node/38050

Μεταχειρισμένα λάστιχα: Φθηνά μεν, αλλά πρέπει να ενδώσεις;

Είναι γεγονός ότι τα λάστιχα των αυτοκινήτων γίνονται όλο μεγαλύτερα και ως εκ τούτου ακριβότερα. Ο πειρασμός είναι συνεπώς μεγάλος, να επιλέξεις φθηνότερα, ακόμα και να επιλέξεις μεταχειρισμένα. Πόσο σοφή όμως είναι αυτή η επιλογή;

Τα πάντα σε αυτόν τον κόσμο πωλούνται και μεταχειρισμένα… Τα πάντα! Αυτοκίνητα φυσικά, οικιακές συσκευές, ρούχα... Οι εκατομμύρια αγγελίες που υπάρχουν στο web και στον Τύπο το αποδεικνύουν.

Φυσικά, και τα λάστιχα των αυτοκινήτων, ακόμα κι αν είναι κάτι που δεν το σκέφτεσαι αυθόρμητα. Η αγορά είναι μικρή μέχρι σήμερα (πολύ λιγότερο από το 5% του όγκου της κίνησης για τα ΙX, αλλά πολύ μεγαλύτερο ποσοστό για τα φορτηγά και τα αγροτικά οχήματα), είτε πρόκειται για εγχώρια είτε για εισαγωγής –ναι, υπάρχουν και (κυρίως) τέτοια.

Αλλά καθώς οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν συνεχώς αυξανόμενες τιμές, κυρίως λόγω της ταχείας αύξησης του μεγέθους των ελαστικών (σκεφτείτε ότι έχουμε σουπερμίνι με 18άρες ζάντες και αστικά SUV με 19άρες), ορισμένοι ιδιοκτήτες στρέφονται την ώρα της αντικατάστασης, στις λιγότερο δαπανηρές λύσεις: Στα καινούργια λάστιχα με χαμηλή τιμή δηλαδή, αυτά που λέμε «μπάτζετ» -Nangkang, Sava, Nexen, Marangoni, Debica, Roadstone...

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Ορισμένοι όμως προχωρούν ακόμη παραπέρα και εξετάζουν τα μεταχειρισμένα. Σαφώς και είναι φθηνότερα, αλλά αυτό δεν πρέπει να αποτελεί το μόνο κριτήριο αξιολόγησης.

Τα πλεονεκτήματα στα μεταχειρισμένα λάστιχα
Η τιμή Φυσικά, αποτελεί το κύριο επιχείρημα και στην πραγματικότητα το μοναδικό αποκλειστικά δικό τους ατού. Υπάρχουν λάστιχα μικρών διαστάσεων στην αγορά, για παράδειγμα 185/70 R14, μόλις από 15 ευρώ αμφίβολης προέλευσης. Αλλά πιο συχνά η 4άδα κοστίζει από €75 για 15 τις ίντσες (ή ακόμα και 14 ίντσες), €85 για τις 16” ίντσες κ.ο.κ. Τιμή που περιλαμβάνει που κάποιες φορές (αν είναι ψηλή) περιλαμβάνει νέες βαλβίδες, μοντάρισμα και ζυγοστάθμιση

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Ορισμένοι έμποροι εφαρμόζουν διάφορα επίπεδα τιμής ανάλογα με το επίπεδο φθοράς του ελαστικού, το οποίο φαίνεται λογικό. Για παράδειγμα, βρήκαμε τιμή €60 για λάστιχα 225/45 R17 με φθορά 50%, €100 για φθορά 20% και €110 για φθορά 10%. Όλα τους από μάρκες εγνωσμένης αξίας, ανάλογα πάντα με τη διαθεσιμότητα – Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli... Φυσικά, όλα τους φθηνότερα από τη συνήθη τιμή που χρεώνουν τα καινούργια οι εμπορίες ελαστικών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση: Άγνωστες λέξεις;

Αλλά προσοχή, χρειάζεται να τοποθετείς τα πράγματα σε μια προοπτική, καθώς ένα νέο λάστιχο, ίδιου μεγέθους, που παραγγέλνεις από ένα εξειδικευμένο e-shop στο web, μπορεί να το βρεις στα €100 ακόμα και στα €90. Οπότε, καταβάλλοντας €60 για ένα λάστιχο με φθορά 50%, όταν το καινούργιο έχει τιμή web λιγότερο από διπλά, μάλλον δεν έχεις πετύχει και το καλύτερο deal!

Μεταχειρισμένα λάστιχα: Τα μειονεκτήματα
Δεν υπάρχει εγγύηση Σε αντίθεση με τα καινούργια, ακόμα και τα αναγομωμένα ελαστικά, τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με τα πρότυπα και τη νομοθεσία και τα οποία ελέγχονται και διαθέτουν εγγύηση, τα χρησιμοποιημένα λάστιχα δεν υποχρεούνται να συμμορφώνονται με κανένα πρότυπο. Τίποτα δεν επιβάλλει το έλεγχο και την πιστοποίησή τους.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Φυσικά, όλοι οι πωλητές ισχυρίζονται ότι τα προϊόντα τους ελέγχονται πριν επανατοποθετηθούν στην αγορά, ελέγχεται η κατάστασή τους, για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει κίνδυνος να ξαναμονταριστούν σε νέες ζάντες. Αυτό μπορεί να ακούγεται καθησυχαστικό, αλλά χρειάζεται να γνωρίζουμε ότι κάποια εσωτερικές καταπονήσεις μπορεί να είναι αόρατες -ελαφρά παραμόρφωση του σκελετού, «βυζιά» στη φάση της δημιουργίας αλλά όχι εντοπισμένα και δηλωμένα...

Άγνωστος τρόπος συντήρησης Για να διατηρήσει ένα λάστιχο τα χαρακτηριστικά του, πρέπει να έχει αποθηκευτεί σε καλές συνθήκες. Όχι όρθιο και σε σταθερή θερμοκρασία, για παράδειγμα. Για ένα χρησιμοποιημένο λάστιχο αυτό είναι κάτι αδύνατο να το γνωρίζεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 20 καίριες ερωτήσεις για τα λάστιχα

Φθορά σε εξέλιξη, επιπλέον κόστος τοποθέτησης Στην περίπτωση αυτή ανοίγουμε… πόρτες ανοιχτές. Αλλά το ότι πληρώνουμε λιγότερα, συμβαίνει επειδή το λάστιχο είναι ήδη φθαρμένο. Συνεπώς, θα πρέπει να αντικατασταθεί πιο γρήγορα. Ωστόσο, η τοποθέτηση ενός ελαστικού δεν είναι δωρεάν. Ξεζαντάρισμα παλιών, ζαντάρισμα «καινούργιων» και ζυγοστάθμιση κοστίζει μεταξύ 35 και 50 ευρώ ανάλογα με το μέγεθος και το βουλκανιζατέρ. Και εάν τοποθετήσεις ένα φθαρμένο ελαστικό στο 50%, θα πρέπει να πληρώσεις αυτό τα κόστος δύο φορές πιο συχνά απ’ ό,τι σε ένα καινούργιο. Κόστος που μειώνει δραστικά το συμφέρον της επιλογής αυτής.

Αγοράζοντας μεταχειρισμένο λάστιχο: Τα σημεία ελέγχου
Η κατάσταση του πέλματος
 Ακόμη και αν έχει ελεγχθεί κανονικά από τον πωλητή, κοιτάξτε προσεκτικά τα πλαϊνά και το πέλμα. Δεν πρέπει να έχει ρωγμές, φουσκάλες, σκισμένα κομμάτια ή κήλες -οι οποίες συχνά δεν παρατηρούνται έως ότου το λάστιχο τοποθετηθεί και το φουσκώσεις. Ωστόσο, ορισμένα ελαττώματα είναι αόρατα -αργή απώλεια πίεσης, οξειδωμένος μεταλλικός σκελετός.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Η φθορά Το νόμιμο κατώτατο όριο είναι 1,6 χιλιοστά. Και σε ένα καινούργιο λάστιχο, το βάθος είναι από 8 έως 9 mm. Επομένως, εναπόκειται σε εσάς να υπολογίσετε το ποσοστό φθοράς. Συνιστούμε επίσης να μετρήσετε το βάθος στη χάραξη του πέλματος σε διάφορα σημεία (στο μέσον, αλλά και σε διαφορετικά σημεία του πλάτους, στη μέση και στις άκρες.

Η φθορά πρέπει να είναι ομοιόμορφη. Ανομοιόμορφη φθορά λέει πολλά τόσο για την κατάσταση του προηγούμενου αυτοκινήτου όσο και για την τακτικότητα του προηγούμενου ιδιοκτήτη στον έλεγχο των πιέσεων. Ένα τέτοιο ελαστικό θα έχει πολύ μικρή διάρκεια ζωής.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Η ηλικία του ελαστικού Πρόκειται για το DOT (Department of Transportation), το οποίο αναφέρεται πάντα στο πλευρικό τοίχωμα (υποχρεωτικό για να πωλείται στις ΗΠΑ). Πρόκειται για μια σειρά τεσσάρων ψηφίων που αντιστοιχεί στην εβδομάδα και στο έτος κατασκευής. Για παράδειγμα, ένα DOT 0518 σημαίνει ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε την 5η εβδομάδα του 2018. Επομένως, θα είναι δύο ετών την εβδομάδα που μας έρχεται.

Ενώ, αν για παράδειγμα, γράφει 5014 πρόκειται για πολύ παλιό λάστιχο που έχει ξεπεράσει τον Δεκέμβριο που μας πέρασε τα πέντε χρόνια ζωής. Και εδώ πρέπει να γνωρίζετε ότι το καουτσούκ στεγνώνει και σκληραίνει με το χρόνο, χάνοντας κατά συνέπεια και το λάστιχο τις μηχανικές του ιδιότητες. Ακόμη κι αν δεν φθαρμένο…

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Μια ακόμη επιλογή για οικονομικά λάστιχα είναι τα αναγομωμένα. Σαφώς προτιμότερη και ασφαλέστερη. Διαβάστε, λοιπόν... Αναγομωμένα λάστιχα: Μύθοι και πραγματικότητα

node/39666

Τροχαία δυστυχήματα: Μειώθηκαν στο 50% οι νεκροί στην Ελλάδα μέσα σε μια δεκαετία

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση θανάτων από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση την περίοδο 2010-2019.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Τροχαία δυστυχήματα: Μειώθηκαν στο 50% οι νεκροί στην Ελλάδα μέσα σε μια δεκαετία

Τη μεγαλύτερη μείωση θανάτων σε οδικά ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, της τάξεως του 44% κατέγραψε η Ελλάδα κατά τη δεκαετία 2010-2019, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο στην οδική ασφάλεια.

Τα θύματα των οδικών ατυχημάτων μειώθηκαν σημαντικά και κατά το πρώτο τετράμηνο φέτος, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε μείωση θανάτων στους δρόμους κατά 18% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ για τον μήνα Απρίλιο η μείωση ήταν 58% σε σχέση με πέρυσι, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων για το Πάσχα.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από διαδικτυακή συζήτηση για την οδική ασφάλεια που οργάνωσαν η INTERAMERICAN και η Anytime με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας (ΕΜΠ) για τη βιώσιμη Μετακίνηση.

Ωστόσο, παρά την εντυπωσιακή μείωση, κατά το 2019 ο αριθμός των νεκρών στη χώρα μας παρέμεινε σχεδόν σταθερός σε σχέση με το 2018, ενώ στην Ε.Ε. σημειώθηκε μείωση περίπου 3%, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην 21η θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (65 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού), σε σημαντική απόσταση από τον μέσο όρο στην Ε.Ε. (51 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού).

Στην εκδήλωση τονίστηκε ότι ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας εξελίσσεται ως ο πλέον καθοριστικός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Όπως ανέφερε ο Γιώργος Γιαννής, συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του ΕΜΠ, ως επικεφαλής της ομάδας του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που συνεργάζεται με την INTERAMERICAN, τα έξυπνα συστήματα μεταφορών διακρίνονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:

- Σε τεχνολογίες ασφάλειας εντός του οχήματος, όπως π.χ. είναι τα συστήματα ανίχνευσης αλκοόλ, συστήματα ανίχνευσης υπνηλίας, συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων, συστήματα παρακολούθησης της χρήσης ζώνης ασφαλείας κ.ά.

- Σε συστήματα ασφάλειας βάσει της υποδομής: διαχείρισης ταχυτήτων, δυναμικής διαχείρισης κυκλοφορίας και προειδοποιήσεων τοπικού κινδύνου, αυτοματοποιημένης επιβολής κανόνων κυκλοφορίας κ.ά.

- Σε συνεργατικά συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούν τόσο την υποδομή όσο και το όχημα με κατάλληλους συνδέσμους επικοινωνίας μεταξύ τους: π.χ. έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας (ISA), e-call, συστήματα πλευρικού ελέγχου κ.ά.

Επιπλέον, η συνεχώς αυξανόμενη χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων, αισθητήρων και συνδεδεμένων αντικειμένων προσφέρουν όλο και περισσότερα δεδομένα μεταφορών που είναι χρήσιμα για τη διεξαγωγή προηγμένων αναλύσεων οδικής ασφάλειας. Με ανάλογες αναλύσεις, υποστηρίζονται ο προσδιορισμός βασικών παραγόντων κινδύνου, η αντιμετώπιση της επικίνδυνης συμπεριφοράς και των σφαλμάτων των χρηστών της οδού, καθώς και κρίσιμες παράμετροι σχετικές με την κυκλοφορία, τις υποδομές και τα οχήματα.

Εκ μέρους της INTERAMERICAN ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων και Υπευθυνότητας, υπογράμμισε ότι οι πρακτικές ασφάλισης είναι αναπόσπαστες από αυτές της οδικής ασφάλειας. Όπως επισημαίνει, «η ψηφιοποίηση και η χρήση νέων τεχνολογιών είναι αξιοποιήσιμη τόσο για να βελτιώνεται η συνείδηση και κουλτούρα ασφαλούς οδήγησης όσο και σε επίπεδο λήψης αποφάσεων και επιλογών για την οδική ασφάλεια, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ιδιαίτερα δε στον ασφαλιστικό κλάδο».

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ]

node/39657
Car cabin cleaning

Καθάρισε σωστά την καμπίνα του αυτοκινήτου

Το υγιεινό και καθαρό εσωτερικό του αυτοκινήτου αποτελεί προϋπόθεση για ιδανικές συνθήκες οδήγησης.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Καθάρισε σωστά την καμπίνα του αυτοκινήτου

Από τα καθίσματα έως τα πλαστικά και από τις μοκέτες έως τα παράθυρα, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τους ενδεδειγμένους τρόπους (και τα κόλπα) για τον καλύτερο καθαρισμό της καμπίνας.

Τα κύρια βήματα του σωστού καθαρισμού
Το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου πρέπει να καθαρίζεται τακτικά, έτσι ώστε οδηγός και επιβάτες να μπορούν να απολαύσουν τη διαμονή τους στην καμπίνα, σε μεγάλες και μικρές διαδρομές. Προφανώς, όπως και στο σπίτι, για ένα καθαρό και υγιεινό περιβάλλον, συνιστάται να καθαρίζεις και να αερίζεις τακτικά τον χώρο των επιβατών. Ηλεκτρική σκούπα τουλάχιστον μία φορά τον μήνα και σχολαστικός καθαρισμός του εσωτερικού το αργότερο κάθε έξι μήνες. 
Ας δούμε μαζί τις απαραίτητες εργασίες σε επικεφαλίδες:
- Ηλεκτρική σκούπα για αφαίρεση της σκόνης.
- Καθαρισμός των «υφασμάτινων» επιφανειών: Μοκέτες, πατάκια, καθίσματα…
- Καθαρισμός του παρμπρίζ, του πίσω κρυστάλλου και των πλευρικών κρυστάλλινων επιφανειών.

Για όλα τα παραπάνω χρειάζεται ένα μίνιμουμ εξοπλισμού, όπως αυτός της παρακάτω εικόνας...

