node/38691

Μεταχειρισμένο: Opel Astra J, 2009 έως 2015

Το μικρομεσαίο Opel προηγούμενης γενιάς μπορεί να καλύψει ακόμα και σήμερα τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Η Opel παρουσίασε την τέταρτη γενιά Astra το 2009, με νέο, τότε, πλαίσιο και νέα γκάμα κινητήρων από το Insignia και το Corsa. Πέρα από το κλασικό για την κατηγορία 5θυρο αμάξωμα, το Astra υπήρχε σε station wagon και 3θυρο GTC. Το τελευταίο είναι πολύ διαφορετικό από το 5θυρο, με φαρδύτερα πίσω φτερά, χαμηλότερη γραμμή οροφής, διαφορετική μουσούδα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και πιο αιχμηρό πίσω μέρος.

Η εμπορική κρισιμότητά του για την εταιρεία δεν φρέναρε τη φαντασία των σχεδιαστών. Το σχεδιαστικό τμήμα έφτιαξε ένα μικρό οικογενειακό με έντονη προσωπικότητα. Χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν η τραβηγμένη πίσω καμπίνα και το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ με τη γραμμή οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος. Πέρα όμως από την εμφάνιση, προσεγμένες ήταν επίσης η αεροδυναμική και η χωροταξία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Με μήκος 4,42 m και μεταξόνιο των 2,69 m η ευρυχωρία είναι πολύ καλή, κυρίως για τα γόνατα των πίσω. Η καμπίνα δείχνει ακόμα και σήμερα σύγχρονη. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πολλές ρυθμίσεις, ειδικά τα σπορ των πιο ακριβών εκδόσεων. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και σκληρά μέτριας, ενώ τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα και το σύστημα πολυμέσων δυσκολεύουν την εργονομία και προϋποθέτουν χρόνο εξοικείωσης.

Opel Astra J 1

Η γκάμα κινητήρων ήταν ιδιαίτερα πλούσια, με πολλές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 1,4 λίτρα με 90 ίππους και φτάνουν μέχρι τα 2,0 λίτρα και τους 280 ίππους της έκδοσης OPC. Προφανώς, ενδιάμεσα κουμπώνουν οι δημοφιλέστερες εκδόσεις με τον 1.4 Turbo των 120 ή 140 ίππων, ενώ υπάρχει και ο 1.6 Turbo με 170, 180 (ψεκασμός πολλαπλών σημείων) ή 200 ίππους. Στην γκάμα πετρελαίου βρίσκουμε τον 1.3 με 95 ίππους και ακολουθεί ο 1.6 με 110 ή 136 ίππους, ο οποίος το 2014 αντικατέστησε τον 1.7 που απέδιδε 110 ή 130 ίππους. Στην κορυφή των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων συναντάμε τον δίλιτρο CDTi με 160 ή 165 ίππους, καθώς και την BiTurbo εκδοχή του με 195 ίππους.

Η οδήγηση ενός Opel Astra είναι εύκολη και αυτό το καταλαβαίνεις αμέσως. Η ανάρτηση διαχειρίζεται σωστά το βάρος του αμαξώματος και την πλειονότητα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων, αλλά μέχρι εκεί. Δεν είναι ούτε το κορυφαίο μοντέλο στην άνεση ούτε διψάει για φιδίσιες διαδρομές με τέρμα το γκάζι.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει πολλά Astra τέταρτης γενιάς, με την πλειονότητα να αφορά τις εκδόσεις με τον 1.4 τούρμπο βενζίνης και τις πετρελαιοκίνητες 1.3 και 1.6. Όλες τους έχουν λογικά ετήσια πάγια έξοδα, με τις πετρελαιοκίνητες να προσφέρουν και σημαντικά πιο χαμηλή κατανάλωση. Από πλευράς περιοδικής συντήρησης, τα μεγάλα διαστήματα service και οι λογικές τιμές είναι σημαντική πληροφορία για το πορτοφόλι. Προσοχή θέλουν τα μοντέλα με FlexRide (ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), αφού το κόστος αντικατάστασής τους είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Opel Astra J 2

Πώς είναι σήμερα;
Το Opel Astra που έχουμε στα χέρια είναι 1.3 CDTi με 95 ίππους και 190 Nm, και συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν πέντε σχέσεων κοντής κλιμάκωσης. Η πρώτη άδεια του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι Μαΐου του 2015, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο -2012 και μετά. Το οδόμετρο έγραφε 47.984 km, κάτι που αποκαλύπτει μόλις 12.000/έτος.

