node/37871

Μεταχειρισμένο: Nissan Juke, 2010 έως 2020

Αρέσει - δεν αρέσει, η πρώτη γενιά του Nissan Juke κατάφερε να πραγματοποιήσει μεγάλη εμπορική επιτυχία και να δημιουργήσει τάση.

Το Nissan Juke παρουσιάστηκε το 2010, με την ιστορία για την ιαπωνική φίρμα να επαναλαμβάνεται με χαρακτηριστικό τρόπο. Δεν είχαν περάσει καλά καλά τρία χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Qashqai και έχοντας γλυκαθεί από την επιτυχία του συγκεκριμένου μοντέλου, παρουσίασε το μικρότερο Juke που βασίζεται σε σουπερμίνι πλατφόρμα. Με αυτό τον τρόπο, διαβλέποντας τις τάσεις της αυτοκίνησης, η Nissan φρόντισε να καθορίσει τις εξελίξεις με το νέο μικρό crossover.

Το Juke είναι σχεδιασμένο επί ευρωπαϊκού εδάφους, με το δικίνητο να κατασκευάζεται στην Ευρώπη και το τετρακίνητο στην Ιαπωνία. Αναμφίβολα, η εξωτερική εμφάνιση του μικρού Nissan προκάλεσε αίσθηση, μιας και δεν είχαμε ξαναδεί κάποιο παρόμοια σιλουέτα. Και είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που λες, ότι σχεδιάστηκε χωρίς συμβιβασμούς. Παρά το γεγονός ότι αισθητικά είναι επηρεασμένο από το πολυμορφικό Cube και το σπορ κουπέ 370Z της εποχής, το Juke καταφέρνει να έχει τον δικό του χαρακτήρα.

Η ίδια σχεδιαστική προσέγγιση έχει ακολουθηθεί και στο εσωτερικό. Ο πίνακας οργάνων έχει δύο μεγάλα κυκλικά καντράν, ενώ στην κεντρική κονσόλα την παράσταση κλέβει το σύστημα D-Mode. Πρόκειται για ένα σύστημα μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport και Eco. Το εντυπωσιακότερο όμως είναι πως οι διακόπτες του είναι οι ίδιοι με αυτούς του κλιματισμού, αφού αλλάζουν σήμανση αναλόγως λειτουργίας (κλιματισμός, D-Mode). Μειονέκτημά του όμως είναι η τοποθέτησή του χαμηλά που δυσχεραίνει την ανάγνωση.

Nissan Juke 2017 1

Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά και κάποια, στα χαμηλά σημεία είναι μέτριας ποιότητας, ενώ υπήρχε και η επιλογή έγχρωμου γυαλιστερού πλαστικού για την κονσόλα δαπέδου, που θυμίζει ρεζερβουάρ μοτοσυκλέτας, και τα πάνελ των θυρών. Οι χώροι δεν είναι το δυνατό του σημείο και δύο ψηλοί πίσω θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα βρουν στον ουρανό της οπισθοκλινούς οροφής. Ούτε το πλάτος ενθουσιάζει, με τρεις πίσω να μην βολεύονται. Ο χώρος αποσκευών, μαζί με τον κρυφό χώρο, φτάνει τα 354 λίτρα και θα χωρέσει αρκετά μπαγκάζια.

Η γκάμα κινητήρων του Nissan Juke ξεκίνησε με δύο εκδόσεις κινητήρα βενζίνης και μία πετρελαίου. Η βασική έκδοση κινητήρα βενζίνης αφορά τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό των 1,6 λίτρων με απόδοση 117 ίππους και ακολουθεί ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 DIG-T των 190 ίππων που μπορεί να εφοδιαστεί και με σύστημα τετρακίνησης, αλλά πάντα σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο CVT. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα έχουμε τον 1.5 dCi με απόδοση 110 ίππους. Με το facelift του 2014, η γκάμα απέκτησε τον 1.2 DIG-T με τους 115 ίππους, ενώ προστέθηκε και η έκδοση NISMO με τον 1.6 DIG-T των 218 ίππων στην δικίνητη έκδοση και 214 ίππους στην αυτόματη και τετρακίνητη βερσιόν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Οδηγώντας το μικρό ιαπωνικό crossover, η πρώτη εντύπωση είναι ιδιαίτερα θετική. Η ανάρτηση ελέγχει πειθαρχημένα το ελαφρώς σηκωμένο αμάξωμα και δεν επιτρέπει μεγάλη κλίση στις στροφές. Η άνεση που προσφέρει είναι απλώς καλή, με τα αμορτισέρ να μην ακούγονται στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Σε γενικές γραμμές, το Nissan Juke είναι ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με εποπτική και άνετη θέση οδήγησης. Μόνη παραφωνία αποτελεί η ορατότητα προς τα πίσω και διαγώνια, γι’ αυτό θα ήταν προτιμότερο να επιλέξετε ένα με αισθητήρες παρκαρίσματος.

Nissan Juke 2017 2

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2011), το Nissan Juke απέσπασε πέντε αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές επιλογές από Nissan Juke και οπωσδήποτε θα βρείτε αυτό που σας ταιριάζει. Τα περισσότερα από αυτά είναι εφοδιασμένα με τον 1.5 dCi και ακολουθούν οι εκδόσεις με τους βασικούς βενζινοκινητήρες, 1.2 και 1.6. Όπως είναι λογικό, οι συγκεκριμένες εκδόσεις επιβαρύνονται με λογικά ετήσια πάγια έξοδα, με την πετρελαιοκίνητη έκδοση να καταναλώνει πραγματικά λίγο.

Τα διαστήματα service (μία φορά το χρόνο ή 20.000 km για το μικρό service και κάθε δύο χρόνια ή 40.000 km για το μεγάλο service) έχουν λογική συχνότητα και δεν ξεφεύγουν σε κόστος για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Nissan Juke 2017 3

Πώς είναι σήμερα;
Το Nissan Juke που οδηγήσαμε ήταν πετρελαιοκίνητο με τον 1.5 dCi των 110 ίππων και τα 260 Nm, και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η άδεια αναφέρει πρώτη αγορά τον Φεβρουάριο του 2017, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση με τα σκουρόχρωμα πίσω φώτα και το βελτιωμένο μοντάρισμα των υλικών στην καμπίνα. Ο συνολικός χιλιομετρητής έγραφε κάτι λιγότερο από 25.000 km, που σημαίνει ότι ο πρώτος ιδιοκτήτης διήνυε κατά μέσο όρο 10.000 km το χρόνο.

Ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας καταγωγής Renault ταιριάζει αρκετά στον χαρακτήρα και στο μέγεθος του Juke, δείχνοντας ρωμαλέος. Συνδυάζεται με σύστημα stop/start που λειτουργεί υποδειγματικά, δεν καταναλώνει πολύ πετρέλαιο και όταν κυνηγάς τις επιδόσεις δεν κάνει έντονο θόρυβο. Ο λεβιές ταχυτήτων διαθέτει ακόμα την «εργοστασιακή» λειτουργία και το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ακόμα αρκετά μαλακό. Παρόμοια, πολύ καλή αίσθηση είχε και το μεσαίο πεντάλ των φρένων. Τέλος, τα αμορτισέρ λειτουργούσαν σαν καινούρια, ήσυχα και αποτελεσματικά.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές επιλογές σε Nissan Juke, τόσο από πλευράς επιπέδου εξοπλισμού όσο και από πλευράς έκδοσης κινητήρα. Όπως είναι λογικό, τα πρώτα αυτοκίνητα του 2010 είναι τα πιο προσιτά, με την τιμή να ξεκινά από τις 7.500 ευρώ. Όσοι όμως ψάχνεις κάτι πιο φρέσκο, με καλό εξοπλισμό και ενημερωμένο το βιβλίο συντήρησης, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι τιμή φτάνει τις € 15.000.

Nissan Juke 2017 4

Τι πρέπει να προσέξω;
Οι αναφορές που υπάρχουν για την αξιοπιστία του Nissan Juke δεν είναι κορυφαίες, μιας και υπάρχουν κάμποσα σημεία που θα πρέπει να προσέξεις. Σε περίπτωση αγοράς κάποιου Juke με αυτόματο κιβώτιο CVT θα πρέπει να γνωρίζεις ότι το συγκεκριμένο κιβώτιο δεν είναι και το πιο αξιόπιστο, απαιτώντας σε περίπτωση δυσλειτουργίας ολική αντικατάσταση. Στα πετρελαιοκίνητα θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το φίλτρο DPF είναι ακόμα σε καλή κατάσταση.

Τα άλλα σημεία που θα πρέπει να προσέξει ο αγοραστής είναι το σύστημα κλιματισμού και η σωστή λειτουργία όλων των διακοπτών. Ακόμα, να βεβαιωθεί για τη σωστή απόδοση των αμορτισέρ και των φρένων, καθώς και για την αθόρυβη λειτουργία τους. Τέλος, χρειάζεται να ελέγξει τις ταπετσαρίες σε όλες τις θέσεις, καθώς και τις χειρολαβές μέσα έξω για τυχόν ξεμονταρίσματα.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Τα πλαστικά της καμπίνας του Nissan Juke είναι μέτριας ποιότητας και τα προ-ανανέωσης μοντέλα είχαν και αντίστοιχου επιπέδου συναρμογή. Αυτό μεταφράζεται σε τριγμούς από το ταμπλό ή και ξεκούμπωμα κάποιων διακοπτών ή χειρολαβών. Η συναρμογή βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό με την ανανέωση του 2014, αναβαθμίζοντας αρκετά την εικόνα του.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε με τα περίπου 25.000 km ήταν σαν καινούριο, με τη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού να μην παρουσιάζει ακόμα γυαλάδες. Σε αντίστοιχη κατάσταση ήταν όλο το σαλόνι, με το piano black διακοσμητικό πλαστικό στην κεντρική κονσόλα να μην έχει ούτε μία γρατζουνιά. Οι επενδύσεις ήταν καθαρές, με την κατάσταση του πίσω καθίσματος να μαρτυρά ότι ο πρώτος ιδιοκτήτης δεν είχε οικογενειακές υποχρεώσεις.

Nissan Juke 2017 5

Το ηχοσύστημα είναι παλιομοδίτικο, αλλά διαθέτει κάποιες βασικές λειτουργίες συνδεσιμότητας και η μικρή οθόνη δεν παρουσιάζει κάποιο ελάττωμα.

Το σκούρο χρώμα του αμαξώματος έχει διατηρήσει τη στιλπνότητά του και οι μεγάλοι βαμμένοι προφυλακτήρες δεν είχαν σημάδια από επαφές. Όλοι οι μεντεσέδες λειτουργούσαν σωστά και οι εξωτερικές χειρολαβές, ειδικά οι κρυφές πίσω, έχουν την ίδια λειτουργία με ενός καινούργιου. Ακόμα, επειδή πρόκειται για crossover χρειάζεται έλεγχος στα χαμηλά σημεία για χτυπήματα από πέτρες ή γδαρσίματα από θάμνους και κοντά δέντρα.

Ανάρτηση-Τροχοί
Το Nissan Juke που δοκιμάζουμε είχε τροχούς αλουμινίου 16” σε άριστη κατάσταση. Αυτό μεταφράζεται ως ένδειξη προσοχής από τον πρώτο του ιδιοκτήτη, τόσο στις μεγάλες λακκούβες όσο και στο παρκάρισμα. Και πάλι όμως θα πρέπει να βεβαιωθείτε για την καλή κατάσταση των ελαστικών.

Τα λίγα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε δεν έχουν επιβαρύνει τα αμορτισέρ. Και πάλι όμως θα πρέπει να επιβεβαιώσεις τη σωστή και αθόρυβη λειτουργία τους διότι μπορεί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης να είχε γράψει κάμποσα εκτός δρόμου χιλιόμετρα.

Nissan Juke 2017 6

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το τιμόνι, που ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος, έχει διατηρήσει την αίσθησή του, είναι ελαφρύ για την πόλη και το βάρος του αυξάνεται ανάλογα με την ταχύτητα, με την υποβοήθησή του να μην ακούγεται.

Ο μοχλός ταχυτήτων έχει διατηρήσει τη μηχανική αίσθησή του, αλλά όσο είναι κρύες οι βαλβολίνες του κιβωτίου απαιτεί λίγη παραπάνω δύναμη. Ο συμπλέκτης με τη σειρά του, δείχνει να έχει μπόλικο ψωμί, με το πεντάλ να θυμίζει καινούριο.

Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος τουρμποντίζελ των 1,5 λίτρων έχει στρωτή λειτουργία, δεν παρουσιάζει έντονους κραδασμούς και παράλληλα δεν καταναλώνει μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Ακόμα, όταν κυνηγάς τις επιδόσεις δεν ανεβάζει αρκετά την κατανάλωση και δεν δυσανασχετεί στις υψηλές στροφές.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39922

Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Το πισωκίνητο σπορτσκαρ της Nissan με το οποίο θα συνεχίσει η δυναστεία των Z.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Μετά από μακροσκελή εκστρατεία teaser η Nissan παρουσίασε επίσημα το Z Proto, ένα πρωτότυπο που μας προιδεάζει για το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής το οποίο θα συνεχίσει την παράδοση των Z cars ως ένα γνήσιο πισωκίνητο σπορτσκαρ. Η έκδοση παραγωγής πιθανότατα θα ονομάζεται 400Z και θα αντικαταστήσει το αειθαλές 370Z που βρίσκεται στην αγορά από το 2009 με λιγοστές αναβαθμίσεις.

Κάτω από το καπό του Ζ Proto βρίσκεται ένας twin-turbo V6, για τον οποίο δεν έχουμε αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά, όμως φημολογείται πως θα αποδίδει κοντά στους 400 PS και τα 475 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται παραδοσιακά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων με τη βοήθεια διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ ένα αυτόματο κιβώτιο βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη.

Όσο για το στήσιμο του μοντέλου, στόχος των μηχανικών της Nissan ήταν η δημιουργία έντονης συναισθηματικής σύνδεσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, ενώ κάνουν λόγο για ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και το κράτημα.

Nissan Z Proto

Το Z Proto είναι μια δημιουργία της σχεδιαστικής ομάδας της Nissan στην Ιαπωνία, που επέλεξε να συνδυάσει στοιχεία από το παρελθόν με μοντέρνες λεπτομέρειες.

Στο εμπρός μέρος, τα φώτα LED με στρογγυλά γραφικά και γωνιώδες περίβημα θυμίζουν το κλασικό 240Z (S30), το μακρύ καπό έχει φούσκωμα σε σχήμα Υ υποδηλώνοντας το ισχυρό μοτέρ, ενώ ο προφυλακτήρας έχει λιττό σχεδιασμό με μεγάλη γρίλια ορθογόνιου σχήματος και έντονες πτυγχώσεις. 

Στο προφίλ βρίσκουμε κλασικές αναλογίες πισωκίνητου σπορτσκαρ (μακρύ καπό, κοντό μεγαξόνιο και καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω), με μυώδη πίσω φτερά, καθαρές δυναμικές γραμμές, χαρακτηριστική γραμμή παραθύρων, στρογγυλό έμβλημα Z και έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω. Η οροφή είναι βαμμένη σε μαύρη απόχρωση κάνοντας αντίθεση με το έντονο κίτρινο που επέλεξαν οι σχεδιαστές της Nissan για το πρωτότυπο.

Nissan Z Proto

Στην ουρά η οποία έχει σχεδόν κάθετο κόψιμο, τα φώτα LED θυμίζουν το 300ZX (Z32) και φιλοξενούνται σε μια μαύρη λωρίδα που φέρει το έμβλημα της Nissan. Πιο χαμηλά, ο προφυλακτήρας έχει μια εσοχή σε μαύρο χρώμα που φιλοξενεί την πινακίδα, το διαχύτη και διπλές στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης. Εδώ να σημειώσουμε πως τα σκουρόχρωμα τμήματα σε προφυλακτήρες και μαρσπιέ είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε και τις διαστάσεις του Z Proto, το οποίο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.850 mm και ύψος 1.310 mm. Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 255/40R19 εμπρός και 285/35R19 πίσω.

