node/38989

Μεταχειρισμένο: FIAT Panda, 2012 έως σήμερα

Ολοκληρωμένο, άνετο και ασφαλές, το FIAT Panda αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στην μίνι κατηγορία.

Ένα από τα αυτοκινητικά κλισέ που ακούγονται με μεγάλη συχνότητα είναι το ότι «κανένας δεν φτιάχνει μικρά αυτοκίνητα όπως η FIAT». Και αυτό διότι στην ιταλική εταιρεία έχουν πιστωθεί μερικά από τα πιο επιτυχημένα μικρά όλων των εποχών.

Η πρώτη γενιά του εμβληματικού Panda ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακή και πρακτική για την εποχή της, ενώ η δεύτερη αναδείχθηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2004. Και η τρίτη γενιά που κυκλοφορεί από το 2012 μέχρι σήμερα είναι προφανώς η πιο ολοκληρωμένη, άνετη και ασφαλής που έγινε ποτέ, με τον ομοιογενή χαρακτήρα να τη χαρακτηρίζει.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω και ελέγχει σωστά το ψηλό αμάξωμα. Η άνεση είναι υψηλού επιπέδου για τα δεδομένα της κατηγορίας και η κλίση στις στροφές παρότι αισθητή, δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την πορεία του αυτοκινήτου. Επίσης το τιμόνι δεν μεταφέρει πολλή πληροφόρηση από το δρόμο, περισσότερο όμως μετράει ότι είναι πολύ ελαφρύ και κόβει πολύ δίνοντας μεγάλη ευελιξία στην πόλη. Ειδικά η έξτρα υποβοήθηση που συνοδεύει την λειτουργία City, κάνει τους ελιγμούς παιχνιδάκι.

Υπάρχουν μπόλικες επιλογές κινητήρα, καθώς και μια πετρελαίου που δε συνηθίζεται πλέον στην κατηγορία. Οι κινητήρες βενζίνης αποτελούνται από τον 4κύλινδρο 1.2 FIRE με 69 ίππους και τον βραβευμένο δικύλινδρο TwinAir με 60 (ατμοσφαιρικός) ή 85 (τούρμπο) ίππους. Ο TwinAir υπάρχει και σε έκδοση με 80 PS, που καίει φυσικό αέριο (CNG). Η ντίζελ έχει τον 4κύλινδρο 1.3 MultiJet των 75 PS, που στο MY2015 ανέβηκε στους 95 (εκτός των άλλων με νέο τούρμπο). Όλα τα Panda έχουν χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ ο τούρμπο TwinAir προσφέρεται και με το Dualogic, ένα συμβατικό χειροκίνητο με αυτοματοποιημένη λειτουργία. Πρακτικά πάντως, για τον οδηγό αυτό σημαίνει ότι δεν ασχολείται καθόλου με τις αλλαγές ταχυτήτων.

FIAT Panda Used 1

Το εσωτερικό ξεχωρίζει από τον ευχάριστο διάκοσμο σε όλες τις εκδόσεις. Τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν μαζί και μπόλικες αποσκευές για τα δεδομένα της κατηγορίας (225 lt), μόνο που οι πίσω ίσως αναζητήσουν λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζουν σωστή ορατότητα, μόνο που το κάθισμα είναι στενό και προσφέρει μέτρια πλευρική στήριξη. Από την άλλη, ο λεβιές ταχυτήτων βρίσκεται στο τέλειο σημείο, ψηλά στην κεντρική κονσόλα.

Τα πλαστικά της καμπίνας είναι καλής ποιότητας και αποδεδειγμένα ανθεκτικά στο γήρας, ενώ για τα καθημερινά μικροπράγματα υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ράφι εμπρός από το συνοδηγό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Οι δοκιμασμένες λύσεις στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου σημαίνουν χαμηλή κατανάλωση, οπότε λογικό κόστος χρήσης. Όσοι ψάχνετε την απόλυτη οικονομία καυσίμου, εκτός από την πετρελαιοκίνητη αξίζει να κοιτάξετε και την έκδοση Natural Power που χάρη στο φυσικό αέριο έχει ελάχιστον κόστος χρήσης.

Η περιοδικότητα της συντήρησης (μία φορά το χρόνο ή κάθε 20.000 km) και το κόστος των €90 για το service λαδιών και των €170 για το γενικό) είναι πολύ λογικά νούμερα που δεν επιβαρύνουν αλόγιστα τον προϋπολογισμό.

FIAT Panda Used 2

Πώς είναι σήμερα;
Το FIAT Panda 1.3 MTJ των 75 ίππων που δοκιμάζουμε είναι μοντέλο του 2014 και στο κοντέρ του δείχνει κάτι λιγότερο από 60.000 km. Τα χιλιόμετρα που έχει γράψει κρίνονται λογικά για την ηλικία και το χαρακτήρα του, και φαίνονται σε ελάχιστα σημεία.

Αυτά που φαίνονται με το μάτι είναι κυρίως η φθορά στο πλαστικό τιμόνι, το λέρωμα στις ανοιχτόχρωμες ταπετσαρίες και η απουσία φούσκας για το χειριστήριο του καθρέφτη του οδηγού. Από αυτά που φαίνονται στη χρήση, έχουμε να παρατηρήσουμε μόνο την αδυναμία του μηχανισμού συγκράτησης της πόρτας του οδηγού. Οπότε, ακόμα και με την ελάχιστη κλίση η πόρτα κλείνει μόνη της.

Κατά τα άλλα, τα πλαστικά και οι διακόπτες δείχνουν και λειτουργούν σαν καινούρια, ενώ η γυαλιστερή piano black επένδυση του ηχοσυστήματος δεν έχει γρατζουνιές.

Ο 1.3 τουρμποντίζελ κινητήρας των 75 PS δείχνει δυνατός και ορεξάτος, ενώ η ανάρτηση εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά και να απορροφά αποτελεσματικά και χωρίς θόρυβο τις λακκούβες της πόλης. Εξίσου καλό πρόσωπο παρουσιάζει ο λεβιές ταχυτήτων, όπως και ο συμπλέκτης που μοιάζει να έχει ακόμα πολύ «ψωμί» και το πεντάλ δεν έχει βαρύνει. Μόνο από ένα ελαφρύ βουητό από τη μετάδοση μπορείς να καταλάβεις ότι το αυτοκίνητο δεν είναι καινούργιο.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το FIAT Panda είναι ένα από τα πιο δημοφιλή εμπορικά αυτοκίνητα πόλης, οπότε είναι πολύ λογικό να υπάρχουν μπόλικα στην αγορά μεταχειρισμένου. Το μεγαλύτερο πάντως μερίδιο μεταξύ των εκδόσεων κινητήρα της γκάμας, το καταλαμβάνει η πετρελαιοκίνητη.

Υπάρχει ποικιλία από όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και η τιμή ξεκινά από τις €4.800 για ένα από τα αυτοκίνητα του 2012. Η τιμή για πετρελαιοκίνητη έκδοση κυμαίνεται γύρω από τις 7.500 ευρώ για ένα καλά εξοπλισμένο μοντέλο 4ετίας με σωστά συμπληρωμένο βιβλίο συντήρησης.

FIAT Panda Used 3

Τι πρέπει να προσέξω;
Όπως και σε κάθε αυτοκίνητο πόλης, είναι πολύ πιθανό το να έχει τις ελαφρές φθορές φανοποιείας από τις αστικές μικροεπαφές. Καλή θα ήταν επίσης μια ματιά στις ταπετσαρίες, καθώς και στη λειτουργία των καθισμάτων και της πόρτας του χώρου αποσκευών. Πέρα όμως από αυτά, το Panda 1.3 MTJ θέλει έλεγχο στα ηλεκτρικά (εξοπλισμός, ηχοσύστημα), στα αμορτισέρ και στο συμπλέκτη. Πολύ βασικός είναι επίσης ο έλεγχος του φίλτρου μικροσωματιδίων (DPF), το οποίο μπορεί να θέλει καθάρισμα στα αυτοκίνητα που κινούνται συνεχώς σε αστικό πεδίο. Εάν είναι βουλωμένο, το αυτοκίνητο δεν λειτουργεί σωστά.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η βαφή και το αμάξωμα δεν έχουν κόπωση, ενώ σε πολύ καλή κατάσταση βρίσκονται και τα φώτα που δίνουν ουσιαστικά το ίδιο με ένα καινούριο Panda.

Στην ίδια πολύ καλή κατάσταση δείχνει και η καμπίνα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, αποδεικνύοντας το άρτιο της κατασκευής και την «ευγενική» χρήση του πρώτου ιδιοκτήτη. Δεν υπάρχουν γρατζουνιές, το μοντάρισμα παραμένει καλό και δεν ακούγονται τριγμοί παρά τα 60.000 km.

Ανάρτηση-Τροχοί
Δεν υπήρχε κάποια σπορ έκδοση του μοντέλου, οπότε όλα τα Panda τρίτης γενιάς φορούν τροχούς λογικής διάστασης που είναι δύσκολο να πάθουν κάποια ζημιά. Αυτό διευκολύνει και τη σωστή λειτουργία της ανάρτησης, η οποία στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο που οδηγούμε διαθέτει άριστη λειτουργία.

FIAT Panda Used 4

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το σύστημα διεύθυνσης του συγκεκριμένου Panda έχει την αίσθηση και το βάρος ενός καινούριου, χωρίς η κολόνα να τρίζει και να μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του οδηγού. Ο λεβιές ταχυτήτων έχει επίσης καλή αίσθηση, αλλά από την μετάδοση υπάρχει ένα μικρό βουητό. Στις αυτόματες εκδόσεις με το κιβώτιο Dualogic βεβαιωθείτε ότι η λειτουργία είναι ήσυχη και οι αλλαγές στρωτές.

Κινητήρας
Το διαμέρισμα του κινητήρα δείχνει καθαρό και προσεγμένο. Ο 1.3 MultiJet των 75 ίππων δείχνει να έχει «ανοίξει» λίγο μετά από 60.000 km. Η λειτουργία του συστήματος stop/start επίσης δεν έχει αλλοιωθεί καθόλου.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!”

node/39079

FIAT: Ο αντικαταστάτης των 500L και 500X θα είναι ένα μοντέλο

Το MPV και το SUV της οικογένειας 500 ίσως ενωθούν σε ένα ηλεκτρικό 500XL.

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

FIAT: Ο αντικαταστάτης των 500L και 500X θα είναι ένα μοντέλο

Σύμφωνα με πληροφορίες του βρετανικού AutoExpress, η FIAT εξετάζει το ενδεχόμενο να αντικαταστήσει τα 500X και 500L με ένα μοντέλο το οποίο πιθανότατα θα μοιράζεται την ηλεκτρική πλατφόρμα του με το νέο 500. Την είδηση επιβεβαίωσε με δηλώσεις του ο ο CEO της FIAT, Olivier François, ο οποίος μίλησε για ένα "500XL".

«To 500L έχει ωραίο αμάξωμα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος για να προστέσουμε μπαταρίες. Οι ανάγκες μιας οικογένειας για μετακίνηση είναι επίσης ιδανικές για εξηλεκτρισμό, καθώς περιλαμβάνουν οδήγηση στην πόλη, σταμάτα-ξεκίνα, διαδρομές από και προς το σχολείο και τη δουλειά. Όμως ταυτόχρονα δεν είναι SUV, είναι ένα MPV και αυτού του είδους τα οχήματα δεν είναι και τόσο στη μόδα αυτή την περίοδο.»

«Πρέπει να οραματιστούμε τη νέα γενιά του με την ίδια προσέγγιση στον καταναλωτή, η οποία θα έχει νόημα σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με σχεδιασμό που θα είναι προφανώς πιο επίκαιρο και μοδάτο. Σκεφτόμαστε πως η σωστή κατεύθυνση είναι ένα μείγμα από το 500X και το 500L. Όμως αυτό δεν θα γίνει στο άμεσο μέλλον - και όταν λέω άμεσα εννοώ πως αποκλείεται να το δούμε μέχρι το τέλος του χρόνου.»

Το σημερινό 500L (MPV) πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 ,με το 500X (SUV) να ακολουθεί το 2014, ενώ τα μοντέλα ανανεώθηκαν ελαφρώς το 2018. Αυτό σημαίνει πως ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο ίσως παρουσιαστεί μέσα στο 2021, με την πιθανή συνέχιση της διάθεσης των υφιστάμενων εκδόσεων, όπως συμβαίνει άλλοστε και με το 500. Πριν την πρεμιέρα του νέου SUV, η FIAT αναμένεται να εξηλεκτρίσει τα 500L και 500X με την ίδια ήπια υβριδική τεχνολογία που είδαμε φέτος στις εκδόσεις Hybrid των 500 και Panda

[Πηγή: AutoExpress]

node/39063

H FIAT μας δείχνει ένα teaser για τρεις «One-Off» εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 [video]

Θα φέρουν τις υπογραφές των Armani, Bvlgari και Kartell. 

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

H FIAT μας δείχνει ένα teaser για τρεις «One-Off» εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 [video]

Το τρέιλερ του «One-Shot», ενός διαφορετικού ντοκιμαντέρ από τη FIAT, μας δίνει μια πρώτη ιδέα για τα παρασκήνια της γέννησης των τριών «One-Off» ξεχωριστών ερμηνειών του νέου ηλεκτρικού FIAT 500. 

Τα FIAT 500 by Armani, Bvlgari και Kartell, αποτελούν μοναδικές δημιουργίες που κρύβουν μέσα τους όλο το πνεύμα του Ιταλικού στιλ. Στο ταξίδι της γέννησης τους, μας συνοδεύει στο ρόλο του αφηγητή, ο κ. Olivier François – Πρόεδρος της Fiat σε Παγκόσμιο Επίπεδο και Chief Marketing Officer της FCA. 

Το ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει συνεντεύξεις με τους συντελεστές που δημιούργησαν τα τρία αυτοκίνητα, πληροφορίες και λεπτομέρειες για την επιλογή των υλικών, αλλά και τη συνολική φιλοσοφία του προγράμματος που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.

[Πηγή: FIAT]