Renault: θα υπάρξουν και άλλες Alpine μόνο αν η νέα A110 είναι κερδοφόρα

Renault: θα υπάρξουν και άλλες Alpine μόνο αν η νέα A110 είναι κερδοφόρα

Η Renault δεν θέλει η νέα Alpine A110 να είναι απλώς ένα πυροτέχνημα νοσταλγίας. Προσδοκά ότι το νέο κεντρομήχανο κουπέ θα είναι κερδοφόρο και ότι, αν όλα πάνε καλά, θα είναι το πρώτο από μια σειρά μοντέλων Alpine.

Το νέο Alpine Α110 είναι προφανές ότι παραπέμπει στο Α110 Berlinette του 1962. Κατά τα άλλα φυσικά πρόκειται για ένα απολύτως μοντέρνο αυτοκίνητο που μπορείς να χρησιμοποιείς καθημερινά, όπως λέει και Christophe Deville, διευθυντής επικοινωνίας της Alpine και της Renault Sport.

Αυτό το μικρό, όμορφο κουπέ απευθύνεται σε δύο ομάδες αγοραστών: Σε άνδρες άνω των 45 ετών που έχουν περάσει από τα χέρια τους αρκετά αυτοκίνητα και «πιθανόν να είχαν ή να έχουν ακόμα μια Porsche», όπως λέει ο Deville. Η δεύτερη ομάδα είναι νεότεροι επιτυχημένοι επιχειρηματίες ή εργαζόμενοι στις νέες τεχνολογίες που «δεν ξέρουν τη μάρκα και την ιστορία της, αλλά λατρεύουν τη νεοτερικότητα και το σύγχρονο σχέδιο».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέα Alpine A110 [video]

Η νέα Alpine A110 είναι αντίπαλος της Alfa Romeo 4C και της Porsche 718 Cayman. Αμφότερα είναι κεντρομήχανα με 4κύλινδρους 
κινητήρες τούρμπο.
Χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά σε κάποιο από αυτά τα δύο αντίπαλα μοντέλα, ο Deville είπε: «Σε αυτή την κατηγορία, υπάρχει ένα αυτοκίνητο που είναι πολύ ικανό στην πίστα, αλλά πολύ δύσχρηστο σε καθημερινή χρήση. Υπάρχει επίσης και ένα αυτοκίνητο με εκπληκτική ποιότητα κατασκευής, αρκετά ισχυρό, αλλά και σαφώς πιο βαρύ από την Alpine».

Οι μηχανικοί της Renault ισχυρίζονται ότι το χαμηλό βάρος της Α110 (στα 1.080 κιλά), οι συμπαγείς διαστάσεις της, η πολύ καλή κατανομή βάρους (44:56 εμπρός πίσω) και το χαμηλό κέντρο βάρους, όλα είναι ειδικά μελετημένα για να εξυπηρετήσουν την κοφτερή οδική συμπεριφορά, «ειδικά στις ορεινές διαδρομές, που έδωσαν στην Alpine τη φήμη της στις δεκαετίες του '60 και του '70».

Παρόλα αυτά υπάρχει ο κίνδυνος η νέα Α110 να μείνει ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, δεδομένου μάλιστα ότι τα κεντρομήχανα αυτοκίνητα θεωρούνται εκ προοιμίου πολύ «ειδικά». Η Alfa Romeo 4C έχει πουλήσει μόλις 1.198 κομμάτια στην Ευρώπη τη χρονιά που πέρασε, ενώ η Porsche 3.032 Cayman, αν και η 718 παρουσιάστηκε στο μέσο του 2016.

«Η τοποθέτηση ενός σπορ αυτοκινήτου, ειδικά για μια μάρκα που αναβιώνει, είναι ένα πολύ επικίνδυνο στοίχημα», λέει ο Christoph Sturmer, επικεφαλής αναλυτής της PwC Autofacts Global. «Η συγκεκριμένη κατηγορία μάλιστα έχει συρρικνωθεί στο όριο της εξαφάνισης τα τελευταία δέκα χρόνια, καθώς η προσοχή έχει στραφεί προς τα SUV».

Παρόλα αυτά τον Δεκέμβριο που μας πέρασε η Renault άνοιξε το βιβλίο παραγγελιών για την πρώτη έκδοση, Premiere Edition, της νέας Alpine A110, η οποία θα ήταν περιορισμένη σε μόλις 1.955 κομμάτια, επειδή εκείνη ήταν η χρονιά που δημιουργήθηκε η μάρκα. Όλα τα κομμάτια πουλήθηκαν μέσα σε τρεις μέρες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επτά πράγματα που δεν ξέρατε για την Alpine

Ωστόσο παρά τον αρχικό ενθουσιασμό ο Deville είπε πως η Alpine πρέπει να είναι κερδοφόρα για τη Renault. Για να το κάνει αυτό πρέπει να κερδίσει περισσότερους πελάτες και όχι μόνο τους Γάλλους νοσταλγούς της μάρκας από τα χρόνια που κέρδιζε στο Monte Carlo. «Πρέπει το αυτοκίνητο να αποφέρει κέρδος. Δεν μπορείς να έχεις τέτοια μοντέλα μόνο για την πλάκα σου» λέει ο Deville, αλλά αρνείται να πει ποιος ακριβώς είναι ο στόχος παραγωγής. «Πιστεύουμε ότι το αυτοκίνητο θα είναι επιτυχημένο και ότι σίγουρα θα το ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα». Η Renault έχει δώσει την εκτίμηση ότι η A110 θα πουλήσει 5.000 αυτοκίνητα την πρώτη πλήρη χρονιά παραγωγής και 3.000 κομάτια τα επόμενα χρόνια.

Η Deville αποκάλυψε ότι ήταν η παγκόσμια αγορά συλλεκτικών αυτοκινήτων που βοήθησε στην αναβίωση της Alpine. «Μπορείς να βρεις αρκετές καλοδιατηρημένες Berlinettes σε χώρες στις οποίες ποτέ δεν διατέθηκε προς πώληση. Υπάρχει φαν κλαμπ στην Ιαπωνία, στην Αυστραλία και στη Νότια Αφρική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ DRIVE Legends: Alpine A110 1300S 1966-1971

«Ξέρουμε ότι η Γαλλία θα είναι η κύρια αγορά μας, αλλά θέλουμε να έχουμε ισχυρή παρουσία στη Γερμανία, στη Βρετανία, στην Ελβετία αλλά και στην Ιαπωνία. Για να επιτύχει αυτό το αυτοκίνητο, πρέπει να επικεντρωθούμε στην ποιότητα, στην αξιοπιστία και στην απόδοσή του», κατέληξε o Deville. «Ξέρουμε πως αν αποτύχουμε σε οποιονδήποτε από αυτούς τους τομείς δεν πρόκειται να υπάρξουν άλλες Alpine».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube