειακών. Αυτό μεταφράζεται σε πληθώρα επιλογών στην αγορά μεταχειρισμένου και όπως είναι λογικό οι περισσότερες εκδόσεις αφορούν τους 1.6 βενζίνης και κυρίως πετρελαίου.

Υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι εκδόσεις εξοπλισμού και οι τιμές ξεκινούν από τα 11.500 ευρώ για ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα. Η τιμή για την ιδιαίτερα δημοφιλή πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 D2 που δοκιμάζουμε κυμαίνεται γύρω από τα 14.000 ευρώ για ένα καλοεξοπλισμένο μοντέλο 4ετίας με συμπληρωμένο το βιβλίο συντήρησης. Για την έκδοση Cross Country υπολογίστε περίπου €1.500 περισσότερα.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει, θα πρέπει να ελέγξετε όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες που διαθέτει το V40, καθώς και την κατάσταση των ταπετσαριών και των διακοσμητικών. Στα αυτοκίνητα με ενεργό cruise control, βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί σωστά, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψετε τον έλεγχο του φίλτρου συγκράτησης μικροσωματιδίων των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων.

Volvo V40 CC D2 4

Ακόμα, στις εκδόσεις Cross Country ελέγξτε την κατάσταση του χρώματος και των προστατευτικών πλαστικών που θα μαρτυρήσουν εκτός δρόμου χρήση, όπως και τις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η καμπίνα του συγκεκριμένου Volvo V40 CC είναι σε αποδεκτά καλή κατάσταση. Πέρα από την φυσιολογική φθορά των δερμάτινων επενδύσεων σε τιμόνι και επιλογέα, το μεταλλικό τμήμα του επιλογέα έχει ξεκολλήσει, οι μεταλλικές διακοσμητικές φάσεις παρουσιάζουν θαμπάδα σε ορισμένα σημεία και ο κεντρικό καθρέφτης μοιάζει να έχει επηρεαστεί από τον χρόνο στις άκρες του. Κατά τα άλλα, τα πλαστικά δείχνουν σε πολύ καλή κατάσταση, όπως και το μοντάρισμά τους. Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται και οι ταπετσαρίες, ειδικά των πίσω θέσεων.

Η βαφή και το αμάξωμα δεν παρουσιάζουν φθορές, ούτε και τα φώτα. Τα πλαστικά των τελευταίων δεν έχουν θαμπώσει ούτε έχουν χάσει την απόχρωσή τους, δίνοντας το ίδιο σχεδόν επίπεδο φωτισμού με ένα καινούριο. Ακόμα, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά της έκδοσης Cross Country δείχνουν να αντέχουν στις καιρικές συνθήκες, αφού δεν έχουν ξεβάψει.

Volvo V40 CC D2 5

Ανάρτηση-Τροχοί
Το Volvo V40 διατίθεται με τροχούς διαφόρων μεγεθών, με τις εκδόσεις R-Line και Polestar να απαιτούν την μεγαλύτερη προσοχή για ευνόητους λόγους.

Η ανάρτηση του μεταχειρισμένου Volvo V40 CC D2 που οδηγούμε διαθέτει σωστή λειτουργία, ελέγχοντας αποτελεσματικά το σουηδικό πολυτελές μικρό οικογενειακό.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση και η μετάδοση λειτουργεί αθόρυβα. Όσοι προχωρήσετε σε αγορά μοντέλου με το αυτόματο κιβώτιο, βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί στρωτά και πολιτισμένα. Το τιμόνι του συγκεκριμένου V40 δεν διαφέρει σε αίσθηση και βάρος από ενός καινούριου, ενώ δεν περνά κραδασμούς στα χέρια του οδηγού.

Κινητήρας
Το μηχανοστάσιο του συγκεκριμένου Volvo V40 είναι προσεγμένο, ενώ ο χώρος που βρίσκεται ο αερόσακος των πεζών δείχνει άθικτος. Ο 1.6 D2 των 115 ίππων δείχνει το ίδιο σθεναρός και άνετος με τα 50.000 km στην πλάτη, αλλά όταν παίρνει εμπρός παρουσιάζει έντονο κραδασμό. Η λειτουργία του συστήματος stop/start δεν έχει διαφοροποιηθεί.