
Mercedes-Benz: Μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των EV με αλουμίνιο χαμηλών εκπομπών CO₂
Η νέα CLA κατασκευάζεται με 40% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τον προκάτοχό της – Συνεργασία Mercedes-Benz και Norsk Hydro για πιο «πράσινη» παραγωγή.


Η Mercedes-Benz κάνει ακόμη ένα βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, εντάσσοντας αλουμίνιο χαμηλού άνθρακα στην παραγωγή της νέας ηλεκτρικής CLA.
Το μέταλλο αυτό παράγεται από τη νορβηγική Norsk Hydro με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας και ανακυκλωμένων υλικών, συμβάλλοντας καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών CO₂ σε κάθε στάδιο παραγωγής. Σύμφωνα με στοιχεία των δύο εταιρειών, η νέα CLA κατασκευάζεται με περίπου 40% λιγότερες εκπομπές σε σύγκριση με τον μη ηλεκτρικό προκάτοχό της.
Η συνεργασία Mercedes-Benz και Norsk Hydro δείχνει πώς οι premium κατασκευαστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για πρώτες ύλες με χαμηλότερες εκπομπές για να ενισχύσουν το οικολογικό τους προφίλ
«Υπάρχουν βεβαίως επιπλέον κόστη από τη χρήση ειδικά χαμηλού άνθρακα χάλυβα ή αλουμινίου», δήλωσε ο Gunnar Guthenke, αντιπρόεδρος προμηθειών και ποιότητας προμηθευτών της Mercedes-Benz. «Η βιωσιμότητα και τα επιθυμητά προϊόντα, όπως αυτά που παράγουμε, απλά πάνε χέρι-χέρι».
Το αλουμίνιο που χρησιμοποιείται για την κατασκευή της CLA παράγεται στο εργοστάσιο της Norsk Hydro στο Årdal της Νορβηγίας, με εκπομπές μόλις 3 κιλών CO₂ ανά κιλό μετάλλου, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος φτάνει τα 16,7 κιλά. Στη διαδικασία παραγωγής ενσωματώνεται και ποσοστό 25% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο, μειώνοντας περαιτέρω την ανάγκη για ενεργοβόρα πρωτογενή παραγωγή.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Norsk Hydro, Eivind Kallevik, «παρά την οικονομική συγκυρία και τη χαμηλή ανάπτυξη των τελευταίων ετών, η ζήτηση για προϊόντα χαμηλών εκπομπών αυξάνεται συνεχώς».
Η επιλογή τέτοιων λύσεων μπορεί να αυξάνει το κόστος παραγωγής, ωστόσο οι συνέργειες μεταξύ βιομηχανιών συμβάλλουν ώστε η επιβάρυνση να μην πέφτει αποκλειστικά στους κατασκευαστές ή στους καταναλωτές. Παράλληλα, η Mercedes επιχειρεί με αυτό τον τρόπο να ενισχύσει την αξιοπιστία των περιβαλλοντικών της πρωτοβουλιών, καθώς στο παρελθόν είχε δεχθεί κριτική για επικοινωνιακές καμπάνιες βιωσιμότητας, σε περίοδο που αντιμετώπιζε αγωγή από περιβαλλοντική οργάνωση στη Γερμανία -υπόθεση που τελικά απορρίφθηκε το 2022.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο όραμα «Ambition 2039» της Mercedes-Benz, που στοχεύει στη σταδιακή απανθρακοποίηση τόσο της παραγωγικής διαδικασίας όσο και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Με την αξιοποίηση πρώτων υλών χαμηλών εκπομπών, όπως το αλουμίνιο της Norsk Hydro, η εταιρεία επιδιώκει να ανταποκριθεί στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμα και υπεύθυνα προϊόντα, δείχνοντας ότι ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο την τεχνολογία των αυτοκινήτων αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αυτά κατασκευάζονται.