Στροφή προς τα υβριδικά αυτοκίνητα για την Ευρώπη

Στροφή προς τα υβριδικά αυτοκίνητα για την Ευρώπη

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 12% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων τον Φεβρουάριο, αλλά η ανάπτυξή τους παραμένει στάσιμη. Σε αντίθεση με των υβριδικών.

	hyundai kona hybrid

Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά κατέλαβαν το 12% των συνολικών πωλήσεων τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας αύξηση 9% στις παραδόσεις.

Σε πρώτη ανάγνωση το νούμερο ακούγεται εντυπωσιακό, αλλά μόλις μπει στην εξίσωση και το γεγονός ότι η συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 10,1% σε 883.608 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, δεν είναι. Γιατί τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι το μερίδιο των EVs δεν αυξήθηκε καθόλου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, παρά το γεγονός ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να επιλέξουν από ποτέ.

Παρόλο που ο αριθμός των EVs που πωλήθηκαν τον Φεβρουάριο ήταν μεγαλύτερος από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι (αυξήθηκαν σε 106.187) λόγω της γενικής ανάκαμψης των συνολικών πωλήσεων, το μερίδιο των EVs μειώθηκε από 12,1% σε 12%.

Το ποσοστό των πωλήσεων που αντιπροσωπεύουν αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες μειώθηκε ακόμη πιο δραματικά. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ήταν 48,4% τον Φεβρουάριο του 2024, ποσοστό χαμηλότερο από το 51,9% πέρυσι.

Το μερίδιο των βενζινοκίνητων μειώθηκε από 36,9% σε 35,5%, αν και παραμένει η προτιμώμενη επιλογή όσον αφορά τους θερμικούς κινητήρες, ενώ τα ντίζελ κατέλαβαν το 12,9% της αγοράς, από 15%. Ωστόσο, πίσω από τη συνολική εικόνα της ευρωπαϊκής αγοράς κρύβονται και κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως για παράδειγμα η αύξηση πωλήσεων στα ντίζελ αυτοκίνητα στη Γερμανία κατά 9,7%. Απόρροια προφανώς στο φρένο που μπήκε στην επιδότηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Toyota

Και που στράφηκαν τελικά οι ευρωπαίοι; Πάντως όχι στα plug-in υβριδικά, τα οποία αποδεικνύονται δημοφιλή σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία, το Βέλγιο και η Γαλλία, αλλά το μερίδιό τους σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκε από 7,2% σε μόλις 7,3%.

Οι νικητές της αγοράς είναι τα απλά υβριδικά αυτοκίνητα που είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά σχεδόν 25%, σε 255.511 ταξινομήσεις, με το μερίδιό τους να ανεβαίνει από το 25,5% στο 28,9% της αγοράς.

Παράλληλα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες οφείλουν να ευχαριστήσουν τους καταναλωτές στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία για τη συνολική ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα. Οι Γάλλοι οδηγοί αγόρασαν 13% περισσότερα αυτοκίνητα αυτόν τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με πέρυσι, με τις ιταλικές πωλήσεις να ανεβαίνουν κατά 12,8% και της Ισπανίας να καταγράφουν επίσης μεγάλη αύξηση κατά 9,9%.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube