node/37461

Μεταχειρισμένο: Toyota Auris Hybrid, 2013 έως 2018

Η δεύτερη γενιά του Auris μας αποδεικνύει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και όλες οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Όπως συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του Auris, έτσι και η δεύτερη προσφέρεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η Toyota έχει ηγετική θέση στην υβριδική τεχνολογία και από το 1997 που τη λάνσαρε στην γκάμα της, έχει πουλήσει πάνω από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Κατασκευαστικά, το Auris Hybrid είναι ψιλοκοσκινισμένο. Το ίδιο το αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί με το μυαλό στην υβριδική τεχνολογία. Η συστοιχία των μπαταριών για παράδειγμα έχει μεταφερθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα αντί να περιορίζει το χώρο αποσκευών (360 lt). Το σύστημα Hybrid Synergy Drive αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και βέβαια μια συστοιχία μπαταριών που το τροφοδοτεί.

Toyota Auris Hybrid 1

Η συνδυαστική ιπποδύναμη είναι 136 PS, η ροπή του θερμικού κινητήρα 142 Nm στις 4.200 rpm και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα 207 Nm. Το σύστημα δουλεύει παράλληλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το φορτίο που ασκείται στο γκάζι από τον οδηγό.

Στην πράξη τώρα, το νέο Auris Hybrid μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο, διαθέτοντας τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: EV mode, ECO mode και PWR mode.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η χαμηλή κατανάλωση υποστηρίζεται και από ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 που δεν επιβαρύνουν με ετήσια τέλη κυκλοφορίας τον ιδιοκτήτη και φυσικά του επιτρέπουν να κινείται ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο.

Παράλληλα, το κόστος της περιοδικής συντήρησης του Toyota Auris δεύτερης γενιάς δεν ξεφεύγει σε κόστος, ενώ δεν παρουσιάζει και «εκπλήξεις».

Toyota Auris Hybrid 2

Πώς είναι σήμερα;
Το Toyota Auris HSD που δοκιμάζουμε είναι μοντέλο 4/2013 με κοντά 146.000 km. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δούλεψε αρκετά και αποτελεί ένα καλό δείγμα γραφής για να δούμε πώς είναι. Οι ταπετσαρίες, ακόμα και στο κάθισμα του οδηγού, δείχνουν σε πολύ κατάσταση, όπως και η πλειονότητα των πλαστικών της καμπίνας. Μόνο τα πλαστικά γύρω από το σύστημα πολυμέσων, τον επιλογέα και οι διακοσμητικές φάσες μαρτυρούν τη χρήση του, όπως και η ταλαιπωρημένη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού. Οι διακόπτες όμως γύρω από το τιμόνι, πάνω σε αυτό, αλλά και του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα, έχουν αίσθηση καινούργιου Auris.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Τα δύο αμορτισέρ που ανοίγουν και συγκρατούν την πόρτα του πορτμπαγκάζ λειτουργούν ακόμα σωστά και αθόρυβα, όπως και όλοι οι μεντεσέδες στις πόρτες.

Στο δρόμο, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά και μόνο σε έντονο πάτημα του γκαζιού και το «στροφόμετρο» στο Power θα νοιώσετε εντονότερους κραδασμούς από το θερμικό μοτέρ σε σχέση με ένα καινούργιο Auris Hybrid. Το κιβώτιο CVT από την άλλη δεν παρουσιάζει αλλαγή στη λειτουργία του. Το ίδιο καλό πρόσωπο δείχνει και ανάρτησή του ύστερα από τόσα χιλιόμετρα, με τα αμορτισέρ να διαμαρτύρονται εντονότερα σε συνεχείς ανωμαλίες του οδοστρώματος. Με τόση χρήση όμως απαιτούν αντικατάσταση.

Toyota Auris Hybrid 3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Toyota Auris είναι από τα δημοφιλή μικρά οικογενειακά και η έκδοση Hybrid μια πολύ καλή εναλλακτική στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ανταγωνισμού και όχι μόνο.

Υπάρχουν πολλές εκδόσεις εξοπλισμού στην αγορά μεταχειρισμένου και η τιμή του ξεκινούν από τις €12.000 για ένα από τα πρώτα μοντέλα του 2013.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που συλλέξαμε για το Toyota Auris Hybrid δεύτερης γενιάς, δεν υπάρχει κάποιο μελανό σημείο στην αξιοπιστία του. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πραγματοποιείτε ευλαβικά την περιοδική του συντήρηση και να ελέγχετε σε κάθε service, λαδιών (κόστος €120) ή γενικό (κόστος €210), τα εμπρός τακάκια (κόστος €53) που παρουσιάζουν ευαισθησία στη φθορά (τα πίσω αντέχουν πολύ περισσότερο).

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το ταμπλό παρουσιάζει έναν τριγμό που προέρχεται από την κεντρική κονσόλα και καμιά φορά από το πάνελ της πόρτας οδηγού. Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα γερνάνε καλά, όχι όμως και οι διακοσμητικές φάσες και το πλαστικό γύρω από το σύστημα πολυμέσων και τον επιλογέα. Είναι ευαίσθητα στις γρατζουνιές και μαρτυρούν την ηλικία του αυτοκινήτου. Ο εμπρός προφυλακτήρας του Auris βρίσκει σχετικά εύκολα κάτω, οπότε βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κάποιο χτύπημα. Η ποιότητα βαφής είναι αρκετά καλή και δείχνει ανθεκτική στις γρατζουνιές και στη θαμπάδα.

Toyota Auris Hybrid 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Η πλειονότητα των εκδόσεων φορά τροχούς 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, που προσφέρουν αρκετή άνεση και ξεγνοιασιά σε κακοστρωμένους δρόμους. Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά σε συνθήκες ταξιδιού, αλλά τα δουλεμένα αμορτισέρ θα διαμαρτυρηθούν σε συνεχείς ανωμαλίες. Σιγουρευτείτε για τη σωστή και αθόρυβη λειτουργία τους.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Παρά την πολύπλοκη τεχνολογία, το αυτόματο κιβώτιο CVT που συνοδεύει το υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι αξιόπιστο. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν θα σας προβληματίσει και δεν θα αλλάξει την αίσθηση του με την πάροδο του χρόνου.

Υβριδικό σύστημα
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι από τα πιο πετυχημένα του είδους, όντας αποδοτικό και αξιόπιστο. Θα πρέπει να δείτε ότι φορτίζει την μπαταρία σχετικά γρήγορα και ότι μπορεί να κινήσει για λίγα αστικά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο. Εγκυκλοπαιδικά, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος κοστίζει €2.700.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

Toyota Auris Hybrid 6

node/39660

Μεταχειρισμένο: Citroën C4 Cactus

Ο διττός χαρακτήρας του Citroën C4 Cactus συνδυάζεται με μπόλικες δόσεις στιλ.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Παναγιώτης Πανάγος Επικοινωνία

Μεταχειρισμένο: Citroën C4 Cactus

Οι αρχές του αιώνα βρήκαν τη Citroën σε άσχημη θέση με αποτέλεσμα να χάσει μέρος της σχεδιαστικής της ταυτότητας, πράγμα αδιανόητο για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, με την έλευση των ξεχωριστών πολυμορφικών με την διακριτική ονομασία «Picasso» άρχισε να αναδύεται και πάλι η έμπνευση των σχεδιαστών της γαλλικής φίρμας. Και το 2014, οπότε παρουσίασε το C4 Cactus επιβεβαιώθηκε η επιστροφή της στη σχεδιαστική… κανονικότητα.