Nissan Z Proto

Στην καμπίνα η οποία μοιάζει πολύ κοντά στην παραγωγή, βρίσκουμε σπορ καθίσματα τύπου bucket, τριάκτινο τιμόνι με το έμβλημα Z και ενσωματωμένα πλήκτρα, ρετρό στρογγυλούς αεραγωγούς τοποθετημένους στις πόρτες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και κεντρική οθόνη αφής για το infotainment, τρία επιπλέον όργανα τοποθετημένα ψηλά στο ταμπλό και φαρδύ κεντρικό τούνελ μετάδοσης με κοντό επιλογέα ταχυτήτων για το χειροκίνητο κιβώτιο.

Όπως αναφέρει ο CEO της Nissan, Makoto Uchida : «Το Z, ως ένα γνήσιο σπορτσκαρ, εκπροσωπεί το πνέυμα της Nissan. Είναι ένα μοντέλο κλειδί για το σχέδιο αναδιοργάνωσης Nissan NEXT, και αποδεικνύει την ικανότητά μας να κάνουμε αυτό που οι άλλοι δεν τολμούν, από το A έως το Z. Ως ένας οπαδός των μοντέλων Z, προσωπικά είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι έρχεται το νέο Z».

Η ιαπωνική εταιρεία δεν ανακοίνωσε πότε θα παρουσιαστεί επίσημα η έκδοση παραγωγής του νέου Z, η οποία αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο 2021. Η Nissan δε σκοπεύει να φέρει το Z στην αγορά της Ευρώπης καθώς το μερίδιο των σπορτσκαρ στη Γηραιά Ήπειρο είναι πολύ μικρό.

[Πηγή: Nissan]

 

node/39888

Το Nissan LEAF έφτασε τις 500.000 μονάδες [video]

Το 500.000ο LEAF παραδόθηκε στον Νορβηγό ιδιοκτήτη του την Παγκόσμια Ημέρα EV.

Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Το Nissan LEAF έφτασε τις 500.000 μονάδες [video]

H φετινή Παγκόσμια Ημέρα EV είχε ξεχωριστό χαρακτήρα για τη Nissan, καθώς σηματοδότησε την παραγωγή του 500.000ού LEAF, του πρώτου παγκοσμίως αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μαζικής παραγωγής. 

Το αυτοκίνητο βγήκε από το εργοστάσιο της Nissan,  στο Sunderland  της Αγγλίας, σχεδόν μια δεκαετία μετά την πρώτη πώληση του μοντέλου.  Από τότε, το εργοστάσιο έχει κατασκευάσει περισσότερα από 175.000 LEAF. 

Το Nissan LEAF έχει κερδίσει βραβεία σε όλο τον κόσμο, όπως το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2011, το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2011 και το Αυτοκίνητο της Χρονιάς της Ιαπωνίας  το 2011 και το 2012. Το πιο σημαντικό, το αυτοκίνητο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη εκατοντάδων χιλιάδων πελατών. 

Όσο για το 500.000ό LEAF, αυτό  βρήκε τον τυχερό  ιδιοκτήτη του, την  Maria Jansen, στη Νορβηγία. «Ο σύζυγός μου και εγώ επιλέξαμε να αγοράσουμε ένα Nissan LEAF το 2018 και το λατρέψαμε», είπε η Jansen. «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που γινόμαστε οι υπερήφανοι ιδιοκτήτες του 500.000ού Nissan LEAF. Αυτό το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πραγματικά στις ανάγκες μας με μεγάλη αυτονομία και βελτιωμένες τεχνολογίες».

Το LEAF προσφέρει σε οδηγό και επιβαίνοντες  προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης. Σε αυτές περιλαμβάνεται και το βραβευμένο ProPILOT,  ένα σύστημα "hands-on, eyes-on" που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να σταματήσει, να επανεκκινήσει και να παραμείνει στο κέντρο της λωρίδας του, όπως  και η τεχνολογία του e-Pedal για οδήγηση με ένα πεντάλ.

[Πηγή: Nissan]