
Volkswagen: Προχωρημένες συζητήσεις με ΗΠΑ για νέες επενδύσεις
Η επένδυση του Volkswagen Group στις ΗΠΑ στοχεύει στην ενίσχυση της τοπικής αλυσίδας εφοδιασμού και της απασχόλησης.


Η Volkswagen βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών για σημαντικές επενδύσεις στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως, όπου οι δασμοί έχουν στοιχίσει δισεκατομμύρια ευρώ στον ευρωπαϊκό κολοσσό μέχρι στιγμής φέτος.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume δήλωσε στο Reuters ότι η Volkswagen δεν εκτιμά μια «ασύμμετρη» συμφωνία μεταξύ Βρυξελλών και Ουάσινγκτον, η οποία προβλέπει δασμούς 15% στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, χωρίς αντίστοιχους δασμούς για τις εισαγωγές αμερικανικών βιομηχανικών προϊόντων στην Ευρώπη.
«Οι επενδύσεις στις ΗΠΑ είναι η απάντησή μας στους δασμούς», τονίζουν στελέχη του Volkswagen Group
«Γι’ αυτό στηριζόμαστε στο σχέδιό μας για επενδύσεις στις ΗΠΑ», ανέφερε ο Blume κατά την έκθεση αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο, προσθέτοντας ότι οι συνομιλίες με την αμερικανική κυβέρνηση ήταν «πολύ θετικές».
Το σχέδιο της Volkswagen περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη της δραστηριότητάς της στις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων και ένα εργοστάσιο για την Audi, ενώ οι συνομιλίες επικεντρώνονται και στον τρόπο με τον οποίο η Ουάσινγκτον θα μπορούσε να στηρίξει την εταιρεία.
«Ελπίζουμε σε γρήγορη λύση, διότι πρέπει να πάρουμε αποφάσεις τώρα για την τοπική παρουσία μας», πρόσθεσε ο Blume. Η Volkswagen προσπαθεί να μετριάσει το πλήγμα από τους δασμούς εισαγωγής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, που ανέρχονται στο 27,5%, οι οποίοι όπως δήλωσε ο Blume έχουν κοστίσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ φέτος, κυρίως λόγω της έλλειψης τοπικών εργοστασίων για τις μάρκες Audi και Porsche.
Όπως και οι ανταγωνιστές της, η Volkswagen αναμένει την πτώση των δασμών εισαγωγής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ στο 15%, κάτι που έχει δεσμευτεί ο Donald Trump.
Ο Blume σημείωσε επίσης ότι η Porsche βρίσκεται σε ένα «σάντουιτς» ανάμεσα στους δασμούς και την αδύναμη κινεζική αγορά, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή. Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen και ταυτόχρονα της Porsche επιβεβαίωσε ότι ο διπλός του ρόλος δεν είναι μόνιμος, αφήνοντας ανοιχτό το ποιο από τα δύο αξιώματα ενδέχεται να εγκαταλείψει στο μέλλον.