Το νέο κόμπακτ crossover ακολούθησε τις τάσεις της μόδας, και σε συνδυασμό με τη γαλλική φινέτσα και ορισμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως τα πατενταρισμένα AirBumps και τις διχρωμίες, κατάφερε να γίνει ένα τρέντι οικογενειακό αυτοκίνητο. Το προφανές για το C4 Cactus θα ήταν να βασίζεται στην πλατφόρμα του C4. Όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά. Στην πραγματικότητα το Cactus είναι περισσότερο ένα πιο μακρύ C3 παρά ένα κοντό C4, παρότι το μήκος των 4,16 m σε οδηγεί στο αντίθετο συμπέρασμα. Το ίδιο ισχύει και για το μεταξόνιο που είναι σαφώς πιο κοντά σε αυτό του C4.

Η γκάμα κινητήρων διαθέτει επιλογές βενζίνης και πετρελαίου, με τις πρώτες να αφορούν τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech με 82 ή 110 ίππους και τις άλλες με τον 4κύλινδρο 1.6 e-HDi και BlueHdi με 92 και 100 ίππους αντίστοιχα. Με την ανανέωση του 2018, η βενζινοκίνητη γκάμα απέκτησε και την ισχυρότερη έκδοση του 1.2 PureTech με τους 130 ίππους. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα, ο 1.6 BlueHDi διατέθηκε με 100 και 120 PS, πριν δώσει τη θέση του στον 1.5 BlueHDi, με αντίστοιχες εκδόσεις.

Ακόμα πιο περίεργο είναι το εσωτερικό του ιδιαίτερου σχεδιαστικά C4 Cactus. Περίεργο διότι είναι εντελώς απέριττο, κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Μπαίνεις, κάθεσαι στα «καναπεδοκαθίσματα» και αμέσως συνειδητοποιείς την έλλειψη των καθιερωμένων οργάνων. Αντ’ αυτών, εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται ένας μικρός μακρόστενος ηλεκτρονικός πίνακας χωρίς στροφόμετρο και μια κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών που θυμίζει έντονα τάμπλετ. Και αυτό είναι όλο.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 4

Ο οδηγός κοιτάζει τις ψηφιακές ενδείξεις μέσα από το φαλτσοκομμένο πάνω κάτω τιμόνι. Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα έξυπνα διαμορφωμένα εσωτερικό. Υπάρχουν αρκετές θήκες περιμετρικά, όμως εντύπωση προξενεί το τεράστιο ντουλάπι εμπρός από τον συνοδηγό. Αυτό οφείλεται στη δεύτερη κατά σειρά πατέντα, βάσει της οποίας ο αερόσακος του συνοδηγού έχει μεταφερθεί στην οροφή. Υπάρχουν όμως δύο εργονομικά σφάλματα: Πρώτον, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και δεύτερον υπάρχει μόνο μία ποτηροθήκη κι αυτή δύσκολα προσεγγίσιμη.

Συνολικά, οι χώροι για τους επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, παρά το γεγονός ότι σε μήκος είναι από τα πιο μικρά μοντέλα της κατηγορίας. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών (348 lt με ρεζέρβα, 358 lt με κιτ επισκευής) με την υποσημείωση του κάπως μεγάλου σκαλοπατιού και βέβαια την πλάτη του πίσω καθίσματος που στα πρώτα μοντέλα έπεφτε μονοκόμματα και όχι τμηματικά. Ακόμα, η συναρμογή είναι ικανοποιητική, τα υλικά δείχνουν να αντέχουν στο χρόνο, με τη συνολική εικόνα να είναι μοντέρνα και καθαρή.

Από το 2018, η Citroën εξόπλισε το C4 Cactus με τα Progressive Hydraulic Cushions, δηλαδή δύο μικρότερα αμορτισέρ εσωτερικά, στη θέση των bump stops. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που σχεδόν αδιαφορεί για το ανάγλυφο του δρόμου. Στο δρόμο, είναι πρακτικά αδύνατο να τερματίσει η ανάρτηση ή να βρει κάποιο σημείο του αυτοκινήτου στο έδαφος –χάρη στο μεγάλο ύψος. Παράλληλα έχει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, με αποτέλεσμα να γράφει χιλιόμετρα ξεκούραστα.

Μοιραία, υπό πίεση, το Cactus θα πάρει μεγαλύτερη κλίση απ’ ό,τι τα μοντέλα με πιο σπορ προσανατολισμό. Παραμένει όμως ιδιαίτερα φιλικό, με ακλόνητο πίσω μέρος και ένα πρόγραμμα ευστάθειας που επεμβαίνει πολύ διακριτικά για να επαναφέρει το εμπρός μέρος στην τάξη, αν υπερβάλλεις στην ταχύτητα εισόδου. Σε υψηλή ταχύτητα, το τιμόνι βαραίνει ευχάριστα και η ευθυβολία του Cactus στον αυτοκινητόδρομο θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2014), το Citroën C4 Cactus απέσπασε τέσσερα αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους, προεντατήρες ζωνών εμπρός και πίσω, και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές επιλογές για όλα τα γούστα, από βασικές εκδόσεις μέχρι πλούσιες. Η πλειονότητα των επιλογών αφορούν πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον 1.6 BlueHDi των 100 ίππων.

Από πλευράς περιοδικής συντήρησης, το C4 Cactus απαιτεί μία ετήσια επίσκεψη στον επίσημο επισκευαστή για έλεγχο και service. Το κόστος της περιοδικής συντήρησης κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 3

Πώς είναι σήμερα;
Το συγκεκριμένο Citroën C4 Cactus είναι μοντέλο 2015. Πρόκειται για βασική έκδοση εξοπλισμού με τον 1.600άρη τουρμποντίζελ των 100 ίππων και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο έχει μεγάλες διαδρομές και, παρά τα 85.000 km, δεν έχει αποκτήσει επιπλέον τζόγο. Τα χιλιόμετρα που κουβαλά είναι λογικά για την 5ετία χρήσης.

Η ανάρτηση εξακολουθεί να προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου, αλλά τα αμορτισέρ έχουν αρχίσει να δείχνουν σημάδια κόπωσης.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Υπάρχουν κάμποσα μεταχειρισμένα Citroën C4 Cactus όλων των εκδόσεων, 5ετίας ή και ανανεωμένα (2018 και ύστερα).

Η τιμή ξεκινά από τις €10.000 για τα πρώτα μοντέλα και φτάνει μέχρι τις €18.500 για τα πιο φρέσκα. Για ένα πετρελαιοκίνητο, με πραγματοποιημένα όλα του service στο επίσημο δίκτυο όπως το δικό μας, υπολογίστε γύρω στις €12.000.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τις περισσότερες αναφορές αξιοπιστίας, το Citroën C4 Cactus τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Τα σημεία που θα πρέπει να επιβεβαιώσετε την καλή τους λειτουργία είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, η ασφάλεια του καπό κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου για διαρροές, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και το φίλτρο DPF στα πετρελαιοκίνητα.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η καμπίνα του C4 Cactus που οδηγούμε ήταν σε καλή κατάσταση, κάτι που δεν θεωρείται δεδομένο για τα χιλιόμετρα που έχει γράψει. Όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν την ίδια αίσθηση και λειτουργία με ενός καινούργιου, με τα αφράτα καθίσματα να μην έχουν «κάτσει» και τις όμορφες ταπετσαρίες να μην έχουν σουρώσει.

Μόνο στα πλαϊνά των καθισμάτων δείχνουν σημάδια κόπωσης. Οι χειρολαβές των θυρών που παραπέμπουν σε χερούλια βαλίτσας δεν έχουν κρατήσει την ελαστικότητά τους, αλλά δείχνουν ακόμα ανθεκτικές. Η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων έχει διατηρήσει τη ζωντάνια της και παραμένει αρκετά γρήγορη στις εντολές του οδηγού.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 10

Ακόμα, το χρώμα δεν έχει παρουσιάσει αλλοιώσεις και τα πλαστικά AirBumbs έχουν διατηρήσει την ελαστικότητά τους και δεν παρουσιάζουν αποκολλήσεις. Τα ενσωματωμένα στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων πιτσιλιστήρια λειτουργούν ακόμα απρόσκοπτα. Μόνη παραφωνία αποτελεί ο θόρυβος που κάνει η πόρτα του οδηγού κατά το κλείσιμο, και το δουλεμένο αμορτισέρ του πορτμπαγκάζ που δυσκολεύεται να κρατήσει την πίσω πόρτα ανοιχτή.

