node/38691

Μεταχειρισμένο: Opel Astra J, 2009 έως 2015

Το μικρομεσαίο Opel προηγούμενης γενιάς μπορεί να καλύψει ακόμα και σήμερα τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Η Opel παρουσίασε την τέταρτη γενιά Astra το 2009, με νέο, τότε, πλαίσιο και νέα γκάμα κινητήρων από το Insignia και το Corsa. Πέρα από το κλασικό για την κατηγορία 5θυρο αμάξωμα, το Astra υπήρχε σε station wagon και 3θυρο GTC. Το τελευταίο είναι πολύ διαφορετικό από το 5θυρο, με φαρδύτερα πίσω φτερά, χαμηλότερη γραμμή οροφής, διαφορετική μουσούδα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και πιο αιχμηρό πίσω μέρος.

Η εμπορική κρισιμότητά του για την εταιρεία δεν φρέναρε τη φαντασία των σχεδιαστών. Το σχεδιαστικό τμήμα έφτιαξε ένα μικρό οικογενειακό με έντονη προσωπικότητα. Χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν η τραβηγμένη πίσω καμπίνα και το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ με τη γραμμή οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος. Πέρα όμως από την εμφάνιση, προσεγμένες ήταν επίσης η αεροδυναμική και η χωροταξία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Με μήκος 4,42 m και μεταξόνιο των 2,69 m η ευρυχωρία είναι πολύ καλή, κυρίως για τα γόνατα των πίσω. Η καμπίνα δείχνει ακόμα και σήμερα σύγχρονη. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πολλές ρυθμίσεις, ειδικά τα σπορ των πιο ακριβών εκδόσεων. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και σκληρά μέτριας, ενώ τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα και το σύστημα πολυμέσων δυσκολεύουν την εργονομία και προϋποθέτουν χρόνο εξοικείωσης.

Opel Astra J 1

Η γκάμα κινητήρων ήταν ιδιαίτερα πλούσια, με πολλές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 1,4 λίτρα με 90 ίππους και φτάνουν μέχρι τα 2,0 λίτρα και τους 280 ίππους της έκδοσης OPC. Προφανώς, ενδιάμεσα κουμπώνουν οι δημοφιλέστερες εκδόσεις με τον 1.4 Turbo των 120 ή 140 ίππων, ενώ υπάρχει και ο 1.6 Turbo με 170, 180 (ψεκασμός πολλαπλών σημείων) ή 200 ίππους. Στην γκάμα πετρελαίου βρίσκουμε τον 1.3 με 95 ίππους και ακολουθεί ο 1.6 με 110 ή 136 ίππους, ο οποίος το 2014 αντικατέστησε τον 1.7 που απέδιδε 110 ή 130 ίππους. Στην κορυφή των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων συναντάμε τον δίλιτρο CDTi με 160 ή 165 ίππους, καθώς και την BiTurbo εκδοχή του με 195 ίππους.

Η οδήγηση ενός Opel Astra είναι εύκολη και αυτό το καταλαβαίνεις αμέσως. Η ανάρτηση διαχειρίζεται σωστά το βάρος του αμαξώματος και την πλειονότητα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων, αλλά μέχρι εκεί. Δεν είναι ούτε το κορυφαίο μοντέλο στην άνεση ούτε διψάει για φιδίσιες διαδρομές με τέρμα το γκάζι.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει πολλά Astra τέταρτης γενιάς, με την πλειονότητα να αφορά τις εκδόσεις με τον 1.4 τούρμπο βενζίνης και τις πετρελαιοκίνητες 1.3 και 1.6. Όλες τους έχουν λογικά ετήσια πάγια έξοδα, με τις πετρελαιοκίνητες να προσφέρουν και σημαντικά πιο χαμηλή κατανάλωση. Από πλευράς περιοδικής συντήρησης, τα μεγάλα διαστήματα service και οι λογικές τιμές είναι σημαντική πληροφορία για το πορτοφόλι. Προσοχή θέλουν τα μοντέλα με FlexRide (ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), αφού το κόστος αντικατάστασής τους είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Opel Astra J 2

Πώς είναι σήμερα;
Το Opel Astra που έχουμε στα χέρια είναι 1.3 CDTi με 95 ίππους και 190 Nm, και συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν πέντε σχέσεων κοντής κλιμάκωσης. Η πρώτη άδεια του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι Μαΐου του 2015, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο -2012 και μετά. Το οδόμετρο έγραφε 47.984 km, κάτι που αποκαλύπτει μόλις 12.000/έτος.

Ο 4κύλινδρος 1.300άρης πετρελαιοκινητήρας με καταγωγή FIAT τίθεται άμεσα σε λειτουργία και το σύστημα stop/start λειτουργεί κατά τα προβλεπόμενα. Η αίσθηση που δίνει σε συνδυασμό με το κοντό κιβώτιο είναι θετική, αλλά σε συνθήκες ταξιδιού με ταχύτητα λίγο πάνω από το όριο ακούγεται στην κατά τα άλλα σωστά μονωμένη καμπίνα. Ο λεβιές ταχυτήτων δεν έχει τζόγο, έχει στιβαρή αίσθηση και λογικές διαδρομές. Το πεντάλ του συμπλέκτη έχει παραμείνει μαλακό και αυτό των φρένων έχει τη σωστή αντίσταση και ωραία αίσθηση. Σε καλή κατάσταση είναι και τα αμορτισέρ, ελέγχοντας σωστά το βάρος του αυτοκινήτου στις στροφές και χαρίζοντας καλή άνεση στην πόλη.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η συγκεκριμένη γενιά Opel Astra ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη εμπορικά με αποτέλεσμα να υπάρχει σε μεγάλους αριθμούς στην αγορά του μεταχειρισμένου. Οι επιλογές είναι πολλές, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και σε έκδοση κινητήρα.

Τα πιο προσιτά και μεγαλύτερα ηλικιακά αυτοκίνητα έχουν τιμή εκκίνησης τις €5.000, ενώ για ένα από τα τελευταία του 2015 θα πρέπει να εκταμιεύσετε τουλάχιστον €16.000. Φυσικά μιλάμε για ελεγμένα αυτοκίνητα και με συμπληρωμένο το βιβλίο συντήρησης.

Opel Astra J 3

Τι πρέπει να προσέξω;
Οι αναφορές που υπάρχουν για το Opel Astra J καταπιάνονται με κάμποσους τριγμούς από το εσωτερικό, ενώ δεν θα πρέπει να αμελήσετε να ελέγξετε όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Ακόμα, βεβαιωθείτε στα αυτοκίνητα με μεγάλους τροχούς, 17”+, ότι δεν υπάρχουν χτυπήματα σε αυτούς και ότι τα αμορτισέρ έχουν ακόμα ζωή.

Τέλος, στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (ειδικά στα 1.3) βεβαιωθείτε ότι το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF είναι ακόμα αποτελεσματικό και ολοκληρώνει σωστά τη διαδικασία της αναγέννησης (ανάβει ένδειξη στο ταμπλό).

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η εικόνα του ταμπλό παραμένει ελκυστική και σύγχρονη, και τα μαλακά πλαστικά είναι σαν καινούργια. Τα σκληρά πλαστικά όμως έχουν αρχίσει να τρίζουν και το γκρι διακοσμητικό στο ταμπλό έχει αποκτήσει ελαστικότητα. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει ακόμα την slow motion λειτουργία του και η κονσόλα δαπέδου με τις τέσσερις μεγάλες ποτηροθήκες είναι σταθερή και στη θέση της. Τα πλαϊνά του καθίσματος του οδηγού όμως έχουν υποστεί φθορά από τη χρήση, κάτι που συμβαίνει και με την υπόλοιπη επένδυσή του.

Ακόμα, η μονόχρωμη κόκκινη οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού και η έγχρωμη του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων έχουν διατηρήσει την ζωντάνια τους και δεν έχουν κάποιο καμένο pixel. Οι επιλεγμένες όμως ρυθμίσεις του συστήματος χάνονται ύστερα από λίγο, πράγμα που μάλλον δείχνει την ανάγκη για αναβάθμιση λογισμικού.

Στο αμάξωμα, οι μεντεσέδες στις πόρτες λειτουργούν στην εντέλεια και τις κρατούν ανοιχτές ακόμα και στην ανηφόρα. Το μαύρο χρώμα του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε έχει χάσει τη γυαλάδα του και «αράχνες» έχουν εμφανιστεί στο βερνίκι.

Opel Astra J 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Η τέταρτη γενιά Astra είναι η τελευταία του μοντέλου όπου μπορούσε από το εργοστάσιο να εφοδιαστεί με τροχούς μέχρι 20” (η νεότερη μέχρι 17”), οπότε στα μοντέλα με τροχούς από 17” και πάνω βεβαιωθείτε ότι βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, τόσο οι ζάντες όσο και τα λάστιχα. Έχετε επίσης στο μυαλό, ότι όσο μεγαλύτερη η διάσταση τόσο μεγαλύτερο και το κόστος αλλαγής για τα λάστιχα.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο λεβιές ταχυτήτων του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε είναι σε άριστη κατάσταση, καθώς η λειτουργία του θυμίζει καινούργιο. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ακόμα μαλακό και αθόρυβο.

Το τιμόνι έχει σωστή υποβοήθηση και βάρος, ανεξαρτήτως ταχύτητας.

Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος 1.300άρης CDTi έχει στρωτή λειτουργία και κατανάλωση που επιτυγχάνει είναι εντυπωσιακά χαμηλή, παρά την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Στο ταξίδι όμως με 140+ km/h ακούγεται στην καμπίνα.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/40087

Επίσημο: Ανανεωμένο Opel Crossland

To Opel Crossland φρεσκάρεται αισθητικά και μηχανολογικά για να συνεχίσει την εμπορική του πορεία στην ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV.

Τετάρτη, 07 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ανανεωμένο Opel Crossland

H Opel παρουσίασε σήμερα το ανανεωμένο Crossland το οποίο φρεσκάρεται μετά από 3 χρόνια στην αγορά, ενσωματώνοντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας και αποκτώντας παράλληλα βελτιώσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση.

Το Crossland που πλέον δεν έχει το γράμμα X στο όνομά του, απέκτησε τη μάσκα Opel Visor που πρωτοείδαμε στο Mokka και σιγά σιγά θα ενσωματωθεί σε ολόκληρη τη γκάμα της Opel. Πιο συγκεκριμένα, τα φώτα LED ενώνονται με μια μαύρη γυαλιστερή λωρίδα που αντικαθιστά τη γρίλια και φέρει το έμβλημα της Opel. Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας έχει διαφορετικές εισαγωγές αέρα πλαισιωμένες από χρώμιο που ενσωματώνουν φώτα ομίχλης LED, καθώς και ένα διακοσμητικό στην κεντρική εισαγωγή αέρα (βαμμένο σε ασημί απόχρωση στην έκδοση Ultimate) που παραπέμπει σε προστατευτική ποδιά.

Opel Crossland

Στο προφίλ οι αλλαγές περιορίζονται στα νέα σχέδια τροχών 16" και 17" (ασημί, δίχρωμες ή μαύρες) και το διακριτικό διακοσμητικό πάνω από τα μαρσπιέ. Στην ουρά, τα σκουρόχρωμα φώτα με νέα γραφικά LED ενσωματώνονται πιο αρμονικά στο πίσω παρμπρίζ χάρη στο διακοσμητικό μαύρο γυαλιστερό στοιχείο που τα ενώνει, ενώ πιο χαμηλά βρίσκουμε την επιγραφή Crossland και μια ανασχεδιασμένη ποδιά σε ασημί χρώμα.

Η νέα έκδοση Crossland GS Line με σπορ εμφάνιση διαθέτει μαύρες ζάντες αλουμινίου 17", μαύρη οροφή, κόκκινες λεπτομέρειες στα φώτα ημέρας, πίσω φώτα LED και ράγες οροφής.

Opel Crossland

Στο εσωτερικό, η κεντρική οθόνη αφής με διάμετρο έως 8" ενσωματώνει το infotainment (Radio, Multimedia ή Multimedia Navi Pro). Έχουμε επίσης νέα εργονομικά καθίσματα AGR με επενδύσεις από Alcantara για οδηγό και συνοδηγό, συρρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα (διαιρούμενα 60/40). Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 410 lt έως 520 lt ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων (εύρος κίνησης 150 mm) ενώ μπορεί να φτάσει έως και τα 1.255 lt με την αναδίπλωσή τους.

Εκτός από τις αισθητικές επεμβάσεις, οι τεχνικοί της Opel εξέλιξαν περαιτέρω το πλαίσιο του Crossland με νέα ελατήρια και αμορτισέρ για την εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ νέα είναι και η ρύθμιση για το σύστημα διεύθυνσης που σύμφωνα με το δελτίο τύπου προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια.

Από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα - Normal/On-road, Snow (Χιόνι), Mud (Λάσπη), Sand (Άμμος) και ESP Off.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα συστήματα υποβοήθησης Head Up display, Προσαρμοζόμενοι προβολείς Adaptive full-LED, Forward collision alert, Lane Departure Warning, Driver Drowsiness Alert, Side Blind Spot Alert, Panorama Rear View Camera, Automatic Park Assist και Cruise control με περιοριστή ταχύτητας που επιτρέπει την αυτόματη προσαρμογή στα όρια ταχύτητας σε συνεργασία με την Αναγνώριση των οδικών σημάτων.  

Opel Crossland

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βρίσκουμε τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με 83 PS / 118 Nm που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1,2 λίτρων αποδίδει 110 PS / 205 Nm ή 130 PS / 230 Nm και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ η ισχυρότερη έκδοση διατίθεται και με αυτόματο 6 σχέσεων.

Το Crossland διατίθεται και με υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 110 PS / 250 Nm με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή 120 PS και 300 Nm με αυτόματο 6 σχέσεων. Σε όλες τις περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

 

Η Opel θα ξεκινήσει σύντομα να λαμβάνει παραγγελίες για το νέο Crossland, το οποίο αναμένεται στις αντιπροσωπείες της χώρας μας από τις αρχές του 2021.

[Πηγή: Opel]

node/40088

Deutsche Welle: Λιτότητα χωρίς τέλος στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Η πανδημία και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έφεραν σε δεινή θέση τους γερμανικούς κολοσσούς - Παρά τις αντιδράσεις των συνδικάτων, εταιρίες όπως η VW και η BMW κάνουν ό,τι μπορούν για να μειώσουν το μισθολογικό κόστος.

Τετάρτη, 07 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Deutsche Welle: Λιτότητα χωρίς τέλος στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Ρόλο κλειδί στην πορεία της γερμανικής οικονομίας παίζει η αυτοκινητοβιομηχανία μιας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 εργαζόμενους. Αν συνυπολογίσουμε και τις προμηθεύτριες εταιρίες τότε οι συνολικές θέσεις εργασίας φθάνουν σήμερα τα 2.000.000. Η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε να προστεθεί στην ήδη δύσκολη θέση, στην οποία βρίσκονταν οι κολοσσοί της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναζητώντας τον ιδανικό δρόμο μετάβασης από τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως στην ηλεκτροκίνηση με τις πολυάριθμες εκδοχές της. Τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις των εταιριών κατέρρευσαν διεθνώς, αλλά και στη Γερμανία, προφανώς επειδή ελάχιστοι θεώρησαν ότι χρειάζονται εν καιρώ πανδημίας ένα νέο αυτοκίνητο. Πώς διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση στις μεγαλύτερες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες;

Volkswagen

vw

Προς το παρόν δεν προβλέπονται αυστηρότερα προγράμματα λιτότητας από όσα τρέχουν ήδη στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Η διοίκηση στο Βόλφσμπουργκ αποφάσισε ωστόσο να αναστείλει μέχρι νεοτέρας τις προσλήψεις και να συνεχίσει το φιλόδοξο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρίας. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2016 ξεκίνησε ο περιορισμός 11.000 θέσεων εργασίας και περικοπών σχεδόν 3 δις. Στα επόμενα χρόνια προβλέπεται να χαθούν μέχρι 20.000 επιπλέον θέσεις εργασίας. Όλα αυτά χωρίς απολύσεις, μια και ο γερμανικός κολοσσός εγγυήθηκε στους εργαζόμενους ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις μέχρι το 2029. Παράλληλα όμως η VW δημιούργησε περισσότερες από 10.000 νέες θέσεις εργασίας στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιοποίησης και της ανάπτυξης λογισμικών.

