node/24175

Το τέλος των ντίζελ προβλέπει ο επικεφαλής της Volvo (αλλά όχι ακόμα...)

Τη σταδιακή εγκατάλειψη των κινητήρων ντίζελ από το 2020 και μετά προέβλεψε ο CEO της Volvo, καθώς η εξέλιξή τους προκειμένου να καλύψουν τις πολύ αυστηρές εκπομπές ρύπων, θα γίνεται ολοένα και πιο ασύμφορη.
Ο CEO της Volvo, Håkan Samuelsson, σε πρόσφατες δηλώσεις του εξέφρασε πολύ σοβαρές αμφιβολίες για το μακροπρόθεσμο μέλλον των ντίζελ κινητήρων.

«Η Ευρώπη επέτρεπε μέχρι πρόσφατα σχετικά υψηλά επίπεδα εκπομπών NOx από τους πετρελαιοκινητήρες, αλλά είναι σχετικά ασφαλές να πούμε πως αυτές οι μέρες πέρασαν αναπιστρεπτί» είπε χαρακτηριστικά σε ομιλία που έκανε στο πλαίσιο της Έκθεσης της Γενεύης. « Ουσιαστικά πρέπει να φτάσουμε τους ντίζελ κινητήρες στο ίδιο επίπεδο εκπομπών των Οξειδίων του Αζώτου (NΟx) με τους βενζινοκινητήρες. Αυτό είναι εφικτό αλλά το κόστος εξέλιξης είναι τόσο υψηλό που μακροπρόθεσμα θα καταστεί σχεδόν απαγορευτικό».
Ο Samuelsson παραδέχτηκε ότι οι ντίζελ κινητήρες θα εξακολουθήσουν βραχυπρόθεσμα να παίζουν πολύ κρίσιμο ρόλο. «Είμαστε υποχρεωμένοι μέχρι το 2020 να φτάσουμε στο στόχο μέσων εκπομπών CO2 στα 95 g/km. Oπότε οι ντίζελ κινητήρες μας είναι εξαιρετικά απαραίτητοι ακόμα. Από εκεί και πέρα όμως τα υβριδικά συστήματα κίνησης και τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν αρχίσει να γίνονται πολύ πιο φτηνά και όταν ο κανονισμός μας υποχρεώσει να πέσουμε κάτω από τα 95 g/km CO2 είμαι πεπεισμένος ότι οι ντίζελ κινητήρες δεν θα μπορούν μας εξυπηρετούν πλέον».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Νέο Volvo XC40

Αντ’ αυτών ο Samuelsson προβλέπει ένα ολοένα και πιο εξηλεκτρισμένο μέλλον. «Θα παρουσιάσουμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo το 2019 και μέχρι το 2025 προβλέπω ότι θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση σε όλη τη γκάμα των μοντέλων μας».

Παρόλα αυτά ο επικεφαλής της Volvo λέει ότι δεν είναι στις προθέσεις της εταιρείας να εξελίξει ένα πάτωμα αποκλειστικά για ηλεκτρικό μοντέλο, δεδομένου ότι οι δύο πλατφόρμες πάνω στις οποίες η Volvo θα χτίζει όλα τα μοντέλα της μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους έχουν εξελιχθεί λαμβάνοντας υπόψη και τις ηλεκτρικές εκδόσεις. Αρνήθηκε ωστόσο να αποκαλύψει ποιο από τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας θα είναι το πρώτο που θα αποκτήσει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Δεν αποκάλυψε ούτε τις επιδόσεις αλλά ούτε και την αναμενόμενη αυτονομία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ​Volvo Cars: Μια νέα εποχή «παραγωγικής» οδήγησης [video]

Επίσης προβλέπει ότι μέχρι το 2021 θα υπάρχει στην αγορά ένα μοντέλο Volvo με αυτόνομη τεχνολογία, ικανό να οδηγείται από μόνο του, χωρίς επίβλεψη. Χαρακτήρισε την τεχνολογία ως τόσο προηγμένη που δεν χρειάζεται καν να σκεφτείς πώς λειτουργεί και είπε πως θα «θα δώσει νέα διάσταση στην αξία και τη χρηστικότητα των αυτοκινήτων».

Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά πως «μόλις μπείτε σε ένα όχημα με προηγμένη αυτόνομη τεχνολογία, δεν θα αγοράσετε ποτέ ξανά αυτοκίνητο χωρίς αυτήν». Παραδέχτηκε ωστόσο ότι αρχικά αυτή η τεχνολογία θα είναι ακριβή: «θα προσθέσει πολλά χρήματα παραπάνω στην τιμή του αυτοκινήτου, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς την προστιθέμενη αξία και την αποτελεσματικότητα του να μπορείς να δουλεύεις, όσο το αυτοκίνητο οδηγείται από μόνο του, θα αντιληφθεί ότι τελικά αξίζει τα παραπάνω χρήματα».

