node/40033

Volkswagen Group: Θα πουλήσει τις Lamborghini και Bugatti;

Οι μάρκες υπεραυτοκινήτων του ομίλου ίσως θυσιαστούν προκειμένου να βρεθούν κεφάλαια για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τις Lamborghini, Bugatti και Ducati, καθώς κινείται στρατηγικά προς τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Όπως δήλωσε ένα υψηλόβαθμο στέλεγχος, το συμβούλιο θα έχει ένα σημαντικό meeting τον ερχόμενο Νοέμβριο, εκεί που θα οριστεί η νέα στρατηγική με στόχο τον διπλασιασμό της αξία του στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025. Σε αυτό το meeting θα συζητηθούν πιθανές μελλοντικές συνεργασίες για τις μάρκες υπεραυτοκινήτων και superbike που θα μειώσουν τα κόστη εξέλιξης, αναδιοργάνωσή τους, ή ακόμη και πώληση όπως αναφέρουν δύο πηγές που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Ο λόγος που το Volkswagen Group θέλει να ξεφορτωθεί τις Lamborgini και Bugatti είναι πως επενδύει ήδη δισεκατομύρια δολάρια για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας μοντέλων των πιο εμπορικών κατασκευαστών (Volkswagen, Audi, Porsche, SEAT και Skoda), και δεν είναι σίγουρο πως θα καταφέρει να βρει τα κεφάλαια που απαιτούνται για τον εξηλεκτρισμό μοντέλων επιδόσεων περιορισμένης παραγωγής (Lamborghini, Bugatti).

Οι πωλήσεις των Lamborghini (4.554 αυτοκίνητα), Bugatti (82 αυτοκίνητα) και Ducati (53.000 δίκυκλα) είναι ικανοποιητικές, όμως στελέγχη του VW Group αναρωτιούνται αν η κοστοβόρα εξέλιξη ηλεκτρικών και αθόρυβων οχημάτων για τις εν λόγω φίρμες θα προσελκύσει το κοινό τους.

Το βάρος της απόφασης πέφτει στους ώμμους του Herbert Diess (CEO), ο οποίος ψάχνει επιπλέον κεφάλαια να επενδύσει στον εξηλεκτρισμό και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, την ώρα που τα συνδικάτα στη Γερμανία μπλόκαραν την προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής στα εργοστάσια. Σε συνέντευξή του, ο Herbert Diess δήλωσε: «Eξετάζουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιο με τις μάρκες που ανήκουν στον όμιλο, και αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε μια φάση αλλαγής για την αυτοκινητοβιομηχανία. Λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις της αγοράς, πρέπει να επικεντρωθούμε στο τι σημαίνει ο μετασχηματισμός για κάθε μέλος του ομίλου. Οι μάρκες θα πρέπει να επανεξεταστούν με βάση τις νέες απαιτήσεις της αγοράς - εξηλεκτρισμός, διείσδυση στην αγορά, ψηφιοποίηση και συνδεσιμότητα. Υπάρχει νέος χώρος για ελιγμούς και κάθε μάρκα πρέπει να βρει τη νέα θέση της.»

Το Volkswagen Group με πωλήσεις 10,96 εκατομμυρίων αυτοκινήτων κοστολογείται στα 78 δισεκατομμυρία ευρώ, την ώρα που η Toyota με 10,74 εκατομμύρια πωλήσεις κοστολογείται αρκετά υψηλότερα, στα 187 εκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές πιστεύουν πως αυτή η διαφορά ισχύει λόγω του ότι το VW Group έχει περισσότερες μάρκες, είναι λιγότερο αποδοτικό και έχει υψηλότερα κόστη. Ενδεικτικό είναι πως το Volkswagen Group απασχολεί 671.205 υπαλλήλους έναντι των 359.542 υπαλλήλων της Toyota).

[Πηγή: Reuters]

node/40250
Polestar logo

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Η Citroën μήνυσε την Polestar, την ηλεκτρική φίρμα της Volvo, λόγω του «παρόμοιου» σήματός της με της γαλλικής φίρμας. Και δικαστήριο του Παρισιού απεφάνθη υπέρ της Citroën.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Αυτό το καλοκαίρι, η Polestar, πρώην σπορ βραχίονας της Volvo που έγινε ανεξάρτητη εταιρεία το 2017, ξεκίνησε στην Ευρώπη τις παραδόσεις του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της, του Polestar 2. Παραδόξως, η Γαλλία δεν ήταν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αγορές που ξεκίνησαν να εξυπηρετούνται, παρότι αυτό είχε ανακοινωθεί μόλις το Polestar 2 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2019.

Αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε το αυτοκίνητο, το οποίο έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκστρατείας ανάκλησης! Αλλά τελικά δεν ήταν αυτό. Η καθυστέρηση του λανσαρίσματος είχε νομική προέλευση, καθώς η άφιξη του Polestar στη Γαλλία εμποδιζόταν από άλλη φίρμα.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας από το περιοδικό L’Automobile Magazine, η Citroën μήνυσε την Polestar, κατηγορώντας την για παραχάραξη και παραβίαση εμπορικών σημάτων! Το πρόβλημα; Ο λογότυπος της Polestar. Που σχηματίζεται από δύο σιρίτια, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα για να σχηματίσουν ένα αστέρι –μιας και Polestar είναι ο Πολικός Αστέρας.

Polestar logo

Η γαλλική φίρμα είναι προφανώς γνωστή για τη χρήση των σιριτιών στον λογότυπό της. Επομένως, της γύρισε το μάτι, θεωρώντας ότι η ομοιότητα είναι ισχυρή, με τα σιρίτια να είναι παρόμοιου σχήματος και χρώματος, και τα οποία διαφοροποιούνται σε ένα Polestar μόνο από τη διάταξή τους. 

Η Citroën υπογράμμισε επίσης ότι τα «chevrons» της αποτελούν επίσης η βάση του λογότυπου «DS», με τη λογική της δημιουργίας μιας σύνδεσης με την premium φίρμα της. Ως εκ τούτου υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με την Polestar, για την οποία κάποιοι μπορεί να πιστέψουν ότι συνδέεται με τη Citroën. Οι Γάλλοι προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους προσκόμισαν σχόλια από χρήστες του ίντερνετ που εξεπλάγησαν από την ομοιότητα των δύο λογότυπων.

Citroën logo

Το δικαστήριο, ωστόσο, απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς της Citroën για παραχάραξη εμπορικών σημάτων, κρίνοντας ότι οι λογότυποι έχουν μεν μια, αλλά αδύναμη ομοιότητα, με πολύ διαφορετική διάταξη των σιριτιών τους. Το δικαστήριο τόνισε ότι τα προϊόντα, ακόμη και αν αυτά είναι αυτοκίνητα και για τις δύο πλευρές, στοχεύουν σε ένα «σχετικό κοινό», το οποίο επομένως έχει γνώση των λογότυπων και δύσκολα θα μπερδευτεί.

Από την άλλη πλευρά, το δικαστήριο απεφάνθη υπέρ της Citroën για παραβίαση εμπορικού σήματος. Το γεγονός ότι ο λογότυπος της Polestar συντίθεται από σιρίτια παρόμοιου σχήματος δημιουργεί πρόβλημα, την ίδια στιγμή που η Citroën είναι παγκοσμίως γνωστή και ως «η φίρμα με τα chevrons» -σσ. «la marque aux chevrons» στα γαλλικά. Επομένως, η Polestar μπορεί να επωφεληθεί έμμεσα από τη φήμη των σιριτιών της Citroën. Η γαλλική δικαιοσύνη υπενθύμισε επίσης ότι ο παλιός λογότυπος της Polestar είχε ένα πολύ διαφορετικό αστέρι και ότι ο νέος που δημιουργήθηκε το 2017, ήρθε πολύ αργότερα από την τελευταία ανανέωση του αντίστοιχου της Citroën, ο οποίος κατατέθηκε το 2007.

DS Automobiles logo

Ως εκ τούτου, η Polestar καταδικάστηκε να καταβάλει €150.000 στη Citroën ως αποζημίωση για την παραβίαση του διακριτικού χαρακτήρα των σημάτων της. Πάνω απ’ όλα όμως, το δικαστήριο απαγόρευσε στην Polestar να χρησιμοποιεί τον λογότυπό της στη Γαλλία ύστερα από περίοδο τριών μηνών μετά την επίδοση της απόφασης (4 Ιουνίου 2020) και για περίοδο έξι μηνών! Επομένως, γι’ αυτό το Polestar 2 δεν λανσαρίστηκε στη Γαλλία.

node/40249
SSC Tuatara

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Το hypercar Tuatara πράγματι είναι το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε το όριο των 500 km/h; Κάποιοι αμφιβάλλουν, αναλύοντας τα δεδομένα…

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Πριν από μια εβδομάδα, ο μικρός Αμερικανός κατασκευαστής SSC διοργάνωσε μια εκδήλωση όπου ανακοίνωσε ότι το Tuatara είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 500 km/h. Στη δεύτερη μάλιστα απόπειρά του, ο οδηγός του Oliver Webb, κατάφερε να φτάσει τα 532 km/h! Ρεκόρ που πλέον αμφισβητείται.

Ο διάσημος Youtuber Shmee δημοσίευσε ένα video μεγάλης διάρκειας όπου αναλύει αυτό το ρεκόρ, χρησιμοποιώντας δεδομένα που ανακοίνωσε η SSC και το video της φίρμας όπου μπορούμε παράλληλα να δούμε ένα σύστημα τηλεμετρίας. 

Ο Shmee ξεκίνησε με τον πιο προφανή τρόπο υπολογισμού της ταχύτητας. Δηλαδή, τον χρόνο που χρειάστηκε το SSC για να περάσει από δύο σταθερά σημεία στον δρόμο που χρησιμοποιήθηκε για το ρεκόρ (κοντά στο Las Vegas) και της απόστασης μεταξύ τους, για την οποία ο Shmee χρησιμοποίησε Google Maps. Έκανε επίσης υπολογισμούς με βάση τη διαγράμμιση του δρόμου και τις προδιαγραφές των ΗΠΑ γι’ αυτήν. Χάρη σε αυτές τις μεθόδους, ο Shmee υπολόγισε ανώτατη ταχύτητα περίπου 450 km/h. Σαφώς αστρονομικό νούμερο για ταχύτητα, αλλά πολύ μακριά από το ρεκόρ που ανακοίνωσε η SSC. 

SSC Tuatara

Και δεν είναι μόνο αυτό. Για το ρεκόρ του Tuatara, η SSC χρησιμοποίησε την ίδια διαδρομή με την Koenigsegg, τον Σουηδό κατασκευαστή hypercar που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας με την Agera RS. Αλλά συγκρίνοντας τα video των δύο αυτοκινήτων με σημεία αναφοράς, ο Shmee διαπίστωσε ότι το σουηδικό hypercar κάλυπτε την απόσταση ταχύτερα από το αμερικανικό.

Τέλος, υπάρχει ένα καθαρό τεχνικό δεδομένο που λέει ότι η ταχύτητα των 530 km/h δεν ήταν δυνατή. Με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από τη φίρμα, όπως το μέγεθος των ελαστικών και οι σχέσεις του κιβωτίου, ο Shmee υπολόγισε τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα για το αυτοκίνητο, με την 6η κοντά στην κόκκινη ζώνη του στροφομέτρου (φαίνεται στο βίντεο), περίπου στα 470 km/h.

Από την πλευρά της, η SSC άφησε να γίνει γνωστό ότι η εγγραφή δεν είναι fake και ότι έχει δουλέψει γι’ αυτό με την Dewetron, αναγνωρισμένο κατασκευαστή συστημάτων μέτρησης.