VW Golf VIII, Audi A3…, η πιο ισχυρή προστασία στην παραποίηση χιλιομέτρων

VW Golf VIII, Audi A3…, η πιο ισχυρή προστασία στην παραποίηση χιλιομέτρων

Παρά τη γενίκευση των ψηφιακών οργάνων, η παραποίηση των χιλιομέτρων σε ένα σύγχρονο IX είναι συχνά ακόμα εύκολη. Αλλά η γερμανική λέσχη ADAC διαπίστωσε ότι το οδόμετρο των VW Golf VIII και Audi A3 ήταν ιδιαίτερα καλά προστατευμένο.

VW Golf VIII, Audi A3…, η πιο ισχυρή προστασία στην παραποίηση χιλιομέτρων

Καθώς τα αυτοκίνητα φορτώνονται ολοένα και περισσότερο με τεχνολογία, ορισμένοι μπορεί να πιστεύουν ότι η εξαπάτηση με τα χιλιόμετρα ανήκει στο παρελθόν. Ειδικά δεδομένου ότι τα «παλιά καλά» οδόμετρα με τα γρανάζια αντικαθίστανται πλέον γενικευμένα από οθόνες, οι οποίες φαινομενικά δείχνουν πιο δύσκολες στην παραποίηση χιλιομέτρων. Από την άλλη όμως, οι πόροι και τα μέσα των απατεώνων είναι το ίδιο σύγχρονα, οπότε δεν πρέπει ποτέ να υποτιμώνται.

Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε (και αναδημοσιεύσαμε) τον Αύγουστο του 2021, η γερμανική λέσχη αυτοκινήτων ADAC είχε αναδείξει ότι τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα παρέμεναν ιδιαίτερα ευάλωτα σε αυτή την απάτη. Σήμερα ωστόσο, ο ίδιος διάσημος οργανισμός του είδους φέρνει μια αχτίδα ελπίδας, αποκαλύπτοντας ότι το Volkswagen Golf VIII και το Audi A3 τέταρτης γενεάς προστατεύονται πολύ καλύτερα από τον μέσο όρο.

VW Golf VIII, Audi A3…, η πιο ισχυρή προστασία στην παραποίηση χιλιομέτρων

Αυτού του είδους η συσκευή που βλέπετε στη φωτογραφία, επιτρέπει την εύκολη παραποίηση χιλιομέτρων, το γύρισμα του κοντέρ με άλλα λόγια, με ελάχιστο κόστος και για την πλειονότητα των σύγχρονων μοντέλων. 

Προς το παρόν, κανένα από τους «καλόπαιδα» που να είναι γνωστά στην ADAC και προσφέρει συσκευές που να επιτρέπουν την εύκολη παραποίηση χιλιομέτρων, δεν έχει κάνει «προσφορά» γι’ αυτά τα δύο μοντέλα. Ο γενικός κανόνας ωστόσο, είναι ότι συνηθίζουν να το κάνουν πολύ γρήγορα, καπάκι με το λανσάρισμα ενός καινούργιου μοντέλου. Αλλά αυτή τη φορά, ένα ασφαλές τσιπ υπολογιστή με ηλεκτρονική μονάδα (HSM ή Hardware Secure Module) ανέλαβε να κρυπτογραφεί αποτελεσματικά τα δεδομένα χιλιομέτρων.

Κάτι που θα χαροποίησε ιδιαίτερα την ADAC, η οποία έκανε εκστρατεία ακριβώς για τη γενίκευση αυτής της λύσης πριν από περίπου έναν χρόνο. Στην Audi, τα A4 και A6 θα χρησιμοποιούσαν επίσης αυτή την τεχνολογία, παρά την ηλικία τους. Η Volkswagen, από την πλευρά της, έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει περαιτέρω πρόσθετα μέτρα από το 2023. Στόχος είναι ιδίως η καταπολέμηση των «χιλιομετρικών φίλτρων», τα οποία επιτρέπουν την καταμέτρηση μόνο μέρους των χιλιομέτρων που έχουν διανυθεί στην πραγματικότητα.

VW Golf VIII, Audi A3…, η πιο ισχυρή προστασία στην παραποίηση χιλιομέτρων

Το ADAC κάνει επίσης καμπάνιες για καλύτερη χρήση της συνδεσιμότητας που είναι διαθέσιμη σε όλα τα υπάρχοντα μοντέλα. Καθώς αυτά μπορούν να μεταδώσουν τα διανυθέντα χιλιόμετρα OTA στους κατασκευαστές, η γερμανική λέσχη θα ήθελε επίσης να αποστέλλονται τακτικά σε έναν ανεξάρτητο επίσημο φορέα.

Μια χρήση η οποία ωστόσο θα πρέπει να επιβλέπεται για να σέβεται την προστασία των προσωπικών δεδομένων, να διασφαλίζει ότι ένας καχύποπτος ιδιοκτήτης δεν θα μπορεί να αρνηθεί τη μεταφορά αυτών των πληροφοριών ή ακόμη και να επαληθεύει ότι κοινοποιούνται τα πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα, χωρίς «χιλιομετρικό φίλτρο. Και φυσικά δεν θα πρέπει να δημιουργεί πρόσθετο κόστος για τους αγοραστές.

VW Golf VIII, Audi A3…, η πιο ισχυρή προστασία στην παραποίηση χιλιομέτρων

Με την τρέχουσα κατάσταση της τεχνολογίας, κανένας από αυτούς τους περιορισμούς δεν φαίνεται ανυπέρβλητος. Θα πρέπει επίσης να θυμόμαστε ότι η Επιτροπή Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρησιμοποιεί ήδη μια παρόμοια αρχή για να ανακτήσει την κατανάλωση νέων αυτοκινήτων ανώνυμα από τον Απρίλιο του 2022.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube