node/31548

Τα δύο στα τρία «πιο αμερικανικά» αυτοκίνητα είναι… Honda!

Μιλάμε για το ποσοστό προστιθέμενης αξίας στην κατασκευή τους. Ακούει ο Trump;


Το πού κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα έχει αποκτήσει μεγάλη σημασία στην εποχή του Donald Trump. Οπότε ο Αμερικανός πρόεδρος δεν θα χαρεί και πολύ αν μάθει ότι 4 στα 10, τα 3 στα πρώτα 6 και τα 2 στα πρώτα 3 «πιο αμερικανικά σε κατασκευή» αυτοκίνητα, στην έγκυρη λίστα του Cars.com, είναι Honda!
 
Λόγω της παγκοσμιοποίησης, δεν είναι πλέον απαραίτητο τα αυτοκίνητα να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται σε μία και μόνη χώρα. Μπορεί να σχεδιάζονται και να εξελίσσονται σε μία χώρα, να έχουν κινητήρες και κιβώτια από άλλη και να συναρμολογούνται σε μια τρίτη. Κι όλα αυτά χωρίς να συνυπολογίσουμε τα επιμέρους εξαρτήματά τους, που μπορεί να προέρχονται από διάφορες άλλες χώρες.

Top 10 American-Made Cars
 
Πέρσι, το πιο αμερικανικό σε κατασκευή αυτοκίνητο ήταν το Jeep Wrangler. Το νέο μοντέλο όμως χρησιμοποιεί πολλά εξαρτήματα τα οποία εισάγονται από άλλες χώρες. Ως αποτέλεσμα, το νέο Wrangler έχει βγει εντελώς από την Top 10 λίστα του Cars.com.

Αυτό δεν συνιστά όμως καταστροφή για την Jeep, αφού ένα άλλο της μοντέλο, το Cherokee του 2018, ανέβηκε στην πρώτη θέση της φετινής λίστας. Όπως σημειώνει το site, το Cherokee συναρμολογείται στις ΗΠΑ, έχει κινητήρες και συστήματα μετάδοσης από τις ΗΠΑ, και το 72% των εξαρτημάτων του είναι κι αυτά εγχώρια.

Jeep Cherokee Most American Car 2018

Στη 2η και την 3η θέση της λίστας όμως βρίσκονται τα Honda Odyssey και Ridgeline. Εκ πρώτης όψεως οξύμωρο, αφού η Honda είναι ιαπωνική εταιρεία. Όμως και τα δύο αυτά μοντέλα κατασκευάζονται στην Alabama των ΗΠΑ κι έχουν συστήματα κίνησης και πληθώρα άλλων εξαρτημάτων με αμερικανική προέλευση.

Τα Acura MDX και το Honda Pilot είναι επίσης μέσα στο Top 10. Αυτό σημαίνει ότι η Honda έχει το μεγαλύτερο αριθμό μοντέλων από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στην πρώτη δεκάδα, ξεπερνώντας τοπικούς κατασκευαστές όπως η Ford, η General Motors και η Fiat Chrysler Automobiles.

Από τα εγχώρια μοντέλα, το απερχόμενο Ford Taurus είναι στην 4η θέση και το Chevrolet Volt στην 5η. Μέσα στη δεκάδα είναι επίσης τα Ford Explorer, Ford F-150 και Chevrolet Corvette.

Παρότι τα αυτοκίνητα αμερικανικής κατασκευής αντιστοιχούσαν μόνο στο 53% της αγοράς των ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2018, η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας υποστηρίζει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Περίπου 250.000 εργαζόμενοι απασχολούνται απευθείας από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε αμερικανικά εργοστάσια, και χιλιάδες άλλοι στα γραφεία. Προσθέστε σε αυτούς και τους αμέτρητους άλλους που απασχολούνται σε προμηθευτές, εμπόρους και σε άλλες επιχειρήσεις που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, και θα δείτε γιατί ο Trump κάνει τόση φασαρία για το θέμα… 

Τα 10 «πιο αμερικανικά» μοντέλα
1. Jeep Cherokee
2. Honda Odyssey
3. Honda Ridgeline
4. Ford Taurus
5. Chevrolet Volt
6. Honda Pilot
7. Acura MDX
8. Ford Explorer
9. Ford F-150
10. Chevrolet Corvette

[Πηγή: Cars.com μέσω Carscoops]

node/39100

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Το lockdown μείωσε σε ιστορικά επίπεδα τον αριθμό των τροχαίων -  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι με την επιστροφή στην καθημερινότητα τα δυστυχήματα θα αυξηθούν ξανά.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Οι αριθμοί που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία μιλούν από μόνοι τους. Ποτέ άλλοτε από την χρονιά της γερμανικής επανένωσης το 1990, δεν ήταν μικρότερος αριθμός των νεκρών σε τροχαία, όσο τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά στους γερμανικούς δρόμους πέθαναν 158 άνθρωποι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ήταν 234. Αλλά και ο αριθμός των τραυματιών σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μειώθηκε δραστικά τον ίδιο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο πέρυσι. Το νέο είναι καταρχήν θετικό, αλλά δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε υπέρμετρη αισιοδοξία για τα μελλούμενα, υποστηρίζει ειδικός σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Μείωση δυστυχημάτων και πριν από τον κορονοϊό

Για τον υπεύθυνο της ADAC ο μειωμένος αριθμός δυστυχημάτων οφείλεται στον κορονοϊό και στα περιοριστικά μέτρα, όπως το Homeoffice και την κοινωνική αποστασιοποίηση. «Η δική μας υπόθεση είναι ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων θα αυξηθεί και πάλι, όταν αποκατασταθεί η συγκοινωνία και επιστρέψει η κανονικότητα. Προς το παρόν σε πολλούς εργασιακούς κλάδους οι άνθρωποι δεν επέστρεψαν στον τόπο εργασίας τους. Αυτό φυσικά επηρεάζει πολύ την κίνηση στους δρόμους. Επιπλέον ταξιδεύουν ελάχιστα». Παρά τις εκτιμήσεις του ειδικού, παραμένει αδιαμφισβήτητο ότι και πριν ξεσπάσει η πανδημία ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία σε γερμανικούς δρόμους είχε παραμείνει επί χρόνια στάσιμος. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να εκπλήσσει, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ στη Γερμανία δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. 

Ωστόσο, από το 1970 ελήφθησαν μια σειρά από άλλα μέτρα, τα οποία αύξησαν την οδική ασφάλεια, όπως υποχρεωτική ζώνη ασφάλειας ή μείωση του ανώτατου ποσοστού αλκοόλ ανά λίτρο αίματος. Με αυτά κι άλλα μέτρα κατάφερε η χώρα να μειώσει τα οδικά δυστυχήματα από 20.000 μέσα της δεκαετίας του 1970 μόνο στην τότε Δυτική Γερμανία, σε λιγότερα από 3.000 στην επανενωμένη Γερμανία.

Ποδηλατοδρόμοι pop-up

Παρά την θετική εξέλιξη χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ADAC. Ένα από τα βασικότερα είναι ίσως να βρεθούν τρόποι, ώστε οι άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο. Το Βερολίνο έκανε την αρχή. Κατά τη διάρκεια της καυτής φάσης της πανδημίας δημιούργησε τους λεγόμενους ποδηλατοδρόμους pop-up με την απόδοση της δεξιάς λωρίδας ή τμήματος της λωρίδας παρκαρίσματος στους ποδηλάτες. Ο διαχωρισμός από τις υπόλοιπες λωρίδες έγινε οπτικά με την χάραξη κίτρινης γραμμής ή με διαχωριστικά φωτεινά σήματα, σαν αυτά που μπαίνουν στις οικοδομές.

Σημαίνει άραγε ότι ο κορονοϊός θα επιταχύνει και αλλαγές στην κυκλοφορία; Ο γερμανός ειδικός είναι προσεκτικός. «Όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην καθημερινότητα, τόσο περισσότερο θα επιστρέφουμε και στα προβλήματα. Ίσως να εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι από το σπίτι τους. Αλλά θεωρούμε βέβαιο ότι τα διάφορα μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιούνται και μετά την κορονοκρίση, όπως και πριν».

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39096

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα που έχουν στόχο την επίτευξη οικονομικής σταθερότητας μέχρι το 2023.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό της πλάνο για τα επόμενα 4 χρόνια, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσίαση 12 νέων μοντέλων μέσα στους επόμενους 18 μήνες και την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία και την οικονομική σταθερότητα.

Ξεκινώντας από τις 12 πρεμιέρες, αυτές αφορούν τα Ariya, Armada, Frontier, Kicks, Navara, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, X-Trail, Terra, και την πολυαναμενόμενη νέα γενιά Z. Η εταιρεία δημοσίευσε ένα teaser video στο οποίο βλέπουμε όλα τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα σε ένα σκοτεινό περιβάλλον που δεν αποκαλύπτει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, πέρα από τη σιλουέτα και τα γραφικά LED στα φώτα τους.

Η εταιρεία θα δώσει έμφαση σε κατηγορίες που μπορούν να έχουν μια επιτυχημένη εμπορική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως τα μικρομεσαία και μεσαία, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα σπορ μοντέλα. Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT θα κάνει την εμφάνισή του σε περισσότερα από 20 μοντέλα που πωλούνται σε 20 αγορές, με στόχο το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2023. Σύμφωνα με το νέο στρατηγικό πλάνο, η Nissan θέτει ως προτεραιότητα τις αγορές της Ιαπωνίας (με δύο νέα ηλεκτρικά και δύο νέα υβριδικά μοντέλα e-Power), Κίνας και Β. Αμερικής. Αντίθετα, αποχωρεί από τη Νότιο Κορέα, καταργεί την θυγατρική Datsun από τη Ρωσία και αλλάζει την οργάνωσή της σε άλλες αγορές.

Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα της Nissan μειώνεται κατά 20%. στα 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το ποσοστό εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεών της αυξάνεται στο 80%. Παράλληλα, η γκάμα μοντέλων της σε παγκόσμια κλίμακα μειώνεται κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55). Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, η Nissan θα κλείσει τα εργοστάσιά της σε Βαρκελώνη και Ινδονησία, θα μειώσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική στα βασικά μοντέλα της και θα αυξήσει τις συμμαχίες για περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής νέων μοντέλων και τεχνολογιών.

Με την εφαρμογή των μέτρων, η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5%, στη μείωση του κόστους κατά 300 δισεκατομμύρια yen, και στην κατάκτηση (και διατήρηση) μεριδίου 6% στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του 2023.

[Πηγή: Nissan]

TAGS