Μεταχειρισμένο: Toyota Auris Hybrid, 2013 έως 2018

Η δεύτερη γενιά του Auris μας αποδεικνύει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και όλες οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Όπως συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του Auris, έτσι και η δεύτερη προσφέρεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η Toyota έχει ηγετική θέση στην υβριδική τεχνολογία και από το 1997 που τη λάνσαρε στην γκάμα της, έχει πουλήσει πάνω από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας είναι «ώριμο» τεχνολογικά και οι «παιδικές» ασθένειες έχουν αντιμετωπιστεί.

Κατασκευαστικά, το Auris Hybrid είναι ψιλοκοσκινισμένο. Το ίδιο το αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί με το μυαλό στην υβριδική τεχνολογία. Η συστοιχία των μπαταριών για παράδειγμα έχει μεταφερθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα αντί να περιορίζει το χώρο αποσκευών (360 lt). Το σύστημα Hybrid Synergy Drive αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και βέβαια μια συστοιχία μπαταριών που το τροφοδοτεί.

Toyota Auris Hybrid 1

Η συνδυαστική ιπποδύναμη είναι 136 PS, η ροπή του θερμικού κινητήρα 142 Nm στις 4.200 rpm και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα 207 Nm. Το σύστημα δουλεύει παράλληλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το φορτίο που ασκείται στο γκάζι από τον οδηγό.

Στην πράξη τώρα, το νέο Auris Hybrid μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο, διαθέτοντας τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: EV mode, ECO mode και PWR mode.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η χαμηλή κατανάλωση υποστηρίζεται και από ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 που δεν επιβαρύνουν με ετήσια τέλη κυκλοφορίας τον ιδιοκτήτη και φυσικά του επιτρέπουν να κινείται ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο.

Παράλληλα, το κόστος της περιοδικής συντήρησης του Toyota Auris δεύτερης γενιάς δεν ξεφεύγει σε κόστος, ενώ δεν παρουσιάζει και «εκπλήξεις».

Toyota Auris Hybrid 2

Πώς είναι σήμερα;
Το Toyota Auris HSD που δοκιμάζουμε είναι μοντέλο 4/2013 με κοντά 146.000 km. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δούλεψε αρκετά και αποτελεί ένα καλό δείγμα γραφής για να δούμε πώς είναι. Οι ταπετσαρίες, ακόμα και στο κάθισμα του οδηγού, δείχνουν σε πολύ κατάσταση, όπως και η πλειονότητα των πλαστικών της καμπίνας. Μόνο τα πλαστικά γύρω από το σύστημα πολυμέσων, τον επιλογέα και οι διακοσμητικές φάσες μαρτυρούν τη χρήση του, όπως και η ταλαιπωρημένη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού. Οι διακόπτες όμως γύρω από το τιμόνι, πάνω σε αυτό, αλλά και του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα, έχουν αίσθηση καινούργιου Auris.

Τα δύο αμορτισέρ που ανοίγουν και συγκρατούν την πόρτα του πορτμπαγκάζ λειτουργούν ακόμα σωστά και αθόρυβα, όπως και όλοι οι μεντεσέδες στις πόρτες.

Στο δρόμο, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά και μόνο σε έντονο πάτημα του γκαζιού και το «στροφόμετρο» στο Power θα νοιώσετε εντονότερους κραδασμούς από το θερμικό μοτέρ σε σχέση με ένα καινούργιο Auris Hybrid. Το κιβώτιο CVT από την άλλη δεν παρουσιάζει αλλαγή στη λειτουργία του. Το ίδιο καλό πρόσωπο δείχνει και ανάρτησή του ύστερα από τόσα χιλιόμετρα, με τα αμορτισέρ να διαμαρτύρονται εντονότερα σε συνεχείς ανωμαλίες του οδοστρώματος. Με τόση χρήση όμως απαιτούν αντικατάσταση.

Toyota Auris Hybrid 3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Toyota Auris είναι από τα δημοφιλή μικρά οικογενειακά και η έκδοση Hybrid μια πολύ καλή εναλλακτική στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ανταγωνισμού και όχι μόνο.

Υπάρχουν πολλές εκδόσεις εξοπλισμού στην αγορά μεταχειρισμένου και η τιμή του ξεκινούν από τις €12.000 για ένα από τα πρώτα μοντέλα του 2013.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που συλλέξαμε για το Toyota Auris Hybrid δεύτερης γενιάς, δεν υπάρχει κάποιο μελανό σημείο στην αξιοπιστία του. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πραγματοποιείτε ευλαβικά την περιοδική του συντήρηση και να ελέγχετε σε κάθε service, λαδιών (κόστος €120) ή γενικό (κόστος €210), τα εμπρός τακάκια (κόστος €53) που παρουσιάζουν ευαισθησία στη φθορά (τα πίσω αντέχουν πολύ περισσότερο).

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το ταμπλό παρουσιάζει έναν τριγμό που προέρχεται από την κεντρική κονσόλα και καμιά φορά από το πάνελ της πόρτας οδηγού. Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα γερνάνε καλά, όχι όμως και οι διακοσμητικές φάσες και το πλαστικό γύρω από το σύστημα πολυμέσων και τον επιλογέα. Είναι ευαίσθητα στις γρατζουνιές και μαρτυρούν την ηλικία του αυτοκινήτου. Ο εμπρός προφυλακτήρας του Auris βρίσκει σχετικά εύκολα κάτω, οπότε βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει κάποιο χτύπημα. Η ποιότητα βαφής είναι αρκετά καλή και δείχνει ανθεκτική στις γρατζουνιές και στη θαμπάδα.

Toyota Auris Hybrid 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Η πλειονότητα των εκδόσεων φορά τροχούς 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, που προσφέρουν αρκετή άνεση και ξεγνοιασιά σε κακοστρωμένους δρόμους. Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά σε συνθήκες ταξιδιού, αλλά τα δουλεμένα αμορτισέρ θα διαμαρτυρηθούν σε συνεχείς ανωμαλίες. Σιγουρευτείτε για τη σωστή και αθόρυβη λειτουργία τους.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Παρά την πολύπλοκη τεχνολογία, το αυτόματο κιβώτιο CVT που συνοδεύει το υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι αξιόπιστο. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν θα σας προβληματίσει και δεν θα αλλάξει την αίσθηση του με την πάροδο του χρόνου.

Υβριδικό σύστημα
Το συγκεκριμένο σύστημα είναι από τα πιο πετυχημένα του είδους, όντας αποδοτικό και αξιόπιστο. Θα πρέπει να δείτε ότι φορτίζει την μπαταρία σχετικά γρήγορα και ότι μπορεί να κινήσει για λίγα αστικά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο. Εγκυκλοπαιδικά, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος κοστίζει €2.700.

Toyota Auris Hybrid 6