Πόσα θα είναι αυτά τα παραπάνω χρήματα όμως; Η Volkswagen υπολόγισε πως αν προσθέσει και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στο επερχόμενο ηλεκτρικό χάτσμπακ I.D χοντρικά θα διπλασιαστεί η τιμή του.
 
TAGS
node/39731

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Διάκριση σε έναν πρωτότυπο αλλά και δύσκολο αγώνα που έγινε στη Λιθουανία. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Το PEUGEOT e-208  αναδείχθηκε το γρηγορότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αγώνα 300 χιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκε στη Λιθουανία για 6η συνεχή χρονιά. Η αυτονομία και η χαμηλή κατανάλωση της μπαταρίας του το έκαναν να ξεχωρίσει, ενώ το πλήρωμα που το οδήγησε αναδείχθηκε επίσης, το γρηγορότερο πλήρωμα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot e-208

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την ικανότητα του πληρώματος οδήγησαν στην κατάκτηση ενός εξαιρετικού αποτελέσματος, ενώ η πρώτη θέση κατακτήθηκε με άνεση στον ετήσιο αγώνα «Ignitis ON: get to know Lithuania».  Σύμφωνα με τη διαδικασία, τα 22 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους: έως 50 kWh και άνω των 50 kWh. Οι ανταγωνιστές της πρώτης κατηγορίας έπρεπε να καλύψουν- χωρίς φόρτιση- απόσταση 300 χλμ, ενώ της δεύτερης κατηγορίας, απόσταση 500 χλμ με τους ίδιους όρους. Το Peugeot e-208 επικράτησε όλων των ανταγωνιστών του στην πρώτη κατηγορία, ενώ αντίστοιχα, το Porsche Taycan στην κατηγορία άνω των 50 kWh.

Οι προσδοκίες επαληθεύθηκαν
Πριν την έναρξη του αγώνα, δόθηκε σε κάθε πλήρωμα μια λίστα με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος στη Λιθουανία. Κάθε πλήρωμα δημιούργησε τη δική του διαδρομή, η οποία έπρεπε να περάσει από τουλάχιστον 3 σημεία ενδιαφέροντος. Η ομάδα του Peugeot e-208, με πλήρωμα τους Vitoldas Milius και Aidas Bubinas, κάλυψε σχεδόν ολόκληρη την απόσταση των 305 χλμ με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Το Peugeot e-208 οδήγησε 305 χλμ σε 3 ώρες και 59 λεπτά, σημειώνοντας κατά 4 λεπτά καλύτερο χρόνο από το δεύτερο αντίπαλο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της Peugeot - τιμές, προσφορές, τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Peugeot e-208 πέτυχε σε μη αστικές συνθήκες (αγροτικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους) κατά μέσο όρο 13,6kWh/ 100km, κατανάλωση σχεδόν ίδια με εκείνη που υποδεικνύουν οι δοκιμές WLTP (13,3kWh/ 100km) για συνθήκες πόλης. Παρά το γεγονός οτι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποκαλύπτονται κυρίως σε αστικές συνθήκες, το e-208 κατάφερε να ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και την οικονομία του, ακόμη και έξω από τον αστικό κύκλο.

[Πηγή: Peugeot]
 

node/39728

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Ενόψει του φεστιβάλ ο Kris Meeke οδηγεί στο όριο το αυτοκίνητο. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Η ναυαρχίδα της γκάμας του νέου Yaris εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις Gazoo Racing και Tommi Mäkinen Racing ως μοντέλο για ομολογκασιόν για το επόμενο αγωνιστικό της Toyota, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία που έχουν αποκτήσει από τη συμμετοχή τους στο WRC (τίτλος κατασκευαστών το 2018, τίτλος οδηγών 2019 με τον Ott Tänak).

Κάτω από το καπό του GR Yaris βρίσκεται ο ισχυρότερος 3κύλινδρος κινητήρας παραγωγής με χωρητικότητα 1.618 cc, 12 βαλβίδες, single scroll turbo και τεχνολογία απευθείας από τους αγώνες, ο οποίος αποδίδει 261 PS και 360 Nm ροπής.  Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης GR-Four.

Σύμφωνα με την Toyota, το σύστημα επιτρέπει -θεωρητικά- κατανομή ροπής από 100:0 έως 0:100 (εμπρός/πίσω) κάτι που εν μέρει οφείλεται και στο ότι έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με μηχανική ολίσθηση μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επεμβαίνει στην λειτουργία του συστήματος: Στη λειτουργία Normal η βασική κατανομή ροπής είναι 60:40, στο πρόγραμμα Sport 30:70 και στο Track 50:50, προκειμένου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι η βέλτιστη ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Η Toyota ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 5,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προετοιμασίας για το Goodwood SpeedWeek (16-18 Οκτωβρίου 2020), η Toyota επιστράτευσε τον Kris Meeke για να δοκιμάσει εκεί το αυτοκίνητο και βέβαια φρόντισε να μας δώσει και το ανάλογο βίντεο.