node/38050

Μεταχειρισμένα λάστιχα: Φθηνά μεν, αλλά πρέπει να ενδώσεις;

Είναι γεγονός ότι τα λάστιχα των αυτοκινήτων γίνονται όλο μεγαλύτερα και ως εκ τούτου ακριβότερα. Ο πειρασμός είναι συνεπώς μεγάλος, να επιλέξεις φθηνότερα, ακόμα και να επιλέξεις μεταχειρισμένα. Πόσο σοφή όμως είναι αυτή η επιλογή;

Τα πάντα σε αυτόν τον κόσμο πωλούνται και μεταχειρισμένα… Τα πάντα! Αυτοκίνητα φυσικά, οικιακές συσκευές, ρούχα... Οι εκατομμύρια αγγελίες που υπάρχουν στο web και στον Τύπο το αποδεικνύουν.

Φυσικά, και τα λάστιχα των αυτοκινήτων, ακόμα κι αν είναι κάτι που δεν το σκέφτεσαι αυθόρμητα. Η αγορά είναι μικρή μέχρι σήμερα (πολύ λιγότερο από το 5% του όγκου της κίνησης για τα ΙX, αλλά πολύ μεγαλύτερο ποσοστό για τα φορτηγά και τα αγροτικά οχήματα), είτε πρόκειται για εγχώρια είτε για εισαγωγής –ναι, υπάρχουν και (κυρίως) τέτοια.

Αλλά καθώς οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν συνεχώς αυξανόμενες τιμές, κυρίως λόγω της ταχείας αύξησης του μεγέθους των ελαστικών (σκεφτείτε ότι έχουμε σουπερμίνι με 18άρες ζάντες και αστικά SUV με 19άρες), ορισμένοι ιδιοκτήτες στρέφονται την ώρα της αντικατάστασης, στις λιγότερο δαπανηρές λύσεις: Στα καινούργια λάστιχα με χαμηλή τιμή δηλαδή, αυτά που λέμε «μπάτζετ» -Nangkang, Sava, Nexen, Marangoni, Debica, Roadstone...

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Ορισμένοι όμως προχωρούν ακόμη παραπέρα και εξετάζουν τα μεταχειρισμένα. Σαφώς και είναι φθηνότερα, αλλά αυτό δεν πρέπει να αποτελεί το μόνο κριτήριο αξιολόγησης.

Τα πλεονεκτήματα στα μεταχειρισμένα λάστιχα
Η τιμή Φυσικά, αποτελεί το κύριο επιχείρημα και στην πραγματικότητα το μοναδικό αποκλειστικά δικό τους ατού. Υπάρχουν λάστιχα μικρών διαστάσεων στην αγορά, για παράδειγμα 185/70 R14, μόλις από 15 ευρώ αμφίβολης προέλευσης. Αλλά πιο συχνά η 4άδα κοστίζει από €75 για 15 τις ίντσες (ή ακόμα και 14 ίντσες), €85 για τις 16” ίντσες κ.ο.κ. Τιμή που περιλαμβάνει που κάποιες φορές (αν είναι ψηλή) περιλαμβάνει νέες βαλβίδες, μοντάρισμα και ζυγοστάθμιση

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Ορισμένοι έμποροι εφαρμόζουν διάφορα επίπεδα τιμής ανάλογα με το επίπεδο φθοράς του ελαστικού, το οποίο φαίνεται λογικό. Για παράδειγμα, βρήκαμε τιμή €60 για λάστιχα 225/45 R17 με φθορά 50%, €100 για φθορά 20% και €110 για φθορά 10%. Όλα τους από μάρκες εγνωσμένης αξίας, ανάλογα πάντα με τη διαθεσιμότητα – Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli... Φυσικά, όλα τους φθηνότερα από τη συνήθη τιμή που χρεώνουν τα καινούργια οι εμπορίες ελαστικών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση: Άγνωστες λέξεις;

Αλλά προσοχή, χρειάζεται να τοποθετείς τα πράγματα σε μια προοπτική, καθώς ένα νέο λάστιχο, ίδιου μεγέθους, που παραγγέλνεις από ένα εξειδικευμένο e-shop στο web, μπορεί να το βρεις στα €100 ακόμα και στα €90. Οπότε, καταβάλλοντας €60 για ένα λάστιχο με φθορά 50%, όταν το καινούργιο έχει τιμή web λιγότερο από διπλά, μάλλον δεν έχεις πετύχει και το καλύτερο deal!

Μεταχειρισμένα λάστιχα: Τα μειονεκτήματα
Δεν υπάρχει εγγύηση Σε αντίθεση με τα καινούργια, ακόμα και τα αναγομωμένα ελαστικά, τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με τα πρότυπα και τη νομοθεσία και τα οποία ελέγχονται και διαθέτουν εγγύηση, τα χρησιμοποιημένα λάστιχα δεν υποχρεούνται να συμμορφώνονται με κανένα πρότυπο. Τίποτα δεν επιβάλλει το έλεγχο και την πιστοποίησή τους.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Φυσικά, όλοι οι πωλητές ισχυρίζονται ότι τα προϊόντα τους ελέγχονται πριν επανατοποθετηθούν στην αγορά, ελέγχεται η κατάστασή τους, για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει κίνδυνος να ξαναμονταριστούν σε νέες ζάντες. Αυτό μπορεί να ακούγεται καθησυχαστικό, αλλά χρειάζεται να γνωρίζουμε ότι κάποια εσωτερικές καταπονήσεις μπορεί να είναι αόρατες -ελαφρά παραμόρφωση του σκελετού, «βυζιά» στη φάση της δημιουργίας αλλά όχι εντοπισμένα και δηλωμένα...

Άγνωστος τρόπος συντήρησης Για να διατηρήσει ένα λάστιχο τα χαρακτηριστικά του, πρέπει να έχει αποθηκευτεί σε καλές συνθήκες. Όχι όρθιο και σε σταθερή θερμοκρασία, για παράδειγμα. Για ένα χρησιμοποιημένο λάστιχο αυτό είναι κάτι αδύνατο να το γνωρίζεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 20 καίριες ερωτήσεις για τα λάστιχα

Φθορά σε εξέλιξη, επιπλέον κόστος τοποθέτησης Στην περίπτωση αυτή ανοίγουμε… πόρτες ανοιχτές. Αλλά το ότι πληρώνουμε λιγότερα, συμβαίνει επειδή το λάστιχο είναι ήδη φθαρμένο. Συνεπώς, θα πρέπει να αντικατασταθεί πιο γρήγορα. Ωστόσο, η τοποθέτηση ενός ελαστικού δεν είναι δωρεάν. Ξεζαντάρισμα παλιών, ζαντάρισμα «καινούργιων» και ζυγοστάθμιση κοστίζει μεταξύ 35 και 50 ευρώ ανάλογα με το μέγεθος και το βουλκανιζατέρ. Και εάν τοποθετήσεις ένα φθαρμένο ελαστικό στο 50%, θα πρέπει να πληρώσεις αυτό τα κόστος δύο φορές πιο συχνά απ’ ό,τι σε ένα καινούργιο. Κόστος που μειώνει δραστικά το συμφέρον της επιλογής αυτής.

Αγοράζοντας μεταχειρισμένο λάστιχο: Τα σημεία ελέγχου
Η κατάσταση του πέλματος
 Ακόμη και αν έχει ελεγχθεί κανονικά από τον πωλητή, κοιτάξτε προσεκτικά τα πλαϊνά και το πέλμα. Δεν πρέπει να έχει ρωγμές, φουσκάλες, σκισμένα κομμάτια ή κήλες -οι οποίες συχνά δεν παρατηρούνται έως ότου το λάστιχο τοποθετηθεί και το φουσκώσεις. Ωστόσο, ορισμένα ελαττώματα είναι αόρατα -αργή απώλεια πίεσης, οξειδωμένος μεταλλικός σκελετός.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Η φθορά Το νόμιμο κατώτατο όριο είναι 1,6 χιλιοστά. Και σε ένα καινούργιο λάστιχο, το βάθος είναι από 8 έως 9 mm. Επομένως, εναπόκειται σε εσάς να υπολογίσετε το ποσοστό φθοράς. Συνιστούμε επίσης να μετρήσετε το βάθος στη χάραξη του πέλματος σε διάφορα σημεία (στο μέσον, αλλά και σε διαφορετικά σημεία του πλάτους, στη μέση και στις άκρες.

Η φθορά πρέπει να είναι ομοιόμορφη. Ανομοιόμορφη φθορά λέει πολλά τόσο για την κατάσταση του προηγούμενου αυτοκινήτου όσο και για την τακτικότητα του προηγούμενου ιδιοκτήτη στον έλεγχο των πιέσεων. Ένα τέτοιο ελαστικό θα έχει πολύ μικρή διάρκεια ζωής.

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Η ηλικία του ελαστικού Πρόκειται για το DOT (Department of Transportation), το οποίο αναφέρεται πάντα στο πλευρικό τοίχωμα (υποχρεωτικό για να πωλείται στις ΗΠΑ). Πρόκειται για μια σειρά τεσσάρων ψηφίων που αντιστοιχεί στην εβδομάδα και στο έτος κατασκευής. Για παράδειγμα, ένα DOT 0518 σημαίνει ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε την 5η εβδομάδα του 2018. Επομένως, θα είναι δύο ετών την εβδομάδα που μας έρχεται.

Ενώ, αν για παράδειγμα, γράφει 5014 πρόκειται για πολύ παλιό λάστιχο που έχει ξεπεράσει τον Δεκέμβριο που μας πέρασε τα πέντε χρόνια ζωής. Και εδώ πρέπει να γνωρίζετε ότι το καουτσούκ στεγνώνει και σκληραίνει με το χρόνο, χάνοντας κατά συνέπεια και το λάστιχο τις μηχανικές του ιδιότητες. Ακόμη κι αν δεν φθαρμένο…

Μεταχειρισμένα λάστιχα

Μια ακόμη επιλογή για οικονομικά λάστιχα είναι τα αναγομωμένα. Σαφώς προτιμότερη και ασφαλέστερη. Διαβάστε, λοιπόν... Αναγομωμένα λάστιχα: Μύθοι και πραγματικότητα

node/39073

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Μια δοκιμή ελαστικών στο δρόμο με διάρκεια μηνών, αναδεικνύει το καλύτερο λάστιχο στη δημοφιλή διάσταση 225/40 R18.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Οι δοκιμές ελαστικών συνήθως γίνονται στο πεδίο δοκιμών κάποιας κατασκευάστριας εταιρίας και διαρκούν ελάχιστες μέρες. Το βρετανικό Tyre Reviews όμως αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό, δοκιμάζοντας λάστιχα κυρίως στο δρόμο, και γράφοντας αρκετά χιλιόμετρα με το καθένα από αυτά.

Η διάσταση που επιλέχθηκε για την περίσταση είναι η πολύ δημοφιλής 225/40 R18, η οποία αποτελεί τη στάνταρ επιλογή για το τελευταίο Skoda Octavia RS. Και τα τρία μοντέλα ελαστικών που συμμετείχαν είναι τα Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 και Michelin Pilot Sport 4.

Και οι τρεις εταιρίες έχουν και πιο σπορ προτάσεις στην γκάμα τους: SportContact 6, Eagle SuperSport και Pilot Sport 4S, αντίστοιχα. Κοινό σημείο όλων εκείνων όμως είναι ότι προορίζονται για αυτοκίνητα που φορούν τουλάχιστον 19άρες. Διατίθενται σε ελάχιστες διαστάσεις –ή σε καμία– στις 18" και σίγουρα σε καμία στις 17". Οπότε, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με ζάντες 17" ή 18" θα αναγκαστούν να επιλέξουν ένα πιο ήπιο μοντέλο ελαστικού, αλλά να το κρίνουν με σπορ κριτήρια.

Όπως μας υπενθυμίζει ο Jonathan Benson του Tyre Reviews, σε αυτά περιλαμβάνεται η ακρίβεια του τιμονιού, δηλαδή το πόσο άμεσα μεταφράζουν την εντολή του οδηγού σε πράξη, και το πόσο αντέχουν όταν πιέζονται. Αναφέρει όμως κι άλλα χαρακτηριστικά που συχνά παραβλέπονται σε τέτοιες δοκιμές, όπως το ποιο λάστιχο προσφέρει την καλύτερη προστασία ζάντας (απάντηση: το Goodyear) ή ποιο είναι το πιο άνετο (το Michelin).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις φθηνά με ακριβά ελαστικά [video]

Συνδυάζοντας την υποκειμενική εντύπωση που σχημάτισε ο ίδιος για κάθε λάστιχο με τα δεδομένα από τις μετρήσεις που έκανε σε βρεγμένη πίστα, αλλά και με αντικειμενικά δεδομένα από άλλες, συμβατικές δοκιμές ελαστικών που έχουν γίνει κατά καιρούς, ο Benson καταλήγει στη δική του κατάταξη. Η οποία φέρνει το Continental στη θέση του πιο σπορ, πιο άμεσου ελαστικού από τα τρία και το Michelin στη θέση του καλύτερου στο βρεγμένο και του πιο άνετου. Το Goodyear όμως είναι η πιο συμφέρουσα αγορά, αφού είναι σχεδόν παντού ισάξιο με τα άλλα δύο, αλλά κοστίζει αρκετά λιγότερο (σ.σ. στην Αγγλία).

Δείτε το πολύ αναλυτικό video του Tyre Reviews:

node/39051

Πόση διαφορά στις επιδόσεις κάνουν οι τροχοί 22" σε σχέση με τους 21"; [video]

Ένα Audi RS 6 δίνει την απάντηση, καταγράφοντας τη διαφορά που έχουν οι διαφορετικοί τροχοί τόσο στην επιτάχυνση από στάση, όσο και στο γύρο πίστας.

Κυριακή, 24 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πόση διαφορά στις επιδόσεις κάνουν οι τροχοί 22" σε σχέση με τους 21"; [video]

Το γερμανικό Auto Bild Sporstcars δημοσίευσε στο κανάλι του στο YouTube μια ενδιαφέρουσα δοκιμή με το Audi RS 6 (C8), η οποία μας παρουσιάζει τη διαφορά στην επιτάχυνση από στάση και τους χρόνους στην πίστα μεταξύ του ίδιου αυτοκινήτου με τροχούς 21" και με τροχούς 22".

Πριν δούμε τα αποτελέσματα του τεστ, να θυμίσουμε πως η νέα γενιά του RS 6 φορά twin-turbo V8 4,0 λίτρων με 600 PS και 800 Nm, με τη δύναμη να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση του στέισον βάγκον της Audi διατίθεται με τροχούς 21" και ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσεων 275/35 R21 ως στάνταρ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκουμε τους τροχούς 22" με ελαστικά Hankook Ventus S1 Evo διαστάσεων 285/30 R22. Οπότε το μεγάλο ερώτημα είναι, τι επιπτώσεις έχουν οι μεγαλύτεροι τροχοί (με τα συγκεκριμένα ελαστικά) στις επιδόσεις του αυτοκινήτου;

Ξεκινώντας από τη δοκιμασία των επιταχύνσεων από στάση, η δοκιμή αποδεικνύει πως το RS 6 είναι ταχύτερο με τους τροχούς μικρότερης διαμέτρου. Πιο συγκεκριμένα, με 21" επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 3,3" (έναντι 3,4"), από τα 0-200 km/h σε 11,7" (έναντι 11,9") και από τα 0-250 km/h σε 20,2" (έναντι 20,8"). Στην πίστα Lausitzring, η εικόνα αλλάζει, καθώς το RS 6 σημείωσε καλύτερο χρόνο με τους τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου αφού ολοκλήρωσε τον γύρο σε 1' 35" 85 (22") έναντι 1' 36" 37 (21").

Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως εκτός από την προφανή διαφορά σε διάμετρο και πλάτος πέλματος, σίγουρα έπαιξε ρόλο και το είδος του ελαστικού.

[Πηγή Auto Bild Sporstcars]