node/37461

Μεταχειρισμένο: Toyota Auris Hybrid, 2013 έως 2018

Η δεύτερη γενιά του Auris μας αποδεικνύει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και όλες οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Όπως συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του Auris, έτσι και η δεύτερη προσφέρεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η Toyota έχει ηγετική θέση στην υβριδική τεχνολογία και από το 1997 που τη λάνσαρε στην γκάμα της, έχει πουλήσει πάνω από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Κατασκευαστικά, το Auris Hybrid είναι ψιλοκοσκινισμένο. Το ίδιο το αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί με το μυαλό στην υβριδική τεχνολογία. Η συστοιχία των μπαταριών για παράδειγμα έχει μεταφερθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα αντί να περιορίζει το χώρο αποσκευών (360 lt). Το σύστημα Hybrid Synergy Drive αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και βέβαια μια συστοιχία μπαταριών που το τροφοδοτεί.

Toyota Auris Hybrid 1

Η συνδυαστική ιπποδύναμη είναι 136 PS, η ροπή του θερμικού κινητήρα 142 Nm στις 4.200 rpm και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα 207 Nm. Το σύστημα δουλεύει παράλληλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το φορτίο που ασκείται στο γκάζι από τον οδηγό.

Στην πράξη τώρα, το νέο Auris Hybrid μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο, διαθέτοντας τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: EV mode, ECO mode και PWR mode.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η χαμηλή κατανάλωση υποστηρίζεται και από ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 που δεν επιβαρύνουν με ετήσια τέλη κυκλοφορίας τον ιδιοκτήτη και φυσικά του επιτρέπουν να κινείται ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο.

Παράλληλα, το κόστος της περιοδικής συντήρησης του Toyota Auris δεύτερης γενιάς δεν ξεφεύγει σε κόστος, ενώ δεν παρουσιάζει και «εκπλήξεις».

Toyota Auris Hybrid 2

Πώς είναι σήμερα;
Το Toyota Auris HSD που δοκιμάζουμε είναι μοντέλο 4/2013 με κοντά 146.000 km. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δούλεψε αρκετά και αποτελεί ένα καλό δείγμα γραφής για να δούμε πώς είναι. Οι ταπετσαρίες, ακόμα και στο κάθισμα του οδηγού, δείχνουν σε πολύ κατάσταση, όπως και η πλειονότητα των πλαστικών της καμπίνας. Μόνο τα πλαστικά γύρω από το σύστημα πολυμέσων, τον επιλογέα και οι διακοσμητικές φάσες μαρτυρούν τη χρήση του, όπως και η ταλαιπωρημένη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού. Οι διακόπτες όμως γύρω από το τιμόνι, πάνω σε αυτό, αλλά και του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα, έχουν αίσθηση καινούργιου Auris.

Τα δύο αμορτισέρ που ανοίγουν και συγκρατούν την πόρτα του πορτμπαγκάζ λειτουργούν ακόμα σωστά και αθόρυβα, όπως και όλοι οι μεντεσέδες στις πόρτες.

Στο δρόμο, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά και μόνο σε έντονο πάτημα του γκαζιού και το «στροφόμετρο» στο Power θα νοιώσετε εντονότερους κραδασμούς από το θερμικό μοτέρ σε σχέση με ένα καινούργιο Auris Hybrid. Το κιβώτιο CVT από την άλλη δεν παρουσιάζει αλλαγή στη λειτουργία του. Το ίδιο καλό πρόσωπο δείχνει και ανάρτησή του ύστερα από τόσα χιλιόμετρα, με τα αμορτισέρ να διαμαρτύρονται εντονότερα σε συνεχείς ανωμαλίες του οδοστρώματος. Με τόση χρήση όμως απαιτούν αντικατάσταση.

Toyota Auris Hybrid 3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Toyota Auris είναι από τα δημοφιλή μικρά οικογενειακά και η έκδοση Hybrid μια πολύ καλή εναλλακτική στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ανταγωνισμού και όχι μόνο.

Υπάρχουν πολλές εκδόσεις εξοπλισμού στην αγορά μεταχειρισμένου και η τιμή του ξεκινούν από τις €12.000 για ένα από τα πρώτα μοντέλα του 2013.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που συλλέξαμε για το Toyota Auris Hybrid δεύτερης γενιάς, δεν υπάρχει κάποιο μελανό σημείο στην αξιοπιστία του. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πραγματοποιείτε ευλαβικά την περιοδική του συντήρηση και να ελέγχετε σε κάθε service, λαδιών (κόστος €120) ή γενικό (κόστος €210), τα εμπρός τακάκια (κόστος €53) που παρουσιάζουν ευαισθησία στη φθορά (τα πίσω αντέχουν πολύ περισσότερο).

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το ταμπλό παρουσιάζει έναν τριγμό που προέρχεται από την κεντρική κονσόλα και καμιά φορά από το πάνελ της πόρτας οδηγού. Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα γερνάνε καλά, όχι όμως και οι διακοσμητικές φάσες και το πλαστικό γύρω από το σύστημα πολυμέσων και τον επιλογέα. Είναι ευαίσθητα στις γρατζουνιές και μαρτυρούν την ηλικία του αυτοκινήτου. Ο εμπρός προφυλακτήρας του Auris βρίσκει σχετικά εύκολα κάτω, οπότε βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κάποιο χτύπημα. Η ποιότητα βαφής είναι αρκετά καλή και δείχνει ανθεκτική στις γρατζουνιές και στη θαμπάδα.

Toyota Auris Hybrid 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Η πλειονότητα των εκδόσεων φορά τροχούς 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, που προσφέρουν αρκετή άνεση και ξεγνοιασιά σε κακοστρωμένους δρόμους. Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά σε συνθήκες ταξιδιού, αλλά τα δουλεμένα αμορτισέρ θα διαμαρτυρηθούν σε συνεχείς ανωμαλίες. Σιγουρευτείτε για τη σωστή και αθόρυβη λειτουργία τους.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Παρά την πολύπλοκη τεχνολογία, το αυτόματο κιβώτιο CVT που συνοδεύει το υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι αξιόπιστο. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν θα σας προβληματίσει και δεν θα αλλάξει την αίσθηση του με την πάροδο του χρόνου.

Υβριδικό σύστημα
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι από τα πιο πετυχημένα του είδους, όντας αποδοτικό και αξιόπιστο. Θα πρέπει να δείτε ότι φορτίζει την μπαταρία σχετικά γρήγορα και ότι μπορεί να κινήσει για λίγα αστικά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο. Εγκυκλοπαιδικά, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος κοστίζει €2.700.

Toyota Auris Hybrid 6

node/39057

Μεταχειρισμένο: Renault Clio IV, 2012 έως 2019

Η τέταρτη γενιά του σουπερμίνι της Renault αποτελεί μια καλή πρόταση στην αγορά μεταχειρισμένου.

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Παναγιώτης Πανάγος Επικοινωνία

Μεταχειρισμένο: Renault Clio IV, 2012 έως 2019

Τα σουπερμίνι είναι από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες στη χώρα μας. Πρόκειται για μοντέλα που προσπαθούν μέσα σε τέσσερα μέτρα μήκους να βολέψουν τέσσερις ενηλίκους με τις αποσκευές τους, να προσφέρουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, να είναι πλήρως «συνδεδεμένα», ασφαλή στο δρόμο, ενδιαφέροντα από κάθε άποψη και βέβαια προσιτά.

Το Clio με τη σειρά του είναι ένα πολύ δημοφιλές σουπερμίνι και ταυτόχρονα το best-seller της Renault, με αντικειμενικά πολύ πετυχημένη σχεδίαση και πλήρη γκάμα εξοπλισμού και κινητήρων.

Η τέταρτη γενιά του βασίζεται στην πλατφόρμα V της Συμμαχίας Renault-Nissan και το αμάξωμά της έχει ήπιες καμπύλες, έντονους ώμους και κρυφές πίσω χειρολαβές που το κάνουν να μοιάζει με τρίθυρο. Ωστόσο τέτοια επιλογή δεν υπάρχει στην συγκεκριμένη γενιά Clio, παρά μόνο 5θυρη ή στέισον Sport Tourer.

Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η εικόνα στην καμπίνα. Το ταμπλό αποτελείται από καλής ποιότητας πλαστικά, με το πάνω μέρος του να διαθέτει μια λεπτή γέμιση που δίνει ευχάριστη υφή. Το ίδιο υλικό ντύνει και το πάνω μέρος του πάνελ των θυρών, ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά είναι σκληρά μα ικανοποιητικής ποιότητας, οπότε το πρόσημο είναι ξεκάθαρα θετικό.

Η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, με πολλές ρυθμίσεις και αναπαυτικό κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη. Επιπλέον, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες το Clio προσφέρει ικανοποιητική ορατότητα, κάτι πολύ σημαντικό για την πόλη. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ο υπολογιστής ταξιδιού παρέχει επαρκή πληροφόρηση. Αν και στο πίσω κάθισμα ο χώρος δεν είναι κορυφαίος για την κατηγορία, δύο ενήλικοι θα χωρέσουν. Ακόμα, ο χώρος αποσκευών που χωράει 300 lt είναι καλός για σουπερμίνι. Επαρκείς είναι και οι θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, μόνο που οι ποτηροθήκες που βρίσκονται στην κονσόλα δαπέδου είναι στριμωγμένες από το χειρόφρενο.

Renault Clio IV MTX 1

Οδηγώντας το Clio αμέσως αντιλαμβάνεσαι τον πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος που προσφέρει η ανάρτηση ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό, χωρίς να το επιτυγχάνει εις βάρος της άνεσης.

Από την αρχή της καριέρας του, το Clio διέθετε γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα. Αρχικά η βενζινοκίνητη περιλάμβανε του κινητήρες τούρμπο 0,9 (90 PS) και 1,2 λίτρων (120 PS), καθώς και τον ατμοσφαιρικό 1.2 (75 PS). Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα υπήρχε ο γνωστός 1.5 dCi με απόδοση 75 ή 90 ίππους.

Η ανανέωση του 2016 έφερε μικρές αισθητικές αλλαγές και εμπλουτισμό στον εξοπλισμό και στην γκάμα κινητήρων. Στους κινητήρες προστέθηκε η ισχυρότερη έκδοση του 1.5 dCi με τους 110 ίππους, ενώ το 2018 αντικαταστάθηκε ο ατμοσφαιρικός 1.2 με την πιο αδύναμη εκδοχή του 0.9 TCe. Έτσι, η ισχύς του βασικού Clio παρέμεινε στους 75 ίππους, με περισσότερη ροπή όμως.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Όλες οι εκδόσεις κινητήρα έχουν λογικό κόστος χρήσης, αν και προφανώς οι πετρελαιοκίνητες έχουν σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση. Από την άλλη, οι βενζινοκίνητες έχουν μικρότερο κυβισμό, οπότε και λίγο μικρότερη «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης».

Στη συντήρηση δεν υπάρχει διαφορά στην περιοδικότητα μεταξύ των εκδόσεων που καίνε βενζίνη ή πετρέλαιο, κάτι που σημαίνει προγραμματισμένη επίσκεψη στο συνεργείο μία φορά το χρόνο ή κάθε 30.000 km.

Renault Clio IV MTX2

Πώς είναι σήμερα;
Το Clio που δοκιμάζουμε είναι πετρελαιοκίνητο με τον 4κύλινδρο 1.5 dCi στην έκδοση με τους 75 ίππους. Η πρώτη άδεια είναι του 2015 και έχει περίπου 38.000 km. Είναι λίγα για την ηλικία και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, οπότε το μόνο σημείο που έχει ταλαιπωρηθεί από τη χρήση είναι η πλαστική επένδυση του ραφιού μπροστά από τον συνοδηγό. Στα υπόλοιπα σημεία της η καμπίνα δείχνει σαν καινούρια, τόσο όσον αφορά τις ταπετσαρίες των καθισμάτων όσο και τα υπόλοιπα πλαστικά της.

Ο 1.5 dCi των 75 ίππων δεν διαθέτει το σύστημα ECO των ισχυρότερων εκδόσεων, αλλά συνδυάζεται με stop/start που έχει ομαλή και άμεση λειτουργία. Ο κινητήρας διατηρεί στο έπακρο την πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ η ανάρτηση λειτουργεί όπως και πρώτα, ελέγχοντας σωστά την κλίση του αμαξώματος και αντιμετωπίζοντας τις κακοτεχνίες με στιβαρότητα.

Αντίστοιχα καλό πρόσωπο παρουσιάζει τόσο ο λεβιές ταχυτήτων όσο και ο συμπλέκτης. Το πεντάλ των φρένων έχει σωστή αίσθηση και διαδρομή, και τα φρένα επίσης δείχνουν όπως και σε ένα ολοκαίνουργιο Clio. Η ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς δεν θα πρέπει να προβληματίζει ουσιαστικά, καθότι δεν επηρεάζει καθόλου την απόδοση του συστήματος.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Όπως προαναφέρθηκε το Renault Clio είναι ένα από τα πιο δημοφιλή σουπερμίνι, κάτι που σημαίνει ότι στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν πολλές επιλογές από πλευράς έκδοσης εξοπλισμού και κινητήρα.

Με μια μικρή έρευνα αγοράς θα διαπιστώσετε ότι τα πιο φτηνά ξεκινούν από τις €6.500, ενώ η τιμή για ένα μοντέλο τετραετίας με τον 1.2 TCe ή τον 1.5 dCi με συμπληρωμένο βιβλίο service και λογική χρήση κυμαίνεται γύρω από τις 9.000 ευρώ.

Renault Clio IV MTX 3

Τι πρέπει να προσέξω;
Τα Renault Clio παρουσιάζουν σχετικά καλή εικόνα στις έρευνες αξιοπιστίας και τα σημεία που πρέπει να ελεγχθούν είναι οι ηλεκτρικές ευκολίες, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πολυμέσων της LG. Καλός θα ήταν επίσης ένας έλεγχος και στις στεγανωτικές τσιμούχες των θυρών, αφού υπάρχουν αναφορές για αεροδυναμικούς θορύβους σε μερικά αυτοκίνητα.

Η τέταρτη γενιά Clio έχει δεχτεί ορισμένες ανακλήσεις για το σύστημα των φρένων και την πλάτη του πίσω καθίσματος, οπότε βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει έχει επισκεφθεί την αντιπροσωπεία για τις κατάλληλες ενέργειες.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το εσωτερικό του συγκεκριμένου Clio βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και ευαίσθητα σημεία, όπως το πλαστικό τιμόνι ή η φούσκα του λεβιέ, είναι κυριολεκτικά σαν καινούρια. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα καθάρισμα στις ταπετσαρίες των εμπρός καθισμάτων και ίσως αντικατάσταση της πλαστικής επένδυσης του ραφιού εμπρός από το συνοδηγό. Κανένα άλλο σημείο στην καμπίνα δεν μαρτυρά την ηλικία ή τη χρήση του μοντέλου.

Η βαφή του αμαξώματος είναι σε πολύ καλή κατάσταση, όπως και τα πλαστικά καλύμματα των φώτων που δεν έχουν θαμπώσει ούτε αλλάξει απόχρωση. Επιπλέον, τα μαύρα πλαστικά στα χαμηλά σημεία των θυρών και στους προφυλακτήρες, παρουσιάζουν αξιοσημείωτη αντοχή στον ήλιο.

Renault Clio IV MTX 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Ανάλογα με την έκδοση, το Renault Clio εφοδιάζεται με τροχούς από 15 έως 17 ιντσών. Όπως είναι λογικό, όσο πιο μεγάλη είναι η ζάντα, τόσο πιο πολλή προσοχή πρέπει να δώσετε στην κατάσταση των ελαστικών, της ευθυγράμμισης και των ζαντών.

