Σεπτέμβριος '18: Έλλειψη εκδόσεων WLTP, μείωση στις πωλήσεις

Σεπτέμβριος '18: Έλλειψη εκδόσεων WLTP, μείωση στις πωλήσεις

Η έλλειψη εκδόσεων με πιστοποίηση WLTP προκάλεσε πτώση 23,5% των ταξινομήσεων στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριo, έναντι αυτόν του 2017, πέφτοντας από τα 1,43 εκατ. 1,09 εκατ. αυτοκίνητα.

Η νέα ομολαγκασιόν Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) που τέθηκε σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου, ανάγκασε πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες εκπομπών: Κυρίως, τα φίλτρα μικροσωματιδίων και χαμηλότερης ισχύος κινητήρες για να συμμορφωθούν με τη νομοθεσία.
 
Ο κύκλος WLTP υποτίθεται ότι παρέχει αποτελέσματα που αντικατοπτρίζουν καλύτερα την οδήγηση στον πραγματικό κόσμο, σε αντίθεση με τον παρωχημένο κύκλο NEDC. Η μετάβαση στο νέο πρότυπο σημαίνει ότι ο εξερχόμενος όγκος παραγωγής έχει επηρεαστεί, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εργάζονται για να συμμορφωθούν με τη νέα νομοθεσία. Και πολλά μοντέλα και παράγωγες εκδόσεις τους δεν έχουν προλάβει ακόμη να πιστοποιηθούν κατά WLTP, με τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεων να αποκαλύπτουν αυτή την καθυστέρηση. Έτσι, οι ταξινομήσεις ότι οι μειώθηκαν κατά 23,5% τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2017, από 1.427.000 οχήματα σε 1.091.000 αυτοκίνητα.

Να σημειώσουμε ότι αντίθετα, τον Αύγουστο, οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν σημαντικά, προκειμένου οι κατασκευαστές να προωθήσουν το απόθεμά τους που δεν ήταν συμμορφωμένο κατά WLTP. Ταξινομήσεις που όμως, σε ένα σημαντικό ποσοστό τους, δεν αντιστοιχούν σε πραγματικές πωλήσεις
Οι φίρμες με τα υψηλότερα ποσοστά μοντέλων στην γκάμα τους με ομολογκασιόν WLTP κατέγραψαν τη μικρότερη πτώση στις πωλήσεις τον Σεπτέμβριο. Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικότερο συμπέρασμα από μια αποκλειστική μελέτη που πραγματοποίησε η JATO, η οποία συνέδεσε την κατάσταση κατά το νέο πρότυπο μετρήσεων ανά μάρκα και τις επιδόσεις τους στις πωλήσεις, αμέσως ύστερα από την υποχρεωτική συμμόρφωση με τον νέο τρόπο για τη μέτρηση των εκπομπών, την 1η Σεπτεμβρίου 2018. Παρόλο λοιπόν που περισσότερες από τις μισές εκδόσεις που είναι διαθέσιμες στην Ευρώπη έχουν ήδη δοκιμαστεί κατά WLTP, υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά για να γίνει.

Η μελέτη αναλύει το συνολικό αριθμό εκδόσεων που έχουν ήδη πιστοποιηθεί βάσει του νέου κανονισμού WLTP. Τα ευρήματα αντιστοιχούν σε 61 μάρκες και σε 5.044 εκδόσεις σε 22 ευρωπαϊκές αγορές. Στη συνέχεια τα δεδομένα αντιστοιχήθηκαν με τα αποτελέσματα των ταξινομήσεων του Σεπτεμβρίου.

jato 1

Μέχρι στιγμής, περίπου το 57% των εκδόσεων πληροί ήδη τις νέες συνθήκες δοκιμής. Η μεγαλύτερη πρόοδος έχει σημειωθεί από τις μεγάλες premium φίρμες, των οποίων το ποσοστό συμμόρφωσης έχει φτάσει στο 63%, ενώ τα μάρκες των πολυτελών/σούπερκαρ κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό με 8%. Ωστόσο, η συνολική συμμόρφωση (100%) είναι απίθανη λόγω του γεγονότος ότι ορισμένες εκδόσεις ενδέχεται να μη συμμορφώθηκαν σκόπιμα, μιας και καταργούνται.

Ανάμεσα στις φίρμες premium/πολυτελείας στην Ευρώπη, εκείνες με ετήσιο όγκο πωλήσεων μεταξύ 100 και 200 χιλιάδων μονάδων είχαν το υψηλότερο ποσοστό συμμόρφωσης κατά WLTP (74%), ακολουθούμενοι από τις φίρμες με ετήσιο όγκο μεταξύ 50 και 100 χιλιάδων (65%). Από τα μαζικές εμπορικές φίρμες, αυτές που πουλούν μεταξύ 100 και 300 χιλιάδων μονάδων ετησίως παρουσίασαν το καλύτερο αποτέλεσμα, στο 68%, σε αντίθεση με τα μικρότερες 5-10 χιλιάδες που συμμορφώθηκαν κατά 34% και εκείνες που υπερβαίνουν το ένα εκατομμύριο μονάδες που συμμορφώθηκαν κατά 51%.

jato 2

Το σημαντικότερο εύρημα ήταν η συσχέτιση μεταξύ της διαθεσιμότητας των εκδόσεων που έχουν εγκριθεί με WLTP και των διακυμάνσεων στις ταξινομήσεις τον Σεπτέμβριο. Με δύο μόνο εξαιρέσεις, οι δέκα πρώτες μάρκες, αυτές με το υψηλότερο ποσοστό πιστοποίησης κατά WLTP, σημείωσαν πτώση στις ταξινομήσεις κάτω από τις μέση μηνιαία μείωση. Υπήρξε μάλιστα και μια εταιρεία μεταξύ αυτών που κατάφερε να αυξήσει τις ταξινομήσεις της. Αντίθετα, οι δέκα τελευταίες φίρμες, αυτές με το χαμηλότερο ποσοστό πιστοποίησης WLTP, παρουσίασαν μείωση άνω του μέσου όρου, με εξαίρεση δύο, η μια με πτώση κάτω του μέσου όρου και η άλλη με αύξηση.

jato 3

Ένα ακόμη ενδιαφέρον συμπέρασμα είναι ότι οι περισσότερες εταιρείες με το μεγαλύτερο αριθμό εκδόσεων σημείωσαν ποσοστό πάνω το μέσο του 57% στη συμμόρφωση κατά WLTP. Υπάρχουν εξαιρέσεις -και μάλιστα μεγάλες- οι οποίες συνέβαλαν στην αντιστάθμιση της καλής απόδοσης για άλλες εταιρείες-κλειδιά της αγοράς.

jato 4

Βέβαια, πρόκειται για μια κατάσταση που μεταβάλλεται ραγδαία, καθώς αυτά τα στοιχεία αλλάζουν καθημερινά. Εκτιμάται δε ότι τα πράγματα θα πρέπει να εξομαλυνθούν στους επόμενους μήνες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube