Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, όταν οι «Fintail» έφερναν μια δόση αμερικανικής φινέτσας στους γερμανικούς δρόμους, η Mercedes-Benz W112 300 SE βρέθηκε δικαίως στην κορυφή της γκάμας.
Δεν ήταν απλώς η πιο πολυτελής εκδοχή της οικογένειας W110/W111, αλλά το αυτοκίνητο που ουσιαστικά έθεσε τα θεμέλια για ό,τι αργότερα θα γινόταν η S-Class.
Μια λιμουζίνα φτιαγμένη για να δείχνει -και να είναι- υπερθετική σε κάθε τομέα, σε μια εποχή όπου το «Αστέρι» ανέβαζε συνεχώς τον πήχη σε ποιότητα, τεχνολογία και κύρος. Και τώρα μαραζώνει στη Λάρισα
Κάτω από το μακρύ, λιτό καπό της, η Mercedes-Benz W112 φιλοξενούσε τον γνωστό M189, έναν 6κύλινδρο σε σειρά 3,0 lt με μηχανικό ψεκασμό. Ανάλογη τεχνολογία είχαν τότε μόνο τα κορυφαία μοντέλα της μάρκας, όπως η θρυλική 300 SL «Gullwing».
Με 160 ίππους και ροπή που ξεδιπλωνόταν βελούδινα, ο κινητήρας χάριζε στη 300 SE επιδόσεις εντυπωσιακές για το μέγεθός της: Τελική κοντά στα 190 km/h και ταξιδιωτική άνεση που ελάχιστα αυτοκίνητα της εποχής μπορούσαν να πλησιάσουν. Την εικόνα συμπλήρωνε το αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων -προαιρετικό τότε, αλλά σχεδόν συνώνυμο με το κοινό στο οποίο απευθυνόταν. Και βέβαια, το αυτοκίνητο που παρακαλά για λίγη φροντίδα στη Λάρισα, είναι κι αυτό αυτόματο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κόσμημα η Mercedes-Benz W123 ταξί των 4.000.000 km
Το πραγματικά εντυπωσιακό ήταν αλλού η αερανάρτηση. Η 300 SE ήταν η πρώτη μεγάλη Mercedes-Benz που υιοθέτησε αεροαναρτήσεις με αυτόματη ρύθμιση ύψους, προσφέροντας αίσθηση «μαγικού χαλιού» και σταθερότητα που ξεπερνούσε τα τότε δεδομένα.
Σε συνδυασμό με τα δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς -άλλη μια πρωτιά για τη μάρκα, η W112 ήταν τεχνολογικά χρόνια μπροστά.
Στο εσωτερικό, η εμπειρία ήταν πραγματική Merc: Ξύλο, χρώμιο, χειροποίητες λεπτομέρειες, δέρματα κορυφαίας ποιότητας. Με το χαρακτηριστικό μεγάλo τιμόνι και την απρόσκοπτη ορατότητα, αποπνέει έναν αέρα αυθεντικής λιμουζίνας, πριν ακόμη η λέξη αποκτήσει το σημερινό της νόημα.
Η Mercedes-Benz W112 προσφερόταν τόσο σε μπερλίνα, όσο και σε κουπέ/κάμπριο, με τις δύο τελευταίες εκδόσεις να θεωρούνται σήμερα από τις ωραιότερες Merc όλων των εποχών.
Η παραγωγή ήταν περιορισμένη, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους, και αυτό κάνει την 300 SE ακόμη πιο ιδιαίτερη. Δεν ήταν αυτοκίνητο για πολλούς, αλλά για όσους ήθελαν το καλύτερο χωρίς συμβιβασμούς. 60 χρόνια μετά, η 300 SE συνεχίζει να αποπνέει αρχοντιά, μηχανολογική ουσία και διαχρονική κομψότητα.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος.
-Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.



