Μεταχειρισμένο: Toyota C-HR, 2016 έως σήμερα
Το ξεχωριστό σχεδιαστικά Toyota C-HR διαθέτει ευχάριστη οδική συμπεριφορά και δοκιμασμένο υβριδικό σύστημα που εξασφαλίζει οικονομία.
Η Toyota μπορεί να άργησε να παρουσιάσει το δικό της μοντέλο στην ακμάζουσα κατηγορία των compact crossover, όμως κατάφερε να προσφέρει κάτι διαφορετικό.
C-HR σημαίνει Coupe–High Rider, δηλαδή ψηλωμένο κουπέ. Η σχεδίασή του όμως είναι πολύ πιο προχωρημένη από εκείνη μιας BMW Χ4 ή Χ6, για παράδειγμα. Οι σχεδιαστές στο κέντρο ED2 της Γαλλίας φαίνεται πως δεν είχαν κανένα περιορισμό. Κι έτσι το μοντέλο παραγωγής ήταν πολύ κοντά στο εκθεσιακό πρωτότυπο.
Στο αμάξωμα, οι έντονες ακμές συνδυάζονται με χυτές γραμμές και επιφάνειες, και το αποτέλεσμα είναι ένα σχήµα πιο τολμηρό κι από εκείνο του Nissan Juke όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί. Πολύ «ψηλωμένο» μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο (η απόσταση από το έδαφος είναι μόλις 14,8 cm), αλλά η μεγάλη κλίση της σκεπής και οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες το κάνουν να δείχνει σαφώς «κουπέ».
Η πλατφόρμα που βασίζεται αποτελεί μέρος της νέας αρχιτεκτονικής TNGA (Toyota New Global Architecture) της φίρμας και είναι ουσιαστικά η ίδια με εκείνη του Prius τέταρτης γενιάς. Όμως, καθώς είναι προσαρμόσιμη, το C-HR έχει πιο κοντό μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια από το ομογάλακτο υβριδικό μοντέλο. Η άκαμπτη πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη για να δίνει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται.
Παρά τη χαμηλή θέση οδήγησης για crossover, κάθεσαι σχετικά ψηλά και μπαινοβγαίνεις εύκολα χωρίς να χρειάζεται να χαμηλώνεις για να καθίσεις. Και μολονότι η κλίση της πλάτης του καθίσματος ρυθμίζεται σκαλωτά, βρίσκεις εύκολα τη θέση που σε βολεύει. Το κάθισμα στηρίζει καλά το σώμα, ακόμα και στις στροφές, όλα τα χειριστήρια είναι στη θέση που πρέπει και η ορατότητα προς τα εμπρός είναι καλή με τα μέτρα των μοντέλων της κατηγορίας. Πρόβλημα χώρου για τα πόδια δεν υπάρχει ούτε για το κεφάλι.
Πίσω, δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος δεν θα έχουν κανένα θέμα. Υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα, το τούνελ στο δάπεδο είναι πολύ μαζεμένο και το πλάτος επιτρέπει να καθίσει τρίτο άτομο. Όμως τα πλαϊνά παράθυρα είναι κοντά και στενά, με αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες να νιώθουν κλειστοφοβικά.
Θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές μέσα στην καμπίνα, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι στενές εμπρός και ανύπαρκτες πίσω -υπάρχουν μόνο ποτηροθήκες. Όσον αφορά στις μεγάλες αποσκευές, το πορτμπαγκάζ δεν είναι πολύ μεγάλο (377 λίτρα), αλλά έχει πρακτικό σχήμα.
Το πολύ μοντέρνο ταμπλό, με την ασύμμετρη «οδηγοκεντρική» διάταξη και τη μεγάλη οθόνη αφής 8” να εξέχει από το κέντρο του, είναι όμορφο και χαμηλό για να δημιουργεί αίσθηση ευρυχωρίας. Παρά την προχωρημένη σχεδίαση, η εργονομία είναι άψογη και τόσο η ποιότητα των υλικών όσο και η αίσθηση και όψη των διακοπτών δεν θα αδικούσαν ένα Lexus. Κι αυτό λέει πολλά.
Το C-HR ξεκίνησε την καριέρα του σε δύο εκδόσεις. Μία με τον γνωστό 4κύλινδρο 1.2 τούρμπο του Auris/Corolla και μία με το υβριδικό σύστημα του Prius με 122 PS, χαμηλή κατανάλωση (6,0 lt/100 km) και εκπομπές CO2 μόλις 86 g/km. Η βενζινοκίνητη συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο CVT και η υβριδική με το αυτόµατο e-CVT. Η 1.2 D4-T με το αυτόματο CVT μπορούσε να συνδυαστεί και με σύστημα τετρακίνησης, αλλά αυτά τα μοντέλα είναι πραγματικά λίγα στην εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου.
Με την αισθητική ανανέωση του 2019, το C-HR 1.8 Hybrid απέκτησε νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου που βελτίωσαν τις δυνατότητες του συστήματος, ενώ προστέθηκε και μία δίλιτρη υβριδική έκδοση με συνδυαστική ισχύ 184 PS.
Η ανάρτηση του C-HR έχει προοδευτική απόσβεση, το πλαίσιο αντιδρά ζωηρά, έχει σωστό ζύγισμα και αναπτύσσει ικανή πρόσφυση στις στροφές. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και προσφέρει αμεσότητα που σου επιτρέπει να τοποθετείς το αυτοκίνητο εύκολα και με ακρίβεια. Το χαμηλό κέντρο βάρους παίζει ρόλο εδώ, αφού το C-HR δεν γέρνει και αλλάζει κατεύθυνση με ζωντάνια και ακρίβεια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext
Ακόμα και από τη βασική του έκδοση C-ENTER, είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, έχοντας στάνταρ, μεταξύ άλλων, το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με την οθόνη 8”, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, πλήρες ηλεκτρικό πακέτο άνεσης, αισθητήρες φώτων/βροχής, αυτόματη σκάλα προβολέων, φώτα ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και το πακέτο ασφάλειας Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise-control με περιοριστή ταχύτητας, καθώς και συστήματα αποφυγής σύγκρουσης με προστασία πεζών, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2017), το Toyota C-HR απέσπασε πέντε αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει επτά αερόσακους, προεντατήρες ζωνών εµπρός/πίσω και το σύστηµα Toyota Safety Sense.
Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Υπάρχουν κάμποσες επιλογές στην αγορά μεταχειρισμένου για το Toyota C-HR, από βασικές εκδόσεις μέχρι πλούσιες. Η πλειονότητα των επιλογών αφορούν το υβριδικό που είναι και η πιο ενδεδειγμένη επιλογή.
Στον τομέα των service, το Toyota C-HR απαιτεί επίσκεψη στον επίσημο επισκευαστή μια φορά τον χρόνο, με το κόστος τους να μην είναι υψηλό.
Πώς είναι σήμερα;
Το C-HR που δοκιμάζουμε είναι υβριδικό του 2017. Παρά τα σχεδόν 120.000 km που έχει γράψει μέσα σε τριάμισι χρόνια, ο κινητήρας έχει διατηρήσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και το υβριδικό σύστημα λειτουργεί σωστά. Κινεί εύκολα το compact crossover της Toyota, αν και το γκάζι είναι σχετικά νωθρό στα προγράμματα οδήγησης Eco κι Normal. Στο Power βελτιώνεται αρκετά. H μπαταρία εξακολουθεί να συμπεριφέρεται ως καινούρια, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι καλύπτεται για άλλα 4,5 χρόνια με εργοστασιακή εγγύηση.
Η ανάρτηση του καταφέρνει να ελέγχει ακόμα σωστά το αυτοκίνητο και να προσφέρει καλή άνεση, αλλά θα χρειαστεί στο άμεσο μέλλον ένα σετ αµορτισέρ.
Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Στην αγορά μεταχειρισμένου θα βρείτε αρκετά Toyota C-HR, με την πιο δημοφιλή έκδοση κινητήρα να αφορά το υβριδικό.
Η τιμή του ξεκινά από τις €17.600 για τα πρώτα μοντέλα και φτάνει μέχρι τις €28.000 για τα πιο φρέσκα και ανανεωμένα. Για ένα ελεγμένο, με πραγματοποιημένα όλα του τα service στο επίσημο δίκτυο και καινούργια λάστιχα (6ος του 2020), όπως το δικό μας, υπολογίστε γύρω στις €19.500.
Τι πρέπει να προσέξω;
Η αξιοπιστία του Toyota C-HR κυμαίνεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και δεν υπάρχουν σοβαρές αναφορές προβλημάτων. Υπάρχει όμως το ενδεχόμενο να ραγίσει το παρμπρίζ στο πάνω µέρος του και να χρειαστεί αντικατάσταση σε εξουσιοδοτημένο ντίλερ για να ρυθμιστούν εκ νέου η κάµερα και το λέιζερ του συστήματος Safety Sense. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να βεβαιωθείτε για την καλή εικόνα της καμπίνας, την σωστή λειτουργία της ανάρτησης και την καλή λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το εσωτερικό του C-HR που δοκιμάζουμε ήταν σε καλή κατάσταση. Όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες έχουν την ίδια αίσθηση και λειτουργία με ενός καινούριου, με τον αφρό των καθισμάτων να έχει διατηρήσει τις ιδιότητές του. Μόνη παραφωνία αποτελούν η επένδυση στα πλαϊνά του καθίσματος του οδηγού και η δερμάτινη επένδυση του τιμονιού που μαρτυρούν τα χιλιόμετρα που έχει γράψει. Ο πίνακας οργάνων με την ψηφιακή οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου παραμένει ευανάγνωστος και το infotainment λειτουργεί σωστά.
Το ασημί χρώμα δεν παρουσιάζει σημάδια κόπωσης ή αράχνες, κάτι που ισχύει και για τα πλαστικά εξωτερικά τμήματα.
Ανάρτηση-Τροχοί
Η ανάρτηση προσφέρει ακόμα αρκετή δόση άνεσης, αλλά τα αμορτισέρ θα χρειαστούν αντικατάσταση στο άμεσο μέλλον.
Οι 17άρες ζάντες αλουμινίου είναι σε πολύ καλή κατάσταση και τα λάστιχα καινούρια (καλοκαίρι του 2020).
Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Παρά την πολύπλοκη τεχνολογία, το αυτόματο κιβώτιο CVT που συνοδεύει το υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι αξιόπιστο. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν θα σας προβληματίσει και δεν θα αλλάξει την αίσθηση του με την πάροδο του χρόνου.
Υβριδικό σύστημα
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι από τα πιο πετυχημένα του είδους, όντας αποδοτικό και αξιόπιστο. Θα πρέπει να δείτε ότι φορτίζει την μπαταρία σχετικά γρήγορα και ότι μπορεί να κινήσει για δύο τρία αστικά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο. Εγκυκλοπαιδικά, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος κοστίζει περίπου €2.500.
“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!