node/38001

Μεταχειρισμένο: Mercedes-Benz A-Class W176, 2013 έως 2018

Η τρίτη γενιά της A-Class έκανε ότι δεν έκαναν οι δύο προηγούμενες. Μπόρεσε να κοιτάξει στα ίσια τον ανταγωνισμό και μάλιστα με αξιώσεις.

Στη βιομηχανία, πολλές φορές οι νεωτερισμοί δεν αρκούν για την εμπορική επιτυχία. Όπως για παράδειγμα, οι δύο πρώτες γενιές της Mercedes-Benz A-Class που είχαν πολυμορφικό χαρακτήρα, και ξεχώριζαν σε παθητική ασφάλεια χάρη στο πάτωμα τύπου «σάντουιτς» που χρησιμοποιούσαν. Την ίδια ώρα, σαφώς πιο συμβατικά σε σύλληψη μοντέλα όπως το Audi A3 και η BMW Σειρά 1 κάλπαζαν στον εμπορικό στίβο, απευθυνόμενα σε εκείνους που αναζητούσαν ένα premium μικρό οικογενειακό.

Το 2013, η Mercedes-Benz αποφάσισε ριζική αλλαγή για την νέα τότε, τρίτη γενιά του μοντέλου. Η A-Class απέκτησε σαφώς πιο εντυπωσιακή, μακριά και χαμηλή γραμμή, αφήνοντας πίσω το ψιλόλιγνο παρουσιαστικό των προηγούμενων.

Η εμπορική της πορεία ξεκίνησε με πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Η βενζινοκίνητη είχε για βάση τα 1,6 λίτρα με 122 και 156 ίππους, με σύστημα όχι μόνο μεταβλητού χρονισμού αλλά και βυθίσματος στις βαλβίδες εισαγωγής (CAMTRONIC). Στην πετρελαιοκίνητη πλευρά, η βάση ήταν τα 1,5 λίτρα με 90 (Α 160 CDI) ή 109 ίππους (Α 180 CDI). Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είχαν πολύ χαμηλή κατανάλωση και, στην περίπτωση του 1.5, ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Προφανώς οι βενζινοκινητήρες ήταν ασύγκριτα πιο πολιτισμένοι και οι ισχυρές εκδόσεις τους χάριζαν δυνατές επιδόσεις, αλλά είχαν και σαφώς πιο υψηλή κατανάλωση.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX1

Από πλευράς εξοπλισμού, όπως κάθε Mercedes-Benz, έτσι και η A-Class μπορούσε να φορτωθεί με μπόλικα αξεσουάρ. Από τη βασική έκδοση, ο εξοπλισμός ασφάλειας δεν είχε ελλείψεις, αλλά αυτός της άνεσης διέθετε μόνο τα βασικά: Air condition, cruise control, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetoooth, πολυλειτουργικό τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Οι σπορ εκδόσεις είχαν μεγαλύτερους τροχούς, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, αυτόματο κλιματισμό και αισθητήρες βροχής και φώτων. Το πακέτο AMG προσέθετε επιπλέον αεροδυναμικό κιτ, θερμαινόμενα σπορ καθίσματα με ενιαία πλάτη-προσκέφαλο, σπορ τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση χαμηλώματος.

Οδηγώντας την τρίτη γενιά A-Class αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι στρίβει με περίσσια σιγουριά και ελάχιστη κλίση. Αυτό όμως έχει σε κάποιο βαθμό επιτευχθεί σε βάρος της άνεσης, αφού η ρύθμιση είναι περισσότερο σφιχτή από όσο χρειάζεται. Στην περίπτωση δε που υπάρχει και η σπορ ανάρτηση του πακέτου AMG η άνεση στους ελληνικούς δρόμους είναι ακόμα πιο περιορισμένη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Η εικόνα της καμπίνας είναι σπορ και αποπνέει εκλεπτυσμένο αέρα, αλλά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό δεν φτάνουν σε απτή ποιότητα την απόλυτη κορυφή της premium κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά τοποθετημένη, στηρίζει σωστά το σώμα ακόμα και με τα βασικά καθίσματα, ρυθμίζεται σε όλες τις κατευθύνσεις και προσφέρει καλή ορατότητα. Οι χώροι, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι αποδεκτοί για τέσσερις ενηλίκους, αλλά το πορτμπαγκάζ των 341 lt είναι λίγο κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας. Έχει όμως πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και διαθέτει γάντζους για χειραποσκευές.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX2

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Οι περισσότερες A-Class που υπάρχουν στην αγορά μεταχειρισμένου αφορούν τις πετρελαιοκίνητες με τον 1.5 και τις βενζινοκίνητες με τον 1.6. Αυτό μεταφράζεται σε λογικά πάγια έξοδα και ειδικά για τις πετρελαιοκίνητες πολύ χαμηλή κατανάλωση. Ακόμα, το κόστος της περιοδικής συντήρησης κυμαίνεται σε λογικό, για την κατηγορία, πλαίσιο, παρά το αστέρι στο καπό.

