node/38001

Μεταχειρισμένο: Mercedes-Benz A-Class W176, 2013 έως 2018

Η τρίτη γενιά της A-Class έκανε ότι δεν έκαναν οι δύο προηγούμενες. Μπόρεσε να κοιτάξει στα ίσια τον ανταγωνισμό και μάλιστα με αξιώσεις.

Στη βιομηχανία, πολλές φορές οι νεωτερισμοί δεν αρκούν για την εμπορική επιτυχία. Όπως για παράδειγμα, οι δύο πρώτες γενιές της Mercedes-Benz A-Class που είχαν πολυμορφικό χαρακτήρα, και ξεχώριζαν σε παθητική ασφάλεια χάρη στο πάτωμα τύπου «σάντουιτς» που χρησιμοποιούσαν. Την ίδια ώρα, σαφώς πιο συμβατικά σε σύλληψη μοντέλα όπως το Audi A3 και η BMW Σειρά 1 κάλπαζαν στον εμπορικό στίβο, απευθυνόμενα σε εκείνους που αναζητούσαν ένα premium μικρό οικογενειακό.

Το 2013, η Mercedes-Benz αποφάσισε ριζική αλλαγή για την νέα τότε, τρίτη γενιά του μοντέλου. Η A-Class απέκτησε σαφώς πιο εντυπωσιακή, μακριά και χαμηλή γραμμή, αφήνοντας πίσω το ψιλόλιγνο παρουσιαστικό των προηγούμενων.

Η εμπορική της πορεία ξεκίνησε με πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Η βενζινοκίνητη είχε για βάση τα 1,6 λίτρα με 122 και 156 ίππους, με σύστημα όχι μόνο μεταβλητού χρονισμού αλλά και βυθίσματος στις βαλβίδες εισαγωγής (CAMTRONIC). Στην πετρελαιοκίνητη πλευρά, η βάση ήταν τα 1,5 λίτρα με 90 (Α 160 CDI) ή 109 ίππους (Α 180 CDI). Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είχαν πολύ χαμηλή κατανάλωση και, στην περίπτωση του 1.5, ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Προφανώς οι βενζινοκινητήρες ήταν ασύγκριτα πιο πολιτισμένοι και οι ισχυρές εκδόσεις τους χάριζαν δυνατές επιδόσεις, αλλά είχαν και σαφώς πιο υψηλή κατανάλωση.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX1

Από πλευράς εξοπλισμού, όπως κάθε Mercedes-Benz, έτσι και η A-Class μπορούσε να φορτωθεί με μπόλικα αξεσουάρ. Από τη βασική έκδοση, ο εξοπλισμός ασφάλειας δεν είχε ελλείψεις, αλλά αυτός της άνεσης διέθετε μόνο τα βασικά: Air condition, cruise control, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetoooth, πολυλειτουργικό τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Οι σπορ εκδόσεις είχαν μεγαλύτερους τροχούς, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, αυτόματο κλιματισμό και αισθητήρες βροχής και φώτων. Το πακέτο AMG προσέθετε επιπλέον αεροδυναμικό κιτ, θερμαινόμενα σπορ καθίσματα με ενιαία πλάτη-προσκέφαλο, σπορ τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση χαμηλώματος.

Οδηγώντας την τρίτη γενιά A-Class αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι στρίβει με περίσσια σιγουριά και ελάχιστη κλίση. Αυτό όμως έχει σε κάποιο βαθμό επιτευχθεί σε βάρος της άνεσης, αφού η ρύθμιση είναι περισσότερο σφιχτή από όσο χρειάζεται. Στην περίπτωση δε που υπάρχει και η σπορ ανάρτηση του πακέτου AMG η άνεση στους ελληνικούς δρόμους είναι ακόμα πιο περιορισμένη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Η εικόνα της καμπίνας είναι σπορ και αποπνέει εκλεπτυσμένο αέρα, αλλά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό δεν φτάνουν σε απτή ποιότητα την απόλυτη κορυφή της premium κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά τοποθετημένη, στηρίζει σωστά το σώμα ακόμα και με τα βασικά καθίσματα, ρυθμίζεται σε όλες τις κατευθύνσεις και προσφέρει καλή ορατότητα. Οι χώροι, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι αποδεκτοί για τέσσερις ενηλίκους, αλλά το πορτμπαγκάζ των 341 lt είναι λίγο κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας. Έχει όμως πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και διαθέτει γάντζους για χειραποσκευές.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX2

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Οι περισσότερες A-Class που υπάρχουν στην αγορά μεταχειρισμένου αφορούν τις πετρελαιοκίνητες με τον 1.5 και τις βενζινοκίνητες με τον 1.6. Αυτό μεταφράζεται σε λογικά πάγια έξοδα και ειδικά για τις πετρελαιοκίνητες πολύ χαμηλή κατανάλωση. Ακόμα, το κόστος της περιοδικής συντήρησης κυμαίνεται σε λογικό, για την κατηγορία, πλαίσιο, παρά το αστέρι στο καπό.

Πώς είναι σήμερα;
Η Mercedes-Benz A-Class που δοκιμάζουμε είναι 160 CDI με 90 ίππους και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η πρώτη άδεια κυκλοφορίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου έγραφε 9ος του 2015 και το οδόμετρο κοντά στα 100.000 km. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης έκανε κάτι λιγότερο από 30.000 km ανά έτος.

Ο 1.500άρης τουρμποντίζελ δεν παρουσιάζει αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας ή στη χροιά του, ενώ συνδυάζεται και με σύστημα stop/start που λειτουργεί με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Η σφιχτή ανάρτηση εξακολουθεί να διαχειρίζεται σωστά τις εγκάρσιες ανωμαλίες, αν και τα αμορτισέρ δείχνουν κάπως κουρασμένα. Ακόμα, η αίσθηση του τιμονιού και το βάρος του δεν έχουν αλλοιωθεί και η αμεσότητά του εμπρός συστήματος δεν έχει αλλάξει καθόλου. Μόνο ο λεβιές ταχυτήτων έχει αποκτήσει κάποιο τζόγο, χωρίς πάντως να έχει χάσει σε ευκολία κουμπώματος ή τις λογικές διαδρομές του.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η Mercedes-Benz A-Class W176 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας, με πολύ μεγάλη επιτυχία και στις εταιρικές πωλήσεις, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετές επιλογές στην αγορά μεταχειρισμένου. Επιπλέον, η έλευση της νέας γενιάς μεταφράζεται και σε εντονότερη απαξίωση για τη συγκεκριμένη A-Class.

Τα πιο προσιτά αυτοκίνητα που βρίσκουμε στην αγορά έχουν τιμή εκκίνησης τις €14.000, ενώ για ένα ελεγμένο αυτοκίνητο με συμπληρωμένο το αρχείο συντήρησής του και καινούργια λάστιχα όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, κοστίζει γύρω στις €18.000.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν για τη συγκεκριμένη γενιά της A-Class, θα πρέπει να ελέγξετε ότι λειτουργούν όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, δεν υπάρχει διαρροή λαδιού από την τάπα αποστράγγισης του κάρτερ και τα φρένα δεν απαιτούν πολλή δύναμη για να λειτουργήσουν. Ακόμα, όσοι αγοράσουν έκδοση με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (κατασκευής Mercedes-Benz), θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την σωστή και αθόρυβη λειτουργία του.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Τα πλαστικά της καμπίνας δεν έχουν αλλοιωθεί ουσιαστικά, αλλά η εικόνα τους δείχνει μια ελαφριά κόπωση και δεν είναι ακριβώς όπως όταν ήταν καινούρια. Επιπλέον, η κεντρική κονσόλα παρουσιάζει έναν τριγμό σε κακοτράχαλο δρόμο. Σε αυτό βέβαια φταίει η aftermarket τοποθέτηση συστήματος hands free από τον πρώτο ιδιοκτήτη, ο οποίος είχε επιπλέον τοποθετήσει και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, με το μικρό ηχείο προειδοποίησης να κρέμεται από το πλαστικό που συγκρατεί την εταζέρα. Το πλαστικό τιμόνι τις A-Class δεν μαρτυρά τη χρήση που έχει υποστεί. Δεν συμβαίνει το ίδιο και με τον πλαστικό επιλογέα, που είναι το πιο ταλαιπωρημένο κομμάτι σε όλο το σαλόνι. Τα χειριστήρια του κλιματισμού δεν παρουσιάζουν κάποια αλλοίωση στην αίσθηση, ενώ τα πλήκτρα στο τιμόνι, που έχουν δουλέψει αρκετά, δείχνουν ότι αντέχουν στη συνεχή χρήση.

