node/41388

Škoda: 15 εκατ. αυτοκίνητα έχουν βγει από το εργοστάσιο στη Mladá Boleslav

Ορόσημο παραγωγής για το εργοστάσιο της Škoda στη Mladá Boleslav, στο οποίο πλέον έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1905.

Μία ιστορική στιγμή για τη Škoda, καθώς πριν λίγες μέρες συμπλήρωσε τα 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα που έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής στο κεντρικό της εργοστάσιο, στη Mladá Boleslav. Το αυτοκίνητο-ορόσημο ήταν ένα Škoda Enyaq iV σε χρώμα Arctic Silver Metallic. Σε αντιστοιχία, το 1905, οι ιδρυτές της μάρκας Václav Laurin και Václav Klement είχαν οι ίδιοι οδηγήσει ένα Voiturette A, το πρώτο τους αυτοκίνητο, από την αίθουσα στην οποία το είχαν κατασκευάσει στον εξωτερικό χώρο. 

Η αίθουσα αυτή, σήμερα ανήκει στο μουσείο της Škoda, που λειτουργεί εντός των εγκαταστάσεων της Mlada Boleslav. Βρίσκεται μερικές δεκάδες μέτρα μακριά από τη γραμμή παραγωγής της μάρκας, όπου περίπου 29.100 εργαζόμενοι παράγουν έξι διαφορετικά μοντέλα: τα Fabia, Scala και Octavia, καθώς και τρία από τα τέσσερα SUV της μάρκας, τα Kamiq, Karoq και το ηλεκτρικό Enyaq iV. 

Για την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού SUV της, η Škoda μετέτρεψε μία υπάρχουσα γραμμή παραγωγής, δημιουργώντας κάτι πρωτόγνωρο στο Volkswagen Group: τη μοναδική γραμμή που επιτρέπει ταυτόχρονη παραγωγή μοντέλων με βάση τόσο την αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) όσο και τη γνωστή πλατφόρμα MQB. Εκτός από την Octavia και το Karoq, το ηλεκτρικό Enyaq iV κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής, από τα τέλη Νοεμβρίου 2020.

Αυτή η καινοτομία αντικατοπτρίζει τη συνεχή ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της Škoda στις κατασκευαστικές της μονάδες, με υλοποίηση του Industry 4.0, της πιο σύγχρονης φιλοσοφίας παραγωγής. Ακόμη και πριν την κοινή γραμμή παραγωγής για τα μοντέλα βασισμένα στις MEB και MQB, για παράδειγμα, η Škoda είχε εγκαινιάσει μία υπερσύγχρονη μονάδα βαφής, με ετήσια παραγωγή έως 168.000 αμαξωμάτων, δημιουργώντας περισσότερες από 650 νέες θέσεις εργασίας.

Skoda

Εκτός από οχήματα, η Škoda παράγει στη Mladá Boleslav κινητήρες, τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και άξονες MQ100 και MQ200, καθώς και μπαταρίες υψηλής τάσης για plug-in υβριδικά μοντέλα του Volkswagen Group. Μόλις τον προηγούμενο μήνα, η 100.000η μπαταρία, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου.

Η αύξηση στην παραγωγή του βασικού εργοστασίου της Škoda και το ορόσημο των 15 εκατομμυρίων οχημάτων, συνδέονται στενά με την ένταξη της μάρκας στο Volkswagen Group, πριν από 30 χρόνια, το 1991. Έκτοτε, πάνω από 10.700.000 αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί μόνο στη Mladá Boleslav. Η συνεργασία αυτή επέτρεψε στη Škoda να εξελιχθεί από ηγέτης στην αγορά της ανατολικής Ευρώπης, σε μια επιτυχημένη παγκόσμια μάρκα, με μεγάλο όγκο παραγωγής.

Σήμερα, το εργοστάσιο στη Mlada Boleslav διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην εφαρμογή της στρατηγικής της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση. Το Enyaq iV είναι το μόνο ηλεκτρικό μοντέλο του Volkswagen Group στην Ευρώπη, που βασίζεται στην MEB και παράγεται εκτός Γερμανίας. 

Εκτός από το κεντρικό εργοστάσιο στη Mlada Boleslav, η Škoda λειτουργεί επίσης τις δικές της εγκαταστάσεις παραγωγής στις περιοχές Kvasiny και Vrchlabí, στην Τσεχία. Στο Kvasiny, η Škoda κατασκευάζει το Superb και το Superb iV με plug-in υβριδικό σύστημα, καθώς και τα Kodiaq και Karoq. Το υπερσύγχρονο εργοστάσιο εξαρτημάτων στο Vrchlabí παράγει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, με κωδικό DQ200. Αυτοκίνητα της Škoda παράγονται επίσης στη Σλοβακία, την Ουκρανία, την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία. Συνολικά, η μάρκα έχει κατασκευάσει περισσότερα από 24.800.000 οχήματα παγκοσμίως, από το 1905.

[Πηγή Škoda]