node/39660

Μεταχειρισμένο: Citroën C4 Cactus

Ο διττός χαρακτήρας του Citroën C4 Cactus συνδυάζεται με μπόλικες δόσεις στιλ.

Οι αρχές του αιώνα βρήκαν τη Citroën σε άσχημη θέση με αποτέλεσμα να χάσει μέρος της σχεδιαστικής της ταυτότητας, πράγμα αδιανόητο για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, με την έλευση των ξεχωριστών πολυμορφικών με την διακριτική ονομασία «Picasso» άρχισε να αναδύεται και πάλι η έμπνευση των σχεδιαστών της γαλλικής φίρμας. Και το 2014, οπότε παρουσίασε το C4 Cactus επιβεβαιώθηκε η επιστροφή της στη σχεδιαστική… κανονικότητα.

Το νέο κόμπακτ crossover ακολούθησε τις τάσεις της μόδας, και σε συνδυασμό με τη γαλλική φινέτσα και ορισμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως τα πατενταρισμένα AirBumps και τις διχρωμίες, κατάφερε να γίνει ένα τρέντι οικογενειακό αυτοκίνητο. Το προφανές για το C4 Cactus θα ήταν να βασίζεται στην πλατφόρμα του C4. Όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά. Στην πραγματικότητα το Cactus είναι περισσότερο ένα πιο μακρύ C3 παρά ένα κοντό C4, παρότι το μήκος των 4,16 m σε οδηγεί στο αντίθετο συμπέρασμα. Το ίδιο ισχύει και για το μεταξόνιο που είναι σαφώς πιο κοντά σε αυτό του C4.

Η γκάμα κινητήρων διαθέτει επιλογές βενζίνης και πετρελαίου, με τις πρώτες να αφορούν τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech με 82 ή 110 ίππους και τις άλλες με τον 4κύλινδρο 1.6 e-HDi και BlueHdi με 92 και 100 ίππους αντίστοιχα. Με την ανανέωση του 2018, η βενζινοκίνητη γκάμα απέκτησε και την ισχυρότερη έκδοση του 1.2 PureTech με τους 130 ίππους. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα, ο 1.6 BlueHDi διατέθηκε με 100 και 120 PS, πριν δώσει τη θέση του στον 1.5 BlueHDi, με αντίστοιχες εκδόσεις.

Ακόμα πιο περίεργο είναι το εσωτερικό του ιδιαίτερου σχεδιαστικά C4 Cactus. Περίεργο διότι είναι εντελώς απέριττο, κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Μπαίνεις, κάθεσαι στα «καναπεδοκαθίσματα» και αμέσως συνειδητοποιείς την έλλειψη των καθιερωμένων οργάνων. Αντ’ αυτών, εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται ένας μικρός μακρόστενος ηλεκτρονικός πίνακας χωρίς στροφόμετρο και μια κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών που θυμίζει έντονα τάμπλετ. Και αυτό είναι όλο.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 4

Ο οδηγός κοιτάζει τις ψηφιακές ενδείξεις μέσα από το φαλτσοκομμένο πάνω κάτω τιμόνι. Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα έξυπνα διαμορφωμένα εσωτερικό. Υπάρχουν αρκετές θήκες περιμετρικά, όμως εντύπωση προξενεί το τεράστιο ντουλάπι εμπρός από τον συνοδηγό. Αυτό οφείλεται στη δεύτερη κατά σειρά πατέντα, βάσει της οποίας ο αερόσακος του συνοδηγού έχει μεταφερθεί στην οροφή. Υπάρχουν όμως δύο εργονομικά σφάλματα: Πρώτον, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και δεύτερον υπάρχει μόνο μία ποτηροθήκη κι αυτή δύσκολα προσεγγίσιμη.

Συνολικά, οι χώροι για τους επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, παρά το γεγονός ότι σε μήκος είναι από τα πιο μικρά μοντέλα της κατηγορίας. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών (348 lt με ρεζέρβα, 358 lt με κιτ επισκευής) με την υποσημείωση του κάπως μεγάλου σκαλοπατιού και βέβαια την πλάτη του πίσω καθίσματος που στα πρώτα μοντέλα έπεφτε μονοκόμματα και όχι τμηματικά. Ακόμα, η συναρμογή είναι ικανοποιητική, τα υλικά δείχνουν να αντέχουν στο χρόνο, με τη συνολική εικόνα να είναι μοντέρνα και καθαρή.

Από το 2018, η Citroën εξόπλισε το C4 Cactus με τα Progressive Hydraulic Cushions, δηλαδή δύο μικρότερα αμορτισέρ εσωτερικά, στη θέση των bump stops. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που σχεδόν αδιαφορεί για το ανάγλυφο του δρόμου. Στο δρόμο, είναι πρακτικά αδύνατο να τερματίσει η ανάρτηση ή να βρει κάποιο σημείο του αυτοκινήτου στο έδαφος –χάρη στο μεγάλο ύψος. Παράλληλα έχει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, με αποτέλεσμα να γράφει χιλιόμετρα ξεκούραστα.

Μοιραία, υπό πίεση, το Cactus θα πάρει μεγαλύτερη κλίση απ’ ό,τι τα μοντέλα με πιο σπορ προσανατολισμό. Παραμένει όμως ιδιαίτερα φιλικό, με ακλόνητο πίσω μέρος και ένα πρόγραμμα ευστάθειας που επεμβαίνει πολύ διακριτικά για να επαναφέρει το εμπρός μέρος στην τάξη, αν υπερβάλλεις στην ταχύτητα εισόδου. Σε υψηλή ταχύτητα, το τιμόνι βαραίνει ευχάριστα και η ευθυβολία του Cactus στον αυτοκινητόδρομο θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2014), το Citroën C4 Cactus απέσπασε τέσσερα αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους, προεντατήρες ζωνών εμπρός και πίσω, και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές επιλογές για όλα τα γούστα, από βασικές εκδόσεις μέχρι πλούσιες. Η πλειονότητα των επιλογών αφορούν πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον 1.6 BlueHDi των 100 ίππων.

Από πλευράς περιοδικής συντήρησης, το C4 Cactus απαιτεί μία ετήσια επίσκεψη στον επίσημο επισκευαστή για έλεγχο και service. Το κόστος της περιοδικής συντήρησης κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 3

Πώς είναι σήμερα;
Το συγκεκριμένο Citroën C4 Cactus είναι μοντέλο 2015. Πρόκειται για βασική έκδοση εξοπλισμού με τον 1.600άρη τουρμποντίζελ των 100 ίππων και 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο έχει μεγάλες διαδρομές και, παρά τα 85.000 km, δεν έχει αποκτήσει επιπλέον τζόγο. Τα χιλιόμετρα που κουβαλά είναι λογικά για την 5ετία χρήσης.

Η ανάρτηση εξακολουθεί να προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου, αλλά τα αμορτισέρ έχουν αρχίσει να δείχνουν σημάδια κόπωσης.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Υπάρχουν κάμποσα μεταχειρισμένα Citroën C4 Cactus όλων των εκδόσεων, 5ετίας ή και ανανεωμένα (2018 και ύστερα).

Η τιμή ξεκινά από τις €10.000 για τα πρώτα μοντέλα και φτάνει μέχρι τις €18.500 για τα πιο φρέσκα. Για ένα πετρελαιοκίνητο, με πραγματοποιημένα όλα του service στο επίσημο δίκτυο όπως το δικό μας, υπολογίστε γύρω στις €12.000.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τις περισσότερες αναφορές αξιοπιστίας, το Citroën C4 Cactus τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Τα σημεία που θα πρέπει να επιβεβαιώσετε την καλή τους λειτουργία είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, η ασφάλεια του καπό κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου για διαρροές, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και το φίλτρο DPF στα πετρελαιοκίνητα.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η καμπίνα του C4 Cactus που οδηγούμε ήταν σε καλή κατάσταση, κάτι που δεν θεωρείται δεδομένο για τα χιλιόμετρα που έχει γράψει. Όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια έχουν την ίδια αίσθηση και λειτουργία με ενός καινούργιου, με τα αφράτα καθίσματα να μην έχουν «κάτσει» και τις όμορφες ταπετσαρίες να μην έχουν σουρώσει.

Μόνο στα πλαϊνά των καθισμάτων δείχνουν σημάδια κόπωσης. Οι χειρολαβές των θυρών που παραπέμπουν σε χερούλια βαλίτσας δεν έχουν κρατήσει την ελαστικότητά τους, αλλά δείχνουν ακόμα ανθεκτικές. Η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων έχει διατηρήσει τη ζωντάνια της και παραμένει αρκετά γρήγορη στις εντολές του οδηγού.

Citroen C4 Cactus Used2Drive 10

Ακόμα, το χρώμα δεν έχει παρουσιάσει αλλοιώσεις και τα πλαστικά AirBumbs έχουν διατηρήσει την ελαστικότητά τους και δεν παρουσιάζουν αποκολλήσεις. Τα ενσωματωμένα στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων πιτσιλιστήρια λειτουργούν ακόμα απρόσκοπτα. Μόνη παραφωνία αποτελεί ο θόρυβος που κάνει η πόρτα του οδηγού κατά το κλείσιμο, και το δουλεμένο αμορτισέρ του πορτμπαγκάζ που δυσκολεύεται να κρατήσει την πίσω πόρτα ανοιχτή.