Δεν ανοίγει τα χαρτιά της η Daimler

mercedes

H πανδημία προκαλεί τεράστια ελλείμματα στη γερμανική εταιρία, η οποία αναγκάστηκε να προβεί σε αυστηρότερη λιτότητα από εκείνη που είχε ήδη δρομολογήσει. Ταυτόχρονα επιταχύνει το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο ενός γενικότερου πλάνου αναδιάρθρωσης της εταιρείας. Το τελευταίο διάστημα κυκλοφόρησαν φήμες για περικοπή 10.000 μέχρι και 15.000 θέσεων από τις συνολικά 300.000 διεθνώς. Μερικά μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο ακόμα και για 30.000. Η αυτοκινητοβιομηχανία ωστόσο προτίμησε να μη προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις και περιορίστηκε να διαβεβαιώσει ότι επιθυμεί η μείωση των θέσεων εργασίας να γίνει με όσο το δυνατόν λιγότερες κοινωνικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους. Σύμφωνα με εκπροσώπους εργαζομένων της Daimler στη μονάδα παραγωγής στη Στουτγάρδη θα χαθούν μέχρι το 2025, 4.000 από τις 19.000 θέσεις εργασίας και στο Βερολίνο, στο παλαιότερο εργοστάσιο της εταιρίας, 1.000 από τις 2.500.

BMW

bmw

H πανδημία αναγκάζει την βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία να «διαγράψει» 6.000 από τις συνολικά 126.000 θέσεις εργασίας, αποφεύγοντας ωστόσο τις απολύσεις και δίνοντας κίνητρα σε όσους επιθυμούν να εγκαταλείψουν εθελοντικά την εταιρία. Σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων οι προτάσεις σε όσους εργαζόμενους βρίσκονται κοντά στη σύνταξη να εργάζονται με μειωμένο ωράριο είναι «πολύ συμφέρουσες». Παράλληλα η εταιρία δίνει οικονομική βοήθεια σε νέους εργαζόμενους που θέλουν να σπουδάσουν και τους εγγυάται ότι η θέση εργασίας τους θα τους... περιμένει. Ας σημειωθεί ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2020 η BMW κατέγραψε για πρώτη φορά σε 11 χρόνια ελλείμματα. Παρόλα αυτά όμως η διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να επενδύσει δις ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση.

Η Audi αποχαιρέτησε τη κερδοφορία λόγω dieselgate

audi

Η θυγατρική της VW είχε αποφασίσει ήδη το Νοέμβριο του 2019 να περικόψει στις μονάδες Ίνγκολστατ και Νεκαρσούλμ 9.500 από τις συνολικά 61.000 θέσεις εργασίας, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε απολύσεις. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι δημιουργεί 2.000 νέες θέσεις εργασίας σε ηλεκτροκίνηση και ψηφιοποίηση. Στόχος της Audi είναι να εξοικονομήσει γύρω στα 6 δις ευρώ, να αυξήσει την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά της έτσι ώστε διατηρηθούν μακροπρόθεσμα όλα τα εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία, αλλά και να επιστρέψει στην κερδοφορία. Θυμίζουμε ότι λόγω του σκανδάλου με τις παραποιημένες τιμές ντίζελ η Audi έχασε σημαντικά μερίδια αγοράς σε Daimler και BMW και ότι από την αρχή τη πανδημίας οι πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν δραστικά.

Opel

opel

Από την προσχώρησή της στον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot- Citroën) το καλοκαίρι του 2017 η Opel έχει περιορίσει μαζικά τις θέσεις εργασίας προσφέροντας σε πολλούς εργαζόμενους αποζημιώσεις. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι έχουν λάβει εγγυήσεις ότι η διοίκηση δεν θα προχωρήσει σε απολύσεις μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Δικαιολογημένη επομένως η οργή των συνδικαλιστικών οργανώσεων, των εκπροσώπων των εργαζομένων και πολιτικών του κρατιδίου της Έσσης, όπου βρίσκονται οι μονάδες παραγωγής της Opel, όταν ο επικεφαλής προσωπικού της πρώην γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ραλφ Βάνγκεμαν, επικαλούμενος τη κατάρρευση των πωλήσεων, απείλησε με απολύσεις σε περίπτωση που δεν ενδιαφερθεί ικανός αριθμός εργαζομένων για τον επόμενο γύρω εθελούσιας εξόδου. Εν τέλει διοίκηση και εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραταθεί η εργασία με μειωμένο ωράριο μέχρι τα τέλη 2021 στο εργοστάσιο Ρίσελσχαϊμ, καθώς και προγράμματα επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης έτσι ώστε εκείνοι που επιλέξουν να αποχωρήσουν να μπορέσουν να εργαστούν σε άλλους τομείς. Προς το παρόν πάντως το ζήτημα απολύσεων δεν βρίσκεται πλέον στο τραπέζι.

[Πηγή: Deutsche Welle]