Στο αμάξωμα, δεν συναντάμε «αλλοιώσεις» στα άβαφα πλαστικά και τα φανάρια εμπρός και πίσω μοιάζουν σαν καινούρια.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX4

Ανάρτηση-Τροχοί
Παρά το γεγονός ότι οι 16άρες ή οι 17άρες ζάντες συνδυάζονται με λάστιχα με σχετικά ψηλό προφίλ, πρέπει να ελέγξετε προσεκτικά τόσο τις ζάντες όσο και τα ίδια τα λάστιχα λόγω σφιχτής ανάρτησης. Η τελευταία ελέγχει σωστά το βάρος της A-Class ακόμα και με σχεδόν 100.000 km, αλλά φαίνεται πως τα αμορτισέρ χρειάζονται αντικατάσταση. Ακόμα ελέγξτε την λειτουργία του ηλεκτρικού χειρόφρενου, γιατί μπορεί να μην απεμπλέκεται με την εκκίνηση. Είναι κάτι που συνέβαινε στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο λεβιές ταχυτήτων έχει αποκτήσει τζόγο, αλλά δεν έχει χάσει σε ευκολία κουμπώματος και οι διαδρομές του παραμένουν λογικές. Επιπλέον, η αίσθηση του τιμονιού και το βάρος του δεν έχουν αλλοιωθεί και η αμεσότητα του εμπρός συστήματος είναι όπως στην αρχή.

Κινητήρας
Ο χώρος του κινητήρα είναι προσεγμένος και το αμορτισέρ που συγκρατεί το καπό εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά. Η λειτουργία του 1.5 CDI με τους 90 ίππους της έκδοσης 160 ήταν πολιτισμένη και το μοτέρ δείχνει ορεξάτο στο στροφάρισμα.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39948

Mercedes-Benz GenH2 με κυψέλες υδρογόνου [video]

To GenH2 της Mercedes-Benz είναι σχεδιασμένο για μεγάλες αποστάσεις με αυτονομία έως 1.000 km.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz GenH2 με κυψέλες υδρογόνου [video]

H Mercedes-Benz παρουσίασε το φορτηγό GenH2 με κυψέλες υδρογόνου και αυτονομία έως και 1.000 km, η παραγωγή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει κάποια στιγμή μεταξύ 2025 και 2030. Όλα τα μελλοντικά φορτηγά της Mercedes-Benz (ηλεκτρικά ή υδρογόνου) θα βασίζονται στη σπονδηλωτή πλατφόρμα ePowertrain. Στόχος της εταιρείας είναι να έχει μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα μέχρι το 2039.

Το GenH2 ζυγίζει 40 τόνους και έχει ωφέλιμο φορτίο 25 τόνους. Δύο δεξαμενές από ανοξείδωτο ατσάλι με συνολική χωρητικότητα 80 kg υδρογόνου τροφοδοτούν τις κυψέλες υδρογόνου που μπορούν να παρέχουν έως και 2 x 150 kW ηλεκτρικής ενέργειας. Υπάρχει επίσης μια μπαταρία χωρητικότητας 70 kWh που λειτουργεί υποστηρικτικά όταν χρειαστεί, παρέχοντας έως και 400 kW επιπλέον ενέργειας για μικρό χρονικό διάστημα. Στην έκδοση προπαραγωγής, κάθε ένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες έχει μέγιστη ισχύ 330 kW (449 PS) και μέγιστη ροπή 2.071 Nm.

