Volkswagen flags
node/38405

Volkswagen Group: Οικονομικά αποτελέσματα 2019

Ο όμιλος Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα τα οικονομικά αποτελέσματα 2019 που κρίνονται εξαιρετικά. Το γερμανικό γκρουπ παρουσίασε τζίρο €88,4 δισ., 4,5 % αύξηση σε σχέση με το 2018.

Το dieselgate συνεχίζει να επηρεάζει τον Όμιλο Volkswagen, ο οποίος χρειάστηκε να πληρώσει πέρυσι 1,9 δισ. ευρώ για να καλύψει δαπάνες, ιδίως, από ανακλήσεις και σχετικές με νομικές ενέργειες. Αλλά αυτό τελικά δεν είχε αντίκτυπο στα αποτελέσματα του ομίλου, ο οποίος ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 88,4 δισ. ευρώ, αυξημένο 4,5% σε σύγκριση με το 2018. Ένα εξαιρετικό έτος που μάλλον αντιπροσωπεύει και το τέλος των παχέων αγελάδων πριν από την «άσκηση» του 2020 που ήδη προοιωνίζεται αρκετά περίπλοκη -με ή χωρίς κορονοϊό.

Απογοήτευση στην Audi
Μεταξύ των εμπορικών σημάτων του ομίλου, υπάρχει και ο «κακός» μαθητής. Ο κύκλος εργασιών της Audi, που αποτελεί την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά του VW Group, μειώθηκε από 59,2 σε 55,7 δισ. ευρώ. Η Volkswagen εξηγεί ότι αυτό οφείλεται στον «εσωτερικό αναπροσανατολισμό των πωλήσεων». Ο γερμανικός όμιλος διευκρινίζει ότι τα αποτελέσματα της Lamborghini και της Ducati συμποσούνται αυτόματα σε αυτά της Audi.

Για τις Škoda, SEAT και Bentley, το 2019 ήταν μια καλή χρονιά, με αύξηση του κύκλου εργασιών: 19,8, 11,5 και 2,1 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Αποτελεί επίσης ανακούφιση για τον Βρετανό κατασκευαστή που του ζητήθηκε από τη μητρική εταιρεία να επιστρέψει σε πορεία της ανάπτυξης.

Η Porsche διαδραμάτισε επίσης σημαντικό ρόλο στα θετικά αποτελέσματα, με πωλήσεις που αυξήθηκαν από τα 23,7 στα 26,1 δισ. ευρώ. Συνεπώς, η Audi και η Porsche αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% των εσόδων του Ομίλου Volkswagen στον τομέα των επιβατικών οχημάτων -εξαιρουμένων των επαγγελματικών και των φορτηγών. Η πτώση στην κινεζική αγορά, η οποία είναι πολύ σημαντική για την Audi, θα πρέπει ωστόσο να έχει σοβαρές συνέπειες το 2020. Ειδικά επειδή το Ingolstadt δεν μπορεί να επανακάμψει όπως θα ήθελε σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα οι Ηνωμένες Πολιτείες.