Ο 4κύλινδρος 1.300άρης πετρελαιοκινητήρας με καταγωγή FIAT τίθεται άμεσα σε λειτουργία και το σύστημα stop/start λειτουργεί κατά τα προβλεπόμενα. Η αίσθηση που δίνει σε συνδυασμό με το κοντό κιβώτιο είναι θετική, αλλά σε συνθήκες ταξιδιού με ταχύτητα λίγο πάνω από το όριο ακούγεται στην κατά τα άλλα σωστά μονωμένη καμπίνα. Ο λεβιές ταχυτήτων δεν έχει τζόγο, έχει στιβαρή αίσθηση και λογικές διαδρομές. Το πεντάλ του συμπλέκτη έχει παραμείνει μαλακό και αυτό των φρένων έχει τη σωστή αντίσταση και ωραία αίσθηση. Σε καλή κατάσταση είναι και τα αμορτισέρ, ελέγχοντας σωστά το βάρος του αυτοκινήτου στις στροφές και χαρίζοντας καλή άνεση στην πόλη.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η συγκεκριμένη γενιά Opel Astra ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη εμπορικά με αποτέλεσμα να υπάρχει σε μεγάλους αριθμούς στην αγορά του μεταχειρισμένου. Οι επιλογές είναι πολλές, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και σε έκδοση κινητήρα.

Τα πιο προσιτά και μεγαλύτερα ηλικιακά αυτοκίνητα έχουν τιμή εκκίνησης τις €5.000, ενώ για ένα από τα τελευταία του 2015 θα πρέπει να εκταμιεύσετε τουλάχιστον €16.000. Φυσικά μιλάμε για ελεγμένα αυτοκίνητα και με συμπληρωμένο το βιβλίο συντήρησης.

Opel Astra J 3

Τι πρέπει να προσέξω;
Οι αναφορές που υπάρχουν για το Opel Astra J καταπιάνονται με κάμποσους τριγμούς από το εσωτερικό, ενώ δεν θα πρέπει να αμελήσετε να ελέγξετε όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Ακόμα, βεβαιωθείτε στα αυτοκίνητα με μεγάλους τροχούς, 17”+, ότι δεν υπάρχουν χτυπήματα σε αυτούς και ότι τα αμορτισέρ έχουν ακόμα ζωή.

Τέλος, στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (ειδικά στα 1.3) βεβαιωθείτε ότι το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF είναι ακόμα αποτελεσματικό και ολοκληρώνει σωστά τη διαδικασία της αναγέννησης (ανάβει ένδειξη στο ταμπλό).

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η εικόνα του ταμπλό παραμένει ελκυστική και σύγχρονη, και τα μαλακά πλαστικά είναι σαν καινούργια. Τα σκληρά πλαστικά όμως έχουν αρχίσει να τρίζουν και το γκρι διακοσμητικό στο ταμπλό έχει αποκτήσει ελαστικότητα. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει ακόμα την slow motion λειτουργία του και η κονσόλα δαπέδου με τις τέσσερις μεγάλες ποτηροθήκες είναι σταθερή και στη θέση της. Τα πλαϊνά του καθίσματος του οδηγού όμως έχουν υποστεί φθορά από τη χρήση, κάτι που συμβαίνει και με την υπόλοιπη επένδυσή του.

Ακόμα, η μονόχρωμη κόκκινη οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού και η έγχρωμη του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων έχουν διατηρήσει την ζωντάνια τους και δεν έχουν κάποιο καμένο pixel. Οι επιλεγμένες όμως ρυθμίσεις του συστήματος χάνονται ύστερα από λίγο, πράγμα που μάλλον δείχνει την ανάγκη για αναβάθμιση λογισμικού.

Στο αμάξωμα, οι μεντεσέδες στις πόρτες λειτουργούν στην εντέλεια και τις κρατούν ανοιχτές ακόμα και στην ανηφόρα. Το μαύρο χρώμα του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε έχει χάσει τη γυαλάδα του και «αράχνες» έχουν εμφανιστεί στο βερνίκι.

Opel Astra J 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Η τέταρτη γενιά Astra είναι η τελευταία του μοντέλου όπου μπορούσε από το εργοστάσιο να εφοδιαστεί με τροχούς μέχρι 20” (η νεότερη μέχρι 17”), οπότε στα μοντέλα με τροχούς από 17” και πάνω βεβαιωθείτε ότι βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, τόσο οι ζάντες όσο και τα λάστιχα. Έχετε επίσης στο μυαλό, ότι όσο μεγαλύτερη η διάσταση τόσο μεγαλύτερο και το κόστος αλλαγής για τα λάστιχα.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο λεβιές ταχυτήτων του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε είναι σε άριστη κατάσταση, καθώς η λειτουργία του θυμίζει καινούργιο. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ακόμα μαλακό και αθόρυβο.

Το τιμόνι έχει σωστή υποβοήθηση και βάρος, ανεξαρτήτως ταχύτητας.

Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος 1.300άρης CDTi έχει στρωτή λειτουργία και κατανάλωση που επιτυγχάνει είναι εντυπωσιακά χαμηλή, παρά την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Στο ταξίδι όμως με 140+ km/h ακούγεται στην καμπίνα.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39660

Μεταχειρισμένο: Citroën C4 Cactus

Ο διττός χαρακτήρας του Citroën C4 Cactus συνδυάζεται με μπόλικες δόσεις στιλ.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Παναγιώτης Πανάγος Επικοινωνία

Μεταχειρισμένο: Citroën C4 Cactus

Οι αρχές του αιώνα βρήκαν τη Citroën σε άσχημη θέση με αποτέλεσμα να χάσει μέρος της σχεδιαστικής της ταυτότητας, πράγμα αδιανόητο για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, με την έλευση των ξεχωριστών πολυμορφικών με την διακριτική ονομασία «Picasso» άρχισε να αναδύεται και πάλι η έμπνευση των σχεδιαστών της γαλλικής φίρμας. Και το 2014, οπότε παρουσίασε το C4 Cactus επιβεβαιώθηκε η επιστροφή της στη σχεδιαστική… κανονικότητα.

Το νέο κόμπακτ crossover ακολούθησε τις τάσεις της μόδας, και σε συνδυασμό με τη γαλλική φινέτσα και ορισμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως τα πατενταρισμένα AirBumps και τις διχρωμίες, κατάφερε να γίνει ένα τρέντι οικογενειακό αυτοκίνητο. Το προφανές για το C4 Cactus θα ήταν να βασίζεται στην πλατφόρμα του C4. Όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά. Στην πραγματικότητα το Cactus είναι περισσότερο ένα πιο μακρύ C3 παρά ένα κοντό C4, παρότι το μήκος των 4,16 m σε οδηγεί στο αντίθετο συμπέρασμα. Το ίδιο ισχύει και για το μεταξόνιο που είναι σαφώς πιο κοντά σε αυτό του C4.

Η γκάμα κινητήρων διαθέτει επιλογές βενζίνης και πετρελαίου, με τις πρώτες να αφορούν τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech με 82 ή 110 ίππους και τις άλλες με τον 4κύλινδρο 1.6 e-HDi και BlueHdi με 92 και 100 ίππους αντίστοιχα. Με την ανανέωση του 2018, η βενζινοκίνητη γκάμα απέκτησε και την ισχυρότερη έκδοση του 1.2 PureTech με τους 130 ίππους. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα, ο 1.6 BlueHDi διατέθηκε με 100 και 120 PS, πριν δώσει τη θέση του στον 1.5 BlueHDi, με αντίστοιχες εκδόσεις.

Ακόμα πιο περίεργο είναι το εσωτερικό του ιδιαίτερου σχεδιαστικά C4 Cactus. Περίεργο διότι είναι εντελώς απέριττο, κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Μπαίνεις, κάθεσαι στα «καναπεδοκαθίσματα» και αμέσως συνειδητοποιείς την έλλειψη των καθιερωμένων οργάνων. Αντ’ αυτών, εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται ένας μικρός μακρόστενος ηλεκτρονικός πίνακας χωρίς στροφόμετρο και μια κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών που θυμίζει έντονα τάμπλετ. Και αυτό είναι όλο.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 4

Ο οδηγός κοιτάζει τις ψηφιακές ενδείξεις μέσα από το φαλτσοκομμένο πάνω κάτω τιμόνι. Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα έξυπνα διαμορφωμένα εσωτερικό. Υπάρχουν αρκετές θήκες περιμετρικά, όμως εντύπωση προξενεί το τεράστιο ντουλάπι εμπρός από τον συνοδηγό. Αυτό οφείλεται στη δεύτερη κατά σειρά πατέντα, βάσει της οποίας ο αερόσακος του συνοδηγού έχει μεταφερθεί στην οροφή. Υπάρχουν όμως δύο εργονομικά σφάλματα: Πρώτον, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και δεύτερον υπάρχει μόνο μία ποτηροθήκη κι αυτή δύσκολα προσεγγίσιμη.

Συνολικά, οι χώροι για τους επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, παρά το γεγονός ότι σε μήκος είναι από τα πιο μικρά μοντέλα της κατηγορίας. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών (348 lt με ρεζέρβα, 358 lt με κιτ επισκευής) με την υποσημείωση του κάπως μεγάλου σκαλοπατιού και βέβαια την πλάτη του πίσω καθίσματος που στα πρώτα μοντέλα έπεφτε μονοκόμματα και όχι τμηματικά. Ακόμα, η συναρμογή είναι ικανοποιητική, τα υλικά δείχνουν να αντέχουν στο χρόνο, με τη συνολική εικόνα να είναι μοντέρνα και καθαρή.

Από το 2018, η Citroën εξόπλισε το C4 Cactus με τα Progressive Hydraulic Cushions, δηλαδή δύο μικρότερα αμορτισέρ εσωτερικά, στη θέση των bump stops. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που σχεδόν αδιαφορεί για το ανάγλυφο του δρόμου. Στο δρόμο, είναι πρακτικά αδύνατο να τερματίσει η ανάρτηση ή να βρει κάποιο σημείο του αυτοκινήτου στο έδαφος –χάρη στο μεγάλο ύψος. Παράλληλα έχει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, με αποτέλεσμα να γράφει χιλιόμετρα ξεκούραστα.

Μοιραία, υπό πίεση, το Cactus θα πάρει μεγαλύτερη κλίση απ’ ό,τι τα μοντέλα με πιο σπορ προσανατολισμό. Παραμένει όμως ιδιαίτερα φιλικό, με ακλόνητο πίσω μέρος και ένα πρόγραμμα ευστάθειας που επεμβαίνει πολύ διακριτικά για να επαναφέρει το εμπρός μέρος στην τάξη, αν υπερβάλλεις στην ταχύτητα εισόδου. Σε υψηλή ταχύτητα, το τιμόνι βαραίνει ευχάριστα και η ευθυβολία του Cactus στον αυτοκινητόδρομο θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2014), το Citroën C4 Cactus απέσπασε τέσσερα αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους, προεντατήρες ζωνών εμπρός και πίσω, και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές επιλογές για όλα τα γούστα, από βασικές εκδόσεις μέχρι πλούσιες. Η πλειονότητα των επιλογών αφορούν πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον 1.6 BlueHDi των 100 ίππων.

Από πλευράς περιοδικής συντήρησης, το C4 Cactus απαιτεί μία ετήσια επίσκεψη στον επίσημο επισκευαστή για έλεγχο και service. Το κόστος της περιοδικής συντήρησης κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 3

Πώς είναι σήμερα;
Το συγκεκριμένο Citroën C4 Cactus είναι μοντέλο 2015. Πρόκειται για βασική έκδοση εξοπλισμού με τον 1.600άρη τουρμποντίζελ των 100 ίππων και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο έχει μεγάλες διαδρομές και, παρά τα 85.000 km, δεν έχει αποκτήσει επιπλέον τζόγο. Τα χιλιόμετρα που κουβαλά είναι λογικά για την 5ετία χρήσης.

Η ανάρτηση εξακολουθεί να προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου, αλλά τα αμορτισέρ έχουν αρχίσει να δείχνουν σημάδια κόπωσης.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Υπάρχουν κάμποσα μεταχειρισμένα Citroën C4 Cactus όλων των εκδόσεων, 5ετίας ή και ανανεωμένα (2018 και ύστερα).

Η τιμή ξεκινά από τις €10.000 για τα πρώτα μοντέλα και φτάνει μέχρι τις €18.500 για τα πιο φρέσκα. Για ένα πετρελαιοκίνητο, με πραγματοποιημένα όλα του service στο επίσημο δίκτυο όπως το δικό μας, υπολογίστε γύρω στις €12.000.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τις περισσότερες αναφορές αξιοπιστίας, το Citroën C4 Cactus τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Τα σημεία που θα πρέπει να επιβεβαιώσετε την καλή τους λειτουργία είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, η ασφάλεια του καπό κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου για διαρροές, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και το φίλτρο DPF στα πετρελαιοκίνητα.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η καμπίνα του C4 Cactus που οδηγούμε ήταν σε καλή κατάσταση, κάτι που δεν θεωρείται δεδομένο για τα χιλιόμετρα που έχει γράψει. Όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν την ίδια αίσθηση και λειτουργία με ενός καινούργιου, με τα αφράτα καθίσματα να μην έχουν «κάτσει» και τις όμορφες ταπετσαρίες να μην έχουν σουρώσει.

