Στο στόχαστρο η Xiaomi; Εκστρατεία δυσφήμισης ενόψει του YU7;

Στο στόχαστρο η Xiaomi; Εκστρατεία δυσφήμισης ενόψει του YU7;

Η Xiaomi δέχεται σφοδρή επίθεση μέσω web, με ψευδείς ειδήσεις και AI-generated περιεχόμενο, λίγες μέρες πριν από την παρουσίαση του νέου της ηλεκτρικού, YU7. Και απαντά με νομικά μέτρα καθώς διακυβεύεται η φήμη της.

Xiaomi YU7

Η Xiaomi βρίσκεται αυτή την περίοδο στο επίκεντρο μιας έντονης κρίσης: Μια συντονισμένη και μεγάλης κλίμακας εκστρατεία δυσφήμισης έχει βάλει στο στόχαστρο τη νέα –και πολλά υποσχόμενη– αυτοκινητική της δραστηριότητα.

Κι όλα αυτά, λίγες μέρες πριν από την παρουσίαση του δεύτερου ηλεκτρικού της μοντέλου, του YU7, που είναι προγραμματισμένη για τις 22 Μαΐου. Για τη σπίλωση της φίρμας έχουν επιστρατευτεί χιλιάδες λογαριασμοί, τεχνητή νοημοσύνη και ψευδείς ειδήσεις. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της νομικής ομάδας της Xiaomi, η εταιρεία έχει εντοπίσει μια «κακόβουλη επιχείρηση παραπληροφόρησης» που τρέχει ήδη από τον Δεκέμβριο του 2024. Τα στοιχεία είναι ανησυχητικά: Χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ψευδών ισχυρισμών, πάνω από 10.000 ψεύτικοι λογαριασμοί στα social media και ένα κοινό μοτίβο: Κατασκευασμένες φήμες, αλλοίωση γεγονότων και πλήγμα στην εικόνα της εταιρείας.

Η Xiaomi περνά δύσκολες στιγμές, αλλά δεν φαίνεται διατεθειμένη να αφήσει τις φήμες να την εκτροχιάσουν. Το YU7 θα παρουσιαστεί κανονικά στις 22 Μαΐου

Xiaomi, Lei Jun
Ο ιδρυτής της Xiaomi, Lei Jun, καταγγέλλει οργανωμένο σχέδιο σπίλωσης και δυσφήμισης της εταιρείας προκειμένου να της ανακόψουν τη ταχεία επέκτασή της.

Ο ιδρυτής και CEO της Xiaomi, Lei Jun, ανάρτησε προσωπικά την ανακοίνωση δηλώνοντας: «Το Internet δεν είναι νομικά απροσπέλαστο. Η Xiaomi θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο για να προστατεύσει τα δικαιώματά της από τη δυσφήμιση και τις κακόβουλες επιθέσεις

Η αλήθεια είναι ότι για η κινεζική εταιρεία περνά μια περίοδο αναταράξεων, εν μέσω πραγματικών προβλημάτων. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν την ήδη δύσκολη συγκυρία για την αυτοκινητιστική μονάδα της Xiaomi.

Στις 29 Μαρτίου 2025, ένα σοβαρό τροχαίο με το μοντέλο SU7 στην επαρχία Anhui είχε τραγική κατάληξη με τρεις νεκρούς, όταν το όχημα προσέκρουσε σε φράγμα και πήρε φωτιά. Το περιστατικό άνοιξε τη συζήτηση για τις δυνατότητες υποβοηθούμενης οδήγησης, τα συστήματα ασφαλείας και την ανθεκτικότητα των μπαταριών.

Xiaomi YU7

Λίγο αργότερα, το Πεκίνο ανακοίνωσε νέα αυστηρότερα μέτρα που θα ισχύσουν από τον Ιούλιο του 2026 για τις μπαταρίες και την αυτόνομη οδήγηση:
- Μηδενική ανοχή σε πυρκαγιές και εκρήξεις από μπαταρίες
- Περισσότεροι περιορισμοί σε αυτόματα συστήματα οδήγησης

Η Xiaomi ήρθε αντιμέτωπη και με ένα μίνι σκάνδαλο όταν ιδιοκτήτες του SU7 Ultra ανακάλυψαν ότι οι «αγωνιστικοί» αεραγωγοί από ανθρακονήματα ήταν… ψεύτικοι -διακοσμητικοί. Η εταιρεία απολογήθηκε και πρότεινε μερική οικονομική αποζημίωση, αλλά πάνω από 400 ιδιοκτήτες την απέρριψαν.

Στο ίδιο μοντέλο, αναφέρθηκαν και παραμορφώσεις στο καπό λόγω υπερβολικής ζέστης. Η Xiaomi ανταποκρίθηκε προσφέροντας δωρεάν επισκευές, όμως το πλήγμα στην εικόνα της ήταν ήδη αισθητό.

Πρόκειται άραγε για συμπτώσεις ή για σκόπιμο πλήγμα; Το τάιμινγκ δεν είναι τυχαίο. Η εκστρατεία παραπληροφόρησης κορυφώθηκε λίγες μόνο μέρες πριν από την παρουσίαση του YU7, αλλά και το λανσάρισμα του πρώτου επεξεργαστή κινητών της εταιρείας, Xring O1. Δύο στρατηγικά βήματα για τη Xiaomi που εδραιώνει τη θέση της σε δύο ισχυρούς κλάδους: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα μικροτσίπ.

Xiaomi XRING 01
Ένας συνδυασμός πυρήνων υπέρ-υψηλής απόδοσης και μεγάλης ταχύτητας επιτρέπει στο XRING 01 να ανταγωνίζεται ισχυρά ή ενδέχεται και να ξεπερνά τον Snapdragon 8 Elite.

Κάποιοι βλέπουν πίσω από την επίθεση εμπορικά κίνητρα, ίσως ακόμα και ανταγωνισμό που δεν βλέπει με καλό μάτι την ταχεία επέκταση του κινεζικού κολοσσού. Η έρευνα των κινεζικών αρχών συνεχίζεται και μένει να δούμε αν και ποιος κρύβεται πίσω από αυτή τη συντονισμένη επίθεση.

Η Xiaomi περνά δύσκολες στιγμές, αλλά δεν φαίνεται διατεθειμένη να αφήσει τις φήμες να την εκτροχιάσουν. Το  YU7 θα παρουσιαστεί κανονικά στις 22 Μαΐου. Αν θα καταφέρει να κερδίσει το κοινό; Η απάντηση θα δοθεί στο δρόμο.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube