Τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα ανακάμπτουν παγκοσμίως
Οι αλλαγές πολιτικών, οι εμπορικοί πόλεμοι και οι αμφιβολίες για υποδομές και κόστος των ηλεκτρικών οδηγούν τους αγοραστές πίσω στους κινητήρες βενζίνης, σύμφωνα με έκθεση της EY.
Η παγκόσμια ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης δείχνει να ανακάμπτει, καθώς οι καταναλωτές επανεξετάζουν την προτίμησή τους απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της EY, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών στον κόσμο που ειδικεύεται σε αναλύσεις αγοράς, στρατηγικές και τεχνολογικές τάσεις στη βιομηχανία αυτοκινήτου, οι αγοραστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο στρέφονται ξανά στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, λόγω ανατροπών πολιτικών, εμπορικών συγκρούσεων και αμφιβολιών σχετικά με το κόστος και τις υποδομές των EV.
Η ζήτηση για θερμικούς κινητήρες επιστρέφει δυναμικά, καθώς οι καταναλωτές επανεξετάζουν την ηλεκτροκίνηση εμπρός σε πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο πρόεδρος Donald Trump πρότεινε την περασμένη εβδομάδα μείωση των προδιαγραφών οικονομίας καυσίμου που είχαν τεθεί από τον προκάτοχό του, με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται σύντομα να παρουσιάσει μια πιο ήπια εκδοχή της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035, αναθεωρώντας τις αρχικές δεσμεύσεις της για την ηλεκτροκίνηση.
Ο Constantin M. Gall, Διευθυντής Παγκόσμιου Τομέα Αεροδιαστημικής, Άμυνας και Κινητικότητας της EY, τόνισε ότι οι αλλαγές πολιτικής αντικατοπτρίζουν την πιο αργή από την αναμενόμενη μετάβαση στα EV. Επισήμανε ότι, αν και οι Κινέζοι αγοραστές αγοράζουν περισσότερα ηλεκτρικά, ενδιαφέρονται περισσότερο για την ψηφιακή ενσωμάτωση και τις δυνατότητες lifestyle των αυτοκινήτων τους παρά για τον τύπο της κίνησης.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι περίπου το 50% των παγκόσμιων αγοραστών σχεδιάζει να αγοράσει νέο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με κινητήρα καύσης μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, σημειώνοντας αύξηση 13 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2024. Αντίθετα, η προτίμηση για πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 10 και 5 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 14% και 16% αντίστοιχα. Επιπλέον, το 36% των υποψήφιων αγοραστών EV επανεξετάζει ή αναβάλλει τις αγορές του λόγω γεωπολιτικών εξελίξεων.
«Είχαμε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς επανεξετάζουν τώρα το Green Deal… εστιάζουν πλέον περισσότερο σε επιστημονικά δεδομένα και λιγότερο σε ιδεολογικές πεποιθήσεις», δήλωσε ο Gall, τονίζοντας ότι η επαναξιολόγηση των πολιτικών μπορεί να επηρεάσει τις επιλογές των καταναλωτών και την ταχύτητα μετάβασης στα ηλεκτρικά.
Η τάση αυτή φέρνει σε πρώτο πλάνο τις αντιθέσεις ανάμεσα στις ανάγκες της αυτοκινητοβιομηχανίας για σταδιακή μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα και τους στόχους των οργανισμών ηλεκτροκίνησης για άμεση μείωση των εκπομπών CO₂.
Παράλληλα, οι δυτικοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από τα επιδοτούμενα ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα της Κίνας, γεγονός που καθιστά τις στρατηγικές πολιτικές και εμπορικές αποφάσεις ακόμη πιο κρίσιμες.
Πηγή: Reuters




