node/36067

Maserati 5000GT Coupé, ένα πολύ σπέσιαλ κομμάτι από τον Ghia

Αυτή εδώ η 5000GT είναι ίσως η πιο σημαντική Maserati που εμφανίζεται σε δημοπρασία. Ένα υπέροχο, μοναδικό κομμάτι με καροσερί από τoν Ghia. Το μόνο που χρειάζεται είναι πέντε έξι κατοστάρικα για αποκατάσταση.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως κάθε φορά που ένα κλασικό κομμάτι, χαμένο για χρόνια, εμφανίζεται αναπάντεχα, καταπλήσσεσαι. Πώς στο καλό τόσα και τόσα ιστορικά αυτοκίνητα κρύβονται σε σκοτεινές γωνιές για χρόνια και αιφνιδιαστικά εμφανίζονται το ένα πίσω από το άλλο; 

Όπως και να ’χει, δεν είμαστε σήμερα εδώ για να κάνουμε τους ντεντέκτιβ –όχι πως αυτό δεν θα αποτελούσε ένα καλό θέμα για έρευνα. Αντικείμενό μας σήμερα όμως είναι μια ακόμη «ανακάλυψη». Μια Maserati 5000GT με καροσερί από τον Ghia που αποδεικνύει ότι θαυμαστές ιστορίες αυτοκινήτων που επέζησαν σωρείας αντιξοοτήτων, υπάρχουν. 

Για σχεδόν 50 χρόνια, αυτή η εντυπωσιακή, μοναδική Maserati ήταν παρκαρισμένη στη Σαουδική Αραβία, παρατημένη έξω να σκουριάζει μέρα με τη μέρα. Κυριολεκτικά σακατεμένη ήταν έτοιμη να πάρει την άγουσα για την πρέσα, μέχρι που η οικογένεια του τελευταίου ιδιοκτήτη αποφάσισε να τη βάλει σε γκαράζ. Και να της δώσει παράταση ζωής. Όχι αποκαθιστώντας την, αλλά βγάζοντας αυτή τη μοναδική 5000GT στο σφυρί, στη δημοπρασία του Monterey από τον οίκο RM Sotheby’s, όπου προβλέπεται να πιάσει $500.000 έως $750.000. 

Αυτή, όπως και κάθε μία από τις 34 Maserati 5000GT, είναι ένα πολύ σπέσιαλ αυτοκίνητο. Το πρώτο κομμάτι φτιάχτηκε κατόπιν παραγγελίας του Σάχη της Περσίας το 1958. Για την περίπτωση, ο μηχανικός της Maserati, Giulio Alfieri, επέλεξε τον τρομερό κινητήρα του σπουδαίου αγωνιστικού της εταιρείας, αυτό της 450S. Ένα μοτέρ V8 με τέσσερις εκκεντροφόρους, τέσσερα αγωνιστικά καρμπιρατέρ, δύο ντιστριμπιτέρ και 16 μπουζί, που απέδιδε 420 άλογα. Αυτή η κινητήρια μονάδα έγινε detuned, αποδίδοντας 325 άλογα με τέσσερα Weber ή 340 με μηχανικό ψεκασμό της Lucas, και τοποθετήθηκε πάνω στο σασί του πρώτου αυτοκινήτου δρόμου της εταιρείας, της Maserati 3500GT.

5000gt
Φωτογραφία RM Sotheby's με την ευγενική προσφορά του Nicolas Maier


Η 5000GT έγινε το κορυφαίο ελιτίστικο αυτοκίνητο στον κόσμο, όταν παρουσιάστηκε το 1959, και σύντομα η φήμη του έλαβε μυθικές διαστάσεις. Βέβαια εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως καμία από τις 5000GT δεν είναι όμοια με άλλη, αλλά επίσης να πούμε ότι το αυτοκίνητο ξεπερνούσε κάθε Ferrari σε ταχύτητα, βελούδινη αίσθηση και αποκλειστικότητα.

Η πρώτη 5000GT έπιασε τα 277 km/h, αστρονομική ταχύτητα για ένα Grand Tourer του 1959. Με παρατσούκλι «Σάχης της Περσίας», το πρώτο αυτοκίνητο ήταν ντυμένο από την Carozzeria Touring που σχεδίασε επίσης και μια μοναδική μάσκα, εμπνευσμένη από την μπαρόκ περσική αρχιτεκτονική.

Το αυτοκίνητο κόστιζε περίπου τα διπλάσια από την τιμή μιας 3500GT και, ως εκ τούτου, έγινε εναλλακτική λύση έναντι της Ferrari Superamerica της εποχής. Φυσικά, διάσημοι ιδιοκτήτες απογείωσαν ακόμη περισσότερο τη φήμη της: Basil Read, Giovanni Agnelli, Ferdinando Innocenti Adolfo López Mateos (τότε πρόεδρος του Μεξικού, Aga Khan, διάφοροι πρίγκιπες, Stewart Granger, Briggs Cunningham... 

Για τα 34 κομμάτια της 5000GT, εκτός από την Carrozzeria Touring, ασχολήθηκαν και άλλοι κορυφαίοι καροσερίστες της εποχής: Pininfarina, Serafino Allemano (για τα περισσότερα), Ghia, Pietro Frua, Bertone, Carrozzeria Monterosa (Giorgio Sargiotti) και Giovanni Michellotti.

Κατά τα λοιπά, η 5000GT ήταν πλουσιοπάροχα ντυμένη με δέρμα στην καμπίνα που είχε δύο φαρδιά αναπαυτικά καθίσματα εμπρός και ένα μικρό πίσω. Το ξύλινο τιμόνι ήταν φτιαγμένο από τη Nardi, τα όργανα στο ταμπλό ήταν της Jaeger και οι διακοσμήσεις στο εσωτερικό ήταν σε βουρτσισμένο ατσάλι. Μερικά αυτοκίνητα δε φορούν συρμάτινες-ακτινωτές ζάντες της Borrani. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι η Maserati έχανε χρήματα για κάθε 5000GT που κατασκεύαζε, λόγω της πολυπλοκότητας του αυτοκινήτου και της περιπλοκότητας στην κατασκευή του.

To αυτοκίνητο που βλέπετε, για το σασί #AM103 018, το πρότζεκτ ανέλαβε η Garozzeria Ghia. Αρχικά παραγγέλθηκε από τον μεγιστάνα των βέσπα Lambretta, Ferdinando Innocenti, με την εντολή να γίνει μια 5000GT που να μην μοιάζει με καμία από τις αδερφές της. Η πρεμιέρα έγινε στο σταντ της Ghia στο Salone di Torino το 1961, βαμμένη σε ένα με εκπληκτικό ασημί πάνω από μαύρο.

5000gt

Ο Innocenti πούλησε το αυτοκίνητο σε κάποια χρονική στιγμή, με την 5000GT να αλλάζει διάφορα χέρια στην Ιταλία πριν καταλήξει στη Σαουδική Αραβία. Ύστερα από αυτό, ο κόσμος σκέφτηκε ότι η 018 εξαφανίστηκε. Αποδείχθηκε ότι ο Σαουδάραβας λάτρης αυτοκινήτων, Rubayan Alrubayan, την αγόρασε κάποια στιγμή στη δεκαετία του ’70, μην έχοντας όμως ιδέα για την πραγματική θέση και σημασία της στο πάνθεο Maserati. Οπότε και την παρκάρισε κα την παράτησε.

Ο online κατάλογος του οίκου RM υποδεικνύει ότι ο Alrubayan απεβίωσε πριν από αρκετά χρόνια και οι κληρονόμοι του -πιθανότατα αγνοώντας την πραγματική θέση του αυτοκινήτου στην Ιστορία- αποφάσισαν να το βάλουν σε γκαράζ για να αποτρέψουν περαιτέρω αλλοίωσή του. Προφανώς κάτι που έγινε στο παρά πέντε, καθώς η 018 είχε σημείωση στα πλαϊνά της, στα αραβικά, για να πάει στην πρέσα!

5000gt
Φωτογραφία RM Sotheby's με την ευγενική προσφορά του Nicolas Maier


Αλλά πόσο σπουδαία μπορεί να είναι αυτή η 5000GT με καροσερί από τον Ghia; Ο Frank Mandarano, επί μακρόν λάτρης των Maserati, ειδικός, μηχανικός και συντηρητής σε περισσότερα από 350 κλασικά αυτοκίνητα της Τρίαινας, δυσκολεύτηκε να βρει τις λέξεις για να το αρθρώσει τηλεφωνικά. «Πρέπει να είναι μεταξύ των δύο ή τριών κορυφαίων Maserati από καροσερίστες που κατασκευάστηκαν ποτέ», είπε τελικά ο Mandarano. «Οι λεπτομέρειες αυτού του αυτοκινήτου είναι κάτι παραπάνω από ωραίες. Και είναι ο τεράστιος όγκος αυτών των μοναδικών στοιχείων που κάνουν αυτό το δείγμα να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλη Maserati κατασκευάστηκε ποτέ». 

5000gt
Φωτογραφία RM Sotheby's με την ευγενική προσφορά του Nicolas Maier


Αναμφισβήτητα, το αυτοκίνητο μοιάζει να έχει βγει από την κόλαση αυτή τη στιγμή. Αλλά κάτω από όλη τη σκουριά, τη βρωμιά και το διαλυμένο εσωτερικό, υπάρχει ένα αξιοσημείωτα πλήρες αυτοκίνητο με σχεδίαση και λεπτομερή σχεδιασμό που σου κόβει την ανάσα. Ας το δούμε πιο προσεκτικά.

Ακριβώς εμπρός σου βρίσκεται ένας τρισδιάστατος λογότυπος της Maserati, τοποθετημένος σε μια μάσκα με πλέγμα, πλαισιωμένη μέσα σε ένα ωοειδές μεταλλικό κομμάτι, σε αντίθεση με όσα χρησιμοποιήθηκαν σε Maserati πριν ή από τότε. Οι τετραπλοί προβολείς είναι ωραία κατασκευασμένοι, με όμορφη δουλειά σε μέταλλο να συνδέει τα εσωτερικά και εξωτερικά φώτα, με τα τελευταία να υποδιαιρούνται οριζόντια σε άνισα ημικύκλια.

5000gt
Φωτογραφία RM Sotheby's με την ευγενική προσφορά του Nicolas Maier


Το επίπεδο καπό εκτείνεται σε μεγάλο μήκος και σε γωνία προς τα κάτω, ενώ στο κέντρο και εμπρός κάθεται ένας ελλειπτικός λογότυπος «Maserati», μέσα στο δακρύμορφο ανάγλυφο που ξεκινά από το παρμπρίζ και καταλήγει στην άλλη άκρη.

Οι αψίδες των θόλων είναι μοναδικά διαμορφωμένες, όπως και οι τα πλευρικά νίκελ και τα τετραπλά βράγχια πίσω από τους εμπρός τροχούς. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένα επίπεδο καπό που κάθεται τακτοποιημένα ανάμεσα στα πίσω φτερά. Ακόμη και οι προφυλακτήρες είναι και οι δύο τους πλήρως εξατομικευμένοι.

5000gt
Φωτογραφία RM Sotheby's με την ευγενική προσφορά του Nicolas Maier


Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με τον ακανόνιστα διαμορφωμένο πίνακα οργάνων, τα μικρότερα καντράν και τον Art Deco λεβιέ ταχυτήτων, αλλά και τα κουμπιά σε σχήμα διαμαντιού που θα ταίριαζαν με το πολύ μεγαλύτερη λαβή του λεβιέ στο πρωτότυπο αυτοκίνητο -απουσιάζει στις φωτογραφίες αλλά είναι ορατό στο φωτογραφίες του αυτοκίνητου από το περίπτερο Ghia το ’61.

5000gt
Φωτογραφία RM Sotheby's με την ευγενική προσφορά του Nicolas Maier

Τα πάντα σχετικά με αυτήν την καμπίνα είναι πάνω και πέρα από κάθε φαντασία και κριτική, μέχρι την κάθετη συρόμενη πόρτα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και τη νικελένια μπάρα στο μέσο της επένδυσης της πόρτας, από την οποία αρχικά κρεμόντουσαν ταιριαστές δερμάτινες θήκες για αποθήκευση.

5000gt

Σύμφωνα με την εκ των υστέρων μελέτη των εικόνων από τον Mandarano, οι χειρολαβές των θυρών είναι ίσως το μόνο πράγμα «που δεν είναι ειδικά σχεδιασμένο για το αυτοκίνητο», όπως ήταν, εκτός από τις ακτινωτές ζάντες της Borrani και, φυσικά, το σασί και τα μηχανικά μέρη.

«Είναι απολύτως εξαιρετικό. Πιθανώς η πιο σημαντική Maserati που βγαίνει σε δημοπρασία», δήλωσε ο Mandarano. «Μερικοί θα μπορούσαν να πουν ότι εξαίρεση αποτελούν τα πιο δημοφιλή κουπέ Zagato A6G54 -ιδίως εκείνα με αγωνιστική ιστορία».

5000gt
Φωτογραφία RM Sotheby's με την ευγενική προσφορά του Nicolas Maier

Όταν ρωτήθηκε πόσο θα κόστιζε η αποκατάσταση, ο Mandarano είπε ότι εάν γίνει στην Ιταλία, πιθανώς $450.000 έως $650.000. Ο κινητήρας και τα εξαρτήματα βρίσκονται όλα εκεί και υπάρχουν αρκετές εσωτερικές και ιστορικές φωτογραφίες για να πορευτείς. Ο Mandarano είπε ότι μοιάζει με μια αρκετά απλή αποκατάσταση. «Προβλήματα προκύπτουν όταν λείπουν πράγματα, αλλά στην περίπτωση αυτή είναι όλα εκεί. Ειδικά το γυαλί -αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα», σημείωσε. «Έχω δει πολύ χειρότερα».

Ας ελπίσουμε ότι κάποιος με τα χρήματα και το όραμα να ξαναγίνει αυτό το αυτοκίνητο όπως στα νιάτα του, θα βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη. Για λιγότερο από δύο εκατομμύρια, αυτή η 5000GT διαθέτει το στιλ, το κόρδωμα και την ιστορία για να γίνει μια μέρα υποψήφια στο Pebble Beach.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legends: Maserati 3500GT Touring 1957-1964

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Maserati Mistral 1964-1970

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Maserati Ghibli SS του 1969

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Maserati Bora 1971-1979

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Drive Legends: Maserati Khamsin 1973-1982

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Maserati Kyalami 1976-1983

node/39181

Κάποιος έδωσε $50.000 για αυτό το Honda Civic

Πώς μπορεί ένα μεταχειρισμένο Honda Civic Si εικοσαετίας να κοστίζει περισσότερο από το αντίστοιχο καινούριο;

Σάββατο, 06 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Κάποιος έδωσε $50.000 για αυτό το Honda Civic

Οι δημοπρασίες του Bring a Trailer αρκετές φορές μας κάνουν εντύπωση με τα αψυχολόγητα αποτελέσματά τους, είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω. Μια τέτοια αγγελία αφορά το εικονιζόμενο Honda Civic Si (EM1) του 2000, το οποίο άλλαξε χέρια έναντι $50.000 (€44.281)! Η εξωφρενική αυτή τιμή παραπέμπει περισσότερο σε ένα καινούριο Civic Type R και λιγότερο σε ένα όχημα εικοσαετίας το οποίο μάλιστα δεν ήταν περιορισμένης παραγωγής.

Το αυτοκίνητο αγοράστηκε καινούριο το 2000 έναντι $17.985 από την αντιπροσωπεία Pompano Honda στη Florida, και άλλαξε χέρια το 2004 όταν το αγόρασε ο δεύτερος ιδιοκτήτης του από την Washington. Μέσα σε 20 χρόνια, οι δύο ιδιοκτήτες έχουν καλύψει λίγο πάνω από 9.000 km όπως αποκαλύπτει το οδόμετρο. 

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αθάνατος τετρακύλινδρος κινητήρας VTEC 1,6 λίτρων με απόδοση 160 PS, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων στέλνοντας τη δύναμη στον εμπρός άξονα. Όπως αναφέρει το ιστορικό του μοντέλου, δεν ενεπλάκη ποτέ σε ατύχημα ενώ το πιο πρόσφατο σέρβις έγινε το 2017.

 Honda Civic Si

Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε απόχρωση Electron Blue και όπως βλέπετε από τις φωτογραφίες βρίσκεται σε κατάσταση βιτρίνας. Η δίπορτη έκδοση Si διαθέτει ζάντες αλουμινίου 15" (ελαστικά Michelin XGT V4), τέσσερα δισκόφρενα, σπορ ανάρτηση, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, ηλιοροφή και αεροδυναμικές προεκτάσεις του εμπρός προφυλακτήρα και των μαρσπιέ. Στο εσωτερικό βρίσκουμε γκρι υφασμάτινες επενδύσεις με μοτίβα της εποχής, air condition, cruise control και ένα aftermarket ηχοσύστημα της Pioneer με έξι ηχεία.

Αν ακόμα απορείτε για την τιμή, ο λόγος είναι η εργοστασιακή κατάσταση του μοντέλου σε συνδυασμό με τα ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρο - δύο στοιχεία που το καθιστούν πραγματικά σπάνιο στην εποχή μας. Ο αγοραστής προφανώς το βλέπει σαν επένδυση, και ποντάρει στο ότι η τιμή του θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την πάροδο των χρόνων. Μένει να δούμε αν οι εκτιμήσεις του βγουν αληθινές.

[Πηγή: Bring a Trailer]

node/39177
Austin Healey 3000 Mk I

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Με το 6κύλινδρο μοτέρ του, το μηχάνημα του Donald Healey απέπνεε έναν αριστοκρατικό αέρα. Και παρόλο που ήταν «ένα ακόμα ρόουντστερ», έγινε έμβλημα της χρυσής εποχής των σπορ βρετανικών αυτοκινήτων.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Οδηγός αγώνων με μια νίκη στο Monte Carlo του 1931 στο παλμαρές του, αλλά και μηχανολόγος παθιασμένος με την αεροδυναμική, ο Donald Healey καταπιάστηκε το 1946 με την περιορισμένη παραγωγή μιας μικρής γκάμας σπορ μοντέλων. 

Με τυπική αγωνιστική σιλουέτα, μάλλον ακριβά και με γραμμές ελάχιστα σαγηνευτικές, η επιτυχία τους ήταν περιορισμένη. Γνωρίζοντας τα μειονεκτήματα των αυτοκινήτων του, ο Βρετανός φίλος μας αποφάσισε να σχεδιάσει ένα πιο πολιτισμένο ρόουντστερ και, κυρίως, πιο οικονομικό. Μιας που κάτω από το καπό του θα έκρυβε έναν κινητήρα της Austin. 

Με πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Λονδίνο το 1952, η Healey 100 (100 για τα μίλια της τελικής ταχύτητάς της), υπέροχα σχεδιασμένη από τον Gerry Coker, προκάλεσε τον ενθουσιασμό του κοινού. Αλλά το κυριότερο ήταν ότι γοήτευσε τον Leonard Lord, τον πανίσχυρο πρόεδρο της BMC -Austin, MG, Morris και τα άλλα καλά παιδιά.

Austin Healey 100
Το Healey 100 προκάλεσε το ζωηρό ενδιαφέρον του προέδρου της BMC, Leonard Lord, που είδε μια ευκαιρία να ανοίγεται στις ΗΠΑ, σε μια πελατεία που ζητούσε κάτι παραπάνω από ένα μικρό MG.


Η σιλουέτα της Healey 100 λοιπόν, εξέπληξε ευχάριστα τον Lord. Χώρια που μια δυνητικά ανεξερεύνητη πελατεία περίμενε από την άλλη μεριά του Ωκεανού τον συνδετικό κρίκο που έλειπε ανάμεσα στα μικρά MG και τις μεγάλες Jaguar. 

Οι όροι της συμφωνίας βρέθηκαν γρήγορα ανάμεσα στα δύο μέρη και η BMC άνοιξε τις γραμμές παραγωγής εφοδιάζοντας τον Donald με κινητήρες, ενώ περιέλαβε τα Healey στους καταλόγους της. Έτσι, ο Donald Healey με μόνη του έννοια την κατασκευή των καροσερί, μπορούσε να ασχοληθεί εκ νέου και απερίσπαστος με τους αγώνες. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Austin Healey Sprite 1958-1961 [video]

Το πρώτο 6κύλινδρο μοντέλο εμφανίστηκε το 1956, αλλά θα έπρεπε να περάσουν άλλα τρία χρόνια και να φτάσει το 1959, πριν προκύψει η μεγάλη μετάλλαξη: Η 3000, γρήγορα αποκαλούμενη «Big Healey», έκανε το ντεμπούτο της.

Austin Healey 3000 Mk I
Πλαισιωμένη από δύο «παχουλά» φτερά, η ουρά της 3000 δείχνει πολύ ρευστή και με πολύ φροντισμένη αεροδυναμική.


Με πιο φαρδείς κυλίνδρους, φτάνοντας τα 2,9 lt, και με τάισμα από δύο μεγάλα καρμπιρατέρ, ο 6κύλινδρος κινητήρας από την ασθματική εκδοχή του πάνω στη βαριά μπερλίνα Westminster της Austin, απέκτησε νεύρο και εντυπωσιακή ροπή. Αλλά και επιδόσεις πρώτης γραμμής, με την τελική ταχύτητα πάνω από 180 km/h. 

Με δισκόφρενα εμπρός (κάτι όχι και τόσο αυτονόητο για βρετανικό ρόουντστερ του ’59), αναθεωρημένο φινίρισμα στην καμπίνα επί τα βελτίω και πιο άνετη από τους ανταγωνιστές του, η 3000 στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της κατηγορίας. Το αμερικανικό χαρτί μάλιστα αποδείχτηκε φλος ρουαγιάλ για τη βορειοαμερικανική αγορά που απορρόφησε κοντά στο 90% της παραγωγής της.

 

Austin Healey 3000 Mk I
Ατμόσφαιρα «so british» για το εσωτερικό που φορά ένα ταμπλό λιτής γοητείας, παρόλο που τα καντράν για τον οδηγό δημιουργούν ένα πλήρες σύνολο. 


Η 2/4θέσια 3000 υπέστη μέχρι το τέλος της ζωής της δύο αναβαθμίσεις, που την κράτησαν στη ζωή για σχεδόν δέκα χρόνια, μέχρι το 1968. Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου για ένα κομμάτι Concours του πρώτου μοντέλου (Mk I BN7 και ΒΤ7) που κράτησε μέχρι το ’61, θα χρειαστεί να δώσεις 89 χιλιάδες ευρώ. Αν και τα καλά αυτοκίνητα ξεκινούν από τις €37.000. 

Η δεύτερη «γενιά», Mk II BJ7 και BN7, κι αυτή διατιθέμενη και σε 2θέσια μέχρι το ’62, φόρεσε ένα καρμπιρατέρ ακόμη και ανέβηκε από τα 125 στα 133 άλογα. Το ’62 επανεξετάστηκε η τροφοδοσία της με δύο διπλά καρμπιρατέρ, κερδίζοντας έτσι ακόμα δύο άλογα και φτάνοντας τα 135, ενώ καταργήθηκε το διθέσιο μοντέλο. Η τιμή της σήμερα είναι ελάχιστα πιο ψηλή από αυτή της Mk I. 

Austin Healey 3000 Mk I
Μοτέρ 6κύλινδρο με ροπή φορτηγού κάτω από το καπό ενός ρόουντστερ με πολιτισμένο χαρακτήρα. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος για να κατακτήσει την Αμερική;


Η τελευταία εκδοχή της Austin- Healey 3000, η Mk III, ανέβηκε στα 150 άλογα, ενώ η καμπίνα αναβαθμίστηκε ιδιαίτερα, έτσι ώστε σήμερα αναγνωρίζεται ως η πιο πολυτελής Big Healey. Με την τιμή της όμως να μην ξεπερνά σε ένα Concours κομμάτι τα 100 χιλιάρικα.

Στην φωτογραφίες βλέπετε δύο μοντέλα από της Mk I…

Austin Healey 3000 Mk I
Γοητευτική και από καλή ράτσα, η Austin Healey ήταν με έναν αγνό τρόπο σπορ. Γρήγορη και επιταχύνοντας με έναν υπόκωφο βρυχηθμό, προκαλούσε δυνατές συγκινήσεις, αλλά ήταν και εύχρηστη στην καθημερινότητα. 


H Austin-Healey 3000 Mk I με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός 
Χωρητικότητα 2.912 cc
Τροφοδοσία Δύο καρμπιρατέρ SU HD6
Ισχύς 126 PS/4.600 rpm 
Ροπή 237 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 4τάχυτο
Διαστάσεις 4,00 x 1,52 x 1,25 m
Μεταξόνιο 2,34 m
Ρεζερβουάρ 55 lt
Βάρος 1.118 kg
Φρένα Δισκόφρενα 286 mm εμπρός, ταμπούρα 279 mm πίσω 
Λάστιχα 5.90-15 (σ.σ. 150/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-400 m 17,2” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 160,1 km/h
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 44.925 αυτοκίνητα (1959-1968)
Τιμή σήμερα Από €36.500 έως €98.000 (καλή έως κατάσταση Concours)