Το τέλος των ντίζελ προβλέπει ο επικεφαλής της Volvo (αλλά όχι ακόμα...)

Το τέλος των ντίζελ προβλέπει ο επικεφαλής της Volvo (αλλά όχι ακόμα...)

Τη σταδιακή εγκατάλειψη των κινητήρων ντίζελ από το 2020 και μετά προέβλεψε ο CEO της Volvo, καθώς η εξέλιξή τους προκειμένου να καλύψουν τις πολύ αυστηρές εκπομπές ρύπων, θα γίνεται ολοένα και πιο ασύμφορη.

Ο CEO της Volvo, Håkan Samuelsson, σε πρόσφατες δηλώσεις του εξέφρασε πολύ σοβαρές αμφιβολίες για το μακροπρόθεσμο μέλλον των ντίζελ κινητήρων.

«Η Ευρώπη επέτρεπε μέχρι πρόσφατα σχετικά υψηλά επίπεδα εκπομπών NOx από τους πετρελαιοκινητήρες, αλλά είναι σχετικά ασφαλές να πούμε πως αυτές οι μέρες πέρασαν αναπιστρεπτί» είπε χαρακτηριστικά σε ομιλία που έκανε στο πλαίσιο της Έκθεσης της Γενεύης. « Ουσιαστικά πρέπει να φτάσουμε τους ντίζελ κινητήρες στο ίδιο επίπεδο εκπομπών των Οξειδίων του Αζώτου (NΟx) με τους βενζινοκινητήρες. Αυτό είναι εφικτό αλλά το κόστος εξέλιξης είναι τόσο υψηλό που μακροπρόθεσμα θα καταστεί σχεδόν απαγορευτικό».
Ο Samuelsson παραδέχτηκε ότι οι ντίζελ κινητήρες θα εξακολουθήσουν βραχυπρόθεσμα να παίζουν πολύ κρίσιμο ρόλο. «Είμαστε υποχρεωμένοι μέχρι το 2020 να φτάσουμε στο στόχο μέσων εκπομπών CO2 στα 95 g/km. Oπότε οι ντίζελ κινητήρες μας είναι εξαιρετικά απαραίτητοι ακόμα. Από εκεί και πέρα όμως τα υβριδικά συστήματα κίνησης και τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν αρχίσει να γίνονται πολύ πιο φτηνά και όταν ο κανονισμός μας υποχρεώσει να πέσουμε κάτω από τα 95 g/km CO2 είμαι πεπεισμένος ότι οι ντίζελ κινητήρες δεν θα μπορούν μας εξυπηρετούν πλέον».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Νέο Volvo XC40

Αντ’ αυτών ο Samuelsson προβλέπει ένα ολοένα και πιο εξηλεκτρισμένο μέλλον. «Θα παρουσιάσουμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo το 2019 και μέχρι το 2025 προβλέπω ότι θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση σε όλη τη γκάμα των μοντέλων μας».

Παρόλα αυτά ο επικεφαλής της Volvo λέει ότι δεν είναι στις προθέσεις της εταιρείας να εξελίξει ένα πάτωμα αποκλειστικά για ηλεκτρικό μοντέλο, δεδομένου ότι οι δύο πλατφόρμες πάνω στις οποίες η Volvo θα χτίζει όλα τα μοντέλα της μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους έχουν εξελιχθεί λαμβάνοντας υπόψη και τις ηλεκτρικές εκδόσεις. Αρνήθηκε ωστόσο να αποκαλύψει ποιο από τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας θα είναι το πρώτο που θα αποκτήσει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Δεν αποκάλυψε ούτε τις επιδόσεις αλλά ούτε και την αναμενόμενη αυτονομία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ​Volvo Cars: Μια νέα εποχή «παραγωγικής» οδήγησης [video]

Επίσης προβλέπει ότι μέχρι το 2021 θα υπάρχει στην αγορά ένα μοντέλο Volvo με αυτόνομη τεχνολογία, ικανό να οδηγείται από μόνο του, χωρίς επίβλεψη. Χαρακτήρισε την τεχνολογία ως τόσο προηγμένη που δεν χρειάζεται καν να σκεφτείς πώς λειτουργεί και είπε πως θα «θα δώσει νέα διάσταση στην αξία και τη χρηστικότητα των αυτοκινήτων».

Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά πως «μόλις μπείτε σε ένα όχημα με προηγμένη αυτόνομη τεχνολογία, δεν θα αγοράσετε ποτέ ξανά αυτοκίνητο χωρίς αυτήν». Παραδέχτηκε ωστόσο ότι αρχικά αυτή η τεχνολογία θα είναι ακριβή: «θα προσθέσει πολλά χρήματα παραπάνω στην τιμή του αυτοκινήτου, αλλά αν συνυπολογίσει κανείς την προστιθέμενη αξία και την αποτελεσματικότητα του να μπορείς να δουλεύεις, όσο το αυτοκίνητο οδηγείται από μόνο του, θα αντιληφθεί ότι τελικά αξίζει τα παραπάνω χρήματα».

Πόσα θα είναι αυτά τα παραπάνω χρήματα όμως; Η Volkswagen υπολόγισε πως αν προσθέσει και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στο επερχόμενο ηλεκτρικό χάτσμπακ I.D χοντρικά θα διπλασιαστεί η τιμή του.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube