Με όπλο την Aston Martin Valkyrie η Red Bull «φλερτάρει» με τους αγώνες αντοχής

Όλα θα εξαρτηθούν από το τι θα γίνει στην F1 μετά το 2020 λέει ο Helmut Marko.

Όταν η Aston Martin και η Red Bull ανακοίνωσαν πέρσι ότι θα δημιουργήσουν την Valkyrie είχαν δηλώσει ότι θα φτιάξουν και 25 κομμάτια ειδικά για χρήση σε πίστα. 

Δεν χωράει αμφιβολία πως είναι το πιο extreme πιστάδικο αυτοκίνητο ever. Με τον κατάλληλο οδηγό πίσω από το τιμόνι, η Aston Martin και η Red Bull επιμένουν ότι το αυτοκίνητο θα γυρίζει γνωστές πίστες Grand Prix σε ρυθμούς Formula 1. 

Οι πληροφορίες που αφορούν στην έκδοση δρόμου κάνουν λόγο για 1.145 PS και βάρος μόλις 1.040 km. Ο V12 Cosworth των 6,5 λίτρων στην πιστάδικη AMR Pro θα αποδίδει περισσότερη δύναμη ενώ το βάρος του αυτοκινήτου θα είναι σημαντικά μειωμένο. Θα λείπουν ο κλιματισμός και το infotainment του αυτοκινήτου δρόμου, όλα τα κρύσταλλα θα αντικατασταθούν από συνθετικά, το αμάξωμα θα είναι ελαφρύτερο, όπως και τα σταθερά βιδωμένα καθίσματα. Ελαφρύτερη θα είναι και η εξάτμιση, καθώς δεν θα υπάρχουν οι περιορισμοί της νομοθεσίας περί στάθμης θορύβου.

Η αεροδυναμική της Valkyrie θα είναι σημαντικά αναθεωρημένη, με στόχο ξεκάθαρα την παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης. Όπως δείχνουν τα σκίτσα και οι επεξεργασμένες εικόνες, έχει ένα μεγάλο σταθερό πίσω φτερό και πιο προτεταμένο εμπρός σπόιλερ, στοιχεία που δεν υπάρχουν στο καθαρό σχήμα του αυτοκινήτου δρόμου. Διαφορετικές ρυθμίσεις θα γίνουν επίσης στο σύστημα ενεργής αεροδυναμικής.

Οι τροχοί θα είναι 18 ιντσών, επιτρέποντας της χρήση σλικ ελαστικών προδιαγραφών LMP1, ίδια με αυτά που χρησιμοποιούν τα πρωτότυπα του Le Mans. Η τελική ταχύτητα θα είναι… 400 km/h, ενώ το πλαίσιο θα μπορεί να αναπτύξει πλευρική πρόσφυση 3,3 g αλλά και 3,5g στο φρενάρισμα.

Συμμετοχή στο Le Mans; 

Mετά από όλα αυτά, ήρθε η σειρά του Helmut Mark να ανακατέψει ακόμη περισσότερο την τράπουλα, δηλώνοντας πως η Red BUll είναι έτοιμη να βάλει την Valkyrie στους αγώνες αντοχής, αν τα πράγματα στην F1 δεν εξελιχθούν το 2020 όπως τα θέλουν.

Ο Dr. Marko έδωσε μια συνέντευξη στο Autosport όπου αναφέρθηκε στην πιθανότητα να αγωνιστεί ένα αυτοκίνητο βασισμένο στην Valkyrie στο Le Mans. Αλλά αυτό θα γίνει μόνον αν οι αλλαγές των κανονισμών στην F1 για το 2020 δημιουργήσουν δυσμενείς συνθήκες για την ομάδα, είπε. Το 2019 η Red Bull θα συνεργαστεί με τη Honda έχοντας μαζί της ένα συμβόλαιο δύο ετών. Όμως ο Dr. Marko έχει καταστήσει σαφές ότι δεν ενδιαφέρεται να επιστρέψει σε ένα καθεστώς όπου η ομάδα θα είναι απλά ένας πελάτης κινητήρων. 
«Σίγουρα δεν θα γίνουμε ξανά εξαρτώμενοι, όπως στο παρελθόν» δήλωσε ο Dr. Marko στο Autosport. Αν η Red Bull δεν βρει μια πορεία προς τη νίκη μετά το 2020, απείλησε ότι θα απομακρυνόταν πλήρως από την F1 και ενδεχομένως να εισέλθει σε άλλες μορφές αγώνων, όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.

Μια είσοδος στο Le Mans με τη Valkyrie δεν θα ήταν όμως τόσο απλή. Θα κόστιζε στην Aston Martin ένα σκασμό λεφτά αφού ηValkyrie θα πρέπει να τροποποιηθεί σημαντικά.

Οι Red Bull και Aston Martin θα χρειαστεί να κατασκευάσουν ένα νέο πλαίσιο ειδικά για το Le Mans και να προχωρήσουν και στον σχεδιασμό ενός νέου μπροστινού άξονα, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι σύννομο με τους νέους κανονισμούς της FIA/ACO "hypercar". Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι αρκετά διαφορετικό όχι μόνον από την έκδοση δρόμου αλλά ακόμη και από αυτήν την έκδοση AMR Pro για πίστες.

Ωστόσο, όπως τονίζεται, ο Dr. Marko μπορεί απλά να έκανε όλες αυτές τις δηλώσεις για να «εκβιάσει» τα ανώτερα κλιμάκια της FIA, κάτι ανάλογο δηλαδή με αυτό που κάνει η Ferrari, που κάθε δύο χρόνια απειλεί πως θα φύγει από την F1.
Σε κάθε περίπτωση όλοι θα ήθελαν να δουν τη Red Bull και την Aston Martin Valkyrie στο Le Mans, αλλά επί της ουσίας, μάλλον αυτή η προοπτική φαντάζει πολύ μακρινή. 
 

TAGS