Πώς είναι σήμερα;
Η Mercedes-Benz A-Class που δοκιμάζουμε είναι 160 CDI με 90 ίππους και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η πρώτη άδεια κυκλοφορίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου έγραφε 9ος του 2015 και το οδόμετρο κοντά στα 100.000 km. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης έκανε κάτι λιγότερο από 30.000 km ανά έτος.

Ο 1.500άρης τουρμποντίζελ δεν παρουσιάζει αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας ή στη χροιά του, ενώ συνδυάζεται και με σύστημα stop/start που λειτουργεί με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Η σφιχτή ανάρτηση εξακολουθεί να διαχειρίζεται σωστά τις εγκάρσιες ανωμαλίες, αν και τα αμορτισέρ δείχνουν κάπως κουρασμένα. Ακόμα, η αίσθηση του τιμονιού και το βάρος του δεν έχουν αλλοιωθεί και η αμεσότητά του εμπρός συστήματος δεν έχει αλλάξει καθόλου. Μόνο ο λεβιές ταχυτήτων έχει αποκτήσει κάποιο τζόγο, χωρίς πάντως να έχει χάσει σε ευκολία κουμπώματος ή τις λογικές διαδρομές του.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η Mercedes-Benz A-Class W176 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας, με πολύ μεγάλη επιτυχία και στις εταιρικές πωλήσεις, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετές επιλογές στην αγορά μεταχειρισμένου. Επιπλέον, η έλευση της νέας γενιάς μεταφράζεται και σε εντονότερη απαξίωση για τη συγκεκριμένη A-Class.

Τα πιο προσιτά αυτοκίνητα που βρίσκουμε στην αγορά έχουν τιμή εκκίνησης τις €14.000, ενώ για ένα ελεγμένο αυτοκίνητο με συμπληρωμένο το αρχείο συντήρησής του και καινούργια λάστιχα όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, κοστίζει γύρω στις €18.000.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν για τη συγκεκριμένη γενιά της A-Class, θα πρέπει να ελέγξετε ότι λειτουργούν όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, δεν υπάρχει διαρροή λαδιού από την τάπα αποστράγγισης του κάρτερ και τα φρένα δεν απαιτούν πολλή δύναμη για να λειτουργήσουν. Ακόμα, όσοι αγοράσουν έκδοση με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (κατασκευής Mercedes-Benz), θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την σωστή και αθόρυβη λειτουργία του.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Τα πλαστικά της καμπίνας δεν έχουν αλλοιωθεί ουσιαστικά, αλλά η εικόνα τους δείχνει μια ελαφριά κόπωση και δεν είναι ακριβώς όπως όταν ήταν καινούρια. Επιπλέον, η κεντρική κονσόλα παρουσιάζει έναν τριγμό σε κακοτράχαλο δρόμο. Σε αυτό βέβαια φταίει η aftermarket τοποθέτηση συστήματος hands free από τον πρώτο ιδιοκτήτη, ο οποίος είχε επιπλέον τοποθετήσει και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, με το μικρό ηχείο προειδοποίησης να κρέμεται από το πλαστικό που συγκρατεί την εταζέρα. Το πλαστικό τιμόνι τις A-Class δεν μαρτυρά τη χρήση που έχει υποστεί. Δεν συμβαίνει το ίδιο και με τον πλαστικό επιλογέα, που είναι το πιο ταλαιπωρημένο κομμάτι σε όλο το σαλόνι. Τα χειριστήρια του κλιματισμού δεν παρουσιάζουν κάποια αλλοίωση στην αίσθηση, ενώ τα πλήκτρα στο τιμόνι, που έχουν δουλέψει αρκετά, δείχνουν ότι αντέχουν στη συνεχή χρήση.

Στο αμάξωμα, δεν συναντάμε «αλλοιώσεις» στα άβαφα πλαστικά και τα φανάρια εμπρός και πίσω μοιάζουν σαν καινούρια.

Mercedes-Benz A 160 CDI MTX4

Ανάρτηση-Τροχοί
Παρά το γεγονός ότι οι 16άρες ή οι 17άρες ζάντες συνδυάζονται με λάστιχα με σχετικά ψηλό προφίλ, πρέπει να ελέγξετε προσεκτικά τόσο τις ζάντες όσο και τα ίδια τα λάστιχα λόγω σφιχτής ανάρτησης. Η τελευταία ελέγχει σωστά το βάρος της A-Class ακόμα και με σχεδόν 100.000 km, αλλά φαίνεται πως τα αμορτισέρ χρειάζονται αντικατάσταση. Ακόμα ελέγξτε την λειτουργία του ηλεκτρικού χειρόφρενου, γιατί μπορεί να μην απεμπλέκεται με την εκκίνηση. Είναι κάτι που συνέβαινε στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο λεβιές ταχυτήτων έχει αποκτήσει τζόγο, αλλά δεν έχει χάσει σε ευκολία κουμπώματος και οι διαδρομές του παραμένουν λογικές. Επιπλέον, η αίσθηση του τιμονιού και το βάρος του δεν έχουν αλλοιωθεί και η αμεσότητα του εμπρός συστήματος είναι όπως στην αρχή.

Κινητήρας
Ο χώρος του κινητήρα είναι προσεγμένος και το αμορτισέρ που συγκρατεί το καπό εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά. Η λειτουργία του 1.5 CDI με τους 90 ίππους της έκδοσης 160 ήταν πολιτισμένη και το μοτέρ δείχνει ορεξάτο στο στροφάρισμα.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39429

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Mercedes-Benz κάνει πρεμιέρα στη νέα S-Class.

Τετάρτη, 08 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η Mercedes-Benz παρουσίασε την τελευταία εξέλιξη του συστήματος ενημέρωσης και τεχνολογίας MBUX που θα κάνει πρεμιέρα στη νέα γενιά της S-Class (W223), δημοσιεύοντας ένα αποκαλυπτικό βίντεο από την καμπίνα της λιμουζίνας.

Το εσωτερικό της S-Class ήταν πάντα γνωστό για τα υψηλά επίπεδα άνεσης, πολυτέλειας και τεχνολογίας που το χαρακτήριζαν. Στο ίδιο κλίμα κινείται και η καμπίνα της νέας ναυαρχίδας που έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με 27 λιγότερα φυσικά πλήκτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και ακόμα εξυπνότερες λειτουργίες αναγνώρισης φωνητικών εντολών, χειρονομιών και αφής. 

Αυτή τη φορά η πίσω θέση ήταν στο επίκεντρο των σχεδιαστών, καθώς όπως αναφέρει στο δελτίο τύπου, τα "αφεντικά" στις αγορές των ΗΠΑ και Κίνας κάθονται συχνότερα εκεί. Αυτό σημαίνει πως οι πίσω επιβάτες έχουν την ίδια πρόσβαση με τον οδηγό στις διάφορες λειτουργίες του οχήματος, μέσα από τις έως και 3 οθόνες αφής που βρίσκονται στην πίσω σειρά καθισμάτων αλλά και την αναγνώριση φωνητικών εντολών. Ανά πάσα στιγμή κάθε χρήστης μπορεί να μοιράζεται το περιεχόμενο της οθόνης του με τους υπόλοιπους επιβάτες κάνοντας μια απλή κίνηση drag-and-drop.

Mercedes-Benz S-Class

Στο ταμπλό, η κλασσική διάταξη των οθονών σε ενιαίο πάνελ που συναντάμε σε ολόκληρη τη σημερινή γκάμα των Mercedes-Benz έχει αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεκλιμένη κεντρική κονσόλα (προαιρετικά με τεχνολογίες OLED και απτικής ανατροφοδότησης), ένα τρισδιάστατο παραμετροποιήσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων και ένα έγχρωμο head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας (προαιρετικά) που απεικονίζει γραφικά στο περιβάλλον και σε βάθος έως και 10 μέτρων από το παρμπρίζ (ο προβολέας του είναι αντίστοιχος μιας οθόνης διαγωνίου 77"). 

Το αυτοκίνητο αναγνωρίζει τον κάθε χρήστη και επιλέγει το προσωπικό του προφίλ Mercedes me (υποστήριξη έως και 7 διαφορετικών προφίλ) μέσω κωδικού, αναγνώρισης δαχτυλικού αποτυπώματος, γεωμετρίας προσώπου και φωνής.

Η αναγνώριση φωνητικών εντολών "Hey Mercedes" έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, υποστηρίζοντας πλέον περισσότερο διάλογο σε 27 διαφορετικές γλώσσες, ενώ μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα ορισμένες λιγότερο στερεοτυπικές εκφράσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα και να λειτουργήσει ακόμα και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά, αν ο χρήστης εκφραστεί λέγοντας πως είναι κουρασμένος, το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει αυτόματα τη λειτουργία αναζωογόνησης Energizing αν πρόκειται για τον οδηγό, ή άλλα προγράμματα χαλάρωσης για τους επιβάτες των πίσω θέσεων.

Mercedes-Benz S-Class

Κάμερες στο εσωτερικό του αντιλαμβάνονται πότε οι επιβαίνοντες θέλουν να βγουν από το όχημα και σε συνδυασμό με κάμερες και αισθητήρες στο εξωτερικό προειδοποιούν σε περίπτωση διερχόμενης κίνησης στα τυφλά σημεία, με χρήση του εσωτερικού φωτισμού. Παράλληλα δύο κάμερες παρακολουθούν τον οδηγό και τον ενημερώνουν όταν εμφανίσει σημάδια κόπωσης, ενώ αισθητήρες αναλαμβάνουν τη σωστή ρύθμιση του καθίσματος και των καθρεφτών ανάλογα με τις σωματικές του διαστάσεις και άλλοι αισθητήρες διαβάζουν τις χειρονομίες του (πχ με μια απλή κίνηση του χεριού ανοίγει η οροφή).

Στα πίσω καθίσματα υπάρχει μια νέα λειτουργία που εξετάζει αν το παιδικό κάθισμα είναι σωστά τοποθετημένο, ενώ αν οι επιβάτες κοιτάξουν πίσω από τον ώμμο τους, το MBUX Interior Assist θα κλείσει αυτόματα το σκίαστρο του πίσω παρμπρίζ.

Για αναλυτικότερη παρουσίαση των λειτουργιών του αναβαθμισμένου MBUX μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο. Η σταδιακή αποκάλυψη της νέας S-Class θα συνεχιστεί με νέο επεισόδιο στις 29 Ιουλίο που θα επικεντρώνεται στην ασφάλεια και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, και ένα τρίτο επεισόδιο στις 12 Αυγούστου με έμφαση στην πολυτέλεια. Η επίσημη πρεμιέρα της Mercedes-Benz S-Class W223 είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

node/39348

Μεταχειρισμένο: Toyota Aygo, 2014 έως σήμερα

Το Toyota Aygo είναι ένα ώριμο μικρό αυτοκίνητο με ξεχωριστή σχεδίαση, ικανό να αντεπεξέλθει στην ιδιαίτερα δύσκολη κατηγορία των μίνι.

Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020 | Παναγιώτης Πανάγος Επικοινωνία

Μεταχειρισμένο: Toyota Aygo, 2014 έως σήμερα

Η πρώτη γενιά του Toyota Aygo είχε ευχάριστη σχεδίαση και στιβαρή κατασκευή, κερδίζοντας γρήγορα εμπορικό έδαφος στην αγορά ως ένας οικονομικός και αξιοπρεπής τρόπος μετακίνησης για την πόλη. Στην οδήγηση όμως δεν ήταν το ίδιο ευχάριστο και δεν διακρινόταν για την πρακτικότητα που προσέφερε, ειδικά όταν έπρεπε να κοντράρει τις νεότερες ελεύσεις της κατηγορίας από τον Όμιλο Kia/Hyundai και το Volkswagen Group.

Η απάντηση στις προκλήσεις που του έβαλε ο ανταγωνισμός ήρθε με την δεύτερη γενιά του μοντέλου. Είναι ένα αρκετά πιο ώριμο αυτοκίνητο με ξεχωριστή σχεδίαση και αρκετά βέλη στη φαρέτρα του για να αντεπεξέλθει στην ιδιαίτερα δύσκολη κατηγορία των μίνι.

Όπως συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του μοντέλου, έτσι και η δεύτερη προσφερόταν σε μία μόνο έκδοση κινητήρα, αλλά με δυνατότητα επιλογής ημιαυτόματου κιβώτιου 5 σχέσεων . Το 3κύλινδρο μοτέρ απέδιδε 68 ίππους (72 με την αισθητική ανανέωση του 2018) και σύμφωνα με την Toyota κατανάλωνε μόλις 4,1 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 ήταν 95 g/km (NEDC). Αυτά τα χαρακτηριστικά ήταν ιδιαίτερα χαμηλά για την εποχή που παρουσιάστηκε, χαρίζοντας παράλληλα και χαμηλό κόστος χρήσης και ετήσιων εξόδων.

Η εμπορική καριέρα του Toyota Aygo δεύτερης γενιάς ξεκίνησε με αρκετές εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική έκδοση διέθετε 14άρηδες τροχούς με διακοσμητικό τάσι, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, φώτα ημέρας τύπου LED, κλιματισμό και μία θύρα USB, ενώ όσο ανεβαίνουμε εξοπλιστικό επίπεδο υπάρχουν 15άρες ζάντες, θερμαινόμενοι καθρέφτες με ηλεκτρική ρύθμιση, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7”, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης κ.ά. Επιπλέον, η δεύτερη γενιά του μοντέλου είχε δυνατότητα αισθητικής εξατομίκευσης με διχρωμίες και διακοσμητικά στους τροχούς, καθώς και ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή που του χαρίζει άλλο «αέρα».

Toyota Aygo Used2Drive 4

Στο δρόμο, ο 1.000άρης κινητήρας του Aygo θα πρέπει να ανεβάσει στροφές για να κινείται με τη ροή της κυκλοφορίας, κάτι που συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του μοντέλου, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η στάθμη θορύβου. Βέβαια, η χροιά του κινητήρα είναι ευχάριστη και δεν ενοχλεί το εκπαιδευμένο αυτί. Η λειτουργία στις χαμηλές στροφές δεν συνοδεύεται από αρκετή ροπή, και σε περίπτωση που θέλετε δυνατή επιτάχυνση θα πρέπει να ξεπεράσετε τις 4.000 rpm. Στον ανοιχτό δρόμο θα πρέπει να καταφεύγετε συχνά στον λεβιέ για να διατηρήσετε φόρα, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι αμέσως στο πρώτο στήθωμα. Ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου έχει λαστιχένια αίσθηση, αλλά είναι θετικός και δεν δυσανασχετεί στη σκληρή χρήση. Για την κατηγορία όμως των μίνι, το Aygo προσφέρει καλή άνεση και ασφαλές κράτημα κάτω από όλες τις συνθήκες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Πέρα από τις αισθητικές αλλαγές, το σημαντικότερο σημείο που επηρέασε η ανανέωση του 2018 ήταν ο κινητήρας. Ο 3κύλινδρος των 998 κυβικών πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP, έχει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων, νέο σύστημα ψεκασμού βενζίνης και βελτιωμένο περιστρεφόμενο αντίβαρο για να μειωθούν οι κραδασμοί στο ραλαντί. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί στους 72 ίππους και η ροπή στα 93 Nm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτοματοποιημένο X-Shift.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2017), το Toyota Aygo απέσπασε τέσσερα αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Toyota Aygo Used2Drive 3

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η δεύτερη γενιά του Toyota Aygo έχει καλή εμπορική πορεία στη χώρα μας και η αγορά μεταχειρισμένου έχει πληθώρα από αυτά. Η πλειονότητα των επιλογών αφορούν εκδόσεις με καλό επίπεδο εξοπλισμού, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο.

Στον τομέα της συντήρησης, το Aygo απαιτεί service λαδιών μια φορά το χρόνο και γενικό κάθε δύο χρόνια, με το κόστος να κυμαίνεται σε χαμηλό για την κατηγορία επίπεδο.

Πώς είναι σήμερα;
Το μεταχειρισμένο Toyota Aygo της δοκιμής είναι μοντέλο πριν την ανανέωση με ημιαυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων και paddles στο τιμόνι. Το 3κύλινδρο μοτεράκι παρουσιάζει ακόμα στρωτή λειτουργία και ήταν ευδιάθετο για στροφάρισμα. Το αυτόματο κιβώτιο είχε ομαλή λειτουργία και σε αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού ήταν υπάκουο και άμεσο. Τα συνολικά χιλιόμετρα που έγραφε ο υπολογιστής ταξιδιού ήταν κάτι παραπάνω από 36.000, υποδηλώνοντας λογική ετήσια χρήση από τον πρώτο ιδιοκτήτη του.

Η ανάρτηση ελέγχει ακόμα σωστά το ελαφρύ ιαπωνικό μίνι, με τα φρένα να μην παρουσιάζουν διαφορετική αίσθηση ή αποτελεσματικότητα από ένα καινούριο.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα και τα περισσότερα έχουν καλό εξοπλισμό άνεσης, ενώ δεν απουσιάζουν και ορισμένα με αυτόματο κιβώτιο, όπως αυτό που οδηγούμε.

Θα βρείτε αυτοκίνητα με τιμή που ξεκινά από τις 6.000 ευρώ, με τα πιο φρέσκα και ανανεωμένα μοντέλα να φτάνουν και τις 10.000 ευρώ. Για ένα προσεγμένο αυτόματο Aygo με ενημερωμένο το βιβλίο συντήρησης, η τιμή μπορεί να φτάσει και τις 7.500-9.000 ευρώ.

Toyota Aygo Used2Drive 7

Τι πρέπει να προσέξω;
Αυτά που θα πρέπει να προσέξετε κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου Toyota Aygo είναι το αμάξωμα και τους τροχούς, για τυχόν χτυπήματα μέσα στην πόλη, τη σωστή εφαρμογή των ταπετσαριών και την ευκολία με την οποία αναδιπλώνουν τα πίσω καθίσματα για να μεγαλώσετε τον χώρο αποσκευών. Ακόμα, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο επιβεβαιώστε την καλή λειτουργία του συμπλέκτη.

Σε γενικές γραμμές, το Toyota Aygo συγκαταλέγεται στα πιο αξιόπιστα μοντέλα της κατηγορίας.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η καμπίνα του αυτόματου Toyota Aygo που δοκιμάζουμε ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, με τις ταπετσαρίες των καθισμάτων και τον ουρανό της οροφής να δείχνουν σαν καινούρια. Επίσης, όλοι οι διακόπτες έχουν σωστή λειτουργία και καλή αίσθηση, ενώ ο υπολογιστής ταξιδιού και το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής δεν έχουν χάσει την ζωντάνια τους και παραμένουν ευανάγνωστοι. Οι μεντεσέδες στα πίσω παράθυρα λειτουργούν σαν καινούριοι με σωστή αντίσταση κατά τη χρήση, όπως και τα μονωτικά λάστιχα που έχουν διατηρήσει τις ιδιότητές τους.

Σε πολύ καλή κατάσταση ήταν και η πάνινη εταζέρα, αλλά και το αμορτισέρ που συγκρατεί το μεγάλο γυαλί του πορτμπαγκάζ. Αυτό που δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ήταν το γείσο του μικρού πίνακα οργάνων που έτριζε και δεν είχε στιβαρή αίσθηση.

Εξωτερικά, τα φώτα έχουν διατηρηθεί σε πολύ καλή κατάσταση, το μαύρο χρώμα και οι ασημί λεπτομέρειες δεν έχουν διαφοροποιημένη όψη, αλλά τα μαύρα πλαστικά πάνω από τα εμπρός φτερά έχουν αρχίσει να επηρεάζονται από την έντονη ηλιοφάνεια της χώρας μας.

Toyota Aygo Used2Drive 15

Ανάρτηση-Τροχοί
Το Aygo της δοκιμής φοράει λάστιχα 165/60 R15 και οι ζάντες αλουμινίου ήταν σε άριστη κατάσταση. Τα αμορτισέρ λειτουργούν ακόμα σωστά, δεν κάνουν θόρυβο, προσφέρουν ακόμα άνεση, ελέγχουν σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν το αφήνουν να πλέει.

Τα κάτι λιγότερο από 40.000 km που είχε στον ολικό χιλιομετρητή δεν φαίνονται στα περισσότερα σημεία του αυτοκινήτου, δείγμα της προσεκτικής οδήγησης από τον πρώτο του ιδιοκτήτη.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το αυτόματο κιβώτιο έχει διατηρήσει τη σωστή λειτουργία για τον τύπο του και δείχνει να μην έχει επηρεαστεί από τα χιλιόμετρα που κουβαλά. Οι αλλαγές από τα paddle πραγματοποιούνται σωστά, κάνοντας λίγο πιο συμμετοχική την διαδικασία οδήγησης.

Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, έχει διατηρήσει την αίσθηση του και η υποβοήθηση δεν δείχνει να έχει αλλάξει.

Κινητήρας
Ο 3κύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου έχει στρωτή λειτουργία, με ελάχιστο κραδασμό λόγω αρχιτεκτονικής και δείχνει πρόθυμος από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Το πλαίσιο βέβαια δεν θα το φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση.

Τέλος, η κατανάλωση δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την θέση του πεντάλ, κατατάσσοντάς στα πιο οικονομικά της κατηγορίας του.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!