Car cabin cleaning

Κάνοντας ηλεκτρική σκούπα στην καμπίνα
Ο καθαρισμός του εσωτερικού του αυτοκινήτου πρέπει να ξεκινά με την ηλεκτρική σκούπα για την απομάκρυνση της ορατής βρωμιάς και της σκόνης. Και με αυτή τη σειρά:
-Τα καθίσματα
-Η εταζέρα πίσω
-Τα πατάκια
-Η μοκέτα (αφού αφαιρέσεις τα πατάκια)
-Το πορτμπαγκάζ
-Ο χώρος γύρω από το μοχλό ταχυτήτων

Car cabin cleaning

Καθαρίζοντας τις επενδύσεις του αυτοκινήτου
Μοκέτα Ύστερα από την ηλεκτρική σκούπα, έρχεται η σειρά του καθαρισμού της μοκέτας. Μια εργασία που γίνεται με κάποιο ειδικό προϊόν καθαρισμού κοινών χαλιών ή μοκετών. Αυτά τα προϊόντα σου επιτρέπουν να καθαρίζεις το «πάτωμα» του αυτοκινήτου, χωρίς να το μουλιάζεις. Και προφανώς κάτι τέτοιο χρειάζεται να το αποφεύγεις, προκειμένου να περιορίσεις τον κίνδυνο ανάπτυξης μούχλας.

Τα περισσότερα από τα προϊόντα λειτουργούν με τον το ίδιο τρόπο. Συγκεκριμένα, εφαρμόζεις το προϊόν στην επιφάνεια προς καθαρισμό και το αφήνεις να δράσει ή το τρίβεις με μια σκληρή βούρτσα.

Car cabin cleaning

Ταπέτα Για την αποφυγή της πρόωρης φθοράς της μοκέτας στο αυτοκίνητο, πολλοί ιδιοκτήτες επιλέγουν να ντύσουν τις «σκάφες» στα πόδια, τόσο εμπρός όσο και πίσω, με πατάκια. Εάν δεν έχεις ακόμη τοποθετήσει στο αυτοκίνητό σου προστατευτικά πατάκια, μπορείς να βρεις πληροφορίες γι’ αυτά εδώ Antallaktikaexartimata.gr και να επιλέξεις μέσα από μια μεγάλη γκάμα.

Για να τα καθαρίσεις πιο εύκολα, μην διστάσεις να τα αφαιρέσεις από το αυτοκίνητο. Γενικά, μπορείς να χρησιμοποιήσετε τον ίδιο τύπο προϊόντος που χρησιμοποίησες και για τη μοκέτα του αυτοκινήτου.

Car cabin cleaning

Καθίσματα Κάθε πρόβλημα και κάθε βρομιά έχουν τη δική τους λύση…
Τρίχες ζώων Οι κύλινδροι με το αντι-τριχικό αυτοκόλλητο είναι η καλύτερη λύση.
Εμετός Χρησιμοποίησε ανθρακούχο νερό.
Λεκέδες Μπορείς είτε να χρησιμοποιήσεις προϊόντα ειδικά για καθαρισμό καθισμάτων αυτοκινήτου είτε ένα μείγμα νερού/υγρού πλυσίματος πιάτων/λευκού ξιδιού είτε κρυσταλλική σόδα είτε αμμωνία αραιωμένη με νερό. Στην περίπτωση της αμμωνίας, βεβαιώσου ότι έχεις ανοίξει όλες τις πόρτες του αυτοκινήτου για αερισμό και προστάτεψε τα χέρια σου με γάντια βινυλίου μιας χρήσης.

Car cabin cleaning

Όποια λύση κι αν επιλέξεις, χρειάζεται να προσέξεις να μην μουλιάσεις τα καθίσματα, διότι το στέγνωμα στη συνέχεια είναι δύσκολο και χρονοβόρο.
Εάν το αυτοκίνητο διαθέτει δερμάτινα καθίσματα, απόφυγε σε κάθε περίπτωση το νερό για να μην τα καταστρέψεις. Επίλεξε προϊόντα ή μαντηλάκια ειδικά για δερμάτινες επιφάνειες. Αυτό θα διατηρήσει τη λάμψη και τη βελουτέ υφή του δέρματος. Δες στο taxianddriver.gr τα πιο βρόμικα μέρη στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου.

Καλό είναι να γνωρίζεις ότι… 
Για εις βάθος καθαρισμό της «ταπετσαρίας» στο αυτοκίνητο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα «σαμπουάν» ή μια ηλεκτρική σκούπα με έγχυση/εξαγωγή. Ένας τύπος συσκευής που μπορείς να τον αγοράσεις ή να τον νοικιάσεις.

Καθαρίζοντας το ταμπλό και τα πλαστικά
Οι επενδύσεις των θυρών Ξεκίνα από χαμηλά: Αυτό είναι το κατά τεκμήριο πιο βρώμικο μέρος της πόρτας, αλλά και του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Για τον καθαρισμό αρκεί μια μαλακή βούρτσα ή ένα σφουγγάρι και σαπουνόνερο -για παράδειγμα νερό με υγρό για πιάτα. Αφού τρίψεις απαλά, ξέπλυνε με ένα καλά στυμμένο σφουγγάρι και στέγνωσε την επιφάνεια με ένα μαλακό πανί χωρίς χνούδι ή δέρμα σαμουά.

Car cabin cleaning

Το ταμπλό Βρέξε ελαφρά ένα μαλακό πανί με νερό (ή με ειδικό προϊόν για πλαστικά αυτοκινήτων) και καθάρισε ολόκληρη την επιφάνεια, αποφεύγοντας τα όργανα ελέγχου και τα εξαρτήματα με ηλεκτρονικές συσκευές. Για τα δυσπρόσιτα μέρη, όπως οι αεραγωγοί και οι περσίδες τους, χρησιμοποίησε μια ειδική βούτσα ή πινέλο με μαλακή τρίχα.

Car cabin cleaning

Για τα όργανα ελέγχου, τις διάφορες οθόνες και ό,τι απεικονίζει ενδείξεις λειτουργιών, προτίμησε στεγνό πανί μικροϊνών για να αφαιρέσεις τη σκόνη που έχει καθίσει πάνω τους. Ή στην περίπτωση λεκέδων και «λαδώματος» από τα δάχτυλα, ένα σπρέι καθαρισμού για οθόνες υπολογιστή σε συνδυασμό με μαλακό πανί που δεν αφήνει χνούδι είναι ο ενδεδειγμένος καθαρισμός.

Car cabin cleaning

Καλό είναι να γνωρίζεις ότι…
Εάν δεν έχεις πολύ χρόνο για να καθαρίσεις το εσωτερικό του αυτοκινήτου, υπάρχουν ειδικά πλαστικά μαντηλάκια.

 
Καθαρίζοντας το παρμπρίζ και τις γυάλινες επιφάνειες
Χρησιμοποίησε ένα μαλακό πανί και καθαριστικό σπρέι τζαμιών για αυτοκίνητα. Ή λευκό ξύδι διαλυμένο σε νερό. Απόφυγε τα καθαριστικά τζαμιών για τη λάτρα του σπιτιού διότι προκαλούν ιριδισμούς.

Car cabin cleaning

Όπως και σε κάθε γυάλινη επιφάνεια, ψέκασε ή επίθεσε το προϊόν στις επιφάνεια προς καθαρισμό (ή στο πανί) και τρίψε απαλά για να επαναφέρεις τη λάμψη και την καθαρότητα στα παράθυρα. Για το πίσω κρύσταλλο, πρόσεξε να καθαρίζεις προς την κατεύθυνση των νημάτων θέρμανσης/αφύγρανσης για να αποφύγεις τυχόν ζημιές. Τέλος, μην ξεχάσεις να καθαρίσεις με τον ίδιο τρόπο τον εσωτερικό καθρέφτη -και αυτόν των σκιαδίων.

Car cabin cleaning

Γενικά 
Εάν θέλεις να χρησιμοποιήσεις τις «συνταγές της γιαγιάς» και όχι τα προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τον καθαρισμό του εσωτερικού των αυτοκινήτων, δοκίμασε πρώτα σε μια μικρή περιοχή, ώστε το παραδοσιακό παρασκεύασμα να μην βλάψει το φινίρισμα της επιφάνειας. Εάν η δοκιμή είναι επιτυχής, μπορείς να συνεχίσεις…

Και προσοχή! Μην παραλείπεις τη συχνή απολύμανση των επιφανειών που πιάνεις κάθε ώρα και στιγμή στο αυτοκίνητο: Τιμόνι, λαβές θυρών, κουμπιά παραθύρων, πόμολο του λεβιέ ταχυτήτων…

Car cabin cleaning