node/38729

Toyota RAV4: 26 χρόνια ζωής με πάνω από 10.000.000 πωλήσεις

Οι πέντε γενιές που σημάδεψαν το αυτοκίνητο που καθιέρωσε την κατηγορία των SUV. 

Το αυτοκίνητο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των SUV, το Toyota RAV4, μπήκε στο κλαμπ των best sellers μοντέλων όχι μόνο της Toyota αλλά και συνολικά καθώς έχει πουλήσει (σε όλες του τις εκδόσεις) πάνω από 10.000.000 κομμάτια. 

rav1

Η ιστορία ξεκίνησε το 1994 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, με το αυτοκίνητο πρώτης γενιάς (τρίθυρο) που περιγράφονταν τότε από την Toyota ως το πρώτο «αυτοκίνητο αναψυχής». Φορούσε ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 129 ίππους και είχε κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Αρχικά, η Toyota ανέμενε να παράγει μόλις 4.500 οχήματα το μήνα, αλλά πολύ σύντομα αναγκάστηκε να διπλασιάσει την παραγωγή της, καθώς μόλις τον πρώτο μήνα του λανσαρίσματος του μοντέλου πήρε πάνω από 8.000 παραγγελίες. Το 1996 η γκάμα επεκτάθηκε, με το RAV4 να αποκτά τον 5θυρη έκδοση με τις ίδιες μηχανολογικές επιλογές. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η πορεία του RAV4 προς τη δόξα!

rav2

Το 2000, εκεί πάνω στο Millenium, η Toyota μας έδωσε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου που βασιζόταν πάνω σε μια καινούργια πλατφόρμα και είχε εξαρχής τρίθυρη και πεντάθυρη έκδοση και σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις από την πρώτη γενιά. Διατίθετο με δύο κινητήρες βενζίνης 1,8 και 2,0 λίτρων, με ισχύ 123 και 150 ίππων αντίστοιχα και έναν δίλιτρο ντίζελ άμεσου ψεκασμού με 116 ίππους. Και σε αυτή την έκδοση είχαμε μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ προαιρετικά υπήρχε και διαφορικό τύπου Torsen στον πίσω άξονα.

rav3

Το 2006 ήρθε η τρίτη γενιά του μοντέλου, όπου σημαντικότερη εξέλιξη ήταν η κατάργηση της τρίθυρης έκδοσης. Η μοναδική πλέον πεντάθυρη μεγάλωσε ακόμη περισσότερο, την ώρα που... μεγάλωσαν και οι επιλογές σε κινητήρια σύνολα καθώς η Toyota προσέφερε κινητήρες βενζίνης από 2,0 έως και 3,5 λίτρα (V6) και έναν 2,2 ντίζελ. Η τετρακίνηση εξελίχθηκε και αυτή καθώς έγινε με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ζεύξη.

rav4

Το 2013 ήρθε η τέταρτη γενιά του Toyota RAV4 με ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, δύο βενζινοκινητήρες στα 2.0 και 2.5 λίτρα, καθώς και δύο ντίζελ, στα 2,0 και 2,2 λίτρα. Στη μετάδοση είχαμε μια ακόμη εξέλιξη με την Toyota να παρουσιάζει το σύστημα Dynamic Torque Control με δύο προγράμματα λειτουργίας. Τρία χρόνια αργότερα, το RAV4 απέκτησε και μια πλήρως υβριδική έκδοση, σηματοδοτώντας την είσοδο σε μια εντελώς νέα εποχή.

rav5

Η τελευταία, πέμπτη γενιά του μοντέλου ήρθε το 2018, με το RAV4 να πατά πλέον πάνω στην ευέλικτη πλατφόρμα Toyota New Global Architecture. Στην υβριδική του έκδοση διατίθεται πλέον στην Ευρώπη με τον 2,5λιτρο θερμικό κινητήρα, ενώ είναι σχεδόν έτοιμη η plug-in hybrid έκδοση που θα φτάνει τους 306 ίππους.

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39929

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Το νέο πρωτόκολλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP εγκαινιάστηκε από το Toyota Yaris.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Τη μέγιστη βαθμολογία απέσπασε το νέο Toyota Yaris στις δοκιμασίες του EuroNCAP εγκαινιάζοντας το νέο πρωτόκολλο δοκιμών. Οι υψηλές βαθμολογίες που απέσπασε το Yaris στις επιμέρους δοκιμασίες, το καθιστούν ένα από ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει το βασικό Toyota Yaris;

Πιο συγκεκριμένα, το Yaris αξιολογήθηκε με 86% στην προστασία ενηλίκων, 81% στην προστασία ανηλίκων και 78% στην προστασία πεζών. Εκτός από τη νέα πλατφόρμα GA-B που χρησιμοποιεί η τέταρτη γενιά Yaris, στη βαθμολογία 5 αστεριών συνέβαλλαν και οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και δύο αερόσακων ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό που ανοίγουν στις πλευρικές συγκρούσεις αποτρέποντας τραυματισμούς από τη μεταξύ τους επαφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Όσον αφορά το πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης Toyota Safety Sense 2.5 (PCS, RSA, AHB, ACC, LTA) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του ιαπωνικού σουπερμίνι, σε αυτό τον τομέα η βαθμολογία του Yaris ήταν 85%.

Δείτε ολόκληρη την αξιολόγηση του Toyota Yaris από τον οργανισμό EuroNCAP εδώ.

[Πηγή: EuroNCAP]