Ανάρτηση-Τροχοί
Η ανάρτηση προσφέρει ακόμα αρκετές δόσεις άνεσης, αλλά τα αμορτισέρ θέλουν αντικατάσταση. Οι ατσάλινες ζάντες του βασικού C4 Cactus δεν έχουν πρόβλημα με τους ελληνικούς δρόμους και τα διακοσμητικά τάσια δεν έχουν σημάδια επαφών με πεζοδρόμια.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το 5άρι κιβώτιο έχει λεβιέ με μεγάλες διαδρομές και η 5ετης χρήση του δεν έχει τον έχει επιβαρύνει με επιπλέον τζόγο. Αυτό που έχει βαρύνει είναι ο συμπλέκτης, δείγμα ότι σύντομα θα χρειαστεί αντικατάσταση.

Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και η λειτουργία του δεν έχει διαφοροποιηθεί, με την υποβοήθηση να παραμένει σωστή.

Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος 1.6BlueHDi των 100 ίππων έχει στρωτή λειτουργία και δείχνει ορεξάτος για στροφάρισμα. Το σύστημα stop/start λειτουργεί σωστά. Αυτό που χρειάζεται έλεγχο είναι οι βάσεις κινητήρα διότι σε κάθε ξεκίνημα υπάρχει έντονος κραδασμός.

Η μέση κατανάλωση της έκδοσης είναι αρκετά χαμηλή, χάρη στο χαμηλό βάρος και στον εξελιγμένο κινητήρα.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

node/39936

Πόσο κοστίζει το ανανεωμένο Citroën C3; [video]

Το ανανεωμένο C3 της Citroën έφτασε στην ελληνική αγορά.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πόσο κοστίζει το ανανεωμένο Citroën C3; [video]

Η Citroën ανακοίνωσε την εμπορική διάθεση του ανανεωμένου C3 στην ελληνική αγορά, με τιμές που ξεκινόυν από τα €13.500. Η τρίτη γενιά του γαλλικού σουπερμίνι φρεσκάρεται μετά από 4 χρόνια στην αγορά και 750.000 πωλήσεις (συνολικά όλες οι γενιές C3 μετρούν 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις).

Εξωτερικά, το μοντέλο διατηρεί τη συμπαγή σιλουέτα του με μήκος 3,99 m. Οι μεγαλύτερες διαφορές με τον προκάτοχό του εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη μάσκα όπου η γρίλια με το έμβλημα της Citroën εκτείνεται προς τα διπλά φώτα LED, ενώ νέα είναι και τα airbumps στο προφίλ. Την εικόνα συμπληρώνουν δύο νέα σχέδια τροχών (16" και 17"), επτά εξωτερικές αποχρώσεις (συμπεριλαμβανομένων των δύο νέων αποχρώσεων Elixir Red και Spring Blue), τέσσερα χρωματικά πακέτα για τις λεπτομέρειες, τέσσερα χρώματα οροφής και τρία νέα αυτοκόλλητα οροφής. Ως αποτέλεσμα, οι συνολικοί συνδυασμοί εξατομίκευσης φτάνουν τους 97.

Citroen C3

Στο εσωτερικό βρίσκουμε τα νέα καθίσματα Advanced Comfort seats της γαλλικής φίρμας (γνωστά από τα C4 Cactus και C5 Aircross) τα οποία προσφέρουν αυξημένα επίπεδα άνεσης. Επιπλέον έχουμε δύο νέες προαιρετικές επιλογές για τις επενδύσεις του ταμπλό - Emerald και Techwood. Η κεντρική οθόνη αφής 7" φιλοξενεί το infotainment που υποστηρίζει τεχνολογία Mirror Screen (Apple CarPlay και Android Auto) ενώ υπάρχει και η κάμερα ConnectedCAM Citroën που είναι ενσωματωμένη στο πίσω μέρος του εσωτερικού καθρέπτη και δίνει τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και videο από την καμπίνα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

O εξοπλισμός έχει εμπλουτιστεί με έως και 12 συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας (keyless entry, start and Hill-start assist, active safety brake, road sign recognition, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, blind spot monitoring, lane departure warning, cruise control, αυτόματα φώτα κτλ). Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Connect Nav φιλοξενείται σε μια οθόνη αφής 7" και προσφέρει πολλές επιλογές συνδεσιμότητας (Connect Play). Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέες επιλογές εσωτερικών επενδύσεων Techwood και Emerald.

Citroen C3

Η γκάμα των μοτέρ βενζίνης προδιαγραφών Euro 6 περιλαμβάνει τον τρικύλινδρο 1.2 PureTech 83 (83 PS/118 Nm) που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, και τον ισχυρότερο 1.2 PureTech 110 (110 PS/205 Nm) που προσφέρει την επιλογή χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Επιπλέον, υπάρχει και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi 100 (100 PS/250 Nm) αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Έκδοση Τιμή
1.2 PureTech 82 S&S Flair €13.500
1.2 PureTech 82 S&S Feel €14.300
1.2 PureTech 82 S&S Shine €14.900
1.2 PureTech 82 S&S Shine Plus €15.600
1.2 PureTech 82 S&S Exclusive €16.400
1.2 PureTech 110 S&S Fee €15.400
1.2 PureTech 110 S&S Shine €16.000
1.2 PureTech 110 S&S Shine Plus €16.700
1.2 PureTech 110 S&S Exclusive €17.500
1.2 PureTech 110 S&S EAT6 Shine €17.200
1.2 PureTech 110 S&S EAT6 Shine Plus €17.900
1.2 PureTech 110 S&S EAT6 Exclusive €18.850
1.5 BlueHDi S&S 100 Flair €15.800
1.5 BlueHDi S&S 100 Feel €16.400
1.5 BlueHDi S&S 100 Shine €17.000
1.5 BlueHDi S&S 100 Shine Plus €17.690
1.5 BlueHDi S&S 100 Exclusive €18.550

[Πηγή: Citroën]

 

 

 

 

 

 

node/39860
Citroën ë-Jumper

Επίσημο: Νέο ηλεκτρικό Citroën ë-Jumper [video]

Η τελευταία προσθήκη στην γκάμα των EV της Citroën, το ë-Jumper, προσφέρει την ίδια πολυχρηστικότητα και πρακτικότητα με τις θερμικές εκδόσεις του. Διατίθεται σε δύο διαμορφώσεις μπαταρίας και αυτονομία έως 340 km.

Δευτέρα, 07 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο ηλεκτρικό Citroën ë-Jumper [video]

Όπως και οι άλλες φίρμες του Groupe PSA, η Citroën συνεχίζει την ανάπτυξή της στην κατηγορία των επαγγελματικών βαν. Ύστερα από το ë-Jumpy λοιπόν, η γαλλική φίρμα πλειοδοτεί στην υψηλότερη κατηγορία με την ηλεκτρική έκδοση του Jumper.

Οι συνέργειες «υποχρεώνουν» το νέο ë-Jumper να χρησιμοποιεί τους ίδια πακέτα κίνησης-ενέργειας με το e-Boxer που παρουσίασε η Peugeot πριν από λίγες ημέρες. Έτσι θα διατίθεται σε δύο διαμορφώσεις μπαταριών. Διαθέσιμη στις εκδόσεις μήκους L1 (4,96 m) και L2 (5,41 m), η «μικρή» συστοιχία μπαταριών έχει χωρητικότητα 37 kWh και παρέχει αυτονομία έως και 200 km με μία φόρτιση. H μεγαλύτερη μπαταρία, με χωρητικότητα 70 kWh, διατίθεται αποκλειστικά με τις εκδόσεις L2S, L3 (6 m) και L4 (6,34 m), ανεβάζοντας την ονομαστική αυτονομία στα 340 km.

Citroën ë-Jumper

Ανεξάρτητα από την έκδοση, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ένας, με 120 PS και 260 Nm. Η τελική ταχύτητα ποικίλλει ανάλογα με την έκδοση. Περιορίζεται στα 90 km/h για μοντέλα μικτού βάρους τεσσάρων τόνων και ανεβαίνει στα 110 km/h για τα αντίστοιχα των 3,5 τόνων.

Όσον αφορά τη φόρτιση, το ηλεκτρικό μεγάλο βαν της Citroën είναι τόσο ευέλικτο στη φόρτιση όσο το αδελφό του από το Sochaux: Επιτρέπει ισχύ φόρτισης έως και 22 kW σε τερματικό AC και έως 50 kW σε τερματικό συνεχούς ρεύματος με το πρωτόκολλο «Combo».

Citroën ë-Jumper

Ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης του Citroën ë-Jumper είναι ίδιος με αυτόν της θερμικής έκδοσης. Ανάλογα με το μήκος, κυμαίνεται από οκτώ έως 17 m3. Δυνατότητα που ο κατασκευαστής επιδεικνύει σε μια περίεργη διαφήμιση στην οποία ένα θερμικό Jumper αποσυναρμολογείται στα εξ ων συνετέθη πριν φορτωθεί στη ηλεκτρική έκδοση του αυτοκινήτου.

Το ωφέλιμο φορτίο εξαρτάται επίσης από την επιλεγμένη διαμόρφωση. Και μπορεί να φτάσει έως τα 1.265 kg στη διαμόρφωση L4H2.Citroën ë-Jumper
Το ηλεκτρικό ë-Jumper αναμένεται να διατεθεί εμπορικά από το δίκτυο της Citroën στα τέλη του 2020, με την τιμή των διάφορων εκδόσεων μα μην έχει ακόμα ανακοινωθεί επίσημα σε καμία αγορά.