Mercedes-Benz GenH2

Το φορτηγό έχει φουτουριστικό σχεδιασμό με αεροδυναμική μάσκα και χαμηλά τοποθετημένη φωτιζόμενη γρίλια που ενσωματώνει λεπτά φώτα LED. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μορφή πρωτοτύπου, όμως οι πρώτες δοκιμές με πελάτες θα πραγματοποιηθούν το 2023 προτού ξεκινήσει η διάθεσή του στην αγορά.

Παράλλλα με το GenH2, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε το ηλεκτρικό eActros LongHaul με αυτονομία 500 km που θα κυκλοφορήσει το 2024 και προορίζεται για μεγάλες αποστάσεις. Τέλος, το μικρότερο φορτηγό eActros για αστικό κύκλο με ηλεκτρική αυτονομία 200 km και πιο συμβατική σχεδίαση θα κυκλοφορήσει από το 2021.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

node/39857

Mercedes-Benz: Πιστεύουμε ακόμα στα σεντάν

Ο Ola Källenius είναι πεπεισμένος για την κερδοφορία της Mercedes-Benz S-Class.

Δευτέρα, 07 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz: Πιστεύουμε ακόμα στα σεντάν

Μπορεί οι πωλήσεις των SUV να κυριαρχούν σχεδόν σε κάθε κατηγορία, όμως η Mercedes-Benz συνεχίζει να πιστεύει πως υπάρχει ακόμα χώρος για τα τετραθέσια σεντάν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BMW: Θα συνεχίσουμε να φτιάχνουμε σεντάν

Κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας της νέας γενιάς S-Class, ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Källenius, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Τα σεντάν τριών όγκων στην πολυτελή κατηγορία παραμένουν ιδιαίτερα επίκαιρα. Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε την GLS, και που τώρα προσφέρουμε και την GLS Maybach, οπότε έχουμε την απάντηση όσον αφορά τα SUV που πολλοί πελάτες θέλουν.»

«Όμως το σεντάν τριών όγκων, ιδιαίτερα στο άνω τμήμα της πολυτελούς κατηγορίας, φαίνεται πως έχουν μια πάρα πολύ ισχυρή θέση. Και αρκετοί πελάτες, ιδιαίτερα εταιρικοί, θέλουν ακριβώς αυτό. Δεν προβλέπω μια ριζική αλλαγή σε σχέση με τα πολυτελή σεντάν στο προσεχές μέλλον.»

Mercedes-Benz

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Επίσημο: Νέα Mercedes-Benz S-Class [video]

Σύμφωνα με τον Ola Källenius, η νέα γενιά S-Class αναμένεται να πουλήσει αρκετά ώστε να δικαιολογήσει το κόστος εξέλιξης της: «Η S-Class πρέπει να αποφέρει κέρδη, όπως κάθε ένα μοντέλο στη γκάμα μας. Παρότι λατρεύουμε τα αυτοκίνητά μας - τα αισθανόμαστε περίπου σαν παιδιά μας - είμαστε επίσης ψυχροί άνθρωποι των επιχειρήσεων και κάνουμε υπολογισμούς. Η νέα S-Class δεν είναι μια άσκηση του marketing που κάναμε ως χόμπι, αλλά είναι πολύ σημαντική για εμάς - από επιχειρηματικής άποψης. Αισθάνομαι σιγουριά για τις πωλήσεις και την κερδοφορία αυτού του μοντέλου.»

Το 2019, η Mercedes-Benz πούλησε 71.700 μονάδες της S-Class, που αφορούν περίπου το 3,1% των συνολικών της πωλήσεων (2.339.562 μονάδες). Σημαντικό μερίδιο από αυτές πωλείται στην αγορά της Κίνας (περίπου 700 S-Class κάθε μήνα) όπου τα σεντάν παραμένουν ιδιαίτερα δημοφιλή.

Όσο για την πλούσια γκάμα των SUV της γερμανικής φίρμας (9 μοντέλα), αυτή καταλαμβάνει περίπου το 1/3 του όγκου πωλήσεων.

[Πηγή: CarsGuide]