node/38050

Μεταχειρισμένα λάστιχα: Φθηνά μεν, αλλά πρέπει να ενδώσεις;

Είναι γεγονός ότι τα λάστιχα των αυτοκινήτων γίνονται όλο μεγαλύτερα και ως εκ τούτου ακριβότερα. Ο πειρασμός είναι συνεπώς μεγάλος, να επιλέξεις φθηνότερα, ακόμα και να επιλέξεις μεταχειρισμένα. Πόσο σοφή όμως είναι αυτή η επιλογή;

Τα πάντα σε αυτόν τον κόσμο πωλούνται και μεταχειρισμένα… Τα πάντα! Αυτοκίνητα φυσικά, οικιακές συσκευές, ρούχα... Οι εκατομμύρια αγγελίες που υπάρχουν στο web και στον Τύπο το αποδεικνύουν.

Φυσικά, και τα λάστιχα των αυτοκινήτων, ακόμα κι αν είναι κάτι που δεν το σκέφτεσαι αυθόρμητα. Η αγορά είναι μικρή μέχρι σήμερα (πολύ λιγότερο από το 5% του όγκου της κίνησης για τα ΙX, αλλά πολύ μεγαλύτερο ποσοστό για τα φορτηγά και τα αγροτικά οχήματα), είτε πρόκειται για εγχώρια είτε για εισαγωγής –ναι, υπάρχουν και (κυρίως) τέτοια.

Αλλά καθώς οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν συνεχώς αυξανόμενες τιμές, κυρίως λόγω της ταχείας αύξησης του μεγέθους των ελαστικών (σκεφτείτε ότι έχουμε σουπερμίνι με 18άρες ζάντες και αστικά SUV με 19άρες), ορισμένοι ιδιοκτήτες στρέφονται την ώρα της αντικατάστασης, στις λιγότερο δαπανηρές λύσεις: Στα καινούργια λάστιχα με χαμηλή τιμή δηλαδή, αυτά που λέμε «μπάτζετ» -Nangkang, Sava, Nexen, Marangoni, Debica, Roadstone...

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Ορισμένοι όμως προχωρούν ακόμη παραπέρα και εξετάζουν τα μεταχειρισμένα. Σαφώς και είναι φθηνότερα, αλλά αυτό δεν πρέπει να αποτελεί το μόνο κριτήριο αξιολόγησης.

Τα πλεονεκτήματα στα μεταχειρισμένα λάστιχα
Η τιμή Φυσικά, αποτελεί το κύριο επιχείρημα και στην πραγματικότητα το μοναδικό αποκλειστικά δικό τους ατού. Υπάρχουν λάστιχα μικρών διαστάσεων στην αγορά, για παράδειγμα 185/70 R14, μόλις από 15 ευρώ αμφίβολης προέλευσης. Αλλά πιο συχνά η 4άδα κοστίζει από €75 για 15 τις ίντσες (ή ακόμα και 14 ίντσες), €85 για τις 16” ίντσες κ.ο.κ. Τιμή που περιλαμβάνει που κάποιες φορές (αν είναι ψηλή) περιλαμβάνει νέες βαλβίδες, μοντάρισμα και ζυγοστάθμιση

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Ορισμένοι έμποροι εφαρμόζουν διάφορα επίπεδα τιμής ανάλογα με το επίπεδο φθοράς του ελαστικού, το οποίο φαίνεται λογικό. Για παράδειγμα, βρήκαμε τιμή €60 για λάστιχα 225/45 R17 με φθορά 50%, €100 για φθορά 20% και €110 για φθορά 10%. Όλα τους από μάρκες εγνωσμένης αξίας, ανάλογα πάντα με τη διαθεσιμότητα – Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli... Φυσικά, όλα τους φθηνότερα από τη συνήθη τιμή που χρεώνουν τα καινούργια οι εμπορίες ελαστικών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση: Άγνωστες λέξεις;

Αλλά προσοχή, χρειάζεται να τοποθετείς τα πράγματα σε μια προοπτική, καθώς ένα νέο λάστιχο, ίδιου μεγέθους, που παραγγέλνεις από ένα εξειδικευμένο e-shop στο web, μπορεί να το βρεις στα €100 ακόμα και στα €90. Οπότε, καταβάλλοντας €60 για ένα λάστιχο με φθορά 50%, όταν το καινούργιο έχει τιμή web λιγότερο από διπλά, μάλλον δεν έχεις πετύχει και το καλύτερο deal!

Μεταχειρισμένα λάστιχα: Τα μειονεκτήματα
Δεν υπάρχει εγγύηση Σε αντίθεση με τα καινούργια, ακόμα και τα αναγομωμένα ελαστικά, τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με τα πρότυπα και τη νομοθεσία και τα οποία ελέγχονται και διαθέτουν εγγύηση, τα χρησιμοποιημένα λάστιχα δεν υποχρεούνται να συμμορφώνονται με κανένα πρότυπο. Τίποτα δεν επιβάλλει το έλεγχο και την πιστοποίησή τους.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Φυσικά, όλοι οι πωλητές ισχυρίζονται ότι τα προϊόντα τους ελέγχονται πριν επανατοποθετηθούν στην αγορά, ελέγχεται η κατάστασή τους, για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει κίνδυνος να ξαναμονταριστούν σε νέες ζάντες. Αυτό μπορεί να ακούγεται καθησυχαστικό, αλλά χρειάζεται να γνωρίζουμε ότι κάποια εσωτερικές καταπονήσεις μπορεί να είναι αόρατες -ελαφρά παραμόρφωση του σκελετού, «βυζιά» στη φάση της δημιουργίας αλλά όχι εντοπισμένα και δηλωμένα...

Άγνωστος τρόπος συντήρησης Για να διατηρήσει ένα λάστιχο τα χαρακτηριστικά του, πρέπει να έχει αποθηκευτεί σε καλές συνθήκες. Όχι όρθιο και σε σταθερή θερμοκρασία, για παράδειγμα. Για ένα χρησιμοποιημένο λάστιχο αυτό είναι κάτι αδύνατο να το γνωρίζεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 20 καίριες ερωτήσεις για τα λάστιχα

Φθορά σε εξέλιξη, επιπλέον κόστος τοποθέτησης Στην περίπτωση αυτή ανοίγουμε… πόρτες ανοιχτές. Αλλά το ότι πληρώνουμε λιγότερα, συμβαίνει επειδή το λάστιχο είναι ήδη φθαρμένο. Συνεπώς, θα πρέπει να αντικατασταθεί πιο γρήγορα. Ωστόσο, η τοποθέτηση ενός ελαστικού δεν είναι δωρεάν. Ξεζαντάρισμα παλιών, ζαντάρισμα «καινούργιων» και ζυγοστάθμιση κοστίζει μεταξύ 35 και 50 ευρώ ανάλογα με το μέγεθος και το βουλκανιζατέρ. Και εάν τοποθετήσεις ένα φθαρμένο ελαστικό στο 50%, θα πρέπει να πληρώσεις αυτό τα κόστος δύο φορές πιο συχνά απ’ ό,τι σε ένα καινούργιο. Κόστος που μειώνει δραστικά το συμφέρον της επιλογής αυτής.

Αγοράζοντας μεταχειρισμένο λάστιχο: Τα σημεία ελέγχου
Η κατάσταση του πέλματος
 Ακόμη και αν έχει ελεγχθεί κανονικά από τον πωλητή, κοιτάξτε προσεκτικά τα πλαϊνά και το πέλμα. Δεν πρέπει να έχει ρωγμές, φουσκάλες, σκισμένα κομμάτια ή κήλες -οι οποίες συχνά δεν παρατηρούνται έως ότου το λάστιχο τοποθετηθεί και το φουσκώσεις. Ωστόσο, ορισμένα ελαττώματα είναι αόρατα -αργή απώλεια πίεσης, οξειδωμένος μεταλλικός σκελετός.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Η φθορά Το νόμιμο κατώτατο όριο είναι 1,6 χιλιοστά. Και σε ένα καινούργιο λάστιχο, το βάθος είναι από 8 έως 9 mm. Επομένως, εναπόκειται σε εσάς να υπολογίσετε το ποσοστό φθοράς. Συνιστούμε επίσης να μετρήσετε το βάθος στη χάραξη του πέλματος σε διάφορα σημεία (στο μέσον, αλλά και σε διαφορετικά σημεία του πλάτους, στη μέση και στις άκρες.

Η φθορά πρέπει να είναι ομοιόμορφη. Ανομοιόμορφη φθορά λέει πολλά τόσο για την κατάσταση του προηγούμενου αυτοκινήτου όσο και για την τακτικότητα του προηγούμενου ιδιοκτήτη στον έλεγχο των πιέσεων. Ένα τέτοιο ελαστικό θα έχει πολύ μικρή διάρκεια ζωής.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Η ηλικία του ελαστικού Πρόκειται για το DOT (Department of Transportation), το οποίο αναφέρεται πάντα στο πλευρικό τοίχωμα (υποχρεωτικό για να πωλείται στις ΗΠΑ). Πρόκειται για μια σειρά τεσσάρων ψηφίων που αντιστοιχεί στην εβδομάδα και στο έτος κατασκευής. Για παράδειγμα, ένα DOT 0518 σημαίνει ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε την 5η εβδομάδα του 2018. Επομένως, θα είναι δύο ετών την εβδομάδα που μας έρχεται.

Ενώ, αν για παράδειγμα, γράφει 5014 πρόκειται για πολύ παλιό λάστιχο που έχει ξεπεράσει τον Δεκέμβριο που μας πέρασε τα πέντε χρόνια ζωής. Και εδώ πρέπει να γνωρίζετε ότι το καουτσούκ στεγνώνει και σκληραίνει με το χρόνο, χάνοντας κατά συνέπεια και το λάστιχο τις μηχανικές του ιδιότητες. Ακόμη κι αν δεν φθαρμένο…

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Μια ακόμη επιλογή για οικονομικά λάστιχα είναι τα αναγομωμένα. Σαφώς προτιμότερη και ασφαλέστερη. Διαβάστε, λοιπόν... Αναγομωμένα λάστιχα: Μύθοι και πραγματικότητα

node/40176

ADAC: Πρωτιά για το Bridgestone Blizzak LM005

To Blizzak LM005 της Bridgestone αξιολογήθηκε ως το καλύτερο στην κατηγορία του σε δοκιμή χειμερινών ελαστικών της ADAC.

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

ADAC: Πρωτιά για το Bridgestone Blizzak LM005

Το κορυφαίο προϊόν της Bridgestone για την χειμερινή περίοδο, το Blizzak LM005, είναι ο νικητής της δοκιμής χειμερινών ελαστικών της ADAC για το 2020. Σχεδιασμένο για να παρέχει στους οδηγούς εξαιρετικό έλεγχο και ασφάλεια σε δύσκολες συνθήκες, το Blizzak LM005 εντυπωσίασε σε όλες τις χειμερινές συνθήκες οδοστρώματος με την ισορροπημένη απόδοσή του σε στεγνό και χιονισμένο οδόστρωμα και τον χειρισμό στο βρεγμένο.

Με αυτά τα χαρακτηριστικά, οι εμπειρογνώμονες της ADAC, της μεγαλύτερης λέσχης αυτοκινήτου στην Ευρώπη, έδωσαν στο Blizzak LM005 μια συνολική βαθμολογία 2,0 - την καλύτερη βαθμολογία από όλα τα ελαστικά της δοκιμής – απονέμοντας του τον τίτλο του νικητή στην κατάταξη των 15 ελαστικών που συμμετείχαν στη δοκιμή.

Προηγμένη τεχνολογία για αξιόπιστη απόδοση
Τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του Bridgestone Blizzak LM005 είναι το αποτέλεσμα της πλέον εξελιγμένης τεχνολογίας στον τομέα των ελαστικών.

Το ελαστικό κατασκευάζεται με την σύνθεση γόμας Nano Protech™ της Bridgestone, η οποία έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πυρίτιο προκειμένου να κρατήσει το ελαστικό μαλακό στις χαμηλές θερμοκρασίες για μέγιστη έλξη και να βελτιστοποιήσει την απόδοσή του στο βρεγμένο και χιονισμένο οδόστρωμα. Έχει επίσης σχεδιαστεί με έναν μοναδικό σχεδιασμό πέλματος σε ζιγκ-ζαγκ για την ενίσχυση της απομάκρυνσης του νερού και τη βελτίωση της πρόσφυσης στο δρόμο. Η συνέργεια μεταξύ αυτών των χαρακτηριστικών έχει αποδώσει εξαιρετικά αποτελέσματα, με το LM005 να γίνεται το πρώτο χειμερινό ελαστικό που επιτυγχάνει διαβάθμιση ‘A’ στην Ευρωπαϊκή Ετικέτα, στην κατηγορία πρόσφυση στο βρεγμένο για το πλήρες διαστασιολόγιο του.

Με χαμηλή αντίσταση κύλισης και κατανάλωση καυσίμου, καθώς και χαμηλά επίπεδα  θορύβου ελαστικών και οδοστρώματος, το Blizzak LM005 αποτελεί επίσης μια περισσότερο βιώσιμη επιλογή για τους πελάτες. Το ενεργειακά αποδοτικό ελαστικό όχι μόνο ωφελεί τον οδηγό όσον αφορά την χιλιομετρική απόσταση και την εξοικονόμηση κόστους, αλλά επίσης συμβάλλει στην απελευθέρωση λιγότερων εκπομπών αερίων. Αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά αναγνωρίστηκαν από την ADAC, η οποία απένειμε στο Blizzak LM005 εξαιρετικές βαθμολογίες για τη χαμηλή αντίσταση κύλισης και την κατανάλωση καυσίμου.

LM005

Στο επίκεντρο οι ανάγκες των πελατών
Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του Blizzak LM005, η Bridgestone πραγματοποίησε έρευνα σε 20.000 οδηγούς σε όλη την Ευρώπη σχετικά με τις απαιτήσεις τους από ένα premium χειμερινό ελαστικό touring και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή χρήση. Τα ευρήματα ήταν ξεκάθαρα: περιμένουν ένα ελαστικό που να συνδυάζει άριστο έλεγχο στο βρεγμένο με στιβαρή απόδοση στο χιόνι και τον πάγο. Το Blizzak LM005 της Bridgestone πληροί όλες αυτές τις απαιτήσεις, με εξαιρετικό φρενάρισμα στο χιόνι και σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, και έχει ήδη κερδίσει πολλά βραβεία σε ανεξάρτητες δοκιμές το 2019.

To  Blizzak LM005 έλαβε μέρος στις δοκιμές της ADAC σε ένα Volkswagen Golf GTI σε διάσταση 205/55 R16, μία διάσταση με πολλές εφαρμογές σε πολλά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων στην αγορά. Το LM005 είναι προς το παρόν διαθέσιμο σε 171 διαστάσεις για επιβατικά αυτοκίνητα και SUV / 4x4 με διάσταση ζάντας από 14” έως 22”. Η πρωτοποριακή τεχνολογία DriveGuard Run Flat της Bridgestone έχει ενσωματωθεί σε 24 διαστάσεις υψηλής ζήτησης (από 16” έως 18”) του Blizzak LM005 για την αντιμετώπιση αιφνίδιας βλάβης του ελαστικού, επιτρέποντας στον οδηγό και το όχημά του να συνεχίσει να οδηγεί μέχρι και για 80 km με μέγιστη ταχύτητα 80 km/h, σε περίπτωση διάτρησης.

Σχολιάζοντας το τελευταίο βραβείο που κατέκτησε το Blizzak LM005 της Bridgestone, ο Stefano Parisi, Περιφερειακός Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της Bridgestone EMIA, Νοτίου Περιφέρειας δήλωσε: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα, ειδικά καθώς αναγνωρίζει το έργο της εξαιρετικής ομάδας μας πάνω στην έρευνα και την ανάπτυξη. Το συνολικό αποτέλεσμα, και το ιδιαίτερα σημαντικό αποτέλεσμα της δοκιμής, που σχετίζεται με την ασφάλεια σε βρεγμένο οδόστρωμα, υπογραμμίζει επίσης τα πολύ θετικά σχόλια που έχουμε ήδη λάβει από πολλούς εμπορικούς συνεργάτες και οδηγούς σχετικά με το χειμερινό μας ελαστικό.

«Με το LM005, προσφέρουμε ένα premium προϊόν υψηλής απόδοσης που αξιόπιστα και αποτελεσματικά υποστηρίζει τους οδηγούς να διατηρήσουν τον έλεγχο στις καθημερινές προκλήσεις της χειμερινής οδήγησης. Η ετυμηγορία των δοκιμών από τους επαγγελματίες της ADAC ενισχύει τη στρατηγική μας εστίαση στην τεχνολογία, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα σε συνεχή ανάπτυξη των βασικών ελαστικών μας».

Τα αναλυτικά αποτελέσματα της δοκιμής της ADAC είναι διαθέσιμα εδώ.

[Πηγή: Δελτίο Τύπου Bridgestone]

node/40103

Πώς φαίνεται η πλαγιολίσθιση μέσα από το ελαστικό; [video]

Η κάμερα στο εσωτερικό των ελαστικών μιας Toyota Supra μας δίνει την απάντηση.

Παρασκευή, 09 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πώς φαίνεται η πλαγιολίσθιση μέσα από το ελαστικό; [video]

Μετά από το προηγούμενο βίντεό του που μας έδειξε τι συμβαίνει μέσα σε ένα ελαστικό κατά τη διάρκεια της οδήγησης, το κανάλι Warped Perception δημοσίευσε ένα νέο βίντεο  στο YouTube εξετάζοντας πως φαίνεται το ελαστικό από μέσα κατά τη διάρκεια πλαγιολίσθισης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι συμβαίνει στο εσωτερικό των ελαστικών κατά τη διάρκεια της οδήγησης [video]

Η εικόνα προέρχεται από μια κάμερα GoPro Hero 9 που τοποθετήθηκε πάνω στη ζάντα στο εσωτερικό του ελαστικού, μεταδίδοντας ασύρματα βίντεο σε κινητό τηλέφωνο. Παρόλο που τα ελαστικά ήταν χαμηλού προφίλ, η κάμερα χώρεσε χωρίς πρόβλημα και άντεξε την καταπόνηση της δοκιμασίας χωρίς να αποκολληθεί από τη ζάντα. Μια δεύτερη GoPro τοποθετήθηκε κάτω από το αυτοκίνητο για να μας δείξει τη συμπεριφορά της πίσω ανάρτησης κατά τη διάρκεια του drift.

Το όχημα είναι μια κόκκινη Toyota Supra τέταρτης γενιάς η οποία με κίνηση στους πίσω τροχούς και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2JZ είναι ιδανική επιλογή για τέτοιου είδους δοκιμασίες. Σας αφήνουμε να δείτε το βίντεο που όπως αναφέρει ο παρουσιαστής γυρίστηκε σε κλειστό τμήμα του δρόμου.

[Πηγή: Warped Perception]