node/37873

Volkswagen Group: Χρονιά-ρεκόρ στις πωλήσεις το 2019

Το dieselgate αποτελεί πλέον μακρινό παρελθόν για τον Όμιλο Volkswagen που είχε ένα πολύ καλό 2019 φτάνοντας τα 11 εκατ. αυτοκίνητα.

Ο Όμιλος Volkswagen θα μπορούσε να έχει ξεπεράσει περάσει το φράγμα των 11 εκατομμυρίων πωληθέντων αυτοκινήτων το 2019, καθώς του έλειπαν σχεδόν 30.000 πωλήσεις για να το κάνει. Οι παγκόσμιες πωλήσεις του έκλεισαν στα 10,97 εκατομμύρια. 

Πρόκειται για μια πολύ αξιόλογη επίδοση καθώς σημείωσε άνοδο 1,3%, σε μια παγκόσμια αγορά που απέκλινε προς τα κάτω κατά 4%. Η επίδοσή του οφείλεται εν πολλοίς στις καλές πωλήσεις στην Κίνα (+0,4%), σε μια χρονιά που η σινική αγορά είχε απώλειες 7,5% σε σχέση με το 2018. Γερμανία και Νότιος Αμερική ήταν επίσης περιοχές ανάπτυξης για τον όμιλο το 2019.

Η αχίλλειος πτέρνα του ομίλου παραμένει η Βόρεια Αμερική, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,5%. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι το εκεί περιβάλλον είναι πιο περίπλοκο: «Εξάντληση» από το dieselgate που παραμένει πιο ανθεκτικό από ό,τι στην Ευρώπη, κατάλογος λιγότερο προσαρμοσμένος στην τοπική αγορά ειδικά για τη φίρμα της Volkswagen, ενισχυμένος ανταγωνισμός και πιστότητα των Αμερικανών σε τοπικά και ασιατικά εμπορικά σήματα.

Αρνητική πρεμιέρα όμως είχε η Škoda ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα: Οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 0,9%. Αντίθετα, η SEAT παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%, ακριβώς εμπρός από την Porsche, η οποία φαίνεται να είναι πεισματικά ασταμάτητη. Ένας καλός οιωνός πριν από την άφιξη της Taycan, της οποίας οι υψηλές τιμές θα επιτρέψουν στην Porsche να διατηρήσει παράλληλα το υψηλό επίπεδο κερδοφορίας σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι απαραίτητα κάτι εύκολο στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.