Ανάρτηση-Τροχοί
Η ανάρτηση προσφέρει ακόμα αρκετές δόσεις άνεσης, αλλά τα αμορτισέρ θέλουν αντικατάσταση. Οι ατσάλινες ζάντες του βασικού C4 Cactus δεν έχουν πρόβλημα με τους ελληνικούς δρόμους και τα διακοσμητικά τάσια δεν έχουν σημάδια επαφών με πεζοδρόμια.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το 5άρι κιβώτιο έχει λεβιέ με μεγάλες διαδρομές και η 5ετης χρήση του δεν έχει τον έχει επιβαρύνει με επιπλέον τζόγο. Αυτό που έχει βαρύνει είναι ο συμπλέκτης, δείγμα ότι σύντομα θα χρειαστεί αντικατάσταση.

Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και η λειτουργία του δεν έχει διαφοροποιηθεί, με την υποβοήθηση να παραμένει σωστή.

Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος 1.6BlueHDi των 100 ίππων έχει στρωτή λειτουργία και δείχνει ορεξάτος για στροφάρισμα. Το σύστημα stop/start λειτουργεί σωστά. Αυτό που χρειάζεται έλεγχο είναι οι βάσεις κινητήρα διότι σε κάθε ξεκίνημα υπάρχει έντονος κραδασμός.

Η μέση κατανάλωση της έκδοσης είναι αρκετά χαμηλή, χάρη στο χαμηλό βάρος και στον εξελιγμένο κινητήρα.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39618

Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Η πιο σκοτεινή έκδοση του Toyota RAV4 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ευρώπη.

Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Η Toyota παρουσίασε μια νέα έκδοση του RAV4 Hybrid για την αγορά της Ευρώπης με το όνομα Black Edition, η οποία θα κυκλοφορήσει από τον Οκτώβριο του 2020.

Όπως καταλαβαίνουμε από το όνομα, το Toyota RAV4 Hybrid Black Edition είναι κατάμαυρο. Πιο συγκεκριμένα, η εξωτερική απόχρωση Midnight Black συνδυάζεται με μαύρες λεπτομέρειες σε γρίλια, πλαστικά προστατευτικά, ποδιές στους προφυλακτήρες, καθρέφτες, φώτα και gloss black ζάντες 19".

Ακόμα και οι αισθητήρες intelligent Clearance Sonars είναι μαύροι, οπότε τα μοναδικά τμήματα με άλλη απόχρωση είναι τα πλαίσια των παραθύρων, τα εμβλήματα της Toyota και οι απολήξεις της εξάτμισης από χρώμιο.

Toyota RAV4

Στο εσωτερικό τα καθίσματα έχουν επενδύσεις από μαύρο συνθετικό δέρμα με γκρι ραφές, η οροφή είναι μαύρη όπως και οι υπόλοιπες επενδύσεις για το ταμπλό και τις πόρτες. Ο πλούσιος εξοπλισμός είναι ίδιος με της έκδοσης Style και περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα 360 μοιρών, ψηφιακό καθρέφτη, premium ήχοσύστημα της JBL με 9 ηχεία, infotainment με οθόνη αφής και υποστήριξη συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto, θήκη ασύρματης φόρτισης smartphone και το πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Toyota Safety Sense

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Toyota Ευρώπης, το RAV4 Hybrid Black Edition είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τον Οκτώβριο του 2020.

[Πηγή: Toyota]