node/37461

Μεταχειρισμένο: Toyota Auris Hybrid, 2013 έως 2018

Η δεύτερη γενιά του Auris μας αποδεικνύει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και όλες οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Όπως συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του Auris, έτσι και η δεύτερη προσφέρεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η Toyota έχει ηγετική θέση στην υβριδική τεχνολογία και από το 1997 που τη λάνσαρε στην γκάμα της, έχει πουλήσει πάνω από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Κατασκευαστικά, το Auris Hybrid είναι ψιλοκοσκινισμένο. Το ίδιο το αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί με το μυαλό στην υβριδική τεχνολογία. Η συστοιχία των μπαταριών για παράδειγμα έχει μεταφερθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα αντί να περιορίζει το χώρο αποσκευών (360 lt). Το σύστημα Hybrid Synergy Drive αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και βέβαια μια συστοιχία μπαταριών που το τροφοδοτεί.

Toyota Auris Hybrid 1

Η συνδυαστική ιπποδύναμη είναι 136 PS, η ροπή του θερμικού κινητήρα 142 Nm στις 4.200 rpm και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα 207 Nm. Το σύστημα δουλεύει παράλληλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το φορτίο που ασκείται στο γκάζι από τον οδηγό.

Στην πράξη τώρα, το νέο Auris Hybrid μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο, διαθέτοντας τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: EV mode, ECO mode και PWR mode.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η χαμηλή κατανάλωση υποστηρίζεται και από ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 που δεν επιβαρύνουν με ετήσια τέλη κυκλοφορίας τον ιδιοκτήτη και φυσικά του επιτρέπουν να κινείται ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο.

Παράλληλα, το κόστος της περιοδικής συντήρησης του Toyota Auris δεύτερης γενιάς δεν ξεφεύγει σε κόστος, ενώ δεν παρουσιάζει και «εκπλήξεις».

Toyota Auris Hybrid 2

Πώς είναι σήμερα;
Το Toyota Auris HSD που δοκιμάζουμε είναι μοντέλο 4/2013 με κοντά 146.000 km. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δούλεψε αρκετά και αποτελεί ένα καλό δείγμα γραφής για να δούμε πώς είναι. Οι ταπετσαρίες, ακόμα και στο κάθισμα του οδηγού, δείχνουν σε πολύ κατάσταση, όπως και η πλειονότητα των πλαστικών της καμπίνας. Μόνο τα πλαστικά γύρω από το σύστημα πολυμέσων, τον επιλογέα και οι διακοσμητικές φάσες μαρτυρούν τη χρήση του, όπως και η ταλαιπωρημένη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού. Οι διακόπτες όμως γύρω από το τιμόνι, πάνω σε αυτό, αλλά και του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα, έχουν αίσθηση καινούργιου Auris.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Τα δύο αμορτισέρ που ανοίγουν και συγκρατούν την πόρτα του πορτμπαγκάζ λειτουργούν ακόμα σωστά και αθόρυβα, όπως και όλοι οι μεντεσέδες στις πόρτες.

Στο δρόμο, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά και μόνο σε έντονο πάτημα του γκαζιού και το «στροφόμετρο» στο Power θα νοιώσετε εντονότερους κραδασμούς από το θερμικό μοτέρ σε σχέση με ένα καινούργιο Auris Hybrid. Το κιβώτιο CVT από την άλλη δεν παρουσιάζει αλλαγή στη λειτουργία του. Το ίδιο καλό πρόσωπο δείχνει και ανάρτησή του ύστερα από τόσα χιλιόμετρα, με τα αμορτισέρ να διαμαρτύρονται εντονότερα σε συνεχείς ανωμαλίες του οδοστρώματος. Με τόση χρήση όμως απαιτούν αντικατάσταση.

Toyota Auris Hybrid 3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Toyota Auris είναι από τα δημοφιλή μικρά οικογενειακά και η έκδοση Hybrid μια πολύ καλή εναλλακτική στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ανταγωνισμού και όχι μόνο.

Υπάρχουν πολλές εκδόσεις εξοπλισμού στην αγορά μεταχειρισμένου και η τιμή του ξεκινούν από τις €12.000 για ένα από τα πρώτα μοντέλα του 2013.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που συλλέξαμε για το Toyota Auris Hybrid δεύτερης γενιάς, δεν υπάρχει κάποιο μελανό σημείο στην αξιοπιστία του. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πραγματοποιείτε ευλαβικά την περιοδική του συντήρηση και να ελέγχετε σε κάθε service, λαδιών (κόστος €120) ή γενικό (κόστος €210), τα εμπρός τακάκια (κόστος €53) που παρουσιάζουν ευαισθησία στη φθορά (τα πίσω αντέχουν πολύ περισσότερο).

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το ταμπλό παρουσιάζει έναν τριγμό που προέρχεται από την κεντρική κονσόλα και καμιά φορά από το πάνελ της πόρτας οδηγού. Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα γερνάνε καλά, όχι όμως και οι διακοσμητικές φάσες και το πλαστικό γύρω από το σύστημα πολυμέσων και τον επιλογέα. Είναι ευαίσθητα στις γρατζουνιές και μαρτυρούν την ηλικία του αυτοκινήτου. Ο εμπρός προφυλακτήρας του Auris βρίσκει σχετικά εύκολα κάτω, οπότε βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κάποιο χτύπημα. Η ποιότητα βαφής είναι αρκετά καλή και δείχνει ανθεκτική στις γρατζουνιές και στη θαμπάδα.

Toyota Auris Hybrid 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Η πλειονότητα των εκδόσεων φορά τροχούς 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, που προσφέρουν αρκετή άνεση και ξεγνοιασιά σε κακοστρωμένους δρόμους. Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά σε συνθήκες ταξιδιού, αλλά τα δουλεμένα αμορτισέρ θα διαμαρτυρηθούν σε συνεχείς ανωμαλίες. Σιγουρευτείτε για τη σωστή και αθόρυβη λειτουργία τους.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Παρά την πολύπλοκη τεχνολογία, το αυτόματο κιβώτιο CVT που συνοδεύει το υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι αξιόπιστο. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν θα σας προβληματίσει και δεν θα αλλάξει την αίσθηση του με την πάροδο του χρόνου.

Υβριδικό σύστημα
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι από τα πιο πετυχημένα του είδους, όντας αποδοτικό και αξιόπιστο. Θα πρέπει να δείτε ότι φορτίζει την μπαταρία σχετικά γρήγορα και ότι μπορεί να κινήσει για λίγα αστικά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο. Εγκυκλοπαιδικά, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος κοστίζει €2.700.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

Toyota Auris Hybrid 6

node/40179

Έρχεται Toyota GR Land Cruiser;

Μια έκδοση του Toyota Land Cruiser με επεμβάσεις της Gazoo Racing βρίσκεται προ των πυλών.

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται Toyota GR Land Cruiser;

Μπορεί η νέα γενιά του Toyota Land Cruiser να μην έχει παρουσιαστεί ακόμα με την πανδημία να μεταφέρει την πρεμιέρα της αργότερα μέσα στο 2021, όμως ήδη κυκλοφορούν φήμες για μια ισχυρότερη και πιο σκηροτράχηλη έκδοση που θα φέρει τα διακριτικά της Gazoo Racing!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota Land Cruiser: Καθυστερεί η νέα γενιά

Εδώ και αρκετό καιρό γνωρίζουμε πως η Toyota ετοιμάζει ένα GR Hilux, οπότε δεν είναι περίεργο που η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο μιας αντίστοιχης έκδοσης για το Land Cruiser. Όπως παραδέχθηκε στο Motoring εκπρόσωπος της Toyota Αυστραλίας: «Δεν υπάρχει λόγος τα Land Cruiser και Hilux να μην αποκτήσουν εκδόσεις GR».

Κάτω από το καπό του GR Land Cruiser είναι πιθανό να βρίσκεται ένας twin-turbo V8 4,0 λίτρων, σε αντίθεση με τις απλές εκδόσεις που θα χρησιμοποιούν υβριδικό βενζινοκινητήρα twin-turbo V6 3,5 λίτρων ή πετρελαιοκινητήρα V6 3,3 λίτρων.

Εκτός από αυξημένη ισχύ που θα της χαρίζει καλύτερες επιδόσεις, έκδοση GR αναμένεται να αποκτήσει επίσης νέα ανάρτηση, μεγαλύτερα φρένα, διαφορετικούς τροχούς, ανασχεδιασμένο εξωτερικό και σπορ πινελιές στην καμπίνα. Όπως καταλαβαίνουμε, το GR Land Cruiser θα παραπέμπει σε αγωνιστικό Ντακάρ, κάτι που σημαίνει πως δεν θα χάσει τις δυνατότητες εκτός δρόμου που το χαρακτηρίζουν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota GR Hilux με V6 ντίζελ και πάνω από 280 άλογα;

Σήμερα, η γκάμα της Gazoo Racing περιλαμβάνει τα GR Yaris και GR Supra, όμως μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να επεκταθεί με την προσθήκη των GR Corolla, GR C-HR, GR HiluxGR86 κ.α.

[Πηγή: Motoring.com.au]

*Στις φωτογραφίες βλέπετε το βελτιωμένο Toyota Land Cruiser "Executive" AT35 (2016) από την Arctic Trucks.

node/40178

Toyota Celica: Πενήντα χρόνια ενός εμβληματικού μοντέλου [video]

Οι επτά γενιές που καθιέρωσαν την Celica σαν ένα από τα κορυφαία ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα. 

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Toyota Celica: Πενήντα χρόνια ενός εμβληματικού μοντέλου [video]

Εχουν περάσει περισσότερα από 14 χρόνια από τότε που η τελευταία Celica βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στην Ιαπωνία, και είναι πλέον σαφές ότι η Toyota δεν έχει καμία πρόθεση να βγάλει μια νέα γενιά του εμβληματικού της μοντέλου. Έτσι, μια και η Celica φέτος κλείνει τα 50 της χρόνια αποφασίσαμε να ρίξουμε μια ματιά στην ιστορία της. 

Η πρώτη Celica παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1970 και μέχρι το 2006 είχαμε συνολικά επτά γενιές του αυτοκινήτου που δεν ήταν απλώς ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά αναδείχθηκε σε θρύλο καθώς ήταν αυτό που έκανε την Toyota να λάμψει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και να κερδίσει τίτλους, διακρίσεις και αναγνώριση.  Το όνομά του αυτοκινήτου έρχεται από τη λατινική λέξη «Coelica» που σημαίνει «παραδείσιος».

Ας δούμε κάποια στοιχεία από τις επτά γενιές της Celica.

Toyota Celica TA20 1970-1977

celica1

H πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 1970 και «πατούσε» πάνω στο πλαίσιο ενός άλλου εμβληματικού μοντέλου της Toyota, της Carina, έχοντας ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η βασική έκδοση είχε χειροκίνητο κιβώτιο (τεσσάρων ή πέντε σχέσεων ανάλογα με την έκδοση κινητήρα), ενώ προαιρετικά υπήρχε και αυτόματο τριών σχέσεων. 
Οι κινητήρες ξεκινούσαν από έναν αναιμικό 1.4 και συνέχιζαν με έναν 1.6, 1.9, 2.0 και 2.2 λίτρων. 
Στην Ευρώπη το μοντέλο ήρθε το 1971 και τον επόμενο χρόνο ήρθε η έκδοση GT με 1600άρη κινητήρα με διπλό εκκεντροφόρο και δύο καρμπιρατέρ.
Η Celica TA20 έμεινε στην παραγωγή έως και το 1977.

Toyota Celica TA40 1977-1981

celicata40

To 1977 ήρθε η δεύτερη γενιά που μάλλον ήταν πιο αποτυχημένη από την πρώτη. Έχοντας δύο εκδόσεις αμαξώματος, coupe και liftback, είχε διάρκεια ζωής μόνον τέσσερα χρόνια. Διατήρησε τη διάταξη «κινητήρα εμπρός - κίνηση πίσω» με την κορυφαία της έκδοση να φορά μοτέρ 2.4 λίτρων απόδοσης 114 ίππων. Συνδυάστηκε με δύο πεντατάχυτα χειροκίνητα κιβώτα διαφορετικής κλιμάκωσης και δύο αυτόματα, τριών και τεσσάρων σχέσεων. Οπτικά πολλοί ήταν αυτοί που μίλησαν για την πιο «αδιάφορη« Celica όλων των εποχών. 

Toyota Celica TA60 1981-1985

celica ta60

Η τρίτη γενιά της Celica ήρθε τον Αύγουστο του 1981. Μάλιστα, η ΤΑ60 είχε για πρώτη φορά και κάμπριο έκδοση, ενώ είχε και άλλες δύο εκδόσεις αμαξώματος, coupe και liftback. Παράλληλα είναι η πρώτη Celica που φόρεσε 16βάλβιδο μοτέρ με την κορυφαία της έκδοση να αποδίδει 180 ίππους από 2,8 λίτρα (Celica Supra μεεξακύλινδρο μοτέρ). 
Η ΤΑ60 είναι η Celica με την οποία η Toyota έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της στα ράλι το 1983 στην κατηγορία των περίφημων Group B, δίχως όμως να καταφέρει κάποιες ιδιαίτερες διακρίσεις. 

Toyota Celica T160 1985-1989 

celica ta160

H τέταρτη γενιά της Toyota Celica είναι αυτή που ουσιαστικά έφερε την επανάστηση στο μοντέλο. Βασισμένη σε έναν εντελώς νέο πάτωμα, δημιούργησε την κορυφαία έκδοση GT-Four που έμεινε στην ιστορία. Ήταν η πρώτη Celica με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2 λίτρων. 

Πάνω σε αυτήν την έκδοση «πάτησε» και το αυτοκίνητο που πήρε μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της εποχής καταγράφοντας την πρώτη νίκη της Celica σε αγώνα το 1989. 

Toyota Celica TA180 1989-1993

celica ta180

Η πέμπτη γενιά είναι αυτή που καθιέρωσε την Celica σαν το απόλυτο αυτοκίνητο για τα ράλι, κάθως της χάρισε τρία πρωταθλήματα οδηγών και δύο κατασκευαστών ανάμεσα στο 1992 και το 1994. 

Την «αγωνιστική» GT-Four με την τετρακίνηση πλαισίωνε και η πιο εμπορική με τον κινητήρα του 1.6 λίτρου και την κίνηση πλέον να μεταδίδεται στον εμπρός άξονα. 
Η πέμπτη γενιά είναι αυτή που κατά βάση, με τις επιτυχίες στο WRC, έχτισε την εικόνα της Celica, σαν το απόλυτο ιαπωνικό σπορ αυτοκίνητο της εποχής. 

Toyota Celica TA2000 1993-1999

ta2000

Η προτελευταία γενιά της Celica σχεδιαστικά πέρασε σε άλλο επίπεδο με τα τέσσερα ξεχωριστά φωτιστικά σώματα εμπρός. Διατηρώντας την έκδοση GT-Four με την οποία συνέχισε την παρουσία της στα ράλι (όχι με τόση επιτυχία όσο με την προηγούμενη γενιά), είχε και μια έκδοση με κίνηση εμπρός και 1800άρη κινητήρα ατμοσφαιρικό που απέδιδε 116 ίππους. 

Η ΤΑ2000 είχε και αυτή μια κάμπριο έκδοση, αλλά αυτή που εμπορικά πούλησε περισσότερο ήταν η τρίθυρη με τον 1.8 κινητήρα. 

Toyota Celica TA230 1999-2006

ta230

Η τελευταία γενιά του μοντέλο λανσαρίστηκε το 1999. Σχεδιαστικά δεν θύμιζε σε τίποτα τα προηγούμενα μοντέλα και επιπλέον ήταν η γενιά η οποία μετά από τόσα χρόνια δεν είχε αγωνιστική εμπλοκή. 
Η βασική έκδοση ήταν με τον ατμοσφαιρικό 1.8 κινητήρα  VVT-i που πλέον έφτανε τους 143 ίππους, ενώ για όσους ήθελαν το κάτι παραπάνω υπήρχε και η έκδοση TS με τους 192 PS. 
Τον Απρίλιο του 2006 η Toyοta σταμάτησε την παραγωγή της Celica. Eκτοτε οι φίλοι της μάρκας περιμένουν μια νέα Celica, αλλά όπως φαίνεται η εταιρεία έχει πλέον θέσει νέες πρωτεραιότητες, ενώ η συμμετοχή της μάρκας στο WRC γίνεται πλέον με το Yaris, καθώς πολλά έχουν αλλάξει από την εποχή του Carlos Sainz, του Didier Auriol και του Juha Kankkunen.