Mercedes-Benz W123 Pullman μαγεύει ακόμα στη Γλυφάδα
Mercedes-Benz W123 λιμουζίνα συγκεντρώνει τον θαυμασμό κι ας έχουν περάσει τέσσερις δεκαετίες από την ακμή της δόξας της.
Mercedes-Benz W123 Pullman 600 ESL, μία από τις πιο σπάνιες και ιδιαίτερες μετασκευές που βασίστηκαν στο ανθεκτικό και αγαπημένο μεσαίο μοντέλο της Mercedes-Benz. Η W123 υπήρξε θρύλος για την αξιοπιστία της, όμως αποτέλεσε και άριστη βάση για ειδικά αμαξώματα: Ασθενοφόρα, νεκροφόρες, επαγγελματικές εκδόσεις και -στην κορυφή της γκάμας των μετατροπών-λιμουζίνες τύπου Pullman, όπως αυτή.
Από το πλάι γίνεται φανερό πόσο έντονα έχει επιμηκυνθεί το μεταξόνιο. Η γραμμή της οροφής παραμένει απόλυτα ομαλή, χωρίς «σπασίματα», κάτι που μαρτυρά δουλειά σοβαρού coachbuilder και όχι πρόχειρη κατασκευή.
Οι τέσσερις πλήρους μεγέθους πόρτες, ο μεγάλος κεντρικός χώρος κι οι κλασικές σχεδιαστικές γραμμές της W123 συνδυάζονται με τέτοια φυσικότητα, που το αυτοκίνητο μοιάζει σχεδόν εργοστασιακό.
Η πίσω όψη αποκαλύπτει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του κλασικού μοντέλου: Το έμβλημα «600 ESL»
Η ονομασία αυτή δεν αποτελεί επίσημη εργοστασιακή κωδικοποίηση της Mercedes-Benz, αλλά μια τιμητική αναφορά στη μυθική Mercedes-Benz 600 Pullman (W100) -τη λιμουζίνα βασιλιάδων, προέδρων και σταρ.
Το «600» χρησιμοποιείται εδώ συμβολικά, ενώ το ESL πιθανότατα σημαίνει «Extended Stretch Limousine», υποδηλώνοντας το είδος της μετασκευής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κόσμημα η Mercedes-Benz W123 ταξί των 4.000.000 km στην Πιερία
Σε συνδυασμό με το ότι το μοντέλο ήταν γνωστό όντως ως «Pullman», έχουμε μια ξεκάθαρη προσπάθεια να μεταφερθεί το πρεστίζ της μεγάλης 600 σε μια πιο καθημερινή πλατφόρμα.
Η παρουσία ιστορικής πινακίδας δείχνει ότι η μετατροπή είναι πλήρως καταγεγραμμένη και αναγνωρισμένη, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στον κόσμο των λιμουζινών ειδικών αμαξωμάτων.
Συνήθως τέτοιες W123 Pullman κατασκευάζονταν από εταιρείες όπως οι Binz, Miesen ή Pollmann και χρησιμοποιούνταν σε ξενοδοχεία, διπλωματικές μεταφορές ή υψηλού κύρους υπηρεσίες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πλημμυρισμένη Mercedes-Benz W123 παίρνει μπρος ατάραχη [video]
Παρότι δεν βλέπουμε το εσωτερικό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι διαθέτει ιδιαίτερη διαμόρφωση, με μεγάλους χώρους για τους πίσω επιβάτες, πιθανόν αντικριστά καθίσματα, ξύλινα διακοσμητικά.
Απουσιάζει πάντως το διαχωριστικό για οδηγό και συνοδηγό. Τέτοια αυτοκίνητα ήταν φτιαγμένα για τελετουργική μετακίνηση και όχι για καθημερινή χρήση.