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε δεν παρουσίαζε κανέναν περίεργο θόρυβο ή κάτι που να φαινόταν μη φυσιολογικό, ελέγχοντας πάντα σωστά το αυτοκίνητο.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το τιμόνι του συγκεκριμένου Clio δεν διαφέρει σε αίσθηση και βάρος από ενός καινούριου, διατηρώντας την ακρίβειά του. Ο λεβιές ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση και η μετάδοση λειτουργούσε σχεδόν αθόρυβα. Μόνο σε ρολάρισμα με υψηλή ταχύτητα εντοπίσαμε ένα μικρό βουητό.

Κινητήρας
Ο χώρος κινητήρα του μεταχειρισμένου μας Clio είναι ιδιαίτερα προσεγμένος και το αμορτισέρ του καπό, στοιχείο μοναδικό στην κατηγορία, λειτουργεί σαν καινούριο. Ο 1.5 dCi των 75 ίππων με τα 38.000 km τίθεται άμεσα σε λειτουργία και δείχνει πρόθυμος και ορεξάτος.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39035

Έρχεται νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota

Θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Toyota LQ που είδαμε το 2019 στο Τόκιο.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Έρχεται νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota

Φήμες από την Ιαπωνία αναφέρονται σε ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το φθινόπωρο του 2020, με το εμπορικό του ντεμπούτο να είναι προγραμματισμένο για το 2021. Το νέο μοντέλο θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής των πρωτοτύπων Concept-i (2017) και LQ (2019) της ιαπωνικής φίρμας με παρόμοια εμφάνιση και τεχνολογία αιχμής.

Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό Toyota θα ακολουθεί τις γραμμές των πρωτοτύπων, με αεροδυναμική σιλουέτα ενός όγκου και καμπύλες που το κάνουν να δείχνει φιλικό προς το χρήστη. Για λόγους κόστους, το μοντέλο παραγωγής δεν θα έχει τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα που προεκτείνονται μέχρι τα μαρσπιέ, ούτε τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω. Επίσης είναι πολύ πιθανό οι καλυμμένοι πίσω τροχοί να αντικατασταθούν από αεροδυναμικές ζάντες, τα "αόρατα" φώτα από στρογγυλά LED και η ουρά να αποκτήσει πιο συμβατική εμφάνιση.

Εξάλλου η Toyota έκανε βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με το LQ (2019), το οποίο είχε μικρές διαφορές σε σύγκριση με το Concept-i (2017) όπως οι καθρέφτες, οι τροχοί και οι πόρτες. Οι διαστάσεις πάντως αναμένεται να είναι παρόμοιες με αυτές των πρωτοτύπων τα οποία είχαν μήκος 4.530 mm, πλάτος 1.840 mm, ύψος 1.480 mm και μεταξόνιο 2.700 mm.

Toyota LQ

Στην καμπίνα, ο οδηγός θα έχει πρόσβαση σε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης με το όνομα "Yui" που θα αναγνωρίζει την συναισθηματική του κατάσταση διαβάζοντας τις εκφράσεις του και παρακολουθώντας τις κινήσεις του. Με αυτό τον τρόπο η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου θα είναι πιο φυσική, με στόχο την κάλυψη των αναγκών του πρώτου.

Επιπλέον, το όχημα θα εξοπλίζεται με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης Toyota Safety Sense - αν και είναι δύσκολο να υιοθετήσει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 που εισήγαγε το πρωτότυπο.

Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα, αυτός αναμένεται να αποδίδει 204 PS, με μια μπαταρία 54,3 kWh να χαρίζει αυτονομία άνω των 300 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Όταν κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021, το ηλεκτρικό Toyota αναμένεται να ανταγωνιστεί το Volkswagen ID.3 και την επόμενη γενιά του Nissan Leaf.

[Πηγή: ToyotaSpyder7]