Μόνο στα πλαϊνά των καθισμάτων δείχνουν σημάδια κόπωσης. Οι χειρολαβές των θυρών που παραπέμπουν σε χερούλια βαλίτσας δεν έχουν κρατήσει την ελαστικότητά τους, αλλά δείχνουν ακόμα ανθεκτικές. Η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων έχει διατηρήσει τη ζωντάνια της και παραμένει αρκετά γρήγορη στις εντολές του οδηγού.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 10

Ακόμα, το χρώμα δεν έχει παρουσιάσει αλλοιώσεις και τα πλαστικά AirBumbs έχουν διατηρήσει την ελαστικότητά τους και δεν παρουσιάζουν αποκολλήσεις. Τα ενσωματωμένα στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων πιτσιλιστήρια λειτουργούν ακόμα απρόσκοπτα. Μόνη παραφωνία αποτελεί ο θόρυβος που κάνει η πόρτα του οδηγού κατά το κλείσιμο, και το δουλεμένο αμορτισέρ του πορτμπαγκάζ που δυσκολεύεται να κρατήσει την πίσω πόρτα ανοιχτή.

Ανάρτηση-Τροχοί
Η ανάρτηση προσφέρει ακόμα αρκετές δόσεις άνεσης, αλλά τα αμορτισέρ θέλουν αντικατάσταση. Οι ατσάλινες ζάντες του βασικού C4 Cactus δεν έχουν πρόβλημα με τους ελληνικούς δρόμους και τα διακοσμητικά τάσια δεν έχουν σημάδια επαφών με πεζοδρόμια.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το 5άρι κιβώτιο έχει λεβιέ με μεγάλες διαδρομές και η 5ετης χρήση του δεν έχει τον έχει επιβαρύνει με επιπλέον τζόγο. Αυτό που έχει βαρύνει είναι ο συμπλέκτης, δείγμα ότι σύντομα θα χρειαστεί αντικατάσταση.

Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και η λειτουργία του δεν έχει διαφοροποιηθεί, με την υποβοήθηση να παραμένει σωστή.

Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος 1.6BlueHDi των 100 ίππων έχει στρωτή λειτουργία και δείχνει ορεξάτος για στροφάρισμα. Το σύστημα stop/start λειτουργεί σωστά. Αυτό που χρειάζεται έλεγχο είναι οι βάσεις κινητήρα διότι σε κάθε ξεκίνημα υπάρχει έντονος κραδασμός.

Η μέση κατανάλωση της έκδοσης είναι αρκετά χαμηλή, χάρη στο χαμηλό βάρος και στον εξελιγμένο κινητήρα.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39539

Για μεταχειρισμένο FIAT Panda, στο δίκτυο Σφακιανάκης Επιλογές

Η αναζήτηση για ένα σύγχρονο, πρακτικό και οικονομικό στην αγορά και τη χρήση μικρό μεταχειρισμένο, εύκολα καταλήγει στο FIAT Panda.

Τρίτη, 21 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Για μεταχειρισμένο FIAT Panda, στο δίκτυο Σφακιανάκης Επιλογές

Η μακρά παράδοση της ιταλικής φίρμας στα αυτοκίνητα πόλης έχει οδηγήσει αρκετούς να παραδεχτούν πως «κανένας δεν φτιάχνει μικρά αυτοκίνητα όπως η FIAT». Ανεξάρτητα από το αν αυτός ο ισχυρισμός ισχύει καθολικά ή όχι, το τελευταίο FIAT Panda σίγουρα αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσους ψάχνουν ένα μικρό και οικονομικό, αλλά πολύ ικανό μεταχειρισμένο.

Το ξεχωριστό αμάξωμα του FIAT Panda, που συνδυάζει το πρακτικό σχήμα με τις στιλάτες λεπτομέρειες, κρύβει μια προσεγμένη καμπίνα, με ανθεκτικά υλικά καλής ποιότητας και πολύ πρακτικές λύσεις, όπως το ράφι εμπρός από το συνοδηγό. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, κι έχει καλή ορατότητα και το λεβιέ ταχυτήτων σε ιδανική θέση. Τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν μαζί με μπόλικες αποσκευές για τα δεδομένα της κατηγορίας (225 lt), μόνο που οι πίσω ίσως αναζητήσουν λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα.

Ωστόσο, το στοιχείο που διαφοροποιεί το FIAT Panda σε σχέση με κάθε άλλο μίνι, είναι η ιδιαίτερα πληθωρική γκάμα του, αφού περιλαμβάνει εκδόσεις με τρεις διαφορετικούς τύπους καυσίμου: Βενζίνη, ντίζελ και CNG. Τη βάση της γκάμας ορίζει ένας 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.200 cc με 69 PS, ενώ περισσότερη δύναμη προσφέρει ο δικύλινδρος 0.9 TwinAir, που χάρη στο τούρμπο και την προηγμένη τεχνολογία του αποδίδει 85 PS.

Αυτό το μοτέρ δέχτηκε και τις κατάλληλες επεμβάσεις για να μπορεί να καταναλώνει φυσικό αέριο, οπότε εφοδιάζει το Panda CNG. Σε αυτή την περίπτωση η απόδοση φτάνει τους 80 PS και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 97 g/km, ενώ το κόστος κίνησης πλησιάζει τα €3/100 km. Όσοι προτιμούν τη λύση του ντίζελ, θα ικανοποιηθούν απόλυτα από το Panda 1.3 MultiJet, το οποίο χαρακτηρίζεται από την άφθονη ροπή, ανεξάρτητα αν πρόκειται για την έκδοση των 75 ή των 95 PS.

Τα περισσότερα FIAT Panda έχουν χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, όμως ο κινητήρας TwinAir προσφέρεται και σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Dualogic, για αυξημένη ευκολία οδήγησης. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην αγορά υπάρχουν και πολλά Panda 4x4, με κινητήρα MultiJet ή TwinAir, τα οποία στα προτερήματα του μοντέλου προσθέτουν την πιο άνετη ανάρτηση και την ικανότητα να φτάσει αρκετά μακρύτερα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

FIAT Panda

Αυτό που μένει είναι να αποφασίσει ο αγοραστής ποιο μεταχειρισμένο Panda είναι το πιο κατάλληλο για εκείνον, μέσα από αυτή την τεράστια γκάμα εκδόσεων. Έχει μεγαλύτερη σημασία η ασυναγώνιστη οικονομία ενός Panda CNG, το ξεκούραστο και οικονομικό ταξίδι ενός Panda MultiJet, το οδηγικό νεύρο ενός Panda TwinAir, η ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου ενός Panda 4x4 ή η χαμηλότερη τιμή αγοράς ενός Panda 1.2;

Χάρη στη μεγάλη απήχηση που είχαν όλες οι εκδόσεις του FIAT Panda, μπορούν να βρεθούν σε ικανή ποσότητα στην αγορά μεταχειρισμένου. Όπως διαπιστώνουμε με μια επίσκεψη στη σελίδα Σφακιανάκης Επιλογές, υπάρχουν FIAT Panda ενός έτους, με τιμή που ξεκινά από τις €8.450 και με πολλά προνόμια.

Στην κατηγορία Almost New μπορούμε να βρούμε ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με ημερομηνία έκδοσης 1ης άδειας κάτω των 18 μηνών. Αυτά αποτελούν σημαντικές ευκαιρίες αγοράς, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν χρησιμοποιηθεί για 6-18 μήνες, έχουν ελάχιστα χιλιόμετρα, η τιμή τους είναι ιδιαίτερα ελκυστική σε σχέση με την αγορά καινούριου και –το σημαντικότερο όλων– έχουν πρόγραμμα εργοστασιακής εγγύησης εν ισχύ, που ανάλογα με την μάρκα μπορεί να έχει διάρκεια 2-5 χρόνια.

Αξίζει να αναφερθεί πως το δίκτυο Σφακιανάκης Επιλογές αποτελεί το μεγαλύτερο και πλέον οργανωμένο δίκτυο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Ελλάδα, με 17 συνολικά σημεία πώλησης. Ποτέ άλλοτε η απόκτηση ενός πρακτικά καινούργιου, σύγχρονου μικρού μεταχειρισμένου, δεν ήταν τόσο εύκολη.

FIAT Panda